Hei,
Viime kesänä ostetulle Electroluxin Chillflex siirrettävälle ilmastointilaittelle pitäisi tehdä olkkarin tuuletusikkunaan läpivienti ja olen päätymässä plexistä tehtyyn settiin, jonka saa talveksi irroitettua ja laitettua normi-ikkunan takaisin.
Kysymys kuuluukin, kannattaako pleksiin tehdä yläreunaan korvausilmalle venttiili vai riittääkö että korvausilma tulee kämpän (66m2) toiselta puolelta keittiön tuuletusikkunasta? Viime kesänä laite oli makkarissa vastaavalla konstruktiolla ja silloin veto tuli keittiöstä aika haipakkaa. Mietin lähinnä, kumpi olisi tuuletuksen tehokkuuden kannalta järkevämpi?
Jotenkin logiikka sanoo, että jos korvausilma tulisi puhalluksen yläpuolelta lähempää kattoa, kierrättäisi se tehokkaammin ylös noussutta lämmintä ilmaa alas viilennykseen. Toisaalta toiselta puolelta kämppää tuleva korvausilma pitäisi koko huoneiston ilman liikkeessä. Toisaalta taas jos laite puhaltaa ilmaa alareunasta ulos ja ottaa yläreunasta, niin imeekö se sitä kuumennettua ilmaa takaisin vai onko sillä loppukädessä merkitystä jos räppänöillä on 150cm väliä.
Siirrettävän ilmastointilaitteen korvausilma
0
315
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1671613
- 104941
- 75753
- 51645
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa17628ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m163501Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;189437- 26429