Aivovamma?

Anonyymi

Minulle on on ilmaantunut omituisia oireita ja olen huolissani sillä...
...olin tänään koulussa. päivä alkoi normaalisti, kunnes tunnille päästyäni olin pyörtyä. Molemmat käteni, varsinkin vasen, oli heikko. Olin myös kylmänhikinen.
En tiedä johtuuko se unettomuudestani, vai mistä.
Kiitos heille jotka vastasivat

8

220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä sinun pitää lääkäriin mennä. Oireet voivat johtua monesta asiasta.

• Anonyymi

Mistä oireista lähinnä?

• Anonyymi

Juu, kaikkea mahatautia ym liikkeellä. Lepäilet, etkä kehittele itsellesi mitään sairauksia.

• Anonyymi

Taitaa joskus jokaiselle sattua, että pyörryttää. Syynä voi olla vaikka huonosti nukuttu yö tai väliin jäänyt aamupala.
      Olet ilmeisesti opiskelija tai koululainen, niin voisit käydä koulun terveydenhoitajalla. Kirjoituksestasi ei selvinnyt oletko tyttö vai poika, mutta tytöillä on usein anemiaa, joka on helppo hoitaa rautalääkityksellä.

• Anonyymi

Ei huono nukkuminen aiheuta kylmähikisyyttä tai käsien heikotusta! Anemia kyllä voi ja myös mm. matala sokeri. Joskus tosiaan voi pyörryttää mikä on harmitonta. Kova paniikki voisi aiheuttaa myös noita oireita tai vaikkapa tilapäinen verenkiertohäiriö.

Jos oireet on jo ohi, ei ole tarpeen sen enempää kiinnittää huomioita. Muuten jatkuessaan käsien heikotus, pyörrytys, kylmähiki on hyvä selvittää päivystyksessä.

Monisairas

• Anonyymi

Unohdin myös mainita, että niska tuntu jäykältä ja kun yhdessä kysymyksessä kysyttiin mitä sukupuolta olen, olen tyttö.

• Anonyymi

Mutta ei enää? Ehkä sitten tilapäistä lihasjumia kaularangan alueella. Jos oireet jatkuu vaan, on myös mahdollista, että kaularangassa olisi jotain vialla. Muuten äkillisesti ilmaantuessaan niskajäykkyys , raajaheikkous, pyörrytys (taju lähtee), kylmähikisyys on oireita, joiden ilmaantuessa on syytä näpytellä 112 tai käyttää applikaatioo.

Monisairas

• Anonyymi

Jos kohtaus ei toistu, ei varmastikaan ole mitään hätää. Muutenkin noin vähäisten tietojen perusteella on mahdoton alkaa arvailla yhtään mitään. Muutenkin kannattaa olla hyvin hyvin varovainen ja skeptinen netissä jaelluille neuvoille!
      Jos jokin askarruttaa mene lääkäriin.
      Itselläni oli murrosiän alkaessa kohtauksia mm. koulussa että silmissä alkoi mustua ja heikotti niin että jalat meni alta ja vapisin. Opettaja vei lepäämään, ja se meni ohi. Kerran samanlainen kohtaus kaupungilla ollessani äitini kanssa ostoksilla. Taksilla kotiin.
      Koskaan ei selvinnyt mitä se oli, ja ajan kuluessa loppui. Kuitenkin, jos siis oireet jatkuvat lääkäriin pitää mennä.
      Tuli myös mieleen voisiko olla kysymys ahdistuksesta? Se voi ilmetä monella lailla ruumiillisinakin oireina. Mainitsit unettomuuden, painaako jokin?

Hyvin tyypillinen ahdistuksen oire on unettomuus, kertoo psykoterapeutti Minna Tuominen Mehiläisestä.

– Aluksi ahdistus saattaakin oireilla pelkästään univaikeuksina. Ahdistunut ihminen voi toisaalta myös nukkua liikaa. Myöhemmin seuraa usein keskittymiskyvyttömyyttä ja vaikeuksia muistaa asioita. Ahdistuksesta kärsivän voi esimerkiksi olla vaikea keskittyä television katselemiseen tai lehden lukuun. Olo on jännittynyt, pelokas, hermostunut ja levoton, Tuominen kuvailee.

Fyysisiä ahdistuksen oireita ovat hikoilu, vapina, ahdistava tunne rinnassa, sydämentykytys, hengenahdistus sekä huimaus. Ne voivat ilmetä ahdistuskohtauksena tai jatkuvampana epämääräisenä olona. Myös pahoinvointi ja vatsaoireet, punastelu, raajojen ja käsien pistely tai puutuminen sekä pakonomainen virtsaamisen tarve voivat olla oireita ahdistuksesta. Moni säikähtää näitä oireita ja luulee niitä itsessään vaarallisiksi, vaikka näin ei useinkaan ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      75
      4406
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3095
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      3075
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      396
      2152
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      217
      1269
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1203
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      74
      1186
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1055
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      63
      1045
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      973
    Aihe