Aivovamma?

Anonyymi

Minulle on on ilmaantunut omituisia oireita ja olen huolissani sillä...
...olin tänään koulussa. päivä alkoi normaalisti, kunnes tunnille päästyäni olin pyörtyä. Molemmat käteni, varsinkin vasen, oli heikko. Olin myös kylmänhikinen.
En tiedä johtuuko se unettomuudestani, vai mistä.
Kiitos heille jotka vastasivat

8

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä sinun pitää lääkäriin mennä. Oireet voivat johtua monesta asiasta.

    • Anonyymi

      Mistä oireista lähinnä?

    • Anonyymi

      Juu, kaikkea mahatautia ym liikkeellä. Lepäilet, etkä kehittele itsellesi mitään sairauksia.

    • Anonyymi

      Taitaa joskus jokaiselle sattua, että pyörryttää. Syynä voi olla vaikka huonosti nukuttu yö tai väliin jäänyt aamupala.
      Olet ilmeisesti opiskelija tai koululainen, niin voisit käydä koulun terveydenhoitajalla. Kirjoituksestasi ei selvinnyt oletko tyttö vai poika, mutta tytöillä on usein anemiaa, joka on helppo hoitaa rautalääkityksellä.

      • Anonyymi

        Ei huono nukkuminen aiheuta kylmähikisyyttä tai käsien heikotusta! Anemia kyllä voi ja myös mm. matala sokeri. Joskus tosiaan voi pyörryttää mikä on harmitonta. Kova paniikki voisi aiheuttaa myös noita oireita tai vaikkapa tilapäinen verenkiertohäiriö.

        Jos oireet on jo ohi, ei ole tarpeen sen enempää kiinnittää huomioita. Muuten jatkuessaan käsien heikotus, pyörrytys, kylmähiki on hyvä selvittää päivystyksessä.

        Monisairas


    • Anonyymi

      Unohdin myös mainita, että niska tuntu jäykältä ja kun yhdessä kysymyksessä kysyttiin mitä sukupuolta olen, olen tyttö.

      • Anonyymi

        Mutta ei enää? Ehkä sitten tilapäistä lihasjumia kaularangan alueella. Jos oireet jatkuu vaan, on myös mahdollista, että kaularangassa olisi jotain vialla. Muuten äkillisesti ilmaantuessaan niskajäykkyys , raajaheikkous, pyörrytys (taju lähtee), kylmähikisyys on oireita, joiden ilmaantuessa on syytä näpytellä 112 tai käyttää applikaatioo.

        Monisairas


    • Anonyymi

      Jos kohtaus ei toistu, ei varmastikaan ole mitään hätää. Muutenkin noin vähäisten tietojen perusteella on mahdoton alkaa arvailla yhtään mitään. Muutenkin kannattaa olla hyvin hyvin varovainen ja skeptinen netissä jaelluille neuvoille!
      Jos jokin askarruttaa mene lääkäriin.
      Itselläni oli murrosiän alkaessa kohtauksia mm. koulussa että silmissä alkoi mustua ja heikotti niin että jalat meni alta ja vapisin. Opettaja vei lepäämään, ja se meni ohi. Kerran samanlainen kohtaus kaupungilla ollessani äitini kanssa ostoksilla. Taksilla kotiin.
      Koskaan ei selvinnyt mitä se oli, ja ajan kuluessa loppui. Kuitenkin, jos siis oireet jatkuvat lääkäriin pitää mennä.
      Tuli myös mieleen voisiko olla kysymys ahdistuksesta? Se voi ilmetä monella lailla ruumiillisinakin oireina. Mainitsit unettomuuden, painaako jokin?

      Hyvin tyypillinen ahdistuksen oire on unettomuus, kertoo psykoterapeutti Minna Tuominen Mehiläisestä.

      – Aluksi ahdistus saattaakin oireilla pelkästään univaikeuksina. Ahdistunut ihminen voi toisaalta myös nukkua liikaa. Myöhemmin seuraa usein keskittymiskyvyttömyyttä ja vaikeuksia muistaa asioita. Ahdistuksesta kärsivän voi esimerkiksi olla vaikea keskittyä television katselemiseen tai lehden lukuun. Olo on jännittynyt, pelokas, hermostunut ja levoton, Tuominen kuvailee.

      Fyysisiä ahdistuksen oireita ovat hikoilu, vapina, ahdistava tunne rinnassa, sydämentykytys, hengenahdistus sekä huimaus. Ne voivat ilmetä ahdistuskohtauksena tai jatkuvampana epämääräisenä olona. Myös pahoinvointi ja vatsaoireet, punastelu, raajojen ja käsien pistely tai puutuminen sekä pakonomainen virtsaamisen tarve voivat olla oireita ahdistuksesta. Moni säikähtää näitä oireita ja luulee niitä itsessään vaarallisiksi, vaikka näin ei useinkaan ole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1750
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      75
      1367
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1298
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      189
      1283
    5. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1063
    6. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1061
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      902
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      886
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      836
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      804
    Aihe