Vanhan 2006 vuosimallin 1,6 litraisen Corollaan kulutus oli 8,0 l / 100km.
Uuden 2020 vuosimallin 2,0 litraisen hybridin kulutus on 6,2 l / 100 km.
Keskinopeus on 42 km / h. Eipä me Corollapapat paljon lujempaa uskalleta ajaakkaan ;)
Corollan kulutus.
33
64
Vastaukset
- Anonyymi
Ajotyyli vaikuttaa, jos vanhempi corolla kunnossa kulkee vähemmällä. Jarrut, sytytys ? ilmansuodatin
Hieman vanhemmassa ja kokoisessa moottorissa golfissa kulutusmittari 1000km 6.0L nyt näillä keleillä. Pätkäajo, startista 5km max 10km. Todellinen voi olla hieman yli mutta pienellä kulkee.
Tulpat uudet, ilmansuodatin, keula on ummessa, kaasuläppä puhdistettu pari vuotta sitten karstasta.
Jarrut puhdistettu eli satula liikkuu ja palat ei laaha, 195/60-15 renkaat, vierii hyvin. Vararengas ei mukana.- Anonyymi
Ajotyyli on aika railakas. Polkimia poljetaan raskaalla jalalla. Vanhalla Rollalla pääsi jotain 6l / 100 km tasavauhtista 60 km/ h viitosvaihteella.
Uusi kulkee valtaosan ajasta sähköllä mutta hyrähtää käyntiin kun kiihdyttää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajotyyli on aika railakas. Polkimia poljetaan raskaalla jalalla. Vanhalla Rollalla pääsi jotain 6l / 100 km tasavauhtista 60 km/ h viitosvaihteella.
Uusi kulkee valtaosan ajasta sähköllä mutta hyrähtää käyntiin kun kiihdyttää.Enpä minäkään näillä 6-6,5 litran bensan kulutuksilla pääosin Kehä 1:llä ja sen sisäpuolella ajoilla aio panikoida, vaikka bensan hinta vähän nousisikin. Kalleimmat kilometrit takana ja halvimmat edessä kun mittarissa vajaa 80 tkm ja kertahuolto vuodessa riittää.
- Anonyymi
2000 Corollalla pääsee tähän aikaan alle 6 l/100km kun ajaa pidempää matkaa. Tietysti kaupunkikulutus on toista, jopa yli 7 i/100km.
- Anonyymi
Nyt oli keskikulutus laskenut 6,1 litraan sadalla kilometrillä. Corolla pitää kylmää moottoria käynnissä jotta se lämpiää. Ehkäpä kesällä kulutus laskee? Ehkä ei?
Ajo on käytännössä kokonaan lyhyttä kaupunkiajoa. Jonkun muun käytössä kulutuskin olisi jotain muuta. - Anonyymi
Keskikulutus sen kun laskee. Nyt 6,0 litraa sadalla. Toyotan itselataava hybridi on todella nerokas järjestelmä. Kohta auto lataa bensaa tankkiin enemmän kuin kuluttaa.
Autolla on ajeltu yhteensä 600 kilsaa.- Anonyymi
Oijoi, jo 0,6 tkm päästy tohjolla ilman vikoja. Montako kertaa olet käynyt tankilla?
Kai bensaa vielä myydään? Kyselee epätietoinen... en ole tänä vuonna vielä käynyt bensaa tankkaamassa kertaakaan, vaikka kilometrejä kertyy enemmän kuin 600 km/kk. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oijoi, jo 0,6 tkm päästy tohjolla ilman vikoja. Montako kertaa olet käynyt tankilla?
Kai bensaa vielä myydään? Kyselee epätietoinen... en ole tänä vuonna vielä käynyt bensaa tankkaamassa kertaakaan, vaikka kilometrejä kertyy enemmän kuin 600 km/kk.Kerran olen käynyt tankilla. Uutena oli puoli tankillista bensaa. Kohta voisi käydä taas. On bensamittari aika alhaalla.
Omistajan merkkivalo ei ole vielä syttynyt.
Rolla on rullannut tähän asti täysin ilman vikoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerran olen käynyt tankilla. Uutena oli puoli tankillista bensaa. Kohta voisi käydä taas. On bensamittari aika alhaalla.
Omistajan merkkivalo ei ole vielä syttynyt.
Rolla on rullannut tähän asti täysin ilman vikoja.On se upea suoritus. 0,6 tkm ilman vikoja.
- Anonyymi
Uuden 2020 vuosimallin 1.8 litraisen hybridin kulutus on 3,8 l / 100 km. Keskinopeus 41 km/h.
- Anonyymi
Hihii, unikuvia ja harhoja.
- Anonyymi
Nyt keskikulutus oli tippunut 5,9 l/100km. 2,0 litran hybridicorolla. Lähes yksinomaan kaupunkiajoa. Aina välillä tulee kiihdyteltyä melko reippaasti. En viitsi kuitenkaan revitellä täysillä kun on vielä nastarenkaat alla.
AP- Anonyymi
Minulla 5,4 litraa keskikulutus, entinen Volvoni vei 10,5 litraa keskimäärin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla 5,4 litraa keskikulutus, entinen Volvoni vei 10,5 litraa keskimäärin.
Minulla oli taannoin 2 tojolootaa, ensimmäinen ja viimeinen. Suorituskyky mitattiin kalenterilla ja bensaa paloi 9-10 l/100 km.
Nyt ajelen Volvolla ja viimeisen vuoden aikana bensaa on palanut 1,9 l/100 km.
- Anonyymi
Itsetyydyttävien kulutuslukemia ei kannata enää hehkuttaa, aika meni jo.
- Anonyymi
Itselataava Toyota Hybrid kulkee tosi vähällä verrattuna pikkuturpomoottoreihin, ero on Toyotan hyväksi jopa neljä litraa sadalle kilometrille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselataava Toyota Hybrid kulkee tosi vähällä verrattuna pikkuturpomoottoreihin, ero on Toyotan hyväksi jopa neljä litraa sadalle kilometrille.
Heh, tohjolootan kuskit ovat totaalisesti tippuneet kehityksen kelkasta. Ei nykyautot kuluta enää lähellekään 10 l/100 km ... tällainen on vanhanaikaisen, hengettömän ja juopon itäauton kulutus automaattivaihteisena. Nimim. kokemusta on.
Eli itsesaastuttava hypetys on taloudellisempi kuin viime vuositunennen tekniikkaa edustava itäauto. Vaikka onhan se hypetys itsessäänkin jo eräänlainen fossiili... koska kulkee vain ja ainoastaan fossiilisen polttoaineen voimin eikä kulutus ole enää tämän päivän mittapuulla erityisen ihmeellinen.
Parinkymmenen % säästön sijaan nykyään löytyy ratakaisuja, jolla päästöt tippuvat murto-osaan.
Esim. hypetyksen todellisen kulutuksen ollessa 4,5-7 l/100 km on CO2 päästö 98-153 g/100 km. Fiksummilla ratkaisuilla saadaan tästäkin puolet tai jopa 2/3-osaa pois. Ilman, että tarvitsee tyytyä 30 vuoden takaiseen suorituskykyyn (0-100 km/h reilusti yli 10 s) tai kuunnella koneen parkumista joka kiihdytyksessä (jos siis tarkoitus on päästä liikkeelle nopeammin kuin kuorma-autot kiihtyvät ylämäessä). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh, tohjolootan kuskit ovat totaalisesti tippuneet kehityksen kelkasta. Ei nykyautot kuluta enää lähellekään 10 l/100 km ... tällainen on vanhanaikaisen, hengettömän ja juopon itäauton kulutus automaattivaihteisena. Nimim. kokemusta on.
Eli itsesaastuttava hypetys on taloudellisempi kuin viime vuositunennen tekniikkaa edustava itäauto. Vaikka onhan se hypetys itsessäänkin jo eräänlainen fossiili... koska kulkee vain ja ainoastaan fossiilisen polttoaineen voimin eikä kulutus ole enää tämän päivän mittapuulla erityisen ihmeellinen.
Parinkymmenen % säästön sijaan nykyään löytyy ratakaisuja, jolla päästöt tippuvat murto-osaan.
Esim. hypetyksen todellisen kulutuksen ollessa 4,5-7 l/100 km on CO2 päästö 98-153 g/100 km. Fiksummilla ratkaisuilla saadaan tästäkin puolet tai jopa 2/3-osaa pois. Ilman, että tarvitsee tyytyä 30 vuoden takaiseen suorituskykyyn (0-100 km/h reilusti yli 10 s) tai kuunnella koneen parkumista joka kiihdytyksessä (jos siis tarkoitus on päästä liikkeelle nopeammin kuin kuorma-autot kiihtyvät ylämäessä).En oikein saanut kiinni vuodatuksestasi, sekavaa pulinaa.
Toyota Hybrid, keskimääräinen kulutus 4-5 l/100 km
Fossiilipikkuturpo, keskimääräinen kulutus 7-9l/100 km
Toyotan voimalinja on lisäksi ylivoimainen tehon ja mukavuuden suhteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh, tohjolootan kuskit ovat totaalisesti tippuneet kehityksen kelkasta. Ei nykyautot kuluta enää lähellekään 10 l/100 km ... tällainen on vanhanaikaisen, hengettömän ja juopon itäauton kulutus automaattivaihteisena. Nimim. kokemusta on.
Eli itsesaastuttava hypetys on taloudellisempi kuin viime vuositunennen tekniikkaa edustava itäauto. Vaikka onhan se hypetys itsessäänkin jo eräänlainen fossiili... koska kulkee vain ja ainoastaan fossiilisen polttoaineen voimin eikä kulutus ole enää tämän päivän mittapuulla erityisen ihmeellinen.
Parinkymmenen % säästön sijaan nykyään löytyy ratakaisuja, jolla päästöt tippuvat murto-osaan.
Esim. hypetyksen todellisen kulutuksen ollessa 4,5-7 l/100 km on CO2 päästö 98-153 g/100 km. Fiksummilla ratkaisuilla saadaan tästäkin puolet tai jopa 2/3-osaa pois. Ilman, että tarvitsee tyytyä 30 vuoden takaiseen suorituskykyyn (0-100 km/h reilusti yli 10 s) tai kuunnella koneen parkumista joka kiihdytyksessä (jos siis tarkoitus on päästä liikkeelle nopeammin kuin kuorma-autot kiihtyvät ylämäessä).2001 Corollalla pääsee kesällä alle 5l/100 km jos ajaa taiten pidempää siivua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh, tohjolootan kuskit ovat totaalisesti tippuneet kehityksen kelkasta. Ei nykyautot kuluta enää lähellekään 10 l/100 km ... tällainen on vanhanaikaisen, hengettömän ja juopon itäauton kulutus automaattivaihteisena. Nimim. kokemusta on.
Eli itsesaastuttava hypetys on taloudellisempi kuin viime vuositunennen tekniikkaa edustava itäauto. Vaikka onhan se hypetys itsessäänkin jo eräänlainen fossiili... koska kulkee vain ja ainoastaan fossiilisen polttoaineen voimin eikä kulutus ole enää tämän päivän mittapuulla erityisen ihmeellinen.
Parinkymmenen % säästön sijaan nykyään löytyy ratakaisuja, jolla päästöt tippuvat murto-osaan.
Esim. hypetyksen todellisen kulutuksen ollessa 4,5-7 l/100 km on CO2 päästö 98-153 g/100 km. Fiksummilla ratkaisuilla saadaan tästäkin puolet tai jopa 2/3-osaa pois. Ilman, että tarvitsee tyytyä 30 vuoden takaiseen suorituskykyyn (0-100 km/h reilusti yli 10 s) tai kuunnella koneen parkumista joka kiihdytyksessä (jos siis tarkoitus on päästä liikkeelle nopeammin kuin kuorma-autot kiihtyvät ylämäessä)."Heh, "
Epätoivoinen, tarkoituksellisesti leimaava ja sekava vuodatus. Vain luuloja. Ja virheellistä tietoa.
Vanha tekniikka? Jos mitään tekniikasta ymmärrät, tiedoksesi se, että uusissa Toyotan plug-in versiossa on sama edistyksellinen tekniikka kuin nyt pistokkeettomissa versioissa. Mikä siitä tekee vanhanaikaisen itselataavassa?
Kysymys on siitä, että markkinoille tarjotaan oikea-aikaisesti sitä tekniikkaa, mikä menee kaupaksi. Ladattavien buumi on tulossa. Mutta ei ollut vielä viime vuonna. Tai edellisenä.
Luuletko, että plug-in malleja tuli äkillisesti markkinmoille sen vuoksi, että niiden edustama tekniikka olisi ylivoimaista. Ei mutta kun päästöt on saatava kullakin autovalmistajalla alas EU-vaatum uksen mukaiselle tasolle. Tai muuten sakko uhkaa. nykyinen päästömittaus suosii plugin -malleja, koska päästöt mitataan vain lyhyellä ajomatkalla. Tästä syystä näitä nyt tulee markkinoille suurin joukoin. Mutta ei niiden tekniikka ole sen kummallisempaa tai edistyneempää kuin pistokkeettomassa Toyotassa. Vain isompi hybrid-akku ja latauksen ohjaus.
Mitä edistyksellistä on kuljettaa painavaa akkua mukana silloinkin, kun se on lähes tyhjä. Ja maksaa sen vaihtamisesta sen vikaantuessa saman kuin auton jäljelläoleva arvo. Kertakäyttökulttuurin piirre.
Sen mikä on kulloinkin vanhaa ja jälkeenjäänyttä pååttää kuluttaja. Ei yksittäinen mielipiteen kirjoittaja. Toistaiseksi Toyotan myyntiluvuista voi päätellä, että nykyisin merkin tarjoama tekniikka on ajan tasalla. Tässä ei huomioitu nykyisen leviävän viruksen aiheuttamaa muutosta myyntitilastoissa. Automarkkinat romahtavat nyt hetkellisesti merkistä riipumatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Heh, "
Epätoivoinen, tarkoituksellisesti leimaava ja sekava vuodatus. Vain luuloja. Ja virheellistä tietoa.
Vanha tekniikka? Jos mitään tekniikasta ymmärrät, tiedoksesi se, että uusissa Toyotan plug-in versiossa on sama edistyksellinen tekniikka kuin nyt pistokkeettomissa versioissa. Mikä siitä tekee vanhanaikaisen itselataavassa?
Kysymys on siitä, että markkinoille tarjotaan oikea-aikaisesti sitä tekniikkaa, mikä menee kaupaksi. Ladattavien buumi on tulossa. Mutta ei ollut vielä viime vuonna. Tai edellisenä.
Luuletko, että plug-in malleja tuli äkillisesti markkinmoille sen vuoksi, että niiden edustama tekniikka olisi ylivoimaista. Ei mutta kun päästöt on saatava kullakin autovalmistajalla alas EU-vaatum uksen mukaiselle tasolle. Tai muuten sakko uhkaa. nykyinen päästömittaus suosii plugin -malleja, koska päästöt mitataan vain lyhyellä ajomatkalla. Tästä syystä näitä nyt tulee markkinoille suurin joukoin. Mutta ei niiden tekniikka ole sen kummallisempaa tai edistyneempää kuin pistokkeettomassa Toyotassa. Vain isompi hybrid-akku ja latauksen ohjaus.
Mitä edistyksellistä on kuljettaa painavaa akkua mukana silloinkin, kun se on lähes tyhjä. Ja maksaa sen vaihtamisesta sen vikaantuessa saman kuin auton jäljelläoleva arvo. Kertakäyttökulttuurin piirre.
Sen mikä on kulloinkin vanhaa ja jälkeenjäänyttä pååttää kuluttaja. Ei yksittäinen mielipiteen kirjoittaja. Toistaiseksi Toyotan myyntiluvuista voi päätellä, että nykyisin merkin tarjoama tekniikka on ajan tasalla. Tässä ei huomioitu nykyisen leviävän viruksen aiheuttamaa muutosta myyntitilastoissa. Automarkkinat romahtavat nyt hetkellisesti merkistä riipumatta.Olis tietysti hienoa, jos itselataavaan saisi isomman akun ja pistokkeen jälkiasennuksena.
Joku pikkupaja taisi semmoista tarjotakin. Tiedä sitten hintaa ja toimintavarmuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselataava Toyota Hybrid kulkee tosi vähällä verrattuna pikkuturpomoottoreihin, ero on Toyotan hyväksi jopa neljä litraa sadalle kilometrille.
Harhaisuus jatkuu ja valheet lentää. Olet nolo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En oikein saanut kiinni vuodatuksestasi, sekavaa pulinaa.
Toyota Hybrid, keskimääräinen kulutus 4-5 l/100 km
Fossiilipikkuturpo, keskimääräinen kulutus 7-9l/100 km
Toyotan voimalinja on lisäksi ylivoimainen tehon ja mukavuuden suhteen.Omasetä liekeissä ja usko Toyotan asiakaslehden varassa.
- Anonyymi
Nyt keskikulutus on tippunut 5,8l/100 km. Pitäisikö bensatankin korkki jättää löysälle kun Toyota itselataa ajossa. Halkeaako säiliö kun tankki on täynnä, vai valuuko ylimääräinen huohotinputkesta? Autolla ajettu tähän mennessä 1160 km.
AP.
Corolla 2,0 hybrid. - Anonyymi
vw audi vie öljyrempalla kerralla 10000e bensarahaa-miten vertailla?
- Anonyymi
Audilasien läpi katsottuna euroseteleistä häviää numerot joten ei se niin pahalta tunnu vaikka aivokurkiaisessa jyskyttää että löinkö käteni siihen itteensä.
- Anonyymi
Perhanan perhana. Keskikulutus on tippunut jo 5,7l/100 km. Tällä menollahan auto on pian ladannut tankin, akun ja pankkitilin täyteen. Totta kai kesällä kulutus on hiukan pienempi kuin talvella. Siis autohan on Corolla Touring Sport 2,0. Hybridi.
AP.- Anonyymi
Jokuhan sen laski että reilussa 200tkm alkaa olla muutaman sentin per kilsa halvempi polttomoottorilla varustettuun autoon verrattuna
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokuhan sen laski että reilussa 200tkm alkaa olla muutaman sentin per kilsa halvempi polttomoottorilla varustettuun autoon verrattuna
Ihan oikeassa olet jos pelkkää kaupunkia ajelee. Motarille jos uskaltautuu niin venyy paljon pidemmälle eivätkä Toyotat saavuta niitä kilometrejä.
- Anonyymi
Nyt tällä tankilla 693 Km mittarissa ja keskikulutus näyttää 4,8 l/100Km. Enimmäkseen maantieajoa ilmastointi päällä näillä keleillä. Ei vielä tankin valo pala, ajoa jäljellä 95 Km tällä tankilla. Viime tankkaus valon palaessa oli 33l (okt 95). Autolla ajettu 3600Km vasta.
- Anonyymi
tuo siis 2.0 koneella 17" renkain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tuo siis 2.0 koneella 17" renkain.
Nyt se oli tankattava, ajomatkaa oli enää näytön mukaan 20Km jäljellä. Tankkiin meni silti vain 35,5 litraa ja ajokilometrit 757Km. Aika pajon jättää varmuusvaraa, käsittääkseni 43 l tankki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt se oli tankattava, ajomatkaa oli enää näytön mukaan 20Km jäljellä. Tankkiin meni silti vain 35,5 litraa ja ajokilometrit 757Km. Aika pajon jättää varmuusvaraa, käsittääkseni 43 l tankki.
Koska en aja vanhanaikaisella ja laiskalla itäautolla, olen kerännyt mittariin n. 18 tkm vuodessa. Fossiilista polttoainetta on kulunut 1,95 l/100 km.
Tämän vuoden puolella olen joutunut tankkaamaan bensaa jo kaksi kertaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851