Kiva olla eläkeläinen

Anonyymi

Olen yksinäinen eläkeläinen ja tykkään mahdottomasti tilanteesta!

Ei mitään stressiä, ei oo pakko mennä minnekään, ei tartte tärkeillä, harmaat hiukset saa olla miten on, rypyt ei haittaa, ja eläke tulee joka kuukausi.

Elän nuukasti ja pärjäilen.

21

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En ymmärrä mainosta? Onko tulossa jokin sarja Yleltä? Onko tämä sohvaperunoihin liittyvää mainosta?

    • Anonyymi

      Siis on kiva olla YKSINÄINEN? Harvempi ylistää sitä puolta. Yksinäisyys ei tee terveydelle hyvää. Monet iäkkäät eläkkeellä olevat (ja nuoremmatkin) ovat huomattavan aktiivisia. Sosiaaliset suhteet ja aktiivisuus suojaavat aivoja esim. dementialta. Eristäytyminen surkastuttaa kognitiivisia kykyjä.

      • Anonyymi

        Minkäs minä mahdan sille että on niin kivaa olla eläkeläinen?
        Eikö sais kirjoittaa?
        Kai se on mukava muillekin tietää että ihan yhtä hyvin kuin vain marista yksinäisyydestä, voikin nauttia kun ei tartte välittää rypyistään, saa rauhassa toimitella asioitaan kotona.

        Ei silti kyllä YLE saa tulla tekemään sarjan minusta, tervetuloa!

        Oon muuten esiintynyt aikonani TV:ssä, oli joku Ossi Runteen ohjelma.
        Ja sitten yks televisiohjaaja kyseli johonkin elokuvaankin, ja toinen myös päähenkilöksi.
        No siitä ei sitten tullut mitään kun kuoli se ohjaaja.

        Ite oon kirjoitellut näytelmäkäsikirjoituksia.
        Ei oo muuta lääkitystä kuin vain verenpainelääkkeet, ei oo ongelmia terveyden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkäs minä mahdan sille että on niin kivaa olla eläkeläinen?
        Eikö sais kirjoittaa?
        Kai se on mukava muillekin tietää että ihan yhtä hyvin kuin vain marista yksinäisyydestä, voikin nauttia kun ei tartte välittää rypyistään, saa rauhassa toimitella asioitaan kotona.

        Ei silti kyllä YLE saa tulla tekemään sarjan minusta, tervetuloa!

        Oon muuten esiintynyt aikonani TV:ssä, oli joku Ossi Runteen ohjelma.
        Ja sitten yks televisiohjaaja kyseli johonkin elokuvaankin, ja toinen myös päähenkilöksi.
        No siitä ei sitten tullut mitään kun kuoli se ohjaaja.

        Ite oon kirjoitellut näytelmäkäsikirjoituksia.
        Ei oo muuta lääkitystä kuin vain verenpainelääkkeet, ei oo ongelmia terveyden kanssa.

        Suomi on täynnä mielensäpahoittajia ne sitä hoitoa tarvitsisivat.


      • Anonyymi

        Vaikka ihminen touhuaa muutaman puljun hallituksessa, vai silti sanoa, että viihtyy parhaiten yksin, kun saa tehdä mitä lystää eikä kukaan ole patistamassa ei laatimassa aikatauluja.
        Sen lisäksi voi harrastaa jossakin yhteisössä, missä on kontaktia ja vuorovaikutusta.
        Lomareissujakin saa tehdä ja liikuskella ihan niin kuin aikanaan työssä ollessa.
        kahden eläkkeen taloudessa on karkeasti ottaen mahdollista tehdä ne samat aktiviteetit, mitä oli työikäisenä, mutta sen verran on talous tiukemmalla, että pitää harkita menonsa.
        Hyvin riittää varat tavalliseen lomanviettoon kun ei polta, ryyppää ei käy Abu Dabissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka ihminen touhuaa muutaman puljun hallituksessa, vai silti sanoa, että viihtyy parhaiten yksin, kun saa tehdä mitä lystää eikä kukaan ole patistamassa ei laatimassa aikatauluja.
        Sen lisäksi voi harrastaa jossakin yhteisössä, missä on kontaktia ja vuorovaikutusta.
        Lomareissujakin saa tehdä ja liikuskella ihan niin kuin aikanaan työssä ollessa.
        kahden eläkkeen taloudessa on karkeasti ottaen mahdollista tehdä ne samat aktiviteetit, mitä oli työikäisenä, mutta sen verran on talous tiukemmalla, että pitää harkita menonsa.
        Hyvin riittää varat tavalliseen lomanviettoon kun ei polta, ryyppää ei käy Abu Dabissa.

        Minäkin tykkään asua ja elellä rauhassa yksinäni, mutta matkoille ja menoihin kaipaisin kyllä seuraa eikä ystäviä tai kavereita ole ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkäs minä mahdan sille että on niin kivaa olla eläkeläinen?
        Eikö sais kirjoittaa?
        Kai se on mukava muillekin tietää että ihan yhtä hyvin kuin vain marista yksinäisyydestä, voikin nauttia kun ei tartte välittää rypyistään, saa rauhassa toimitella asioitaan kotona.

        Ei silti kyllä YLE saa tulla tekemään sarjan minusta, tervetuloa!

        Oon muuten esiintynyt aikonani TV:ssä, oli joku Ossi Runteen ohjelma.
        Ja sitten yks televisiohjaaja kyseli johonkin elokuvaankin, ja toinen myös päähenkilöksi.
        No siitä ei sitten tullut mitään kun kuoli se ohjaaja.

        Ite oon kirjoitellut näytelmäkäsikirjoituksia.
        Ei oo muuta lääkitystä kuin vain verenpainelääkkeet, ei oo ongelmia terveyden kanssa.

        Hyvä, hyvä!
        Upeaa, kun osaa olla yksin ja vielä nauttii siitä ja elämästä. Arvostan!
        Hyvää jatkoa!


      • Anonyymi

        Käsittääkseni tänne kirjoittavat sellaiset ihmiset jotka kärsivät yksinäisyydestä, ei toi aloittajan
        kirjoitus mua eikä mun tilannetta ilahduttanut yhtään. Minä kärsin yksin olosta tälläkin hetkellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittääkseni tänne kirjoittavat sellaiset ihmiset jotka kärsivät yksinäisyydestä, ei toi aloittajan
        kirjoitus mua eikä mun tilannetta ilahduttanut yhtään. Minä kärsin yksin olosta tälläkin hetkellä.

        Kirjoittelen tänne silloin tällöin, mutta en kärsi yksinäisyydestä. Olen yksin omasta tahdostani, enkä osaa edes kuvitella,. että joku asuisi kanssani. Voin tavata ihmisiä silloin kun haluan viettää aikaani oman tahtoni mukaisesti. Jos ja kun joku oikein kärsii yksinäisyydestään, niin silloin on itsessä ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittelen tänne silloin tällöin, mutta en kärsi yksinäisyydestä. Olen yksin omasta tahdostani, enkä osaa edes kuvitella,. että joku asuisi kanssani. Voin tavata ihmisiä silloin kun haluan viettää aikaani oman tahtoni mukaisesti. Jos ja kun joku oikein kärsii yksinäisyydestään, niin silloin on itsessä ongelma.

        Ei yksinäisyys ole itsensä ongelma, ei se tarkoita yksinäisyyttä jos asuu yksin.
        Yksinäisyyttä esiintyy eri muodoissa, ihminen voi parisuhteessakin olla yksinäinen.
        Yksinäisyys tappaa vanhuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei yksinäisyys ole itsensä ongelma, ei se tarkoita yksinäisyyttä jos asuu yksin.
        Yksinäisyyttä esiintyy eri muodoissa, ihminen voi parisuhteessakin olla yksinäinen.
        Yksinäisyys tappaa vanhuksia.

        Eiköhän se ole sen henkilön ongelma, joka tuntee itsensä yksinäiseksi. Jokainen voi etsiytyä muiden henkilöiden seuraan ja jos liikuntakyky on rajoittunut niin puhelinkin on eräs vaihtoehdoista pitää yhteyttä.. Yhteiskunnassa on useita eri vaihtoehtoja valita itselleen seuralainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittelen tänne silloin tällöin, mutta en kärsi yksinäisyydestä. Olen yksin omasta tahdostani, enkä osaa edes kuvitella,. että joku asuisi kanssani. Voin tavata ihmisiä silloin kun haluan viettää aikaani oman tahtoni mukaisesti. Jos ja kun joku oikein kärsii yksinäisyydestään, niin silloin on itsessä ongelma.

        Eli et ole yksinäinen, sinulla on vain pienempi tarve sosiaalisuuteen jonka myös saat tyydytettyä halutessasi.
        Yksinäisyys tarkoittaa TUNNETTA sosiaalisesta ulkopuolisuudesta eikä sillä ole mitään tekemistä siihen kuinka paljon ja kuinka usein on toisia ihmisiä fyysisesti ympärillä. Jokainen sitä kokeva kärsii siitä, se kuuluu olennaisesti yksinäisyyteen ihan kuten vaikkapa päänsärkyyn kuuluu kipu.
        Yksin viihtymisellä ei ole mitään tekemistä tämän palstan aiheen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittääkseni tänne kirjoittavat sellaiset ihmiset jotka kärsivät yksinäisyydestä, ei toi aloittajan
        kirjoitus mua eikä mun tilannetta ilahduttanut yhtään. Minä kärsin yksin olosta tälläkin hetkellä.

        Ilahduttaisiko sinua sitten se, jos mahdollisimman moni on kanssasi yksinäinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli et ole yksinäinen, sinulla on vain pienempi tarve sosiaalisuuteen jonka myös saat tyydytettyä halutessasi.
        Yksinäisyys tarkoittaa TUNNETTA sosiaalisesta ulkopuolisuudesta eikä sillä ole mitään tekemistä siihen kuinka paljon ja kuinka usein on toisia ihmisiä fyysisesti ympärillä. Jokainen sitä kokeva kärsii siitä, se kuuluu olennaisesti yksinäisyyteen ihan kuten vaikkapa päänsärkyyn kuuluu kipu.
        Yksin viihtymisellä ei ole mitään tekemistä tämän palstan aiheen kanssa.

        Yksinäisyys on juuri vaikea tunnetila jolle ei voi mitään, aloittaja ei ole perehtynyt eikä
        tajua asiasta, ennen kun sen kokee itse.


      • Anonyymi

        Itse olen vasta nelikymppinen,en jaksa parisuhteita,ei vaan sovi,olen nähnyt ne. Lapsia ja lapsenlapsia on jo. Riittää hyvin sosiaaliseksi kontaktiksi he ja omat vanhemmat sekä sisko ja veljet. Nautin yksinelämisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen vasta nelikymppinen,en jaksa parisuhteita,ei vaan sovi,olen nähnyt ne. Lapsia ja lapsenlapsia on jo. Riittää hyvin sosiaaliseksi kontaktiksi he ja omat vanhemmat sekä sisko ja veljet. Nautin yksinelämisestä.

        Kun jollain ei ole lapsia, vanhempia elossa, eikä sisaruksiakaan siis ei ketään sukulaisia, niin
        sitä on kuule aika orpo olo. Siis tämä on sitä yksinäisyyttä jo ainakin.


    • Anonyymi

      toi oli propaganda kirjoitus hallitukselta. älkää menkö halpaan.

    • Anonyymi

      Juu, nytpä saa rikkaammatkin kokea millaista on eläkeläisen, köyhän ja monen opiskelijan elämä.

      Saattaapa olla, ettei pääkoppa näillä kestä kun poikkeustila pitkittyy.
      Koska normaalitila? 1kk, 3kk, 6kk, 1-2v, 5v, 10v, ei koskaan?

      Näillä näkymin lännessä odotettavissa total collapse?

    • Anonyymi

      Juuri tuollaiseen elämänrytmiin olen tottunut , olen siihen tyytväinen sillä voisi olla kehnomminkin , esim vaimo ja velkaa .

    • Anonyymi

      Psyyke-eläke/Asumistuki 1162€/kk (netto).
      Asun yksin kerrostaloyksiössä.

      • Anonyymi

        Kyllähän tuolla rahamäärällä tulee yksinäinen hyvin toimeen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1184
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      50
      701
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      585
    Aihe