Kaasu seatVWsodaudi valmistus loppuu

Anonyymi

108

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jossain vaiheessa, entä sitten. Jatkoa voi tulla....

      • Anonyymi

        eipä uutisessa jatkosta puhuttu


      • Anonyymi

        VW osaa käsitellä ostajaa

        rahat pois ja arvo alas kuten TDI-tosin eri syistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eipä uutisessa jatkosta puhuttu

        Eikä valmistuksen lopettamisesta puhuttu tässä linkissä mitään.


    • Anonyymi

      Ja viimeinen uutinen kertoi, että Skoda myy vielä vuosia kaasuautoja, harmittaako??

    • Anonyymi

      Auton voi myös jälkikäteen muuttaa kaasulle, jos vaan jakeluverkko pysyy.

    • Anonyymi

      VW myy kaasuautoja ainakin seuraavat 10 vuotta. Ainoastaan uusien moottoreiden suunnittelu on lopetettu. Ei mitään muuta.

      • Anonyymi

        menikö vaihtoarvo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        menikö vaihtoarvo?

        Miksi menisi jos niitä valmistetaan ja myydään vielä useita vuosia?


    • Anonyymi

      saksa VW pettää

    • Anonyymi

      ja vaihtoarvo katosi?

      et voi valehdella myytäessä että näitä ei enää valmisteta

      no onhan niissa 11 l bensiinisäiliö...

      • Anonyymi

        Kaikki iäkkäämmät muistanee vielä petrosaab-kyhäelmän. Kuka onneton niihinkin sortui?
        Käykö nyt samoin ja hölmöt maksaa viulut.


      • Anonyymi

        Kaikki iäkkäämmät muistanee vielä petrosaab-kyhäelmän. Kuka onneton niihinkin sortui?
        Käykö nyt samoin ja hölmöt maksaa viulut.


      • Anonyymi

        Voi kun olet tietämätön poika, nolo olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kun olet tietämätön poika, nolo olet.

        "Poika"? Milloin on " vaari", milloin "pappa" ja milloin "seniili" ja nyt jo "poika" ja tietämätönkin ja "nolokin" vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki iäkkäämmät muistanee vielä petrosaab-kyhäelmän. Kuka onneton niihinkin sortui?
        Käykö nyt samoin ja hölmöt maksaa viulut.

        Minä ajoin pitkään petro-Saabilla. Kun petroolin myynti loppui, tankkasin molempiin tankkeihin bensaa ja hyvin päästiin eteenpäin. Myöhemmässä vaiheessa porasin auki tankkien välisen seinämän, niin ei tarvinnut kahdesta täyttöaukosta bensaa luritella. Vaihdossakin siitä maksettiin ihan käypä hinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki iäkkäämmät muistanee vielä petrosaab-kyhäelmän. Kuka onneton niihinkin sortui?
        Käykö nyt samoin ja hölmöt maksaa viulut.

        Petro SAAB oli harrastajien suosiossa, koska moottori oli tärkeiltä osin Turbon kanssa yhtenevä. Siitä saa edullisesti tehtyä turbon.


    • Anonyymi

      Juuri esitellyistä Golfista ja Octaviasta on molemmista kaasuversio. Niitä saa kaupasta vielä vuosia. Ja sen jälkeen niillä ajetaan 20 vuotta.
      Kaasun jakelua ja biokaasun käyttöä tuetaan kun bensa-autoille lisätään käyttömaksuja. 100% Bensa-autot ovat se eniten takkiinsa ottava tulevina vuosina.

      • Anonyymi

        Entä kun kaasuautoja ei voi tankata? Jakeluun ei enään satsata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä kun kaasuautoja ei voi tankata? Jakeluun ei enään satsata.

        Ei niitä olemassaolevia mihinkään pureta kun uusia kaasuautoja on myynnissä vielä 10 vuotta ja muuntosarjalaiset siihen päälle.
        Kyllä kaasua saa vielä 20-30 vuotta ainakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä olemassaolevia mihinkään pureta kun uusia kaasuautoja on myynnissä vielä 10 vuotta ja muuntosarjalaiset siihen päälle.
        Kyllä kaasua saa vielä 20-30 vuotta ainakin.

        kukas ostaa sinun kaasuauton kun viet vaihtoon?

        käy samoin kuin TDI autoille


      • Anonyymi

        Miten voi ajaa 20 vuotta kun näiden vehkeiden keski,-ikä on n 10 vuotta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi ajaa 20 vuotta kun näiden vehkeiden keski,-ikä on n 10 vuotta?

        VW myy kaasuautoja vielä ainakin 10 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kukas ostaa sinun kaasuauton kun viet vaihtoon?

        käy samoin kuin TDI autoille

        Kaasuautohan on myös bensa-auto. Siihen voi vaihtaa isomman bensatankin. Maksaa 50 euroa romikselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kukas ostaa sinun kaasuauton kun viet vaihtoon?

        käy samoin kuin TDI autoille

        Kuka ostaa sinun bensa-auton, kun viet vaihtoon ? Minä en ole koskaan tiennyt kuka ostaa minun vanhan auton , kun olen sen vaihtoon vienyt.


    • Anonyymi

      Autonvalmistajien myymien autojen keskimääräisten hiilidioksidipäästöjen (CO2) pitää jäädä tänä vuonna keskimäärin alle 95 g/km rajan, muuten autovalmistajaa uhkaavat kymmenien miljardien sakot.

      Kaasuautossa on aina CO2-päästöjä, mutta sähköauton päästöt on 0, jotta 95g/km raja alitetaan, niin siihen tarvitaan sähköautoja ja lataushybridejä (lataushybridin päästöt 50 g/km tai alle).
      Esimerkkinä uusi Skoda1,5 TSI G-Teg kaasuauton päästöt (WLTP) on 115 g/km

      Tämä on varmaan se suurin syy, että sähköautot on tuotekehityksen ykköskohde ja että kaasuautoihin ei satsata.

      Miten käy jakeluverkon?
      Uusien asemien perustamista mietitään jatkossa varmaan vähän tarkemmin...

      • Anonyymi

        Kaasua käytetään niin paljon muuhun kuin autoihin että kaasun jakelu kyllä säilyy.


      • Anonyymi

        Kaasuauton laskennallinen päästö on kuitenkin pienempi kuin vastaavan bensa-auton ja helpottaa tuota päästörajan saavuttamista.


    • Anonyymi

      Vain vw konserni tehdyt kaasuautoja. Eli kulkevat toiseen suuntaan kuin muut

      Varmasti enemmän kuluja myös tästä valmistajalle. Kuka auton ostaja haluaa kaasu-säiliöt kyytiin? Niiden pakollinen maksullinen tarkastus! Ei kiitos minulle koskaan.

      Suomessa on todella vähän kaasuasemia. Kuka esim koko sisä-savon alueelta voisi ostaa kaasu-auton. Ei kukaan koska lähin asema on todella kaukana.

      Tulee yli 10 kertaiset päästöt käydä tankkaamassa auto niin kaukana ja kukkarossa käy pyörre.

      • Anonyymi

        Liikenteessä on paljon myös muunmerkkisiä bensa-autoja jotka on konvertoitu kaasuautoiksi. Ruotsista tuotuja useat. Etelän tiheästi asutulla alueella kaasuasemia on hyvin tarjolla eikä ne sieltä minnekään katoa kun kaasuautojen määrä nousee vielä monta vuotta.
        Valtio on tukemassa kaasukonvertointeja rahallisesti, se on kirjattu hallitusohjelmaan.

        Kaikenkaikkiaan VW:n ilmoitus kehityksen lopettamisesta täytyy ottaa sellaisena kun sen sisältö on ilman villejä johtopäätelmiä. VW tulee myymään kaasuautoja niin kauan kun niille löytyy kysyntää. Se ei vaan kehitä uutta moottoriteknolgiaa.


      • Anonyymi

        "sisä-savo" asuuko siellä muita kuin peuroja ja susia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikenteessä on paljon myös muunmerkkisiä bensa-autoja jotka on konvertoitu kaasuautoiksi. Ruotsista tuotuja useat. Etelän tiheästi asutulla alueella kaasuasemia on hyvin tarjolla eikä ne sieltä minnekään katoa kun kaasuautojen määrä nousee vielä monta vuotta.
        Valtio on tukemassa kaasukonvertointeja rahallisesti, se on kirjattu hallitusohjelmaan.

        Kaikenkaikkiaan VW:n ilmoitus kehityksen lopettamisesta täytyy ottaa sellaisena kun sen sisältö on ilman villejä johtopäätelmiä. VW tulee myymään kaasuautoja niin kauan kun niille löytyy kysyntää. Se ei vaan kehitä uutta moottoriteknolgiaa.

        Tänään pyyhittiin hallitusohjelmassa pyllyä. Alkaa selviytymistaistelu.


      • Anonyymi

        Myös Toyota ja Hyundai ovat valmistaneet kaasu-autoja jo pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös Toyota ja Hyundai ovat valmistaneet kaasu-autoja jo pitkään.

        Mutta ei myydä suomessa. Lähinnä kehitysmaissa kylläkin.


    • Anonyymi

      ylihintaista ei osteta ei

      muunnossarja maksaa 3000e autoon kun autoon ja valtio tukee 1000e

      eli kahella tonnilla 3000e corolla menee taas 10 vuotta

    • Anonyymi

      konkurssi VW pyristelee

      • Anonyymi

        Saksa tukee massiivisella paketilla yrityksiä koronan takia, ei vieläkään Toyotan omapojan märkä uni toteudu.


      • Anonyymi

        Samalla tavalla ovat Tojonkin tehtaat kiinni kuin VW;n. Samassa suossa tässä tarvomme kaikki. Tietysti jos on työtön ja työkyvytön jo entuudestaan niin voi keskittyä muiden ongelmiin. Kaikki työssäkäyvät keskittyvät täysin huolehtimaan omasta työstään ja tulevaisuudestaan. Näillä elämäntapatyöttömillä ei tietystikään ole tällaisia murheita.


    • Anonyymi

      päätös johtui mistä?

      • Anonyymi

        Satsaavat panoksensa ja resurssinsa sähköisiin sovelluksiin. Tulevaisuus näyttää suunnan ja se voi jopa muuttua kaasua suosivaksi myöhemmin. Tuotanto ei ainakaan lopu tässä vaiheessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satsaavat panoksensa ja resurssinsa sähköisiin sovelluksiin. Tulevaisuus näyttää suunnan ja se voi jopa muuttua kaasua suosivaksi myöhemmin. Tuotanto ei ainakaan lopu tässä vaiheessa.

        VW on pudonnut muiden valmistajien vauhdista

        vety


    • Anonyymi

      hahahahhahah

      suomi ja liikenne

    • Anonyymi

      harhauttamista

    • Anonyymi

      outoa vw kehitystä?

    • Anonyymi

      Onko se kovin järkevää, että sitä kaasua kuskataan pienillä säiliöillä (säiliöauto) ympäri suomea säiliöihin, josta sitä tankataan tosi pieniin säiliöihin (henkilöauto) ja poltetaan hyötysuhteeltaan huonossa polttomoottorissa.

      Eikö olisi järkevämpää polttaa se kaasu jossain vähän isommassa polttimossa paremmalla hyötysuhteella ja tuottaa sillä sähköä, joka sitten käytetään hyvällä hyötysuhteella sähkömoottorissa.

      • Anonyymi

        Hyötysuhde on vain yksi muuttuja koko kuviossa.
        Kaasuauton puolesta puhuu se että bensakoneen voi muuntaa helposti kaasulla käyväksi ja näitä polttiksia on miljoonia jo nyt liikenteessä. Sähköautot pitää rakentaa erikseen ja siinä tulee palöjon päästöjä ja hävikkiä.

        Biokaasua voidaan tuottaa paikallisesti uusiutuvasta raaka-aineesta jolloin logistiikkaan ei mene niin paljon energiaa.

        Kaikenkaikkiaan pidän näiden "parempien" vaihtoehtojen vastakkainasettelua turhana. Niille kaikille löytyy ottajansa.
        Vain fossiilipolttimet ovat tiensä päässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyötysuhde on vain yksi muuttuja koko kuviossa.
        Kaasuauton puolesta puhuu se että bensakoneen voi muuntaa helposti kaasulla käyväksi ja näitä polttiksia on miljoonia jo nyt liikenteessä. Sähköautot pitää rakentaa erikseen ja siinä tulee palöjon päästöjä ja hävikkiä.

        Biokaasua voidaan tuottaa paikallisesti uusiutuvasta raaka-aineesta jolloin logistiikkaan ei mene niin paljon energiaa.

        Kaikenkaikkiaan pidän näiden "parempien" vaihtoehtojen vastakkainasettelua turhana. Niille kaikille löytyy ottajansa.
        Vain fossiilipolttimet ovat tiensä päässä.

        Kaasuauton puolesta ei puhu todella mitätön tankkausverkosto. Eikä se tule leviämään eli pontentiaalinen käyttäjäkunta tulee olemaan pieni. Euroopassa kaasu-autojen myynti laskee kokoajan. Vain vw konserni roikkuu vielä kiinni

        Bensa Ja diesel myyntiä on jokaisella pienelläkin paikkakunnalla. Bensaa käytetään laajasti pienkoneista, 2-pyöräisistä eteenpäin, dieseliä autoista, paketti, lava, matkailu, traktorit, muut työkoneet laajasti.


      • Anonyymi

        Luuletko tosiaan, että kaasuaseman kaasu tulee säiliöautolla sinne tankkausasemalle ? Kuinka voi olla noin pihalla .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko tosiaan, että kaasuaseman kaasu tulee säiliöautolla sinne tankkausasemalle ? Kuinka voi olla noin pihalla .

        Tuleeko se langattomasti 5G-verkon kautta?


    • Anonyymi

      kaasu ja saksa hiukan kalskahtaa

    • Anonyymi

      heh

    • Anonyymi

      taas pieleen vw asia...

    • Anonyymi

      niinpä

    • Anonyymi

      "Bensa Ja diesel myyntiä on jokaisella pienelläkin paikkakunnalla. "

      Jokainen autonvalmistaja haluaa varmasti keskittyä juurikin pienten paikkakuntien myyntiin. Turha panostaa konepteihin jotka menestyvät isoissa kaupungeissa. Ja tähän röhönauru.
      Katsopa Trafin rekisteröintitilastoja viime vuodelta. Uudellamaalla rekisteröitiin reilut 52.000 autoa. Koko Lapissa yhteensä 2.800.

      http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2019

      Mietipä nyt hyvin tarkasti kuinka suuri merkitys on autonavalistajalle on saako autoon kaasua joka tuppukylässä. Varsinkin se kaasuauto käy myös bensalla jota saa joka tuppukylässä jos sinne joskus joutuu.
      Mitä kaasuautoilija voisi menettää? Normiajelut erittäin halvalla kaasulla ja tuppukylän bensalla poikkeusolosuhteissa.

      Syvä joki.

      • Anonyymi

        Jossain kaasuautoissa asettaa bensasäiliön koko hiukan rajoitteita esim. 11 litraa.
        Mutta eihän sekään ole ongelma, kun pitää 20 litran kannua takakontissa täynnä bensaa.


    • Anonyymi

      kaikki män

    • Anonyymi

      heh

    • Anonyymi

      kuolonkorinat kertoo mtv autot

    • Anonyymi

      sipilä vei tuhon tielle

    • Anonyymi

      sipilä rakensi kaasuauto suomea

      pölhö kustaa no 1

    • Anonyymi

      saksa ja kaasu?

      vwkaust

      • Anonyymi

        Voihan näitä kaikenlaisia angstejaan esitellä julkisesti jos niin haluaa.

        Pragmaatikko toteaa että kaasuautolla ajamalla pääsee puolet pienemmillä kustannuksilla kuin tojon höpöhybrideillä. Mitäs siihen sanoo tojohönö?


    • Anonyymi

      tuhon tie WCV

      • Anonyymi

        Kaikki jossa kehitys on päättynyt, loppu tulee nopeasti. Vähän säälittää niitä jotka ovat olleet mainoksen uhreja. Jos ei ole kaasutankkia lähettyvillä,niin ei osteta. Itselataava on niin helppo ja luotettava. Haluttavuudesta voi todeta ja rekisteröinnit keroo faktan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki jossa kehitys on päättynyt, loppu tulee nopeasti. Vähän säälittää niitä jotka ovat olleet mainoksen uhreja. Jos ei ole kaasutankkia lähettyvillä,niin ei osteta. Itselataava on niin helppo ja luotettava. Haluttavuudesta voi todeta ja rekisteröinnit keroo faktan.

        " Jos ei ole kaasutankkia lähettyvillä,niin ei osteta. Itselataava on niin helppo ja luotettava. "

        Böndellä on tehtävä omat valinnat. Kun kaasuasema on täällä ihmisten ilmoilla lähettyvillä niin kaasuautolla ajaa noin puolet halvemmalla kuin tojon itselataavilla. Kaasun tankkaus on yhtä helppoa kuin bensan, mutta paljon halvempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Jos ei ole kaasutankkia lähettyvillä,niin ei osteta. Itselataava on niin helppo ja luotettava. "

        Böndellä on tehtävä omat valinnat. Kun kaasuasema on täällä ihmisten ilmoilla lähettyvillä niin kaasuautolla ajaa noin puolet halvemmalla kuin tojon itselataavilla. Kaasun tankkaus on yhtä helppoa kuin bensan, mutta paljon halvempaa.

        Hesaan on sullottu onneksi vain kymmenesosa suomen asukkaista. Böndellä voi vielä valita melko vapaasti, mutta Hesassa on kaikkea rajoitettu. Meneekö parkkimaksu jo omaan autotalliinkin parkkeerauksesta? Böndellä jo maalaisjärkikin sanoo ettei viisas osta enää mitään kaasutusvaginaattoria kun hybridit pelastaa maailmaa ja kukkaro kiittää syvän mielenrauhan vallitessa.


    • Anonyymi

      Oliko TM K-lehti

      ja VW K auto?

    • Anonyymi

      miksi

    • Anonyymi

      nonii

      asiakkaille normi bensiinitankki valmistajan piikkiin?

    • Anonyymi

      bensiinitankki tilalle ja taas mennään

    • Anonyymi

      Oliko yllätys myös TM ja tuulilasilehti vai oliko pakko mainostaa vaikka tietäisi asian?

    • Anonyymi

      arvonalennus?

      • Anonyymi

        Aivan varmasti, kiihtyvällä vauhdilla. Kaikki mikä ei kehity, kuolee pois. Oikaiskaa toki jos joku on eri mieltä!


    • Anonyymi

      saksa on pahamaa

    • Anonyymi

      loppu kaasun tulo venäjältä?

    • Anonyymi

      hahahahhahahhahha

      toyota ja vety on in

    • Anonyymi

      hahhahhahahhahahahhaeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh

      koittais ees kaasuhuijausta....

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      ja nyt kaasuputki ei tuu saksaan

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Harmillista sinun kannaltasi, että juuri tuli hinnastoihin uuden Octavian kaasuversio. Ei ole ehditty edes mainostaa, mutta pian tulevat mainoksetkin. Sillä mennään ainakin seuraavaan mallisukupolveen saakka.

      • Anonyymi

        ei siihen saa edes varaosia enaan?


      • Anonyymi

        tankkausasemia suomessa 20 kpl ja bensiinisäiliö skodassa 9 litraa

        hyvää mökkireissua sullekki...

        kato että asema ainakin on vieressä missä asut-lisää ei tule kun vety asemat saapuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tankkausasemia suomessa 20 kpl ja bensiinisäiliö skodassa 9 litraa

        hyvää mökkireissua sullekki...

        kato että asema ainakin on vieressä missä asut-lisää ei tule kun vety asemat saapuu

        Vetyasemat? Niitä saat odottaa koko loppuikäsi. Korkeintaan parisenkymmentä koko Suomessa raskaalle liikenteelle dieselin korvaajaksi. Ja tuokin vähä on kyseenalaista, vedyn energiatehokkuus on erittäin heikko.

        Jopa bio/maakaasu on paljon realistisempi vaihtoehto. Tosin taloudellisesti järkevää biokaasua on rajallisesti tarjolla, mutta ehkä se riittäisi ainakin osalle raskasta liikennettä.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2020/09/26112501/graafi_autokannat-suomessa_png.png

      Kaasuautojen lukumäärä on vahvassa kasvussa ja sama trendi jatkuu.

    • Anonyymi

      vaihtoon et saa kaasuautoa tulevaisuudessa

    • Anonyymi

      9 litran varatankki kun kaasulle matkaa 200km hahhahahhahahah

    • Anonyymi

      Lukekaaas tuulilasi 9/ 2020

      kaasuautoilun kuolinkorina

    • Anonyymi

      vw teki miljardien väärän siirron?

      • Anonyymi

        Tarkoitatko väärää siirtoa huijausgaten jälkeen? Mikä on VW:n oikea siirto, ei nyt heti tule mieleen?


    • Anonyymi

      tuulilasilehti vw lehti?

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        " raskaassa liikenteessä ollaan kaasusta on tulossa merkittävä polttoainevaihtoehto ajoneuvoihin. Ministeriö ehdottaa esimerkiksi kaasukäyttöisten kuorma-autojen hankintaan 15 000 euron tukea.

        Se yhdistettynä mahdolliseen jakeluvelvoitteen laajentamiseen takaa, että nyt hankittavan kaasuauton saa kyllä tankattua jatkossakin."

        "Volkswagen-konserni, ilmoitti keväällä, ettei se kehitä enää uusia kaasuautoja vaan ainoastaan jatkaa nykyisten mallien valmistusta vielä joitain vuosia."

        Suomeksi sanottuna kaasuverkosto säilyy ja laajenee sekä uusia kaasuautoja valmistetaan vielä usean vuoden ajan.


    • Anonyymi

      jaaha

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Keskustan lintilä pihalla asioista

    • Anonyymi

      surmanloukku jos palaa

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Theermannilla kulkee!

      Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      7420
    2. Näin unta viime yönä

      Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      50
      5578
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

      https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      62
      3122
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

      Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2573
    5. Kuhmo tekisi perässä

      Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1608
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

      Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      201
      1433
    7. Olen jälleen pahoillani

      Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1119
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

      Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      325
      1077
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

      Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      244
      1037
    10. Oot vaan niin hellä

      Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      926
    Aihe