https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/bf256b1d-4ac3-4a2d-8112-a5cf6ceebf49
miksi vielä mainostetaan?
Kaasu seatVWsodaudi valmistus loppuu
108
185
Vastaukset
- Anonyymi
Jossain vaiheessa, entä sitten. Jatkoa voi tulla....
- Anonyymi
eipä uutisessa jatkosta puhuttu
- Anonyymi
VW osaa käsitellä ostajaa
rahat pois ja arvo alas kuten TDI-tosin eri syistä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eipä uutisessa jatkosta puhuttu
Eikä valmistuksen lopettamisesta puhuttu tässä linkissä mitään.
- Anonyymi
Ja viimeinen uutinen kertoi, että Skoda myy vielä vuosia kaasuautoja, harmittaako??
- Anonyymi
Auton voi myös jälkikäteen muuttaa kaasulle, jos vaan jakeluverkko pysyy.
- Anonyymi
VW myy kaasuautoja ainakin seuraavat 10 vuotta. Ainoastaan uusien moottoreiden suunnittelu on lopetettu. Ei mitään muuta.
- Anonyymi
menikö vaihtoarvo?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
menikö vaihtoarvo?
Miksi menisi jos niitä valmistetaan ja myydään vielä useita vuosia?
- Anonyymi
saksa VW pettää
- Anonyymi
ja vaihtoarvo katosi?
et voi valehdella myytäessä että näitä ei enää valmisteta
no onhan niissa 11 l bensiinisäiliö...- Anonyymi
Kaikki iäkkäämmät muistanee vielä petrosaab-kyhäelmän. Kuka onneton niihinkin sortui?
Käykö nyt samoin ja hölmöt maksaa viulut. - Anonyymi
Kaikki iäkkäämmät muistanee vielä petrosaab-kyhäelmän. Kuka onneton niihinkin sortui?
Käykö nyt samoin ja hölmöt maksaa viulut. - Anonyymi
Voi kun olet tietämätön poika, nolo olet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi kun olet tietämätön poika, nolo olet.
"Poika"? Milloin on " vaari", milloin "pappa" ja milloin "seniili" ja nyt jo "poika" ja tietämätönkin ja "nolokin" vielä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki iäkkäämmät muistanee vielä petrosaab-kyhäelmän. Kuka onneton niihinkin sortui?
Käykö nyt samoin ja hölmöt maksaa viulut.Minä ajoin pitkään petro-Saabilla. Kun petroolin myynti loppui, tankkasin molempiin tankkeihin bensaa ja hyvin päästiin eteenpäin. Myöhemmässä vaiheessa porasin auki tankkien välisen seinämän, niin ei tarvinnut kahdesta täyttöaukosta bensaa luritella. Vaihdossakin siitä maksettiin ihan käypä hinta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki iäkkäämmät muistanee vielä petrosaab-kyhäelmän. Kuka onneton niihinkin sortui?
Käykö nyt samoin ja hölmöt maksaa viulut.Petro SAAB oli harrastajien suosiossa, koska moottori oli tärkeiltä osin Turbon kanssa yhtenevä. Siitä saa edullisesti tehtyä turbon.
- Anonyymi
Juuri esitellyistä Golfista ja Octaviasta on molemmista kaasuversio. Niitä saa kaupasta vielä vuosia. Ja sen jälkeen niillä ajetaan 20 vuotta.
Kaasun jakelua ja biokaasun käyttöä tuetaan kun bensa-autoille lisätään käyttömaksuja. 100% Bensa-autot ovat se eniten takkiinsa ottava tulevina vuosina.- Anonyymi
Entä kun kaasuautoja ei voi tankata? Jakeluun ei enään satsata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä kun kaasuautoja ei voi tankata? Jakeluun ei enään satsata.
Ei niitä olemassaolevia mihinkään pureta kun uusia kaasuautoja on myynnissä vielä 10 vuotta ja muuntosarjalaiset siihen päälle.
Kyllä kaasua saa vielä 20-30 vuotta ainakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niitä olemassaolevia mihinkään pureta kun uusia kaasuautoja on myynnissä vielä 10 vuotta ja muuntosarjalaiset siihen päälle.
Kyllä kaasua saa vielä 20-30 vuotta ainakin.kukas ostaa sinun kaasuauton kun viet vaihtoon?
käy samoin kuin TDI autoille - Anonyymi
Miten voi ajaa 20 vuotta kun näiden vehkeiden keski,-ikä on n 10 vuotta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten voi ajaa 20 vuotta kun näiden vehkeiden keski,-ikä on n 10 vuotta?
VW myy kaasuautoja vielä ainakin 10 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kukas ostaa sinun kaasuauton kun viet vaihtoon?
käy samoin kuin TDI autoilleKaasuautohan on myös bensa-auto. Siihen voi vaihtaa isomman bensatankin. Maksaa 50 euroa romikselta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kukas ostaa sinun kaasuauton kun viet vaihtoon?
käy samoin kuin TDI autoilleKuka ostaa sinun bensa-auton, kun viet vaihtoon ? Minä en ole koskaan tiennyt kuka ostaa minun vanhan auton , kun olen sen vaihtoon vienyt.
- Anonyymi
Autonvalmistajien myymien autojen keskimääräisten hiilidioksidipäästöjen (CO2) pitää jäädä tänä vuonna keskimäärin alle 95 g/km rajan, muuten autovalmistajaa uhkaavat kymmenien miljardien sakot.
Kaasuautossa on aina CO2-päästöjä, mutta sähköauton päästöt on 0, jotta 95g/km raja alitetaan, niin siihen tarvitaan sähköautoja ja lataushybridejä (lataushybridin päästöt 50 g/km tai alle).
Esimerkkinä uusi Skoda1,5 TSI G-Teg kaasuauton päästöt (WLTP) on 115 g/km
Tämä on varmaan se suurin syy, että sähköautot on tuotekehityksen ykköskohde ja että kaasuautoihin ei satsata.
Miten käy jakeluverkon?
Uusien asemien perustamista mietitään jatkossa varmaan vähän tarkemmin...- Anonyymi
Kaasua käytetään niin paljon muuhun kuin autoihin että kaasun jakelu kyllä säilyy.
- Anonyymi
Kaasuauton laskennallinen päästö on kuitenkin pienempi kuin vastaavan bensa-auton ja helpottaa tuota päästörajan saavuttamista.
- Anonyymi
Vain vw konserni tehdyt kaasuautoja. Eli kulkevat toiseen suuntaan kuin muut
Varmasti enemmän kuluja myös tästä valmistajalle. Kuka auton ostaja haluaa kaasu-säiliöt kyytiin? Niiden pakollinen maksullinen tarkastus! Ei kiitos minulle koskaan.
Suomessa on todella vähän kaasuasemia. Kuka esim koko sisä-savon alueelta voisi ostaa kaasu-auton. Ei kukaan koska lähin asema on todella kaukana.
Tulee yli 10 kertaiset päästöt käydä tankkaamassa auto niin kaukana ja kukkarossa käy pyörre.- Anonyymi
Liikenteessä on paljon myös muunmerkkisiä bensa-autoja jotka on konvertoitu kaasuautoiksi. Ruotsista tuotuja useat. Etelän tiheästi asutulla alueella kaasuasemia on hyvin tarjolla eikä ne sieltä minnekään katoa kun kaasuautojen määrä nousee vielä monta vuotta.
Valtio on tukemassa kaasukonvertointeja rahallisesti, se on kirjattu hallitusohjelmaan.
Kaikenkaikkiaan VW:n ilmoitus kehityksen lopettamisesta täytyy ottaa sellaisena kun sen sisältö on ilman villejä johtopäätelmiä. VW tulee myymään kaasuautoja niin kauan kun niille löytyy kysyntää. Se ei vaan kehitä uutta moottoriteknolgiaa. - Anonyymi
"sisä-savo" asuuko siellä muita kuin peuroja ja susia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikenteessä on paljon myös muunmerkkisiä bensa-autoja jotka on konvertoitu kaasuautoiksi. Ruotsista tuotuja useat. Etelän tiheästi asutulla alueella kaasuasemia on hyvin tarjolla eikä ne sieltä minnekään katoa kun kaasuautojen määrä nousee vielä monta vuotta.
Valtio on tukemassa kaasukonvertointeja rahallisesti, se on kirjattu hallitusohjelmaan.
Kaikenkaikkiaan VW:n ilmoitus kehityksen lopettamisesta täytyy ottaa sellaisena kun sen sisältö on ilman villejä johtopäätelmiä. VW tulee myymään kaasuautoja niin kauan kun niille löytyy kysyntää. Se ei vaan kehitä uutta moottoriteknolgiaa.Tänään pyyhittiin hallitusohjelmassa pyllyä. Alkaa selviytymistaistelu.
- Anonyymi
Myös Toyota ja Hyundai ovat valmistaneet kaasu-autoja jo pitkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös Toyota ja Hyundai ovat valmistaneet kaasu-autoja jo pitkään.
Mutta ei myydä suomessa. Lähinnä kehitysmaissa kylläkin.
- Anonyymi
ylihintaista ei osteta ei
muunnossarja maksaa 3000e autoon kun autoon ja valtio tukee 1000e
eli kahella tonnilla 3000e corolla menee taas 10 vuotta - Anonyymi
konkurssi VW pyristelee
- Anonyymi
Saksa tukee massiivisella paketilla yrityksiä koronan takia, ei vieläkään Toyotan omapojan märkä uni toteudu.
- Anonyymi
Samalla tavalla ovat Tojonkin tehtaat kiinni kuin VW;n. Samassa suossa tässä tarvomme kaikki. Tietysti jos on työtön ja työkyvytön jo entuudestaan niin voi keskittyä muiden ongelmiin. Kaikki työssäkäyvät keskittyvät täysin huolehtimaan omasta työstään ja tulevaisuudestaan. Näillä elämäntapatyöttömillä ei tietystikään ole tällaisia murheita.
- Anonyymi
päätös johtui mistä?
- Anonyymi
Satsaavat panoksensa ja resurssinsa sähköisiin sovelluksiin. Tulevaisuus näyttää suunnan ja se voi jopa muuttua kaasua suosivaksi myöhemmin. Tuotanto ei ainakaan lopu tässä vaiheessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Satsaavat panoksensa ja resurssinsa sähköisiin sovelluksiin. Tulevaisuus näyttää suunnan ja se voi jopa muuttua kaasua suosivaksi myöhemmin. Tuotanto ei ainakaan lopu tässä vaiheessa.
VW on pudonnut muiden valmistajien vauhdista
vety
- Anonyymi
hahahahhahah
suomi ja liikenne - Anonyymi
harhauttamista
- Anonyymi
outoa vw kehitystä?
- Anonyymi
Onko se kovin järkevää, että sitä kaasua kuskataan pienillä säiliöillä (säiliöauto) ympäri suomea säiliöihin, josta sitä tankataan tosi pieniin säiliöihin (henkilöauto) ja poltetaan hyötysuhteeltaan huonossa polttomoottorissa.
Eikö olisi järkevämpää polttaa se kaasu jossain vähän isommassa polttimossa paremmalla hyötysuhteella ja tuottaa sillä sähköä, joka sitten käytetään hyvällä hyötysuhteella sähkömoottorissa.- Anonyymi
Hyötysuhde on vain yksi muuttuja koko kuviossa.
Kaasuauton puolesta puhuu se että bensakoneen voi muuntaa helposti kaasulla käyväksi ja näitä polttiksia on miljoonia jo nyt liikenteessä. Sähköautot pitää rakentaa erikseen ja siinä tulee palöjon päästöjä ja hävikkiä.
Biokaasua voidaan tuottaa paikallisesti uusiutuvasta raaka-aineesta jolloin logistiikkaan ei mene niin paljon energiaa.
Kaikenkaikkiaan pidän näiden "parempien" vaihtoehtojen vastakkainasettelua turhana. Niille kaikille löytyy ottajansa.
Vain fossiilipolttimet ovat tiensä päässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyötysuhde on vain yksi muuttuja koko kuviossa.
Kaasuauton puolesta puhuu se että bensakoneen voi muuntaa helposti kaasulla käyväksi ja näitä polttiksia on miljoonia jo nyt liikenteessä. Sähköautot pitää rakentaa erikseen ja siinä tulee palöjon päästöjä ja hävikkiä.
Biokaasua voidaan tuottaa paikallisesti uusiutuvasta raaka-aineesta jolloin logistiikkaan ei mene niin paljon energiaa.
Kaikenkaikkiaan pidän näiden "parempien" vaihtoehtojen vastakkainasettelua turhana. Niille kaikille löytyy ottajansa.
Vain fossiilipolttimet ovat tiensä päässä.Kaasuauton puolesta ei puhu todella mitätön tankkausverkosto. Eikä se tule leviämään eli pontentiaalinen käyttäjäkunta tulee olemaan pieni. Euroopassa kaasu-autojen myynti laskee kokoajan. Vain vw konserni roikkuu vielä kiinni
Bensa Ja diesel myyntiä on jokaisella pienelläkin paikkakunnalla. Bensaa käytetään laajasti pienkoneista, 2-pyöräisistä eteenpäin, dieseliä autoista, paketti, lava, matkailu, traktorit, muut työkoneet laajasti. - Anonyymi
Luuletko tosiaan, että kaasuaseman kaasu tulee säiliöautolla sinne tankkausasemalle ? Kuinka voi olla noin pihalla .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuletko tosiaan, että kaasuaseman kaasu tulee säiliöautolla sinne tankkausasemalle ? Kuinka voi olla noin pihalla .
Tuleeko se langattomasti 5G-verkon kautta?
- Anonyymi
kaasu ja saksa hiukan kalskahtaa
- Anonyymi
heh
- Anonyymi
taas pieleen vw asia...
- Anonyymi
niinpä
- Anonyymi
"Bensa Ja diesel myyntiä on jokaisella pienelläkin paikkakunnalla. "
Jokainen autonvalmistaja haluaa varmasti keskittyä juurikin pienten paikkakuntien myyntiin. Turha panostaa konepteihin jotka menestyvät isoissa kaupungeissa. Ja tähän röhönauru.
Katsopa Trafin rekisteröintitilastoja viime vuodelta. Uudellamaalla rekisteröitiin reilut 52.000 autoa. Koko Lapissa yhteensä 2.800.
http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2019
Mietipä nyt hyvin tarkasti kuinka suuri merkitys on autonavalistajalle on saako autoon kaasua joka tuppukylässä. Varsinkin se kaasuauto käy myös bensalla jota saa joka tuppukylässä jos sinne joskus joutuu.
Mitä kaasuautoilija voisi menettää? Normiajelut erittäin halvalla kaasulla ja tuppukylän bensalla poikkeusolosuhteissa.
Syvä joki.- Anonyymi
Jossain kaasuautoissa asettaa bensasäiliön koko hiukan rajoitteita esim. 11 litraa.
Mutta eihän sekään ole ongelma, kun pitää 20 litran kannua takakontissa täynnä bensaa.
- Anonyymi
kaikki män
- Anonyymi
heh
- Anonyymi
kuolonkorinat kertoo mtv autot
- Anonyymi
sipilä vei tuhon tielle
- Anonyymi
sipilä rakensi kaasuauto suomea
pölhö kustaa no 1 - Anonyymi
saksa ja kaasu?
vwkaust- Anonyymi
Voihan näitä kaikenlaisia angstejaan esitellä julkisesti jos niin haluaa.
Pragmaatikko toteaa että kaasuautolla ajamalla pääsee puolet pienemmillä kustannuksilla kuin tojon höpöhybrideillä. Mitäs siihen sanoo tojohönö?
- Anonyymi
tuhon tie WCV
- Anonyymi
Kaikki jossa kehitys on päättynyt, loppu tulee nopeasti. Vähän säälittää niitä jotka ovat olleet mainoksen uhreja. Jos ei ole kaasutankkia lähettyvillä,niin ei osteta. Itselataava on niin helppo ja luotettava. Haluttavuudesta voi todeta ja rekisteröinnit keroo faktan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki jossa kehitys on päättynyt, loppu tulee nopeasti. Vähän säälittää niitä jotka ovat olleet mainoksen uhreja. Jos ei ole kaasutankkia lähettyvillä,niin ei osteta. Itselataava on niin helppo ja luotettava. Haluttavuudesta voi todeta ja rekisteröinnit keroo faktan.
" Jos ei ole kaasutankkia lähettyvillä,niin ei osteta. Itselataava on niin helppo ja luotettava. "
Böndellä on tehtävä omat valinnat. Kun kaasuasema on täällä ihmisten ilmoilla lähettyvillä niin kaasuautolla ajaa noin puolet halvemmalla kuin tojon itselataavilla. Kaasun tankkaus on yhtä helppoa kuin bensan, mutta paljon halvempaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Jos ei ole kaasutankkia lähettyvillä,niin ei osteta. Itselataava on niin helppo ja luotettava. "
Böndellä on tehtävä omat valinnat. Kun kaasuasema on täällä ihmisten ilmoilla lähettyvillä niin kaasuautolla ajaa noin puolet halvemmalla kuin tojon itselataavilla. Kaasun tankkaus on yhtä helppoa kuin bensan, mutta paljon halvempaa.Hesaan on sullottu onneksi vain kymmenesosa suomen asukkaista. Böndellä voi vielä valita melko vapaasti, mutta Hesassa on kaikkea rajoitettu. Meneekö parkkimaksu jo omaan autotalliinkin parkkeerauksesta? Böndellä jo maalaisjärkikin sanoo ettei viisas osta enää mitään kaasutusvaginaattoria kun hybridit pelastaa maailmaa ja kukkaro kiittää syvän mielenrauhan vallitessa.
- Anonyymi
Oliko TM K-lehti
ja VW K auto? - Anonyymi
miksi
- Anonyymi
nonii
asiakkaille normi bensiinitankki valmistajan piikkiin? - Anonyymi
bensiinitankki tilalle ja taas mennään
- Anonyymi
Oliko yllätys myös TM ja tuulilasilehti vai oliko pakko mainostaa vaikka tietäisi asian?
- Anonyymi
arvonalennus?
- Anonyymi
Aivan varmasti, kiihtyvällä vauhdilla. Kaikki mikä ei kehity, kuolee pois. Oikaiskaa toki jos joku on eri mieltä!
- Anonyymi
saksa on pahamaa
- Anonyymi
loppu kaasun tulo venäjältä?
- Anonyymi
hahahahhahahhahha
toyota ja vety on in - Anonyymi
hahhahhahahhahahahhaeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh
koittais ees kaasuhuijausta.... - Anonyymi
Tässä oiva esimerkki miten metsässä tämän palstan kirjoitukset ovat. Tässä on TM:ssä juuri julkaistu tilasto vaihtoehtoisten käyttövoimien autokannasta Suomessa. Kaasu on erittäin suuressa nousussa ja lataushybridien jälkeen voittaja numero kaksi.
Nousu jatkuu ja kiihtyy vuosi vuodelta.
https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2020/09/26112501/graafi_autokannat-suomessa_png.png - Anonyymi
ja nyt kaasuputki ei tuu saksaan
- Anonyymi
https://www.hs.fi/talous/art-2000006636916.html
hahahhahahahhah - Anonyymi
Harmillista sinun kannaltasi, että juuri tuli hinnastoihin uuden Octavian kaasuversio. Ei ole ehditty edes mainostaa, mutta pian tulevat mainoksetkin. Sillä mennään ainakin seuraavaan mallisukupolveen saakka.
- Anonyymi
ei siihen saa edes varaosia enaan?
- Anonyymi
tankkausasemia suomessa 20 kpl ja bensiinisäiliö skodassa 9 litraa
hyvää mökkireissua sullekki...
kato että asema ainakin on vieressä missä asut-lisää ei tule kun vety asemat saapuu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tankkausasemia suomessa 20 kpl ja bensiinisäiliö skodassa 9 litraa
hyvää mökkireissua sullekki...
kato että asema ainakin on vieressä missä asut-lisää ei tule kun vety asemat saapuuVetyasemat? Niitä saat odottaa koko loppuikäsi. Korkeintaan parisenkymmentä koko Suomessa raskaalle liikenteelle dieselin korvaajaksi. Ja tuokin vähä on kyseenalaista, vedyn energiatehokkuus on erittäin heikko.
Jopa bio/maakaasu on paljon realistisempi vaihtoehto. Tosin taloudellisesti järkevää biokaasua on rajallisesti tarjolla, mutta ehkä se riittäisi ainakin osalle raskasta liikennettä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tankkausasemia suomessa 20 kpl ja bensiinisäiliö skodassa 9 litraa
hyvää mökkireissua sullekki...
kato että asema ainakin on vieressä missä asut-lisää ei tule kun vety asemat saapuuGasumilla on 35 asemaa ja lisää rakennetaan koko ajan.
https://www.gasum.com/yksityisille/tankkaa-kaasua/tulevat-tankkausasemat/
- Anonyymi
https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2020/09/26112501/graafi_autokannat-suomessa_png.png
Kaasuautojen lukumäärä on vahvassa kasvussa ja sama trendi jatkuu. - Anonyymi
vaihtoon et saa kaasuautoa tulevaisuudessa
- Anonyymi
9 litran varatankki kun kaasulle matkaa 200km hahhahahhahahah
- Anonyymi
Lukekaaas tuulilasi 9/ 2020
kaasuautoilun kuolinkorina - Anonyymi
vw teki miljardien väärän siirron?
- Anonyymi
Tarkoitatko väärää siirtoa huijausgaten jälkeen? Mikä on VW:n oikea siirto, ei nyt heti tule mieleen?
- Anonyymi
tuulilasilehti vw lehti?
- Anonyymi
https://www.hs.fi/talous/art-2000006665213.html
ei oo ees omaa palstaa suomi24?- Anonyymi
" raskaassa liikenteessä ollaan kaasusta on tulossa merkittävä polttoainevaihtoehto ajoneuvoihin. Ministeriö ehdottaa esimerkiksi kaasukäyttöisten kuorma-autojen hankintaan 15 000 euron tukea.
Se yhdistettynä mahdolliseen jakeluvelvoitteen laajentamiseen takaa, että nyt hankittavan kaasuauton saa kyllä tankattua jatkossakin."
"Volkswagen-konserni, ilmoitti keväällä, ettei se kehitä enää uusia kaasuautoja vaan ainoastaan jatkaa nykyisten mallien valmistusta vielä joitain vuosia."
Suomeksi sanottuna kaasuverkosto säilyy ja laajenee sekä uusia kaasuautoja valmistetaan vielä usean vuoden ajan.
- Anonyymi
jaaha
- Anonyymi
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-autot/artikkeli-1.1226780
niin missä kaasuautoja voi tankata? - Anonyymi
https://www.is.fi/autot/art-2000006706797.html
ministeri ajan tasalla?
juurihan VW ilmoitti että kaasuautoja ei kehitetä? - Anonyymi
Keskustan lintilä pihalla asioista
- Anonyymi
surmanloukku jos palaa
- Anonyymi
Skoda on viimeinen autovalmistaja, jolta on vielä saatavilla uusia, käyttämättömiä kaasuhybridejä. Uusia yksilöitä ei enää kuitenkaan valmista edes Skoda.
https://www.is.fi/autot/art-2000010241162.html
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137420- 505578
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa623122Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101608Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2011433Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251077Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2441037Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926