Hamsteri karannut!!!!!

Apua

Mikä on hamsterin piilopaikka? Eilen häipy häkistä eika näy missään!Miten löydän sen???? Onko muita kenen kultahamsteri lähteny seikkailemaan??? Mistä löysit?

46

7011

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k@isa

      Onko hamsterilla oma huone, jossa se piilottelee vai onko mahdollista, että se lymyää ihan missä vain taloa ? Onko teillä muita lemmikkejä, lähinnä kissaa tai koiraa ? Jos on niin hamsterin mahdollisuudet löytyä elävänä ovat kyllä pienet, jos se koiran tai kissan kanssa eksyy samaan huoneeseen. Kuulostele nyt kuuluuko mistään päin rapinaa tai onko jossain päin tehty jotain jyrsimistuhoja. Jos paikannat hamsterin nyt niin voit houkutella sitä herkun avulla pois piilosta esimerkiksi laittamalla kasan jotain hamsterin mielestä hyvää herkkua piilopaikan lähelle ja kun hamsteri piilostaan saapuu syömään niin otat karkulaisen kiinni. Hamsterihan on yöeläin, joten luultavasti se löytyy parhaiten hämärän tullen. Voit jättää vaikka sen häkin auki, jolloin se voi itse yöllä palata takaisin. Tai voit myös laittaa vaikka ämpärin pohjalle jotain syötävää ja vaikka teet kirjoista pinon (rappuset) mitä pitkin hamsteri voi ämpäriin mennä syömään, mutta ei pääse pois sieltä ennenkuin aamulla käyt ottamassa karkulaisen talteen.

      Toivottavasti hamsteri löytyy !

      • kisumisu

        jos hamsteri hukkaantuu niin hyvä keino on laittaa valot pois päältä ja laittaa sen pesäkoppi lattialle niin se menee itsestään sinne jonkin ajan päästä turvaan :)


      • Anonyymi

        Mulla on karannu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on karannu

        mullakin on karannut miten saan sen kiinni????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mullakin on karannut miten saan sen kiinni????

        Mulla karkasi tänään. Oon huolissani


    • susa

      mulla nuorempana karkas kerrostaloon 2 hamsua eikä niitä kyllä koskaan löydetty, asuttiin 3 kerroksessa. Eikä meillä ollut koiria tai kissoja..
      Kerran löydettin pesä pesukoneen takaa mut hamsua ei näkyny..
      siitä on jo 10 vuotta.

    • minä

      Kaverillani karkasi vasta hamsu. Se löytyi olohuoneen kirjahyllyn takaa. Mutta jos teillä on muita hyllyjä ja kaikkia kaappeja niin etsikää ne. Ainii se ei löytynyt hyllyn takaa, mutta siellä oli pesä. Se löytyi vaatekaapista ja sillä oli siellä ruokaa ja vaikka mitä. JOten etsippä nyt se hamsusi.

      • Nimetön

        Kiitos kaikille vastanneille.
        Hamsteria ei ole vieläkään löytynyt, joka paikka katsottu, paitsi vaatteiden alta ei vielä...täytyy lähteä penkomaan. Asutaan omakotitalossa, ei kissoja tai koiria..."kotihiiriä kyllä" juoksee iltaisin. Eli rapinaa kuuluu muutenkin. Torstaina jo karkasi...aika epätoivosta!! Miten kauan elävät ilman vettä ja ruokaa?


      • jaana
        Nimetön kirjoitti:

        Kiitos kaikille vastanneille.
        Hamsteria ei ole vieläkään löytynyt, joka paikka katsottu, paitsi vaatteiden alta ei vielä...täytyy lähteä penkomaan. Asutaan omakotitalossa, ei kissoja tai koiria..."kotihiiriä kyllä" juoksee iltaisin. Eli rapinaa kuuluu muutenkin. Torstaina jo karkasi...aika epätoivosta!! Miten kauan elävät ilman vettä ja ruokaa?

        Hamsteri pärjää ilman vettä pitkänkin aikaa ja jos sillä vaikka karatessa on ollut poskipussit täynnä ruokaa niin niillä eväillä se pärjää pitkäänkin. Joku vaatekaappi pehmoisine vaatteineen tai muu vastaava olisi kyllä oivallinen piilopaikka, joten kannattaa ne kaapit nyt tarkistaa, jospa karkulainen siellä jossain lymyäisi. Toivotan onnea etsintään :)


      • Suvi
        jaana kirjoitti:

        Hamsteri pärjää ilman vettä pitkänkin aikaa ja jos sillä vaikka karatessa on ollut poskipussit täynnä ruokaa niin niillä eväillä se pärjää pitkäänkin. Joku vaatekaappi pehmoisine vaatteineen tai muu vastaava olisi kyllä oivallinen piilopaikka, joten kannattaa ne kaapit nyt tarkistaa, jospa karkulainen siellä jossain lymyäisi. Toivotan onnea etsintään :)

        Oma hamsteri löytyi tässä jokinaika sitten huoneeni kaikkein pienimmästä kolosta jyrsimästä nettiyhteys- johtoamme, josta ei varmaan olisi edes itse omin avuin pois päässyt, eli kannattaa ottaa sellainenkin vaihtoehto huomioon, että se on paikassa, josta se ei pois pääse.

        Tutki nyt vielä kerran se huone, josta hamsteri livahti vapauteen ^-^


    • sasha

      meidän hamsteri on karannut kaksikin kertaa totaalisesti... älä hätäänny, jos se ei ole päässyt seinän väliin, ei ole suurta hätää, niinkuin omallani, joka oli kerran kaksi yötä seinänväkissä. laita yöksi korkea ämpäri lattialle, ja siihen tikkaat. laita ämpäriin puruja pohjalle, ja purista vaikka appelsiinista mehua tikkaisiin ja pudota appelsiinin pala ämpäriin purujen päälle. hamsterilla on erittäin hyvä vainu ruoan suhteen, joten on ihme jos ei yn aikana ole takaisin tullut... omani ei ensimmäisen yön aikana tullut, mutta kahden yön jälkeen se torkkui ämpärissä...(ensimmäisen yön aikana oli olltu liian matala ämpäri joten se oli hypännyt pois... mutta onnea pyydystykselle!

      • syyris

        jokos se karkulainen on löytynyt?:) mun hamsterini pääsi kerran keittiössä karkuun ja pääsi hellan taakse..sinänsä ei mitään hätää kun huomasin minne meni ja sit vaan otettiin sellanen juttu pois nii pääsi sitten hamsterikin takaisin:) karkuteillä oli ehkä kymmenisen minuuttia:)


      • Saafiira
        syyris kirjoitti:

        jokos se karkulainen on löytynyt?:) mun hamsterini pääsi kerran keittiössä karkuun ja pääsi hellan taakse..sinänsä ei mitään hätää kun huomasin minne meni ja sit vaan otettiin sellanen juttu pois nii pääsi sitten hamsterikin takaisin:) karkuteillä oli ehkä kymmenisen minuuttia:)

        Voih toivottavasti löytyy..


      • hamsterit
        Saafiira kirjoitti:

        Voih toivottavasti löytyy..

        Juu kannattaa kattoa tarkkaan kaikki pienetkin kolot! Hamsterit änkee ittensä kyllä mihin vaan ja ne myös kiipee mielellään... =o)


    • hamppeli

      mun pikku noppa niminen hamsu on karannu jo monta kertaa. yleensä se menee sen lempi paikkoihin jotka on esim. pienet kolot.

      • kertoa

        oman version!
        Mulla oli tanssihiiri, se kerran karkasi mummoni luona..
        ei löytynyt koskaan kunnes sain tiettää että mummoni oli myönyt vanhan jääkaappinsa. Ja sieltä paljastui todellinen yllätys omalle omistajalleen..
        siellä oli jyrsitty reikä jossa oli kuollut hiirulainen eli karkulainen...eli oli kuollut vanhuuteen..


    • jane

      vai että on mussukka karannut... omaani kun pidän asunnossa vapaana niin tykkää kiivetä vaatekaappiin. osaa kiivetä ketterästi myös sänkyyn ja jos sitä ei huomaa niin saattaapi jäädä sinne väliin. että jatkahan etsintöjä...

    • hunaja-nalle94

      onko hamsusi jo löytynyt? noop...mun kamun hamsu karkasi kerran stereoitten kaijuttimen sisään, ja teki sinne pesän....myöhemmin tämän kamuni isol´veli säikähti yöllä hamsteria joka lopulta löytyi

    • hunaja-nalle94

      onko hamsusi jo löytynyt? noop...mun kamun hamsu karkasi kerran stereoitten kaijuttimen sisään, ja teki sinne pesän....myöhemmin tämän kamuni isol´veli säikähti yöllä hamsteria joka lopulta löytyi

    • LIssu

      Hamsteri on voinut mennä sohvaan. Kannattaa laittaa ruokakuppi keskelle lattiaa ja yöllä katsoa että tuleeko syömään. Yleensä ne tulee ruuan perään!

    • nana<3

      mun hamsteri oli karannu eilen 2 kertaa mut löyty onneks molemmil kerroil samast paikast se oli mönkiny pesukoneen alta roskien sekaa siel se sit mutusteli ruokaa äiti sit vei sen takas häkkii sit ku ite olin ollu uimas ja tulin menin kattooo nii hamsu karannu etittii mont tuntii ei löytyny mut pesä paikka löyty illal sit seinän välist mut ei tullu pois ei tullu eli ei vissii muista reittii pitää ettiii!

    • essisipponen

      mun hamsteri on juuri tällä hetkellä karkuteillä asun omakoti talossa meillä on kolme kerrosta ja se on menny pikku koloon ja sieltä kautta talon rakenteisiin nyt se on ollu siellä yhen yön ja se nähtiin viimeksi aamulla oon heittäny lattialle ruokaa ja jotain herkkuja toivottavasti löytyyy ku se on vasta 6kk vanha :/ kirjoittelee: essi 14v helsingistä

    • hamsu fani

      mun entinen hamsu pääs häkistää vaikka kaikki oli kiinni ja kannen päällä painot ja sillee silti se karkas monta kertaa oli koko yöyn seikkeillu karkumatkalla jat tullu aamulla vanhempien makuuhuoneeseen mut yleensä ku se karkas se oli samas huoneessa ja samassa paikassa

    • hamsu fani

      Laita ämpäriin ruokaa ja tikkaat ämpäriin ja valot pois.
      Kun odotat tunnin kaks hamsu on syömässä ruokaa ämpäristä eikä pääse pois joten laita se häkkiin ja kannattaa tarkistaa häkin ovet kun minun hamsuni pääsi karkuun avaamalla häkin oven itse.
      No mulla oli ollut siinä sellanen vanha nukkekoti ja hamsuni oli mennyt sinne vaikka ovi oli ollut auki hahahhahaa mutta se kuoli ja saan nytten uuden onneksi

    • Hamsuli

      Mun hamsteri karkas äske ja meillä pn aika iso talo ja kolme koiraa 2 pientä ja 1 iso koira paniikissa etin kaikkialta taskulampulla kun oli vahingossa jäänyt pallon ja pallo auennut mutta oli se kipittänyt noin 15 metriä ihan toiseen huoneesen talossa kaappien alla :) pikku koira oli kyllä nähtävästi huomannut sillä se oli ihan pölyn peitossa mutta hamsteri on kunnossa mutta vaikutti aralta varmaan tottuu kun pääse rauhoittumaan kauheasta tapahtumasta :/ olin varma että ei löydy hengissä

      • ******

        Meillä kun hamsteri karkasi, sillä oli tapana mennä keittiön kaapistoon. Nyt edesmennyt hamsteri, mutta mukavia muistoja jäi.


    • mymis

      Tää on kyl kovin vanha keskustelu mut sanonpa minäkin, että meidän syrkki tykkäisi mennä pattereiden taakse jonne en uskalla päästää, ettei vain jäisi jumiin :)

    • Lisääjä

      Minäkin vielä lisään korteni kekoon, vaikka nyt on eri vuosi... Ei kukaan tätä varmaan ees lue mut silti. Oma hamsterini, oli karannut parvekkeelle. Isosiskoni oli ollut siellä kaverinsa kanssa ja huutanut: "iik, rotta!" Joten löytyihän se vipeltäjä. Ansojakin ollaan useita kertoja tehty. Meni tää hamsu uuninkin alle, houkuttelu kesti, mutta nytkin tuolla juostaan pyörässä. Toivottavasti hamsusi löytyi...

    • hamppu oli nimi

      mun on karannut kerran ja löytyi kuolleena häkin alta littanana

    • hamstre

      Mun toinen syrkki karkas eli Sprite kaks yötä peräkkäin. Löysin eka kertaa patterin välistä nukkumasta ja koska patteri on lämmin se on hamsterille yleensä mieluinen joten kannattaa ne kattoa läpi. Toisena yönä taino joskus kuuelta aamulla se juoksenteli lattialla joten otin sen sit kiinni. Toinen syrkkini löytyi mun lipaston sisältä, kun siinä on sellaset kanto reijät mistä sitä lipastoa voi kantaa niin löysin Mangon sieltä ja ei ollut päässyt pois. Sprite karkas muuten myös yhesti päivällä ja meidän kissa oli jo vainunnut sen ja en siis ollut kotona mut mun iskä sanoi mulle et se meidän kissa oli kulma tullut Spriten perässä mut meidän kisu ei ollu tehny sille mitään.

    • Eläimetonparhait

      Ei tätäkään enää kukaan varmaankaan lue mut mun eka hamsteri oli kiltti karkas vaan kerran kun sisko pudotti sen mut kun se kuoli viime viikol vanhuuteen oli melkein 4 vuotias aika vanha nii kuitenkin sain uuden hamsterin ja laitoin sen siihen häkkiin nii se osas avata se luukun ihan ite niin melkein pääsi karkuun mut heräsin yöllä kun se oli häkin päällä ihmettelemäs laitoin takasi häkkiin ja karkas melki toisen kerra sit siirsin sen paljon isompaan häkkii (hamsterin mukana oli tullu vähä rikkinäinen häkki josta en tykänny joten en käyttänyt muuten) mut sitte illalla tänää se avas ne tiukat luukut ite ihmeellinen hamsteri sekin mut ei ollu uskaltanut lähtee oli menny omaan pesään takasin nukkuu... mut mun siskon hamsterit karkas koko ajan ja mun siskon kani myös....

    • Riphamsu

      Mun Hansu oli avannut häkin oven ja karannut.. illalla kuulin vinkunaa ääntä ja sen jälkeen ei kuulunut mitään. Menin katsomaan ja Hansu oli purrut jatkohoitoa ja oli saanut sähköiskun :( :( :(

    • Anonyymi

      Meillä karkas viime yönä hamsteri ja ilmeisesti karannut sitten ulos kun ikkuna oli auki eikä löydy sisältä. Välillä sisältö kuuluu kuin se meidän hamsteri purisi hampaitansa ja aivastelee mutta ei vaan löydy. Seuraavana iltana kettu oli meidän pihalla niin ehkä se napsannut suuhunsa

    • Anonyymi

      Mulla kanssa on karannut hamsu muutaman kerran, se oppi avaamaan häkkinsä luukut. Meillä on myös kissoja joten mun huoneen ovi on aina kiinni eikä siellä ole rakoa niin onneksi ei koko taloa tarvinnut etsiä. Ekalla kerralla se löytyi mun huoneen vuodesohvasta melko pian karkaamisen jälkeen. Toisella kerralla piti etsiä kauemmin mutta löytyi lopulta vaatekaapista. Kolmannella kerralla se oli mun koulurepussa. Nyt ollaan hankittu pienet lukot sen häkinoviin ettei saa niitä enää auki.

    • Anonyymi

      Itse löysin 3 yöllä vanhempien sängyn alta häkki oli ollut wc kun hän tekee niin paljon ääntä niin hän kai aloitti seikkailut vessasta vanhempien sängyn alle!

    • Anonyymi

      Mul on karkas eile ku semmonen putki irtos, meil on 1 sekarotunen keskikononen koira jossa on hirven metsästys koiraa 3 kissaa maatiaista.... kerran karannu aiemmi ja kissa sitä suussaki piti ja koira mut ottivat onneks varoen, nyt ei oo syöny mun laittamii herkkuja, tai kiivenny portaista häkkii.. pelottaa et se on kuollu
      . Koira eile mun huonees haukku ja isi sano
      -meeppä kattoo onks Ötyl kaikki ok ku Rommi haukkuu
      No menin ja se oli karannu.... Fiksu koira

    • Anonyymi

      Mun molemmat hamsterit on karannu kerran. Eka karkas syrkki ja löyty saunanlauteitten alta. Sit karkas talvikko joka löyty mun vaatekaapista.

      • Anonyymi

        Mun kulta hamsteri karkailee jatkuvasti mutta aina mä löydän sen joistakin huoneen nurkasta. varsinkin sängyn alta. Meillä on koira joka syö hiiriä joten aina kun se karkaa mä pelkään että se ei ole enään elossa


    • Anonyymi

      mulla itselläni on kadonnut hamsteri ja on ollut jo kateissa 6h... ei löydetä mistään vaikka on katsottu kaikki paikat..

      • Anonyymi

        Voi harmi. Muistakaa liikkua varoen koko ajan, kaikissa toimissa ettei tule vahinkoa.
        Yritä tehdä ruokasyöttiansa johon hamsteri menisi eli vaikka matalareunainen taasa/vati tai muu purkki ja voimakkaan tuoksuista ruokaa siihen jolla houkutella. Pienet tikapuut tai muu ramppi astian reunalle lattialta jota pitkin hamsu pääsee kiipeämään ansan reunalle ja kun pudottautuu, ei pääse sieltä enää pois. (Jos korkea pudotus, laita pehmustetta ettei loukkaannu pudotessaan. Pääseekö hamsteri häkkiinsä jättämänsä hajujäljen avulla takaisin vai onko pudonnut lipaston päältä lattialle? Jos, siirrä häkki lattiatasolle ja pidä luukku auki. Katso että juomapullossa on vettä ja laita myös häkkiin tuoksuvaa ruokaa houkuttimeksi. Ansoja voisi varmaan tehdä enemmänkin eri paikkoihin jos on iso tila mistä etsittävä. Yöllä ole aivan hiljaa ja koeta kuunnella mistä kuuluisi rapinaa. Pidä taskulamppua kätesi ulottuvilla jos valokatkaisija kauempana ettet vahingossa astu hamsterin päälle.
        Onnea ja menestystä metsästykseen.
        Toivottavasti saamme pian lukea kuinka karkulainen on päätynyt turvaan.


      • Anonyymi

        Onko hamsteri löytynyt?


      • Anonyymi

        Pyydä kylään joku koirallinen ja alkakaa etsiä. On myös etsijäkoiraliitto josta voi kysyä neuvoa. Koiraa pidettävä hihnassa koko ajan ja varovasti oltava ettei koira yllätä jossakin lymyilevää hamsteria ja nappaa sitä.
        Laita jollekkin seinustalle hamsterille matalalle lautaselle vettä ja ruokaa toiseen kippoon. Huomaat jos siitä on käyty syömässä ja parhaimmillaan estät janoon nääntymisen.
        Mieti onko jotakin vaarallista, esim, johtoja joista voi aiheutua vaaraa jyrsimisen seurauksena ja yritä eliminoida.


    • Anonyymi

      Meillä kerran hamsu karkasi ja lapsi sai melkein sydärin. Löytyi pnneksi elävänä saunan lauteelta.😮‍💨

    • Anonyymi

      Meillä hamsteri karannut 3 kertaa (joka kerta löyty elävältä). Eka kerta oli piilos 2h kirjahyllyn takaa (purettiin koko hylly ja napattiin), toka kuntolaitteesta 2pvä (lähti itse) ja kolmas jääkaapin alta 3pvä (houkuteltiin lempiherkulla) joten uskon että kyllä vielä se teidän pikku vipeltäjä löytyy mutta on vaarallisiakin paikkoja esim.viemäri ja putkisto joihin meiän kerran meni, piti sitvasn kiskoa karvoista ulos 🤔😬

    • Anonyymi

      Hamsteri karkasi en tiedä kuinka kauan sitten. Meillä on koira mutta se nuolee hamsteriani. Meillä on iso omakotitalo jossa on piilopaikkoja mutta saattaa olla paikkoja joista pääsee ulos. Hamsteri on kultahamsteri. Kuinka monta prosentin toden näköisyys että se on vielä hengissä

      • Anonyymi

        Vaikea arvioida. Kannattaa toimia että saisit eläimen turvaan.
        Laita hamsterisi häkki niin että lemmikkisi pääsee takaisin sinne. Katso että juomista ja syötävää on saatavilla.
        Toivottavasti koirallasi ei ole metsästysviettiä. Jos osaat, arvioi minne alueille hamsteri on voinut päästä ja tee niihin syöttiansoja. Paljon on neuvoja netissä.
        Kuinka hamsteri pääsi karkuun? Mitä tapahtui? Onnea etsintään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe