Näin toimii Vuoden päihdelääkäri Juha Oksanen

Anonyymi

Ihmettelin suuresti Oksasen valintaa. Muutamia esimerkkejä Oksasen toiminnasta.Haukkui edellisen päihdelääkärin joka oli kiistatta alansa puurtajia,edelläkävijöitä. Muunnettu totuus on hänelle käytäntö,mielivaltaisia,keksittyjä diagnooseja.Kiristys lääkehoidolla ensimmäinen toimenpide,itsemääräämis oikeuteen puuttuminen,asiakaslähtöisyys pelkää unelmaa,ajaa vain ja ainoastaan omaa agendaa.Täyttä paskaa c-hepatiitin hävittäminen edes reilun 100 korvaushoito ryhmästä,saati laajemin. Matadonia on nyt kadulla pillereiden lisäksi enemmän kuin koskaan,lähi ravintolat kyllästynenä metku pulloihin.Vaarallisen huumeen ollessa liikkeellä,ei mitään informaatiopta päihdeasiakkaille tullut,siihen kuoli lyhyellä ajan jaksolla lukuisia .Tässä vain pieni osa vuoden 2020 päihdelääkärin käytäntöjä. Näin kymsote hoitaa päihdeasiakkaitansa.

13

2415

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Todellakin samaa mielta! Oksanen heittelee psykiatrisia diagnooseja (onko psykiatrian koulutusta?)
      Oletko kouvolasta/kotkasta?

• Anonyymi

Paska Pentikäiseltä kuulostaa 😂😂😂😂😂

• Anonyymi

p.pentikäinen,, ei oo muuta vaihtoehtoja!

• Anonyymi

Olen ihmetellyt sitä,metkua,subua/korvaushoitoa tyrkytetään aika helpostikin,tehdään ihmisistä narkkareita...psykososiaalinen kuntoutus(pääkoppa)on aika vaivan takana,miepä lähetettä et saa,kun...

• Anonyymi

Kysympä näin sulta, et ooks ollu häne hoidettavanaan, mistä moine tietämys? Omakohtainen kokemus, jonku läheisen, frendin? Kiinnostaa uteliaana.

• Anonyymi

Siis kysymys, alottajal, tokal ja kolmannel kommentoijalle osoitettu.

• Anonyymi

Samanlanen kusipää vuosaaressa, kristiina niinivaara

• Anonyymi

Jokaisella kuuluis olla oikeus saada lääkäriltä tarvitsemansa lääkkeet ilman että joutuu tollasiin kummallisiin nöyryytys/alistus systeemeihin.
      Lääkäri joka pitää itteään jumalana..keksii omia lakeja ja niillä sit perustelee itelleen sitä et todellisuudessa rääkkää ja kiduttaa potilaitaan.
      Sitähä se on jos pitää suostua käymään jokapäivä jossai tollasissa haistavittu laitoksissa..satoi tai paistoi,olit kipeä tai et..sen lisäks pitää vielä suostua kusiseuloihin, siihen et joku vieras kyttää vieressä.. "mä en nää" mitä vittua sun pitää nähdä!!?Pitää suostua riisuutumaan käskystä alasti, miks!?
      Millään noilla ei ole minkäänlaista potilaan terveyttä edistävää tarkotusta. Ainoostaan nöyryyttää ja alistaa potilas lääkärin,hoitajan tahtoon.. Vitun sairas järjestelmä. Tasa-arvon nimissä.. Samat kuviot kuuluis olla jokasella sairaalla,lapsella,sokeritautisella,syöpäpotilaalla,vajaaälysellä. Ontää kummallinen yhteiskunta.. et tollasia systemejä on edes olemassa. Jos haluaa jonkun lääkkeen ni se pitäis saada apteekista tai lääkäristä ja sillä siisti, ilman et alistetaan seksuaalisesti. Toiki et joka päivä pitää hakea lääkkeet..Mites ne jotka on yöhmisiä..elimistö toimii nii ettei herää ennen iltaa..Joko meet 8-10.00 tai oot ilman.
      Josset tuu 2 tunnissa seuloihin, olit site lapissa tai mökillä, sairas tai muute väsyny.. ota tai jätä..niih..jäät ilman tai hoito lopetetaa kokonaa (niiku mun tapauksessa, kiitti satu!)

• Anonyymi

4 vuotta ollut korvaushoidossa. Subutex depot piikki 100mg & 300mg vuorotellen. Mutta 4 vuotta valittanut uniongelmista,sain Zopinoxia,sai nukkua max 2h. Pitää saada nukuttua, bissee tai budii tai pilleriii, huume onhelma pahentunu kun alotin korvaushoidon

• Anonyymi

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/618b8ced-0f70-4e08-ba6a-42e40e081bd4

"Sosiaali- ja terveysministeriön johtamalla ohjelmalla tavoitellaan terveydenhuollon ja sosiaalihuollon sujuvampaa yhteistyötä sekä vahvistetaan terveys- ja hyvinvointineuvontaa.
      Hyvinvointialueet, Helsingin kaupunki ja HUS-yhtymä voivat hakea valtionavustuksia tukitoimien kehittämiseen, moniammatillisen yhteistyön vahvistamiseen ja hoidon koordinointiin. Tähän on varattu 9 miljoonaa euroa.
      Miljoona euroa ohjataan avustuksina järjestöille."

Sillähä se ongelma poistuuki et annetaa näennäisesti lisää varoja järjestelmälle joka toimi missään muodossa..
      Olevinaa toimitaan oikein..ihan kuten kusipäiset hoitsut ja lääkäritki toimii.

• Anonyymi

Epäilen joka ainoan lääkärin ammattitaitoa mukaan lukien VALVIRA jonka pitäisi valvoa lääkäreiden ammattitaitoa ei ole onnistunut tehtävässään. Kannattaa romuttaa koko järjestelmä, miksi maksaa hyödyttömästä organisaatiosta joka on liian kallis. Kaikki kohelot tutkii mielellään nuorten naisten alapäitä ihan vaan siksi kun oma elin reagoi.

• Anonyymi

Ihan uskomatonta, että tää tyyppi on taas pitkin Helsingin Sanomia kovaan ääneen ihmettelemässä, että miksei muualla maassa ymmärretä toimia samoin?

Muualla maailmassa näissä asioissa ollaan menty aika tavalla eteenpäin: se ei oo yks eikä kaks maata, kun voit saada kuukauden lääkkeet kotiin. Korvaushoitolääkkeenä käytetään myös depot-morfiinia, hydromorfonia ja heroiinia. Osa saa pistää näitä valmisteita laillisesti. Käyttääkö joku heistä sitten lääkkeitä Oksasen standardien mukaan väärin? Varmasti. Mutta jännä kyllä, tulokset hoidon kanssa on ihan yhtä hyviä kuin täällä, usein parempia.

Meitä päihderiippuvaisia pidetään yleisesti alemman luokan kansalaisina. Moni suomalainen ajaisi koko korvaushoidon alas, koska miksi ihmeessä nisteille pitää jakaa huumeita?! On ihan uskomatonta, että tuollaisella asenteella varustettu lääkäri saa edes toimia korvaushoitoklinikan lääkärinä, saati sitten että se saa vielä jotain palkintoja. Ei mitään yritystä vähentää stigmaa, vaan entisestään vahvistetaan stereotypioita.

Mitä nyt 10v narkkasin, niin se oli poikkeuksetta ulkomaista Subutexiä jota kaduilla liikkui, ei todellakaan mitään klinikan Suboxonea. Näin ehkä kerran sadasta xonea ja sitä sai huomattavasti halvemmalla, kun ei kukaan sitä halunnut...

Se on ihan fakta, että moni ei oo korvaushoidossa, koska kyttääminen on jatkuvaa ja ongelmia on jatkuvasti. Sekö ei sitten lisää niitä kuolemantapauksia? Lähes poikkeuksetta noi katukauppaan valuvat lääkkeet menee enemmän tai vähemmän pahoissa päihdeongelmissa oleville ihmisille, jotka voisi yhtä hyvin saada ne laillisesti klinikalta. Ja henki lähtee kyllä, kun ottaa riittävästi bentsoja/alkoa sen klinikalta haetun lääkkeen lisäksi. Että todella tekopyhää esittää, että Oksanen tässä jotain henkiä säästää... Tilastot kyllä näyttää sen selvästi.

En oo retkahtanut pariin vuoteen, elämässä kaikki hyvin eikä kukaan näkisi päällepäin, että olen korvaushoidossa, mutta kyllä se tietynlainen huonommuus on syvällä omassa psyykkeessä. Jos Oksasen tarkoitus on auttaa, niin ehkä hänen kannattaisi myös miettiä, että mikä siinä on ettei esim. oikeaa psykososiaalista hoitoa saa Suomessa lähes ollenkaan. Oon monilta vapaaehtoistoimijoilta saanut positiivisia kokemuksia, he ovat kohdanneet mut ihmisenä eikä vaan nistinä. Sitten on nämä Oksaset...

• Anonyymi

Itselläni on vain vähän kosketuspintaa huume- ja korvaushoitohommiin muutamien kavereiden ja tuttujen kautta. Itse olen melko puhtaasti alkoholisti (joskus vähän pilveä krapulaan tai stressiin).

Oon ihan eripuolelta Suomea ja meilläkin on täällä kahjo päihdelääkäri. Hänen toilailunsa ovat yleinen aihe vertaistukiryhmissä ja muualllakin, missä päihderiippuvaisia tai heidän läheisiään liikkuu. Huhuja kuuluu huumeisiin kuolleiden nuorten vanhemmilta. Itse olen tavannut hänet kerran yli kymmenen vuotta sitten enkä aio tavata toista kertaa. Jos tarvitsen lääkärin apua liittyen psyyken- tai päihdeasioihin, käyn yksityisellä. Tai käyn terveyskeskuslääkärillä,

Tuo meidän riippuvuussairaiden toisenluokan kansalaisina kohtelu on minullekin tuttua. Onneksi kaikki ihmiset eivät ole sellaisia vaan kehitystä on tapahtunut jo minunkin riippuvuusurani aikana.

Kateellisena sitä silti katsoo ulkomaisia, tanskalaisia ja brittiläisiä tv-dokumentteja, joissa riippuvaisia kohdellaan muitta mutkitta ihmisinä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      51
      3585
    2. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      112
      2466
    3. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      593
      2273
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      19
      2026
    5. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      76
      1710
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1658
    7. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1648
    8. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      1542
    9. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1446
    10. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      93
      1416
    Aihe