Ostin jouluksi huonekuusen, ja kokemuksesta tiedän, ettei se oikein tahdo selviytyä kevääseen liian lämpimässä huushollissa. Tämä talvi on kuitenkin ollut niin uskomaton, että alueellani on ollut joka päivä plusasteita. Niinpä aloin ulkoiluttaa jo tammikuussa kuustani päivittäin. Ulkona on tietysti kosteaa ja muutama aste lämmintä, illalla otan kuusen sisälle. Olen onnistunut pitämään varani, ettei pakkanen ole päässyt yllättämään. Joskushan mittari on täälläkin mennyt miinukselle.
Nyt se on alkanut kasvattaa latvansa ruusuketta, se on kauniin vihreä ja oksat ovat napakat.
Toivon, että saan sen jatkamaan eloaan kesään asti, jolloin vien sen varjoisaan paikkaan pensaan alle.
Pienestä kuusestani on paljon iloa.
Huonekuusi
2
1969
Vastaukset 2
- Anonyymi
Kyllä kuusi pakkasen kestää, mutta juuret on toinen asia.
Olisihan sen voinut maahankin kaivaa ja antaa olla ulkona, mutta miten vain, käyhän se noinkin.
Kuusi kasvaa hyvässä paikassa 30 metriseksi. Niin että jos se kuusi ensin on pensaan juurella, niin ennen pitkää pensas on kuusen juurella, jos pensas pysyy ylipäätään hengissä, jota kyllä epäilen.
Itsellä on niin, että talon viereen tulee itsestään sadoittain pieniä kuusenalkuja. Niitä on vuosikymmenten aikana revitty lukemattomia kertoja pois, mutta ylempää rinteestä tuuli kuljettaa kuusien siemeniä juuri siihen seinustalle, jossa ilmeiseti on hyvä paikka alkaa itämään.
Onnea kasvatukselle ja muista kertoa, miten edistyy :-)- Anonyymi
Tämäkö talvehtii Suomessa ulkona, en usko.
https://www.omakoti.fi/kukkien-kasvien-hoito/huonekuusi-norfolkinaraukaria/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761632
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.106842En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203618- 131594
- 48556
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50538Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo68536- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510