loiventaminen

denso

Huono tapa, mutta tapa kumminkin. Mihinpä siitä pääsee.

Tavallinen loivennus meikäläisellä on 6-10 keskiolutta. Jos menee pitkäksi, voi mennä 12-15. Mitä aikaisemmin päivällä aloittaa, sitä todennäköisempää on, että loiventaminen menee pitkäksi. Siksi mielellään sinnittelen iltaan ennenkuin loiventavan korkkaan.

Sitten voi taas olla ilman alkoholia muutaman päivän. Mites teillä?

23

7940

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kreivi Dooku

      12-15 keppanan loiventaminen ei ole loiventamista vaan putki. Juot siis parin päivän putkissa ja sitten pidät pienen tauon. Alkoholisoidut kuten minäkin.

      • denso

        12-15 keppanaa on tosiaan pitkäksi mennyt loiventaminen, suorastaan ryyppäämistä. Joskus loiventaessa lipsuu, onneksi ei aina.

        Alkoholisoituminen kyllä pelottaa.

        Miten homma sinulla eteni? Putket venyivät? Kuivat kaudet lyhenivät? Putkien välissä oli pikkutissuttelua (ts. kuiva kausi ei ollut täysin kuiva)? Vai kaikki nämä?


      • Kreivi Dooku
        denso kirjoitti:

        12-15 keppanaa on tosiaan pitkäksi mennyt loiventaminen, suorastaan ryyppäämistä. Joskus loiventaessa lipsuu, onneksi ei aina.

        Alkoholisoituminen kyllä pelottaa.

        Miten homma sinulla eteni? Putket venyivät? Kuivat kaudet lyhenivät? Putkien välissä oli pikkutissuttelua (ts. kuiva kausi ei ollut täysin kuiva)? Vai kaikki nämä?

        Olen yhä matkalla. Hoidan duunini ja muutkin asiat, mutta viina maistuu koko ajan enemmän. Merkittävin muutos on tapahtunut varsinaisten kännien laadussa. Myös porukat, joissa dokaan ovat vaihtuneet niihin nurkkapöydän juoppoihin. Ironisesti siinä porukassa näytän hyvältä ja asiani ovat hyvin.

        Olen kyllä erittäin tietoinen tästä kehityksestä. Nytkin tässä keppanaa maistelen vaikka huomenna työpäivä. En vain piittaa v*ttujakaan.


      • n20
        Kreivi Dooku kirjoitti:

        Olen yhä matkalla. Hoidan duunini ja muutkin asiat, mutta viina maistuu koko ajan enemmän. Merkittävin muutos on tapahtunut varsinaisten kännien laadussa. Myös porukat, joissa dokaan ovat vaihtuneet niihin nurkkapöydän juoppoihin. Ironisesti siinä porukassa näytän hyvältä ja asiani ovat hyvin.

        Olen kyllä erittäin tietoinen tästä kehityksestä. Nytkin tässä keppanaa maistelen vaikka huomenna työpäivä. En vain piittaa v*ttujakaan.

        mulla on sama juttu. paikallisessa oon ruvennu viihtymään yllättävän hyvin, eikä dokaaminen ole enää sitä että lähtee juhlimaan vaan känni on itsetarkoitus koska ilman sitä ei ole kivaa. ja spurgut voi katella kateellisena kuin hyvässä kunnossa mä oon. sitten voi katsella niitä spurguja ja ajatella että onneks musta itestäni ei koskaan tule tollasta. saa sitten nähä.

        Tuu käymään kaljalla ku oot täällä päin.


      • Kreivi Dooku
        n20 kirjoitti:

        mulla on sama juttu. paikallisessa oon ruvennu viihtymään yllättävän hyvin, eikä dokaaminen ole enää sitä että lähtee juhlimaan vaan känni on itsetarkoitus koska ilman sitä ei ole kivaa. ja spurgut voi katella kateellisena kuin hyvässä kunnossa mä oon. sitten voi katsella niitä spurguja ja ajatella että onneks musta itestäni ei koskaan tule tollasta. saa sitten nähä.

        Tuu käymään kaljalla ku oot täällä päin.

        Tiedätkös muuten mikä on kaikkein pahin yhdistelmä? Se kun löydät hyvän ystävän tai rakkaan, jolle maistuu kanssa ja yhdessä on hauskaa kännissäkin.

        Jeeps. Voin pistää tuopposen tai siiderin kirskalla.


      • n20
        Kreivi Dooku kirjoitti:

        Tiedätkös muuten mikä on kaikkein pahin yhdistelmä? Se kun löydät hyvän ystävän tai rakkaan, jolle maistuu kanssa ja yhdessä on hauskaa kännissäkin.

        Jeeps. Voin pistää tuopposen tai siiderin kirskalla.

        ..been there..ja vieläkin jokseenki. ja jutut tulee puhuttuu aina monta kertaa kun kumpikaan ei muista mistä ollaan puhuttu.ei sekään itseä haittaa mut jos on muita beesis niin niitä rupee vituttamaan. ja ne saattavat tosissaan jopa loukkantua kun ei ole muistissa jotain tärkeitä asioita mitä ne on mulle sydämeltään paljastanu. en ees tiiä mun parhaista ystävistä tärkeimpiä asioita viimesen vuoden sisältä..tyyliin missä ne opiskelee. vaik varmasti on ollu puhetta.

        se on muutenkin kumma kun aina löytyy kuitenkin joku joka on valmis lähteen juomaan, vaikka lyhyelläkin varoitusajalla. ja rahaa.kummasti sitä löytää ittensä stobe kädestä vaikka on ollu ihan pa.niin pa ettei oo esim.varaa maksaa velkoja. mutta velat mä kyllä hoidan takas aina.moraali on sentään säilyny.


      • Kreivi Dooku
        n20 kirjoitti:

        ..been there..ja vieläkin jokseenki. ja jutut tulee puhuttuu aina monta kertaa kun kumpikaan ei muista mistä ollaan puhuttu.ei sekään itseä haittaa mut jos on muita beesis niin niitä rupee vituttamaan. ja ne saattavat tosissaan jopa loukkantua kun ei ole muistissa jotain tärkeitä asioita mitä ne on mulle sydämeltään paljastanu. en ees tiiä mun parhaista ystävistä tärkeimpiä asioita viimesen vuoden sisältä..tyyliin missä ne opiskelee. vaik varmasti on ollu puhetta.

        se on muutenkin kumma kun aina löytyy kuitenkin joku joka on valmis lähteen juomaan, vaikka lyhyelläkin varoitusajalla. ja rahaa.kummasti sitä löytää ittensä stobe kädestä vaikka on ollu ihan pa.niin pa ettei oo esim.varaa maksaa velkoja. mutta velat mä kyllä hoidan takas aina.moraali on sentään säilyny.

        Joo. Ikävämpää on vielä se kun sattuu menemään vähän huono vaihde päälle ja onnistuu loukkaamaan jotakuta eikä sitten myöhemmin muista mitä on tullut tehtyä/sanottua. Väite "et sano kännissä mitään mitä et selvinpäin ajattele" ei muuten pidä paikkaansa. Joskus nimittäin tuntuu siltä, että sopivan mustassa humalassa esiin astuu joku ihan toinen persoona, joka yrittää tuhota niitä asioita jotka normaalissa maailmassa ovat hyviä. Onneksi harvoin.

        Hieman on huvittanut joissain Stephen Kingin romaaneissa kun niissä alkoholisti päähenkilö kauhistelee toista "black outtiaan" eli täydellistä muistikatkoa. Siis toista...

        Eihän tää mun elämä siis mitään kamaluutta ole. Päinvastoin. Frendejä piisa ja "trendikäs" vakiduuni, mutta olen erittäin tietoinen siitä että alkoholi alkaa muodostua ongelmaksi. Ei vaan jaksa piittaa.

        Hassua on se, että jos dokaamaan pitää päästä niin lainaa ja bissee tulee aina vaikka tyrkytettynä, mutta kuka on viimeksi lainannut kaverilleen rahaa vaikka kenkien ostoon..?


      • n20
        Kreivi Dooku kirjoitti:

        Joo. Ikävämpää on vielä se kun sattuu menemään vähän huono vaihde päälle ja onnistuu loukkaamaan jotakuta eikä sitten myöhemmin muista mitä on tullut tehtyä/sanottua. Väite "et sano kännissä mitään mitä et selvinpäin ajattele" ei muuten pidä paikkaansa. Joskus nimittäin tuntuu siltä, että sopivan mustassa humalassa esiin astuu joku ihan toinen persoona, joka yrittää tuhota niitä asioita jotka normaalissa maailmassa ovat hyviä. Onneksi harvoin.

        Hieman on huvittanut joissain Stephen Kingin romaaneissa kun niissä alkoholisti päähenkilö kauhistelee toista "black outtiaan" eli täydellistä muistikatkoa. Siis toista...

        Eihän tää mun elämä siis mitään kamaluutta ole. Päinvastoin. Frendejä piisa ja "trendikäs" vakiduuni, mutta olen erittäin tietoinen siitä että alkoholi alkaa muodostua ongelmaksi. Ei vaan jaksa piittaa.

        Hassua on se, että jos dokaamaan pitää päästä niin lainaa ja bissee tulee aina vaikka tyrkytettynä, mutta kuka on viimeksi lainannut kaverilleen rahaa vaikka kenkien ostoon..?

        toi sama pätee myös leffoissa. kaikilla on ihan kummalliset kännit. ja yhteisöissä joko kaikki on täysraittiita tai sitten on joku ongelmatapaus ja kaikki tietää sen(tai ainakin se paljastuu jossain vaiheessa) ja sillä menee KAIKKI päin vittua vaan siksi että se juo.eli samaan aikaanhan ei voi elää muuten suht normaalia elämää ja olla juappo.

        ite en oo ikinä edes kelannut että jurrissa tulee vain paljastettua sisintään, mä muutun ihan toisenlaiseksi ihmiseksi. monellahan on tää "juon sut kauniiksi tai itteni mukavaksi", mut tarkotan lähinnä sitä kun sä saatat kelailla ihmisistä ihan kummia juttuja(muutakin kuin vainhorhaisia) ja suhtautua asioihin aivan eri maailmankatsomuksella kuin yleensä. Onneks oon sitä tyyppiä ettei mieleen tule edes jurrissa sanoa eikä edes ajatella ihmisistä pahasti. eli yleensä sitä vaan nolaa ittensä.

        enkä mäkään valita mistään, kaverit ne enemmän on niitä joita kiinnostaa.ärsyttää kun ne jaksaa olla niin ajattelevaisia kaikesta.tuntuu helpommalta vaan olla ja kattoa.elämä soljuu kyl väkisinkin eteenpäin, ainakin aikansa.

        hauska juoppovinkki muuten, tosin sen muistaa harvoin toteutta. Kirjoita itelles illalla kirje.kerro siinä fiiliksiä ym. varsinkin kun ei muista kirjoittaneensa tällaista, on perin jännä tunne lukea se aamulla. tosin kannattaa pyytää kaveri muistuttamaan sua kirjottamaan se koska muuten sitä tuskin tulee koskaan muistettua.


      • kof.f

        tein läträämiseni loppuaikoina niin. ryyppäsin kotona yksin lukkojen takana, verhot kiinni, ja oli vissiin helvetin hauskaa. rupesin kirjoittelemaan itselle kirjeitä aamuksi. kyselin vointeja ja noin, rupesin huolestumaan ja pikkuhiljaa vähentelin ja rajotin. pidän minä vieläkin joskus karkkipäivän, mutta suunnittelen sen etukäteen. minun kohdalla näyttää toimivan parhaiten niin.


      • EiJanoo
        Kreivi Dooku kirjoitti:

        Olen yhä matkalla. Hoidan duunini ja muutkin asiat, mutta viina maistuu koko ajan enemmän. Merkittävin muutos on tapahtunut varsinaisten kännien laadussa. Myös porukat, joissa dokaan ovat vaihtuneet niihin nurkkapöydän juoppoihin. Ironisesti siinä porukassa näytän hyvältä ja asiani ovat hyvin.

        Olen kyllä erittäin tietoinen tästä kehityksestä. Nytkin tässä keppanaa maistelen vaikka huomenna työpäivä. En vain piittaa v*ttujakaan.

        Ei kannata turhia murehtia, itse sain kenkää duunista juomisen takia.
        Ei tunnu missään, aina sitä jotenkin pärjäilee.
        Suomi hyvä maa asua, ei täällä janoon kuole.


      • Anonyymi
        EiJanoo kirjoitti:

        Ei kannata turhia murehtia, itse sain kenkää duunista juomisen takia.
        Ei tunnu missään, aina sitä jotenkin pärjäilee.
        Suomi hyvä maa asua, ei täällä janoon kuole.

        hyvä kommentti


    • - 65

      Kostean viikonlopun jälkeen kärsin sunnuntaipäivän krapulaa. Illalla juon kolme olutta ennen nukkumaanmenoa. Rauhoittaa sopivasti sekä ehkäisee vatsakramppeja. Annos on myös sikäli sopiva, ettei tarvitse ravata koko ajan kusella juuri kun meinaa nukahtaa.

      • jo.oo

        Itse olen loivantuanut niin, että kun herään krapulassa yritän olla vähän aikaa hereillä ja sitten nappaan kolme pulloa olutta ja alan nukkua, sen jälkeen on kyllä krapula taas kun herään, mutta ei niin paha.


    • dokudriver

      Ittellä menee seuraava päivä aamusta alkaen loiventaessa ja uudessa kännissä. Jos dokaan pe illan niin la aamulla heti paikallispubiin ekoille tuopeille. Sit kun nousee, kauppaan ja 12-päcki mukaan. Se plus jotain suolaista ruokaa naamaan, ja illaksi taas kapakkaan. Tätä rataa se menee, ma aamulla duuniin, pakko syödä sit pastilleja ja pestä naamaansa kylmällä vedellä.

      Itte viihdyn kanssa lähiöpubeissa, ja niiden tenukeppiporukoissa. Porukat ihailee itteeni kun on hyvät vaatteet ja hyvä työ. Ja seurustelut on olleet just kapakkanaisten kanssa, yhdessä on sitten dokattu ja välillä pitkiä putkia (sairaslomaa duunista), heiltä on saanut parasta seksiä koska estottomia.

      Tässä odottelen nyt työpäivän loppumista ja pääsee taas kaljoille pubiin. Menee varmaan taas valomerkkiin, vaan mitäs tuosta!

    • doberlax

      vanhan ketjun nosto.

      Loivennus on joskus onnistunut ehkä parhaiten kolmen päivän putken aikana, jolloin ensimmäisenä päivänä juomamäärää tuli annoksina n. 22, toisena päivänä 15, ja viimeisenä juuri joku 8-10... osittain masentuneena hitaasti tissutellen sen kummempia muuta tekemättä tilanne korjaantuu.
      Usein se kuitenkin saattaa lipsahtaa ja se vähän harmittaa mutta täytyy yrittää.

    • 5465456

      Loiventaminen estää viinakrampit ym. paremmat reflat. Joten kannattaa tuota harjoittaa. Päivittäisen annoksen alentaminen on jokaisen omasta kunnosta kiinnin.

    • Tuurijuoppo

      Itellä lipsahtaa aina välillä putket kuukausien pituisiksi. Nyt taas lomalla kun aloitti ryyppäämisen, niin aluks riitti ihan 8-9 per ilta ja siitä kun tolet nousi, niin meni helposti se koppa päivässä. Ja siihen päälle vielä baarituopit.
      Loiventamalla oon mennyt joka kerta, ja aina on toiminut (kerran oli vuoden ”putki”, jonka aikana join 12 päivässä.) Työni hoidin kuitenkin, mut heti kun pääsi kotiin, niin tölkki auki ja kaikki apinan raivolla naamaan, että ei tarvis kohdata todellisuutta.
      Nää teidän keinot kuulostaa kyllä vähän vääriltä. Mun mielestä se menee niin, että annosmäärää vähennetään joka päivä ja otetaan ne myöhemmin illalla, ei suinkaan niin, että joka päivä avataan aikaisempaan???
      Jos on ollu esim. mun kaltaisessa tilanteessa, että heti aamulla sihahtaa ja päivän mittaan menee se 24 tuopit yöllä, niin oon huomannu parhaaks ratkaisuksi sen, että kun herää, niin ei avaa sitä kaljaa, vaan sinnittelee aikasin aamusta iltaan myöhään, niin et keho joutuu oleen kauan ilman alkoholia (Ne vieroitusoireetkin ilmenee yleensä vasta vrk juomisen lopettamisen jälkeen)
      Siitä oon yleensä tiputtanut 15 olueen, seuraavana päivänä 12 olueen. Aina aamulla ylös ja koko päivä juomatta, paljon ravintoa, VETTÄ ja liikuntaa. Tiiän, se vituttaa kun niistä ei saa paljooka irti. Tossa vaiheessa oon yleensä yhden päivän selvänä kokonaan (uni ei kyllä tuu) ja sitte sinnittelen seuraavan päivän iltaan asti ja otan 9-10. Kun se keho on välillä ilman, niin tossa vaiheessa tuntuu jo hyvältä saavutukselta. Siitä sitten oon joka ilta vähentäny yhden oluen hitaasti.
      Siitä ku pääsee nollaan, ni saa taas miettiä, että oliko hetkellinen todellisuuden pakeneminen sen arvoista, kroppa ja naama turvonnu, rahat menny, ihmissuhteet ja maine menny. Antabuskuuri naamaan ja pari viikkoo menee, ennenku elämänilo selvinpäin palaa. Joskus jopa kuukausi. Tsemii kaikille, viikko oltu taas arjessa kiinni, eikä iskeny liskodiskot, kun toteutti ton loivennusprosessin :)

    • äitisi33

      olet vaan säälittävä ruikkuperse joka osaa edes kunnolla juoda. montako löylykauhaa omistat

    • MehuMaija

      Osallistun kaverin puolesta. Oikeesti., entinen naapuri.
      Hän vetelee viikolla muutamia illassa ja viikonloppuna kaljaa kaksin käsin. Kun sitten sunnuntai koittaa vapinat on sitä luokkaa että vaikka käsidesi kelpais. Kun asuttiin naapureina niin puhelin soi yleensä kaheksan maita aamulla että ei sulla ois mitään ? Itse en juo olutta ollenkaan joten sitä ei koskaan ole, mutta kelpaa vaikka vinkkupullon jämät. Mahoton morkkis päällä. Kun kello napsahtaa viittä vaille 10 eli baari aukeaa oon ihan suosiolla vienyt sinne koska ei sitä itse jaksa katsella. Siellä nopeesti uusi nousu, kunnes ei enää jaksa, käy kotona mukkumassa pari tuntia ja takaisin. Aina joku kaveri heittää. Sunnuntait menee aina näin.
      Ihan mukava tyyppi ja hyväpalkkaisessa työssä, jossa tätä katsotaan läpi sormien.
      No- muutin sitten pois ja ei nähty pariin vuoteen jolloin törmäsin häneen työpaikallaan.
      Naamasta ja olemuksesta kyllä näkyi että tavat jatkku.
      Hän oli löytänyt naisystävän toiselta paikkakunnalta ja ne baarit siis tulleet tutuiksi.
      Se ongelma vaan siinä että maanantaina pitäsi selviytyä jollain töihin... taksilla kuulema....
      Hintaa tulee tuollekkin, Loivennukseen menee kuulema 8-9 isoa tuoppia.
      Ei minusta ois minkään tekijäksi tuolla määrällä , vaikkapa siideriä.
      Mikään ei ole niin kauheeta kun olla töissä darrrassa, , on tullut sekin nähtyä koska
      työn puolesta edustuksia, messuja, matkoja...
      Mut kukin tavallaan, itse pidän kyllä totaali selvän päivän ennen töitä, vapisen mielummin kotona kun siellä..
      En moralisoi kenenkään loivennuksia, on sitä itsekkun tullut otettua joskus liikaa, vaan näin vanehmmiten iskee onneksi väsymys jossain välissä.

    • Nuorikrapulanvälttäjä

      Ikää tosiaan vasta reilu kakskymmentä. Loiventamista usein tarvitsee vain 2 tai 3 päivän rankan ryypiskelyn jälkeen. Parhaillaan itse huomaa loiventaessa että millon alkaa tuskan hiki yllättämään ja olo heikkenemään, niin silloin korkkaa aina seuraavan. tosiaan menipä loiventaessa se vajaa 10 annosta tai lähemmäks 15 niin välttyy mörköjen näkemiseltä seinillä ja tyttömäiseltä pimeän pelolta ja kramppioksennuksilta. Itse juomisen ajattelin lopettaa, sillä eihän tuo tervettä ole ja niin hyvin palkitse että hautaan sen takia menisi.

    • pärrrsä

      Kaveri loivensi parikymmentä vuotta ja maksa meni kaput. Nyt on elettävä ilman alkoa ja ei kuulemma ole kivaa.

      • Anonyymi

        Onko jo vainaja, tä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko jo vainaja, tä?

        en minä tiedä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1957
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1506
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      27
      1423
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe