En ole päivän uutisia vielä seurannut. Odotan milloin hallitus iskee ja määrää kaikki tietyt ikäluokat kotiarestiin?
Joko meidät on määrätty kotiarestiin
41
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kaupan kotiinkuljetuspalvelu pelaa loistavasti. Tilaus tänään, torstaina 140€ ruokatarvikkeet kotiovelle.
- Anonyymi
Tekö ulkoistatte riskin saada koronaviruksen. Ei se tavarantoimittaja ole yhtään vähempiarvoinen, kuin olet itsekkään. Kun käy itse kaupassa, niin tavarantoimittajilta säästyy sekin koroaltistusvaara. Nehän joutuu jo kaupassa suureen vaaraan, niin vielä pitäisi altistaa ne juoksuttamalla ympäri kaupunkeja haalimassa itselleen koronaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekö ulkoistatte riskin saada koronaviruksen. Ei se tavarantoimittaja ole yhtään vähempiarvoinen, kuin olet itsekkään. Kun käy itse kaupassa, niin tavarantoimittajilta säästyy sekin koroaltistusvaara. Nehän joutuu jo kaupassa suureen vaaraan, niin vielä pitäisi altistaa ne juoksuttamalla ympäri kaupunkeja haalimassa itselleen koronaa.
Tavarankerääjät on nuoria juippeja, ainakin meidän kaupassa. Loispummieläkeläiset, joilla on viimeinen väri parrassa ovat tartunta-alttiita, juipit ei.
- Anonyymi
Mitä ostit 140 eurolla, sussiunakkoon mikä määrä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se oli vasta kotiinkuljetuksen hinta.
Sapuskan summaa ei mainittu. Anonyymi kirjoitti:
Se oli vasta kotiinkuljetuksen hinta.
Sapuskan summaa ei mainittu.Ei se kotiinkuljetus paljon maksa. Itse tässä taannoin tilasin Helsingissä asuvalle pojalleni ruokaa, kun hän oli toipumassa silmäoperaatiosta. 4,90 € maksoi safkakassin toimitus kotiovelle, monta kertaa enempi olisi maksanut, jos olisin itse lähtenyt sinne asti ajamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän alle 100 euron selviä edes maito-ostoksilta. Satanen on pikku raha ruokakauppaan.
Viimeksi kun ostin parin viikon ruuat Isosta kaupasta, kaksi viikkoa sitten, maksoi noin 255 euroa. Tällä viikolla on taas lähdettävä. Yksinäisten ruoka on kallista.
- Anonyymi
Jos niin käy soitan valtakunnalliseen koronaviruspuhelinneuvontaan ja kysyn toimintaohjeita.
1. ohje jonka välitän kaikille: Käyttäkää ruokakaupan kotiinkuljetuspalveluja, ja sauvakävelkää metsässä, jotta kunto säilyy.- Anonyymi
Meiän metsät on niin täynnä risuja, männynkäpyjä ja kantoja, ettei sinne viitsi mennä kompuroimaan. Lunta ja jäätäkin vielä turhan paljon.
- Anonyymi
Huomenna tulee uusi ohje:
Hakekaa Osuuskaupasta paksua köyttä ja menkää syvälle metsään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomenna tulee uusi ohje:
Hakekaa Osuuskaupasta paksua köyttä ja menkää syvälle metsään.Ohje oli, ei saa mennä pitkälle metsään koska pelastajat ei herkästi löydä. Itseään mädättämään metsään ei saa mennä, se pilaa luontoarvoja. Paitsi jos kuolee alasti.
Anonyymi kirjoitti:
Ohje oli, ei saa mennä pitkälle metsään koska pelastajat ei herkästi löydä. Itseään mädättämään metsään ei saa mennä, se pilaa luontoarvoja. Paitsi jos kuolee alasti.
Hanki 112 sovellutus puhelimeen, niin pelastajat tietävät aarin tarkkuudella, mistä kuukahtanut löytyy. Sovellutuksesta on hyötyä silloinkin, jos sattuu lenkkipolulta löytämään jonkun muun kuukahtaneena.
Kokomusta kokemusta.
- Anonyymi
Tiedä ikäluokista.
Ohjetta puskee kaikista tuuteista, virallista poikkeustilaa ei kuitenkaan ole julistettu. Kun pandemiaa ei voi torjuakkaan, koittavat jakaa tautia pitemmälle ajalle, jotta terveydenhoito pystyy jotenkinkaan toimimaan.
Tuskin monikaan pystyy loppuikäänsä karanteenissa olemaan, jossain vaiheessa kuitenkin altistuu. Ehkä parempi pyrkiä varovaisuuten tässä alkuvaiheessa, ettei joudu pahimpaan ruuhkaan. Tärkeintähän se on työikäisille ja lapsille. Koneen pitää pyöriä tulevaisuudessakin. Loispummieläkeläisille ihan se ja sama, mutta suotta tukkia sairaalat enenpi tarpeessa olevilta.
=DW= - Anonyymi
Oliko se Englannissa vai missä mutta joka tapauksessa jossain Euroopan sivistysvaltiossa, jossa yli 70-vuotiaille on määrätty ulkonaliikkumiskielto? Pitääköhän ihmisillä olla henkilökortit aina mukana ettei saa sakkoja?
Aika outoa minusta. Pakkohan sen virusaallon on pyyhkäistä koko Euroopan(kin) yli. Tarttui tai ei, tuli pahoja oireita tai ei, kuoli tai ei. Ja jos ei tässä aallossa saa tartuntaa ja sitä kautta jonkinasteista immuniteettia, niin sitä pahempi lienee seuraava aalto?
Kyllä on ihminen höhlä. - Anonyymi
25.01 THL saattaa joitakin tartuntoja tulla Suomeenkin.
- Anonyymi
Klo 14 Suomen hallitus kertoo uusista toimenpiteistä koronaan liittyen.
Menkää hesarin sivuille, siellä suora videolähetys. - Anonyymi
Nyt on sitten yli 70v laitettu karanteeniin. Ihan kauheeta jossei pääse kuukauteen ulos ja saa maksaa sakkoja jos joku kysyy henkkareita. Toiv saisi liikkua ulkona edes. Kuuntelin hallituksen tiedotusta. Taitaa alkaa 18.03 eli ke.
- Anonyymi
Järkyttävää jos totta, ettei saa mennä ulos jos on 70v? Kyllä silläkin menolla alkaa kuolla kansaa. Ulkoilu on monen henkireikä.
Ano
Mitä ihmettä yli 70-vee ikäiset tällä palstalla siunailevat.
Menkää kitisemään omanikäisiinne.
Meillä nuoremmilla ei ole ulkonaliikkumiskieltoa.- Anonyymi
Jos yli 70v sairastuu koronaan, se automaattisesti lasaretti reissu ja pitkä sellainen.
Nuoremmat selviää kotiarestilla;) - Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano
Meillä nuoremmilla ei ole ulkonaliikkumiskieltoa.Tämän vuoden aikana raja ylitetty.
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano
Meillä nuoremmilla ei ole ulkonaliikkumiskieltoa.Liikkukaa missä liikutte, jos Luoja ja Corona suo niin teistäkin voi tulla 70 , harmi vaa ettei teille enään silloin eläkkeitä , ne rahat ku meni matujen hyysäämiseen :(
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikkukaa missä liikutte, jos Luoja ja Corona suo niin teistäkin voi tulla 70 , harmi vaa ettei teille enään silloin eläkkeitä , ne rahat ku meni matujen hyysäämiseen :(
Minulla on menossa ensimmäinen vuosi, kun kalastuksenhoitomaksua ei tarvii maksaa. Eläkettä on maksettu jo yli kymmenen vuotta (ammatinvalintakysymys) ja maksetaan tulevaisuudessakin. Ei ne matut ole minun eläkerahojani vieneet, eivätkä vie sinunkaan. Älä suotta pelkää.
Kokomusta.
- Anonyymi
Nyt yli seitenkympiset EI saa mennä kauppaan,
nyt pitää jonkun käydä vanhusten puolesta kaupassa ostoksilla ,
koti-aresti on alkanu,
kuinka kaunan kestää jää nähtäväksi,,,
huolestuttaa, pahalta tuntuu, koitetaan kestää,,,- Anonyymi
Onhan sanonta, näin siinä käy kun jeesusta seuraa.
Nyt pitää seurata hallituksen latelemia ohjeita, siis he ketkä ovat iän 70 yläpuolella.
Yhtä hyvin olisi voinut pistää ikäluokiksi 60 - 100 vuotta. Ei kuusikymppisetkään ole niin vastustuskykyisiä, etteikö korona niitä niitäkin. - Anonyymi
Sanotaan, että velvoitetaan mutta ei kielletä. Ehdoton kielto olisi sama kuin ulkonaliikkumiskielto, mutta kun velvoitetaan pysymään kotona mahdollisuuksien mukaan niin ei ole pakko. Kielto olisi pakko.
Tiedän monia hyväkuntoisia 70-kymppisiä jotka ovat aktiiviliikkujia eli kuntoilevat ja lenkkeilevät päivittäin.
Kukaan ei voi valvoa, eli mahdotonta valvoa, että kaikki 70-kymppiset pysyvät sisätiloissa.
Monilla on myös koira, jota on ulkoilutettava useita kertoja vrk. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanotaan, että velvoitetaan mutta ei kielletä. Ehdoton kielto olisi sama kuin ulkonaliikkumiskielto, mutta kun velvoitetaan pysymään kotona mahdollisuuksien mukaan niin ei ole pakko. Kielto olisi pakko.
Tiedän monia hyväkuntoisia 70-kymppisiä jotka ovat aktiiviliikkujia eli kuntoilevat ja lenkkeilevät päivittäin.
Kukaan ei voi valvoa, eli mahdotonta valvoa, että kaikki 70-kymppiset pysyvät sisätiloissa.
Monilla on myös koira, jota on ulkoilutettava useita kertoja vrk.Tuskin siitä on kysymyskään, ettei saisi ulkoilla. Ei vaan saa tavata muita ihmisiä. Karenssien yhetydessäkin puhuttiin, että kyllä koiraa saa ulkoiluttaa, mutta ei mennä kauppaan.
Kun valtalaki tulee voimaan, on kyseessä kielto. Sitä ennen ei tuollaista rajoitusta voi lain mukaan tehdä, jos ei ole tartuntatautilain mukaista syytä, eli tautiin sairastumista. Valtalakien aikana yksilön itsemääräämisoikeutta voidaan rajoittaa paljon rankemmin kuin normaaleissa olosuhteissa.
Kokomusta
- Anonyymi
Uin järvessä ja nyt laulan karaokea netistä. Sydämeni pohjasta lollotan. Olen opetellut kaksi biisiä. En tiedä jos koskaan tarvitsen mutta ovatpahan varalla.
Kyllä paljon menijällä on keksimistä. Metsälenkille lähden. En ole riskirymässä ja täysin terve, joten odotan että saan hoitaa lapsenlapsia, kun tarha ja koulu menevät kiinni. Äitinsä sanoi että ehkä hoitavat itse ja jäävät pois töistä, mutta on se outoa kun äiti on terve ja terveyskeskuksessa töissä. Saapas nähdä. Outoa aikaa, kun pitää viihtyä ihan vaan kotona, sellaista ei ole ollut moneenkymmeneen vuoteen. Valmistautumista vanhuuteen ja hoitokodin tapahtumaköyhään arkeen. - Anonyymi
Just olen täyttänyt 70 eikä ole ketään kaupassa kävijöitä. Jos pitää istua yksin sisällä kuukausi niin olen vainaa. Olen himoliikkuja ja se on pitänyt kunnossa. Näytän 50 v. Pahinta on käskeä neljän seinän sisälle. Lähden vaikka yöllä juoksemaan ja lenkille. Se on sama mihin kuolee. Tarkoittaako ettei saa tavata ystäviä ja joitain sukulaisia. Heitä en voi pyytää käymään kaupassa. Menen itse. Eihän se tauti ole edes vielä kunnolla alkanut. Kait sentään saa autolla ajaa mökille ym. Toivottavasti. Saa nähdä jos joutuu putkaan kun lenkkilee vastoin määräyksiä.
- Anonyymi
Nojoo.
Huomenissa kai tekevät viralliset päätökset. On mielenkiintoista, että loispummieläkeläiset jo etukäteen uhoavat olevansa noudattamatta viranomaismääräyksiä.
Toi "karanteenin tyyppinen" tarkoittaa kai suunnalleen samaa, kuin kypärän käyttöpakko pyöräillessa. Kiellettyä on, mutta sitä ei resurssipulan takia pystytä valvomaan.
Tässä vaiheessa tuskin kummempia sanktioita jaellaan, mutta jos tilanne menee pahaksi, kaitpa sitten kiellon rikkojat ammutaan.
Kun tässä kysymys vähän niinkuin käänteinenkin. Kovasti jauhetaan loispummieläkeläisistä. Tosiasia kuitenkin on, net herkempiä saamaan tartunnan, joten net sitten vaarallisia taudin levittäjiä. Niettä lenkkeile missä haluat, pysy kuitenkin kaukana muista ihmisistä, kukaan halua saada sulta mitään tautia.
Että ei niinkuin totuus unohdu, kulkutauti on kulkutauti.
=DW= - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nojoo.
Huomenissa kai tekevät viralliset päätökset. On mielenkiintoista, että loispummieläkeläiset jo etukäteen uhoavat olevansa noudattamatta viranomaismääräyksiä.
Toi "karanteenin tyyppinen" tarkoittaa kai suunnalleen samaa, kuin kypärän käyttöpakko pyöräillessa. Kiellettyä on, mutta sitä ei resurssipulan takia pystytä valvomaan.
Tässä vaiheessa tuskin kummempia sanktioita jaellaan, mutta jos tilanne menee pahaksi, kaitpa sitten kiellon rikkojat ammutaan.
Kun tässä kysymys vähän niinkuin käänteinenkin. Kovasti jauhetaan loispummieläkeläisistä. Tosiasia kuitenkin on, net herkempiä saamaan tartunnan, joten net sitten vaarallisia taudin levittäjiä. Niettä lenkkeile missä haluat, pysy kuitenkin kaukana muista ihmisistä, kukaan halua saada sulta mitään tautia.
Että ei niinkuin totuus unohdu, kulkutauti on kulkutauti.
=DW=Meille ilmoitettiin: Tosi on kyseessä!
Säästetään energiaa, ei ajeta autolla. Ollaan sisätiloissa ja seurataan tapahtumia sekä noudatetaan ohjeita. Pidä huolta itsestäsi sekä muistakin.
Kaikki voimavarat nyt lääkäreille ym.tärkeille tekijöille.
Sinäkin omalla toiminnallasi autat Suomen selviytymistä.
- Anonyymi
"""Huomenissa kai tekevät viralliset päätökset. On mielenkiintoista, että loispummieläkeläiset jo etukäteen uhoavat olevansa noudattamatta viranomaismääräyksiä."""
Niin uhosivat tyhmät spagettilaisetkin italiassa ja nyt niitä kuolee solkenaan. Liki 30 000 uhoilijaa sairastunut, yli 2000 kuollut ja lisää kuolee 200 - 300 joka päivä. - Anonyymi
Loispummieläkeläinen on kyllä ansainnut itse eläkkeensä, tekee edelleen töitä, ei käytä yhteiskunnan palveluita, on terve ja aktiivinen kansalainen. Itse en ole koskaan tarvinnut yhteiskunnan apua. Mutta jos ihminen pakotetaan sisätiloihin turvallisuuden nimissä, niin se kyllä tappaa. Ehkä se on tarkoituskin. Enemmän olen yhteiskunnalle antanut kuin ottanut. Joten tuo nimityksesi ikäääntyville ihmisille kertoo vain yleisestä senioreihin kohdistuvasta asenteesta joka Suomessa vallitsee. Muutenkin jos suomalaisessa asennenilmastossa pysyy hengissä niin korona on helppo päihittää. Toivottavasti metsässä saa vielä liikkua ilman että sakotetaan tai ammutaan päähän nk joku näillä palstoilla ehdotti.
- Anonyymi
Metsässä liikutaan ja pian mennään kun lämpötila hieman nousee.
Nyt ihmiset elintasosta riippumatta on tavallaan tasapuolisessa asemassa.
Naapurin 75- vuotias mersumies. pyysi just mua tuomaan hänelle viikon ruokatarvikkeet.
No tottakai autan. - Anonyymi
Tosiaan jos suomalaisen sosiaalisen etäisyyden ja ankeuden ilmapiiri ei ole tappanut niin ei nyt yksi flunssa.
- Anonyymi
Pitäisikö minun olla kuollut? Olen ollut sisätiloissa JO 1.5 vuotta kun heittäydyin täysin huit holtittomaksi. Aika kuluu kuin siivin finnairin.
Tottakai harrastan liikuntaa silloin tällöin, käyn kaupassa, mutta missään rollaattori ja katkokävely bileissä en käy.
Sosiaalisilta taidoiltani olen priimaa mutta ei kiinnosta tavata yksinkertaisia ihmisiä, kun niillä ei ole ulosantia enempää kuin piha parlamentin verran, minkälainen sää, mitä kolotuksia...
Fyysisesti olen kunnossa, kiitos fyysisten työurien, että voin juosta vaikka maratonin, noin periaatteessa. Viihdyn kotona ja kesällä mökillä tekemättä mitään.
- Anonyymi
Itse en ole vielä ihan teidän ikäluokkaa. Joka tapauksessa isäni oli pahalla päällä, että nytkö sitten pitää kököttää sisällä ja ei edes kaupassa saa käydä. Noh, kunhan tapansa mukaan liiotteli ilkikurisesti. Mutta sitä kummastelimme, että vaikka minäkin kuulun riskiryhmään (diapetes), niin rajoitus-suositus tuli vain 70 vuotiasta ylöspäin.
- Anonyymi
Joo. Suurin osa 60 - 70 ikäisistä on romua, museo ja menneisyys kamaa. Riskiryhmää.
- Anonyymi
Itsellänikin on aikuisiän dia, mutta matkaa seitsemään kymppiin vielä vajaa 5 vuotta.
Luulisin rajan määräytymiseen vaikuttaneen myös sen, kuinka suurta määrää voidaan yhteiskunnan toimesta maksimissaan huoltaa kotona. Tietenkin myös vakavan tautimuodon riski kasvaa iän myötä. Oliko raja 70 ->, kun kuoleman todennäköisyys on 180 kertainen 20 - 29 vuotiaaseen verrattuna.
Sain juuri tyttäreltäni WhatsApp viestin, jossa oli todettujen sairastapausten ikäjakautuma Suomessa 16. 03. Tapauksia oli 272 ja niistä ainoastaan 10 yli 65 vuotiasta. Heistäkin todennäköisesti valtaosa lomamatkalta tulleita.
Kokomusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsellänikin on aikuisiän dia, mutta matkaa seitsemään kymppiin vielä vajaa 5 vuotta.
Luulisin rajan määräytymiseen vaikuttaneen myös sen, kuinka suurta määrää voidaan yhteiskunnan toimesta maksimissaan huoltaa kotona. Tietenkin myös vakavan tautimuodon riski kasvaa iän myötä. Oliko raja 70 ->, kun kuoleman todennäköisyys on 180 kertainen 20 - 29 vuotiaaseen verrattuna.
Sain juuri tyttäreltäni WhatsApp viestin, jossa oli todettujen sairastapausten ikäjakautuma Suomessa 16. 03. Tapauksia oli 272 ja niistä ainoastaan 10 yli 65 vuotiasta. Heistäkin todennäköisesti valtaosa lomamatkalta tulleita.
Kokomusta.Joop.
Mainittiin "karanteeninomainen", ei karanteeni. Ero pieni, mutta merkittävä. Iästä ei oikeastaan väliä, pitää olla tervettä järkeä. Karanteeni tarkoittaa selkeää kieltoa ja koskee tartunnan saaneita, tässä korostetaan riskiryhmien suojautumista, Pitää varoa saamasta tartuntaa, jos heiluu jossain, menee omalla riskillä. Karanteenissa oleva on sitten vaaraksi muille ja net lukkojen taakse.
Edelleen mieltä, tautia pitää koittaa rajoittaa, ei siitä tule mitään, jos koko kansa sairastuu kerralla. Korostettu riskiryhmiä, mutta todellisuudessa suurimmassa vaarassa on työikäiset ja kakarat, kaikki ei voi olla eristyksissä, tai etätöissä. Työikäiset pyörittää maata nyt ja kakarat tulevaisuudessa, tosiasiassa loispummieläkeläiset pelkkä painolasti. Ei ole järkevää, että riskiryhmät tartuttaa sitten terveitä. Sitä toi "karanteeninomainen" mun mielestä tarkoittaa.
Mulla fiilis, ei "karanteeninomainen" vaikuta paljoakaan monenkaan elorutiineihin, mutta karanteeni sitten jo vaikuttaa, muutenkin, kuin yksilötasolla. Ehkä terminologialla leikittelyäkin, taisi olla vaan hyvin tarkkaan mietitty ilmaus.
Kulkutauti on yksiselitteisesti kulkutauti.
=DW= - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joop.
Mainittiin "karanteeninomainen", ei karanteeni. Ero pieni, mutta merkittävä. Iästä ei oikeastaan väliä, pitää olla tervettä järkeä. Karanteeni tarkoittaa selkeää kieltoa ja koskee tartunnan saaneita, tässä korostetaan riskiryhmien suojautumista, Pitää varoa saamasta tartuntaa, jos heiluu jossain, menee omalla riskillä. Karanteenissa oleva on sitten vaaraksi muille ja net lukkojen taakse.
Edelleen mieltä, tautia pitää koittaa rajoittaa, ei siitä tule mitään, jos koko kansa sairastuu kerralla. Korostettu riskiryhmiä, mutta todellisuudessa suurimmassa vaarassa on työikäiset ja kakarat, kaikki ei voi olla eristyksissä, tai etätöissä. Työikäiset pyörittää maata nyt ja kakarat tulevaisuudessa, tosiasiassa loispummieläkeläiset pelkkä painolasti. Ei ole järkevää, että riskiryhmät tartuttaa sitten terveitä. Sitä toi "karanteeninomainen" mun mielestä tarkoittaa.
Mulla fiilis, ei "karanteeninomainen" vaikuta paljoakaan monenkaan elorutiineihin, mutta karanteeni sitten jo vaikuttaa, muutenkin, kuin yksilötasolla. Ehkä terminologialla leikittelyäkin, taisi olla vaan hyvin tarkkaan mietitty ilmaus.
Kulkutauti on yksiselitteisesti kulkutauti.
=DW=Minua kiinnostaisi tietää, että kun työurasi jossain vaiheessa päätty, jäätkö loispummieläkeläiseksi vai hakeudutko omaehtoiseen eutanasiaan?
Muuten kommenttisi oli ihan kelvollinen.
Kokomusta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad841349- 51968
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että369798- 142759
- 55699
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän123692- 51648
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38625- 76612
- 56594