Skitsona 10 vuotta

Matkan varrella on ollu monenliaista lääkitystä ja yritystä vierottautua lääkityksestä kokonaan. Nyt menee vaan 10 mg Olanzapiinia iltaisin. Vimeks koitin ilman olanzapiinia pelkällä tarvittavalla Ketipinorilla max. 100 mg vuorokaudessa ja siinä se sitten meni unettomaks tossa 8 vuorokauden jälkeen tossa kuukaus sitten ja oli pakko jatkaa Olanzapiini mutta pystyy nyt ilman ketipinoria,pelkällä olanzpiinilla. Ihan vaiherikkat 10 vuotta ollut. Eläkkeellä tulee joulukuussa 5 vuotta. Psykooseihin kun tottuu ni vaikka kuulee pään sisällä ääniä niin että ei aina ympäritöään kuulekkan niin aika riittävää on että näkee omilla silmillään ja jos ajatukset havaitsee mitä ympäristösä taphtuu niin se on kivaa. Välillä ei oo 24 tuntii vuorokaudes psykoosissa ja se on päässy unohtuun et millasta se on 2 sekuntii oikeassa ympäristössä tai melkein. Oli aamulla muutamia tässä mun asunnossa missä asun että olin melkein niin sanotusti psykoositon. Melkein toiveita terveestä elämästä herättävää mutta psykootisuuteen kun tottuu niin se on ollu rinnakkaistodellisuudet ja mitä sitte aisteillaan aistii. Kyllä tässä on 10 vuodesa tapahtunut kehitystä,mun mielestä. On niitä jääny mielikuvia menneisyydestä ja niitä mielenmaisemia sitten tämän päivän mielessä. Jos tämän oikein oivaltaa niin vois kai tää olla lähelä mielen tervettä toimintaa. Tarpeeks pitkälle ku pääsee niin sitte jos jää aistit ja tervettä ajatusta päivittäin niin mulle kelpaa tämmönen skitson elämä.

1

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      mulla on ollut skitson elämää jo vähän yli 19 vuotta, sairaus on ollut todella, todella vakava, nyt on käytössä reagila lääkitys, se on auttanut siihen että olen nykyisin kohtuullisessa kunnossa, nyt vain odottelen calypta nimistä lääkettä, eli luultavasti ensi vuoteen menee.

      karsea sairaus, ottanut jo 19 vuotta, vähän yli lääkkeet säännöllisesti, ja en tiedä hoidosta, en viitsi sitä haukkua, mutta erikoista se on.

      olen työkyvyttömyyseläkkeellä jo pidemmän aikaa, käynyt kaikki mahdolliset hoidot, ja silti tässä sairaudessa riittää töitä,

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      300
      3455
    2. 204
      2951
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2534
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      233
      1992
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1425
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1318
    9. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      170
      1304
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    Aihe