Mistä löytyis ohjeet jakohihnanvaihtoon, vai voisko joku kirjoittaa ne tänne?
Kyse siis vm.1999-2006 mallisarjasta, kaasutinmalli.
Yamaha F20AET ja F25AET jakohihnan vaihto?
12
4384
Vastaukset
- Anonyymi
Konen päältä suoja muovi pois.Jos käsistarttillinen niin mekanismi irti. Vauhtipyörän päältä kampiakselin lukitus mutteri irti hylsyllä ja vääntimellä,ei mielellään räikällisellä ku tartee lujan napauksen irrotakseen.Sitten etsitään kohdistus merkit vauhti pyörästä ja nokka akselin hihna pyörästä,kun merkit kohdallaan ni vauhti pyörä irti,ulosvetäjää tarvitaan irroitaan kartiolta tarvittaessa napautus alaalta ni irtoaa, kiilaa tiputtamatta ja hukkaamatta. sit vanha hihna pois ja uusi tilalle ja kasaus. Voi purku vaiheessa tehdä vielä mielen rauhaksi omat kohdistus merkit vaikka tussilla hihna pyöriin ja lohkoon, hihna irtoaa nokkaakselin pyörän kautta. Ulos vetäjän tehnyt itse 10 mm latasta,vähän porailua ja kierteitystä,muutama pultti ni siinä,harpilla helppo ottaa mitat kampiakselin kesiöstä vauhti pyörän reikiin3 kpl joihin pultit ja keskeltä kampiakselin päästä pulttia vääntäen irroitus,joskus joutuu napauttaan kans aika voimallisesti et irtoaa. Aika helppo homma,vähänkin koneita laitellut ja kädentaitoja ni alle tuntiin vaihtaa.
- Anonyymi
Kiitokset vastauksista!
Onko jakohihna ilman kiristäjää?
Pärjääkö jollain kolmihaaraulosvetäjällä? Vai pitääkö olla sellainen laippamallinen, josta pultit läpi vauhtipyörään?
Onko vauhtipyörän alla enää mitään irrotettavia osia/ staattoria, jne? Pitääkö jotain irroittaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitokset vastauksista!
Onko jakohihna ilman kiristäjää?
Pärjääkö jollain kolmihaaraulosvetäjällä? Vai pitääkö olla sellainen laippamallinen, josta pultit läpi vauhtipyörään?
Onko vauhtipyörän alla enää mitään irrotettavia osia/ staattoria, jne? Pitääkö jotain irroittaa?Unohtui vielä.
Vauhtipyörälle kiristysmomentti ja muillekin??
- Anonyymi
Ei suositella 3 käpäläistä ulos vetäjää,saattaa mennä vauhtipyörä soikeaksi. Latta johon keskelle kierrereikä ja muut 3 pelkkiä reikiä vauhtipyörän jaon mukaan,siinä kierteet valmiina. Ei mitään kiristin rullia,pelkät hammastetut pyörät kampiakselilla ja nokka akselin käyttöpyörällä.En ole käyttänyt momentti avainta,reilu kiristys jatkovarrella ni riittää.
- Anonyymi
Pitääkö staattori irroittaa?
- Anonyymi
Eikö kukaan ole laittanut Youtubeen.
- Anonyymi
Tuubissa Marko Immonen vaihtaa nelariin jakohihnan. Periaate on kaikissa sama.
https://www.youtube.com/watch?v=iI6NH7BSTJA - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuubissa Marko Immonen vaihtaa nelariin jakohihnan. Periaate on kaikissa sama.
https://www.youtube.com/watch?v=iI6NH7BSTJAOnko ton staattorin kiinnittäminen kaikissa nelareissa "Millipeliä" niinkuin hän tuossa videollaan väittää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko ton staattorin kiinnittäminen kaikissa nelareissa "Millipeliä" niinkuin hän tuossa videollaan väittää?
Staattoria ei voi 20/25hp nelarijammussa asentaa väärin, ellet ole ihan tekniikkaa taitamaton. On kiinni kolmella kuusiokololla.
Jakohihnan vaihto on rauhassa tehden 30min työ.
- Anonyymi
Ihan hirveä homma . Laittasivat jo lopultakin kardaanin hihnanpaikalle.
- Anonyymi
Asiantuntijan kommentti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiantuntijan kommentti.
Toinen hihnaa parempi olisi laittaa työntötangot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1445294
- 213758
- 233412
- 633217
- 293057
- 322829
- 322379
- 592015
Otetaas taas tälläinen että kerro yksi teitä yhdistävä asia
Aloitan, me ollaan molemmat kovia hiihtämään Saa nähä tuleeko nyt osumia!601974- 71731