Nämä haluan kokonaan pois liikenteestä!

Hikeennyn aina, kun huomaan, että joku ei vahingossa - vaan aivan tahallaan
antaa ns. "piupaut" kaikille yhteisille liikenne- ja muille säännöille.
Olen siis jopa hyväksymässä epävarmat ajamiset, epäröinnin risteyksissä ja sen sellaiset liikenteessä, mutta näitä ylimielisiä MINÄ-tyyppejä, en kerta kaikkiaan siedä tai kestä.
Esimerkki on Helsingin Vuosaaresta tältä päivältä pari tuntia sitten.
Metroasemalle eivät edes saa ajaa muut kuin bussit ja taksit. Ns. huoltoajo-käsitteen täyttävät ajot - vammaisen/vanhan tai muun henkilön haku tai nouto - lienevät myös sallittuja.
Koska näitä sääntöjä pääsääntöisesti noudatetaan hyvin, minulla oli aikaa seurata, kun nuori mieshenkilö pikkuautollaan ajeli jalkakäytävälle, pysäköi autonsa jalkakäytävälle ravintolan ikkunan alle.
Mistään tavaran hakemisesta tai noutamisesta ei ollut kysymys, koska jo auto oli siihen tarkoitukseen jopa liian pieni. Päätin salapoliisimaisesti seurata miestä matkan päästä. Ensin arvelin hänen menevän tulevan LIDL:in työmaalle, mutta ei mennyt.
Hän meni määrätietoisesti ostoksilleen alakerran marketiin ja palasi sieltä ostoksineen jalkakaytävälle pysäköityyn autoonsa ehkä runsaan viiden minuutin kuluttua.
En ruvennut valistamaan miestä - voi olla että olisin saanut hampaat kurkkuun - mutta jotain v:llä alkavaa olisi varmasti tullut.
Tämä on vain yksi esimerkki siitä, että koko ajan on olemassa niitä, joille vakiintuneet käytännöt ja säännöt eivät tosiaakaan merkkaa yhtään mitään.
Toimimalla sääntöjen vastaisesti, se on vaaratekijä liikenteessä. Ajamalla auto parkkihalliin ja kävelemällä sieltä kauppaan ja takaisin olisi tässä tapauksessa ollut jopa lyhyempi.

7

74

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voi Hauhia, melkoinen tapaus. Toivottavasti selviämme tuosta katastrofista ilman kuoleman tapauksia.

• Anonyymi

Jos menee sanomaan, ja vaikka ei tulisi turpaan, niin ensimmäinen kommentti yleensä on "mitä haittaa siitä on?" tällä kysymyksellä voidaan toki torjua kaikki maailman ongelmat.

• Anonyymi

Joo, mulle mutamia kertoja huomauteltu vilkkujen käyttämättä jättämisestä, yleensä vastaan vaan"No, ei ne aina toimi"

• Anonyymi

Valehtelit niin, että korvat heilui. Oikea, ja totuudenmukainen vastaus olisi ollut, että "saksalaisessani vilkut ei kuulu vakiovarusteluun"

• Anonyymi

Tuohan on pientä, mitä Taisto Hagertit sukulaisineen harrastaa. Aina infapaikalle yms. mukavaa.

• Anonyymi

Ai infapaikalle??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai infapaikalle??

SIlle ovien lähelle parkeeraamiselle on perustellut syynsä. Ette usko kuinka painava lasti tulee 24Juhla-Mokka paketin, 14 maitopurkin, kuuden jauheliharasian ja tikkarin kantamisesta hameen alla!

Säälikää, meitä poloisia eläkeläisiä, muutenkin kaikki vaikeeta, Villehaartia potkaisi taannoin hevoinen päähän ja meidän Mersusta puhkesi kummi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      74
      1650
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      20
      1124
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      32
      1063
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      133
      871
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      806
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      684
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      191
      607
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      598
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      48
      528
    10. 69
      510
    11. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      507
    12. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      498
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      422
    16. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      413
    18. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      399
    19. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    20. En usko et enää

Uskaltaisit irl mitään
      Ikävä
      37
      396
    Aihe