Teistä ei varmasti kukaan edes ymmärrä mitä bändin ensimmäisellä EP:llä on haettu takaa tai missä tunnelmissa uskomattoman GLS666:n kappaleet on tehty. Nykyään bändi on sulanutta kuraa, laulaja rääkyy mitä sattuu ja miten sattuu, vaikka osasi joskus suhtautua asiaan vakavammin. Jossain vaiheessa se vain meni siihen. Saksassa kun 'heilutti persettä' niin ei tarvinnut enää keskittyä taiteeseen.
Ei millään pahalla tytöt. Itsekin pidin bändistä aikoinaan. Suruttaa vain kun teidänlaistenne levyjen ostajien ansiosta riittää, että vaan tekee duunia ja itse musiikki kärsii. Bändi on jo siinä vaiheessa että teki minkälaista paskaa tahansa niin te vaan odotatte sitä levyä ja ostatte sen ja seuraavankin kun se ville on niin ihana. Ja ku kaveritki tykkää. Ja ku Minnakin sano et se on ihq.
Totuus HIMin tilasta.
15
1368
Vastaukset
- valitettavasti
Täytyy myöntää, että näin asia valitettavasti on.
Itse olen melkoinen HIM-fani. - lilylazer
Onhan se osaksi noinkin.
Sillon kun RR tuli ulos, ja HIMistä tuli yht'äkkiä niin suosittu Saksassa, saattoi tosiaan vähän mennä tuo olennainen, eli musiikki, hukkaan. Siksi ehkäpä DSBH hieman floppasi.
Mutta mun mielestä (Tosiaankin vaan mun mielestä, että kukaan ei nyt herneydy, jookos?) nyt ollaan menossa jollain tavalla "parempaan suuntaan."
Eli kyllä odotan uutta levy suurella innolla. - pike
Hei kuule, joku (esim. minä) voi tykätä SEKÄ HIMin musiikista, että Ville Valosta. Tee saakeli ite parempaa, jos ei hyvä musiikki sulle tollasenaan kelpaa. Sä oot taas yks niistä ihmisistä, jotka olettaa, että kaikki ihmiset on sun kanssas samaa mieltä (kävi ilmi tosta sun lauseestas "Suruttaa vain kun TEIDÄNLAISTENNE levyjenostajien ansiosta riittää, että vaan tekee duunia ja itse musiikki kärsii). Kuule pieni juttu, KAIKKI IHMISET EI OO SUN KANSSAS SAMAA MIELTÄ ja MÄ kuulun näihin "kaikkiin ihmisiin".
Jotkut ihmiset mukaanlukien minä, ovat sitä mieltä, että Ville Valon laulaminen ei ole rääkymistä ja ettei HIM ole mitään saakelin sulanutta kuraa, vaan KUNNON SUOMALAISTA MUSIIKKIA!- Lesko
Him ei todellakaan ole SUOMALAISTA musaa... jos bändin pojat ovat suomalaisia se ei tee siitä suomalaista... Himi on ihan paska nykyään ja yhdyn ensimmäiseen että se on ihan sama mitä ne tekee niin se on kuitenkin niin vitun hienoa, hyvää ja ihanaa....
- Jedda
Onhan toi eka levy parempi kun muut yhteensä. Se kuulostaa suomalaiselta ja jätkillä oli silloin kunnianhimoa.
Mut mä oon kundi ja yli 10 vuotta vanhempi kun perus him-fani. En mä tiedä mitä ne ajattelee. On se silti parempi että ostavat nyky-himiä eivätkä mitään Antti Tuiskua. Vai onko täällä niitä jotka kuuntelevat sekä Tuskua että himiä. EI VOI OLLA! - Poison
Taidat nyt sekoittaa omat mielipiteesi totuuteen. Onko käynyt mielessä, että on olemassa ihmisiä, jotka tykkäävät muistakin HIMin levyistä kuin siitä ekasta? Niin, siis ihan siitä musiikista. Razorblade Romancen menestystä ei olisi kukaan voinut ennakoida mitenkään, joten hieman huvittaa puheet laskelmoinnista...
Vaatii kyllä aikamoista pokkaa tulla HIM-foorumiin sanomaan, että teidän kaltaisten ihmisten takia musiikki kärsii, kun ette tykkää samasta kuin minä ja ostatte HIMin uusimman levyn koska teistä Ville on ihq. Eihän tietenkään olisi mahdollista että ihmiset pitäisivät siitä musiikista kun _SINÄ_ et pidä... *krhm*- -666-
Miksi kaikki pitävät sitä ekaa levyä parhaimpana? Oletteko edes kuulleet niitä muita?
Mun mielestä eka levy on huonoin, vaikka ei sekään huono ole. Villen ääni on kehittynyt huomattavasti ja se kuuluu.
Paras kappale on viimeisen levyn viimeinen biisi, the path. - bid a bureay
Pahoittelen mikäli ammuskelin nuolia silmät kiinni.
Näihin olettamuksiin olen päätynyt seuraamalla yhtyeen uraa ja esim. lukaisemalla Synnin viemää-kirjasesta mitä pojat itse ovat asioista mieltä.
Kuka voisi sanoa ettei Laulajan nostaminen seksisymboliksi RR:n aikaan vaikuttanut levynmyyntiin? Kys. seikka ei tietenkään merkitse, että musiikki olisi huonoa, mutta ainakin yleisön lähtökohdista (ja musiikkimausta) se kertoo varmasti jotain.
Ville itsekin on todennut että Join Me olisi ollut parempi olla säveltämättä. Radio Edit vielä muovasi piisiä entistä enemmän Saksan tyttöjen rillumareiksi.
Itse tosin pidin kappaleesta kun ensimmäistä kertaa sen kuulin.
Tietenkin tähän asiaan vaikuttaa oma musiikkimakuni. En tahdo olla oikeassa joka asiassa. En tule tänne korottamaan itseäni. En mielelläni edes kävisi täällä kirjoittamassa. Mutta tahtoisin vain huomauttaa, että menestyksen ollessa tietyllä asteella, ei musiikkimaulla/kriittisyydellä ole enää niin väliä.
Olisiko Rasmus menestynyt niin hyvin Euroopassa ellei olisi vetäissyt goottinaamaria päälleen?
Jos uusi levy oikeasti on hyvä, nostan hattua ja kallistan korvani sen puoleen, mutta sekään ei tulisi poistamaan sitä aika varmaa seikkaa että ainakin pari levyä on pukattu ulos lähinnä pakosta.
HIMin tapauksessa on käynyt helvetin moinen tuuri että tuli vetäistyä pohjalle erittäin tiukka ja toimiva albumi. Sen varaan on helppo rakentaa, vaikka jatkossa lipsuisikin.
Yhtye olisi naurettu ulos jos olisivat aikoinaan Jyrkissä soittaneet jankutuksia kuten Beautiful, Don't Close your Heart tai Soul on Fire. - Poison
bid a bureay kirjoitti:
Pahoittelen mikäli ammuskelin nuolia silmät kiinni.
Näihin olettamuksiin olen päätynyt seuraamalla yhtyeen uraa ja esim. lukaisemalla Synnin viemää-kirjasesta mitä pojat itse ovat asioista mieltä.
Kuka voisi sanoa ettei Laulajan nostaminen seksisymboliksi RR:n aikaan vaikuttanut levynmyyntiin? Kys. seikka ei tietenkään merkitse, että musiikki olisi huonoa, mutta ainakin yleisön lähtökohdista (ja musiikkimausta) se kertoo varmasti jotain.
Ville itsekin on todennut että Join Me olisi ollut parempi olla säveltämättä. Radio Edit vielä muovasi piisiä entistä enemmän Saksan tyttöjen rillumareiksi.
Itse tosin pidin kappaleesta kun ensimmäistä kertaa sen kuulin.
Tietenkin tähän asiaan vaikuttaa oma musiikkimakuni. En tahdo olla oikeassa joka asiassa. En tule tänne korottamaan itseäni. En mielelläni edes kävisi täällä kirjoittamassa. Mutta tahtoisin vain huomauttaa, että menestyksen ollessa tietyllä asteella, ei musiikkimaulla/kriittisyydellä ole enää niin väliä.
Olisiko Rasmus menestynyt niin hyvin Euroopassa ellei olisi vetäissyt goottinaamaria päälleen?
Jos uusi levy oikeasti on hyvä, nostan hattua ja kallistan korvani sen puoleen, mutta sekään ei tulisi poistamaan sitä aika varmaa seikkaa että ainakin pari levyä on pukattu ulos lähinnä pakosta.
HIMin tapauksessa on käynyt helvetin moinen tuuri että tuli vetäistyä pohjalle erittäin tiukka ja toimiva albumi. Sen varaan on helppo rakentaa, vaikka jatkossa lipsuisikin.
Yhtye olisi naurettu ulos jos olisivat aikoinaan Jyrkissä soittaneet jankutuksia kuten Beautiful, Don't Close your Heart tai Soul on Fire.No nyt olemme enemmän samoilla linjoilla. Toki levymyyntiin vaikuttaa monet seikat, Razorblade Romancen aikana HIMin levyn osti myös moni joka ei ole varsinaisesti HIM-fani. Menestyslevyn jälkeen oli myös selvää että seuraava levy myisi, joka valitettavasti sattui olemaan tuo taiteellisesti hieman heikompaa laatua oleva DS&BH. Mielestäni Love Metal oli kuitenkin taas hyvä levy.
"Olisiko Rasmus menestynyt niin hyvin Euroopassa ellei olisi vetäissyt goottinaamaria päälleen?"
No ei taatusti, mutta täytyy pitää mielessä että The Rasmus on radioystävällinen pop-bändi, HIM kuitenkin rock-bändi. Rock-bändit yleensä kestää pidempään entä pop-bändit joiden täytyy kehitellä jotain uutta jatkuvasti pysyäkseen pinnalla.
"Yhtye olisi naurettu ulos jos olisivat aikoinaan Jyrkissä soittaneet jankutuksia kuten Beautiful, Don't Close your Heart tai Soul on Fire."
No mutta Soul on firehan on hieno kappale, vaikka ei ehkä HIMin parhaimmistoa. Noita kahta muuta en kommentoi. ;) - lilylazer
Poison kirjoitti:
No nyt olemme enemmän samoilla linjoilla. Toki levymyyntiin vaikuttaa monet seikat, Razorblade Romancen aikana HIMin levyn osti myös moni joka ei ole varsinaisesti HIM-fani. Menestyslevyn jälkeen oli myös selvää että seuraava levy myisi, joka valitettavasti sattui olemaan tuo taiteellisesti hieman heikompaa laatua oleva DS&BH. Mielestäni Love Metal oli kuitenkin taas hyvä levy.
"Olisiko Rasmus menestynyt niin hyvin Euroopassa ellei olisi vetäissyt goottinaamaria päälleen?"
No ei taatusti, mutta täytyy pitää mielessä että The Rasmus on radioystävällinen pop-bändi, HIM kuitenkin rock-bändi. Rock-bändit yleensä kestää pidempään entä pop-bändit joiden täytyy kehitellä jotain uutta jatkuvasti pysyäkseen pinnalla.
"Yhtye olisi naurettu ulos jos olisivat aikoinaan Jyrkissä soittaneet jankutuksia kuten Beautiful, Don't Close your Heart tai Soul on Fire."
No mutta Soul on firehan on hieno kappale, vaikka ei ehkä HIMin parhaimmistoa. Noita kahta muuta en kommentoi. ;)Ei Beautifulkaan mikään huono ole. Kyllä sitä tietyissä mielentoloissa kuuntelee oikein mielellään :)
- lilylazer
lilylazer kirjoitti:
Ei Beautifulkaan mikään huono ole. Kyllä sitä tietyissä mielentoloissa kuuntelee oikein mielellään :)
Opettelisin edes kirjottamaan.
- Linda
Mä olen kuunnellut himiä siitä ekasta levystä asti. Tottakai musiikin tyyli saattaa vähän muuttua vuosien mittaan, mutta mun mielestä him tekee nykyään parempia biisejä kuin ennen. Jokaisella on oma suosikki levy ja mielipide jne...
Eihän sun ole mikään pakko kuunnella uusia levyjä, jos ne on huonompia...kuuntele sitä vanhinta jos haluut - lavs
Kyllä bändi mielestäni tekee musiikkia vieläkin tunteella ja "ville valo on väsynyt hommaan eikä enää tee sitä kuin ennen eli musiikin takia vaan nykyään innottomana pelkästä rahasta" niin tuohon en usko sillä mielestäni ville on henkilö joka näyttäisi sen että ei enää pidä musiikin tekemisestä ja hän ei enää tekisi sitä silloin. onhan pojat muuttuneet mutta ei mielestäni ole tullut sellaista ettei musiikki enää kiinnostaisi samalla tavalla kuin ennen...Hyvin ne vetää:)
- himvalo
Mun mielestä ei voi sanoa, että Valolla ja muilla jätkillä (onhan bändi muutakin kuin VV), olis vaan dollarinkuvat silmissä, kyllä ne soittaa rakkaudesta musiikkiin ja tekevät hyviä levyjä! Eihän niitten enää tarvis ees soittaa jos soitto maistuu puulta ja vituttaa koko touhu!
- himvalo
Mitä helvettiä tarkotat, et ei millän pahalla tytöt!! Kyllä luulen, että suuri kuulijakunta koostuu myös pojista/miehistä! Kysynpä vaan missä kohtaa HIM:n tuotantoa musiikki kärsii! Itse olen kyllä nainen (enkä edes mikään tytönhupakko) ja pitää osata katsoa kokonaisuutta, eikä vain V Valoa!!! Taidat itse olla kiinnostunut Valon "perseestä" tai onhan siinä kieltämättä silmän ruokaa vanhemmallekin fanille!!! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3207600Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1761853
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j561181Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019