Asemakaava - kiinteistöveropäätös

Anonyymi

Huomasin kiinteistöveropäätöksestä, että mökki, josta menee veroa, oli aiemmin merkitty 'ei kaavaa' alueelle, onkin nyt 'asemakaava' alueella. Miten ja miksi se on muuttunut ja mitä merkitystä sillä minulle on ? Kiinteistöveron määrä näyttää olevan sama kuin aiemmin.

En ole koskaan ymmärtänyt kaava-asioista mitään enkä jaksanut enkä osannut perehtyä , koska kaikki tieto asian tiimoilta on niin monimutkaisesti kerrottu ja kielellä, josta ei saa selvää. Tiedän, että kunta tekee näitä kaavoja, mutta miksi se saa tai haluaa muuttaa 40 vuotta sitten rakennetun mökkini maa-aluetta ? Mökki on järven rannalla n. 3 km kylän keskustasta.

Kiitos kovasti selkokielisestä selostuksesta, jos joku viitsii kirjoitella.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Valitettavasti en osaa vastata kysymykseesi, mutta sen olen pannut merkille, että kaavoitusta pyritään tekemään mahdollisimman salaisesti, eikä maaanomistajien tai asianosaisten haluta siihen osallistuvan. Tiedottaminen tapahtuu jossain kunnan ilmoitustaululla ja se on vain näennäisesti näkyvää. Vieraspaikkakuntalaisiin ei olla missään yhteyksissä. Kaavoittajat teettävät maillasi kaikenlaisia selvityksiä ym. tiedottamatta niistä millään tavalla ja kaavassa sitten nämä selvityksien tulokset betonoidaan kymmeniksi vuosiksi maanomistajan harmiksi.

      Neuvon kaikkia mökkiläisiä seuraamaan tarkkaan mökkipaikkakunnan kaavoitusta. Kaavoittajat ovat luihua porukkaa, jotka sosialisoivat maasi, jos et itse ole asian suhteen hereillä.

      • Anonyymi

        Kiitos kommentista.

        Olen samaa mieltä, tuntuu siltä, että tehdään salaa ja tavalla, josta ei ilmoiteta etukäteen selkeästi, mitä suunnitellaan ja miksi- Ja sitäkin todella ihmettelen, että miten voivat tehdä omistamallani (perintö)maalla mitä haluavat kysymättä ja neuvottelematta !

        T. Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kommentista.

        Olen samaa mieltä, tuntuu siltä, että tehdään salaa ja tavalla, josta ei ilmoiteta etukäteen selkeästi, mitä suunnitellaan ja miksi- Ja sitäkin todella ihmettelen, että miten voivat tehdä omistamallani (perintö)maalla mitä haluavat kysymättä ja neuvottelematta !

        T. Aloittaja

        Kaava tarkoittaa että sulle on tulossa naapureita, ehkä paljonkin. Kunnalla on suunnitelma ostaa maata ja kaavoittaa tontteja ja taloja saadakseen tuloja muuten niin tyhjään kassaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaava tarkoittaa että sulle on tulossa naapureita, ehkä paljonkin. Kunnalla on suunnitelma ostaa maata ja kaavoittaa tontteja ja taloja saadakseen tuloja muuten niin tyhjään kassaan.

        No niinhän se voi olla. Mutta kun kyseessä on itäsuomalainen pikkukunta, ei ehkä ole niin pelkoa innokkaista muuttajista ja rakentajista. Suomessahan kaikkien halutaan nykyään pakkautuvan pääkaupunkiseudulle, jos kuuntelee esim. Vapaavuoren ja Soininvaaran puheenvuoroja. Uskon kuitenkin, että jossain vaiheessa muuttosuunta kääntyy toisin päin, kun nuoremmat ikäpolvet toteavat, millaista on elämä maaseudulla voi olla verrattuna suuriin kasvukeskuksiiin.

        T. Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niinhän se voi olla. Mutta kun kyseessä on itäsuomalainen pikkukunta, ei ehkä ole niin pelkoa innokkaista muuttajista ja rakentajista. Suomessahan kaikkien halutaan nykyään pakkautuvan pääkaupunkiseudulle, jos kuuntelee esim. Vapaavuoren ja Soininvaaran puheenvuoroja. Uskon kuitenkin, että jossain vaiheessa muuttosuunta kääntyy toisin päin, kun nuoremmat ikäpolvet toteavat, millaista on elämä maaseudulla voi olla verrattuna suuriin kasvukeskuksiiin.

        T. Aloittaja

        Luulenpa, että jo koraepidemian jälkeen väen pakkautumishalut isoihin keskuksiin vähenee merkittävästi. Anteeksi, että pokkesin ketjun aiheesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      26
      4598
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      301
      3632
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      33
      2640
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      37
      2579
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      142
      2177
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      1976
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      120
      1861
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1564
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1462
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      20
      1388
    Aihe