Koronakotoilu sopii meille

Anonyymi

Onpas kerrankin paljon hyötyä olla sellainen kun on eli ei tee tiukkaakaan olla kotona ja tehdä tosi hyvillä mielin sitä mitä ennenkin joka päivä. Luen, pelailen, selaan nettiä, askaroin käsillä jotain. Ihmettelen kun jotkut ihan paniikissa kun j o u t u u olemaan kotonaan.

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No autistit ei erotu enää mitenkään muusta kansasta


      "poiuytrfghj"

      • Anonyymi

        Mä olin päästä varpaisiin vammautuneena 8 vuotta asunnossani, kukaan ei piitannut siitä mitään, kiusasivat vaan joukolla. Nyt he ovat itse sulkeutuneet asuntoihinsa ja minä olen lenkkeillyt joka päivä.

        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olin päästä varpaisiin vammautuneena 8 vuotta asunnossani, kukaan ei piitannut siitä mitään, kiusasivat vaan joukolla. Nyt he ovat itse sulkeutuneet asuntoihinsa ja minä olen lenkkeillyt joka päivä.

        "poiuytrfdfghj"

        Ulkoilla voi kuka vaan, eikä ole pakotettu sulkeutumaan sisätiloihin.


      • Anonyymi

        Muu kansa hölmöilee. Siinä on sulle autismia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muu kansa hölmöilee. Siinä on sulle autismia.

        Ei autistista lasta - varhaisteiniäkään voi viedä ulos, koskee joka paikkaan, nuuhkii ja jopa nuolee.


    • Anonyymi

      Ilmaisjakelut ja mainosten tunku postiluukusta pitää lopettaa. Niiden mukana voi tulla tarttuva tauti.

      • Anonyymi

        Laita luukun ylle lappu "Ei mainoksia eikä ilmaisjakelulehtiä". Minulla loppui niiden jakelu heti kuin seinään.


    • Anonyymi

      Onnittelen oikeista valinnoista.

    • Anonyymi

      Onko muille ahdistuneille korona hysteria ja pelottelu tyyppinen uutisointi alkanut tuoda itsemurha ajatuksia? Itselleni olisi maailman loppu jos ulkoilua rajoitettaisiin.
      Minulla on muutama reitti joita aina mielialan mukaan vaihtelevasti kiertelen.

      Myös sellainen kaupasta toiseen meneminen jos joku hamsteroitu tyhjäksi saattaa aiheuttaa ahdistusta. Itselläni siis ahdistuneisuuden lisäksi erinäisiä asperger oireita. Itse en ole matkustellut maihin josta virus Suomeen tuli enkä pysty hyväksymään sitä, että me ollaan tässä tilanteessa joidenkin toisten tekemisten seurauksena. Keskityn pääsääntöisesti vain omiin tekemisiini ja tälläinen yltiöpäinen muiden huomioiminen on vaikeaa. Itse en ole seurannut sitten alun tätä tilannetta koska uutisointi hämmentää.

      • Anonyymi

        En usko että ulkoilua koskaan kielletään Suomessa missä on tilaa ja metsää kaikkien kulkea. Jatka sinäkin terveellistä ulkoilua! Itse kävelin eilen 2 tuntia ja tänään puolitoista.

        Luulen että pahin hamsterointi on jo ohi kun hölmöillä on nurkat täynnä vessapaperia, ja apteekki voi kieltää lääkkeiden hamstraamisen.

        Tämä tilanne ei ole kenenkään vika, huonoa onnea vaan. Jaksamista!


    • Olen aloittajan kanssa täysin samaa mieltä. Ihmiskontaktien välttely ei ole minulle assina minkään tason ongelma. Korona-epidemian aiheuttama vapaaehtoinen karanteeninomainen elämäntapa ei merkitse minulle minkäänlaista muutosta perus-normi-elämääni. Ja olen saanut aikaan paljon jopa jollain lailla merkittäviä asioita juuri kotona yksin tekemällä FLOW-tiloissa niitä asioita, joihin erityiskiinnostuksenkohteeni ovat minua ohjanneet.

      Myös ilman saastuminen on vähentynyt, kun lentoliikennettä on huomattavasti supistettu.

      Kotoilu parantaa maailmaa. Me assit olemme synnynnäisesti positiivisen kehityksen etulinjassa.

      • Anonyymi

        Korona tarttuu pinnoilta ja autisteilla on pakonominen tarve kosketella ja nuuhkia kaikkea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korona tarttuu pinnoilta ja autisteilla on pakonominen tarve kosketella ja nuuhkia kaikkea.

        Minua alkaa pikku hiljaa tympäistä, että tällä palstalla tehdään yhtenään ihmeellisiä yleistyksiä autisteista, vaikka autisminkirjo on hyvin laaja. Mikäli sinun lähipiiriin kuuluu joku autisti, jolla on mainitsemasi kaltainen pakkomielle, ei se tarkoita, että kaikilla autisteilla on sellainen.

        Muistetaan nyt se vanha viisaus, että kun on tavannut yhden autistin, niin on todellakin tavannut vain yhden autistin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua alkaa pikku hiljaa tympäistä, että tällä palstalla tehdään yhtenään ihmeellisiä yleistyksiä autisteista, vaikka autisminkirjo on hyvin laaja. Mikäli sinun lähipiiriin kuuluu joku autisti, jolla on mainitsemasi kaltainen pakkomielle, ei se tarkoita, että kaikilla autisteilla on sellainen.

        Muistetaan nyt se vanha viisaus, että kun on tavannut yhden autistin, niin on todellakin tavannut vain yhden autistin.

        Eiköhän tuo "nuuskija" ole joku surullinen trolli. Niin kuin sanonta menee: "Hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaiset."


      • Anonyymi

        Sama kokemus itsellä. Työpaikan "sosiaaliset" ihmiset alkavat sen sijaan hajoilla, kun eivät pääse pulisemaan kahvitunneilla.


    • Anonyymi

      Minäkin pelaan kotona koronaa kaiket päivät, kun kerran olen karanteenissa.
      Kiva harrastus tuo koronan peluu. Aika kuluu kuin siivillä.

    • Anonyymi

      Hesarissa eilen suht hyvä kirjoitus osastolla Terveys, Monella meistä on autismikirjoon viittaavia piirteitä, ja siksi häiriötä on niin vaikea tunnistaa. Syyksi sanottu poikkeavuus aivojen synapsiyhteyksissä. Tällä tavoin myös kirja Autismikirjo selittää syyn. Mihinkään elohopeoihin on turha uskoa.

    • Anonyymi

      Huomannut tässä korona tilanteessa kuinka erilainen ajatusmaailma on itsellä nepsy henkilönä vs. nentti. Hysteerisiä, panikoivia ihmisiä joka puolella. Niiden somessa valehtelematta lähes kaikki liittyy tavalla tai toisella koronaan. Toisten jutuista saa käsityksen ettei ne poistu kotoaan kuin massiivisiin avaruusvarusteisiin pukeutuneina.
      Itseä ei korona suoraan sanottuna kiinnostuna suuressa määrin. Ja pidän taukoa tietyistä ryhmistä somessa. Käyn lenkillä ja vietän aikaa kotona. Ikävä lieve ilmiö on että, joku kuuntelee jostain radiosta kaiuttimella uutisia koronasta vaikka itse lähden lenkille jotta ei tarvitse ajatella tuota asiaa.

    • Anonyymi

      Ollaankos me nyt tasa-arvoisemmassa maailmassa jos emme osaa tulkita ilmeitä kun ei kukaan niitä edes näe maskin takaa. Niin muuttuu maailma.

    • Anonyymi

      Minulla on autismi mutta silti haluaisin olla mieluummin jossain muualla kuin kotona. Haluaisin matkustella ja käydä uusissa paikoissa. En voi ymmärtää miestäni koska hän viihtyy parhaiten kotona. Saatuani autismin diagnoosin olen miettinyt, että kannattaisiko hänenkin mennä diagnosoitavaksi. Hän pitää rutiineista mielestäni liikaakin. Hän on kuitenkin sosiaalinen ja osaa lukea toisten ihmisten ilmeitä ja eleitä.

    • Anonyymi

      Kaikista ei ole elämänlaatuparantajiksi, sehän on yhtä suurta palturia kuin täystyöllisyys. Nytkin harvoille, mutta valituille sairaanhoitajille ihan tyrkytetään palkintoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4839
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1722
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1326
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1000
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      885
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe