Vanhempani ovat ns.toistaitoisia,eivätkä osanneet pitää puoliaan. Isäni on sittemmin edesmennyt. Kun kysyimme rakennusvalvonnasta, onko primälläni kiinteistöllä rakennusoikeutta,vastaus oli,että kiinteistö on osa rantayleiskaavaa. Kaavat ovat nähtävillä a)kunkin kunnan virastotalon ilmoitustaululla tai netissä. Mutta eikö vanhemmilleni olisi pitänyt tulla tästä jokin tieto,ennenkuin ko.kaava tuli julki.
Vanhempani eivät olleet saaneet minkäänlaista tietoa tästä.
Rantaosayleiskaavasta tiedottaminen
6
287
Vastaukset
- Anonyymi
Rantakaavoista on ollut kuulutukset paikkakunnalla yleisesti ilmestyvissä lehdissä, sekä kaupungin tai kunnan ilmoitustauluilla. Näitä kuulutuksia kannattaa seurata, sekä käydä välillä katsomassa vaikka kaupungin tai kunnan verkkosivuilla, että mitä siellä on kulloinkin meneillään.
Kuulutukset on sitä varten nähtävillä, että niihin voi sitten reagoida ja tehdä mahdolliset muistukset tai valitukset.
Onhan näissä kiineistöjä koskevissa asioissa tullut monelle yllätyksiä, kun kuulutukset ovat olleet nähtävillä lain edellyttämällä tavalla ja kaikki valitusajat ovat menneet aikaa sitten ohitse. Ei näihin voi oikein muuta sanoa, kuin kannattaa valvoa etunsa. Ja harva ymmärtää vaatia myös edunvalvonnasta itselleen kulukorvauksia! Siis oikeasti, olen ollut aika monessa virallisessa tilaisuudessa koskien kiinteistöjäni, niin usein olen ollut ainut, joka on vaatinut edunvalvonnasta kulukorvaukset, nehän maksetaan valtion matkustussäännön mukaisesti! Ja jollei makseta, niin verotuksessa voi vähentää matkat ja päivärahat.- Anonyymi
He eivät vaan sitten osanneet/tajunneet katosa lehdestä ja valittaa siitä kaavasta.Tuntuu,kuitenkin oudolta,että yksityisen maita otetaan virkistyskäyttöön,kuitenkaan asianosaisia mitenkään kuulematta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
He eivät vaan sitten osanneet/tajunneet katosa lehdestä ja valittaa siitä kaavasta.Tuntuu,kuitenkin oudolta,että yksityisen maita otetaan virkistyskäyttöön,kuitenkaan asianosaisia mitenkään kuulematta.
Onhan heitä kuultu, kun kuulutukset ovat olleet ilmoitustauluilla ja lehdissä julkisesti nähtävillä. He eivät ole vain olleet itse valppaina tai sinä heidän jälkeläisenään, jos olet ollut tietoinen vanhempiesi toistaitoisuudesta.
On minullakin kiinteistöjä eri puolilla Suomea ja seuraan niiden paikkakuntien ilmoituksia ja kuulutuksia, missä kiinteistöjäni sijaitsee. Joten ei varmaan ole mitenkään vaikeaa seurata yhden kiinteistön osalta kuulutuksia, jos minäkin pystyn seuraamaan n. 10 eri kiinteistön osalta niitä.
Tietoimituksista tulee ilmoitukset kiinteistöjen omistajille, mutta tälläiset kaava-asiat hoidetaan ilmotustaulujen ja lehti-ilmoitusten kuulutuksilla.
Kannattaa muuten käydä myös käräjäoikeuden ilmoitustauluakin joskus vilkaisemassa, siellä on monenlaista kuulutusta, joka saattaa koskettaa sinuakin! Ihan vaan vinkkinä, että saattaa tulla joskus melkoisena yllätyksenä, kun siellä on ollut kuulutus ja kukaan ei ole siihen mitenkään reagoinnut!
https://oikeus.fi/karajaoikeudet/keski-suomenkarajaoikeus/fi/index/tietoakarajaoikeudesta_0.html
- Anonyymi
Koska tämä aloitus tulee seuraavan kerran ?
- Anonyymi
no en tiää,kun kaikki on p:tä ja mitä se sulle edes kuuluu? Älä lue,jos ottaa noin aivoon.
Ei tää oo helppoo! luuleko ett oon ainoo toistaitoinen ihminen tässä maailmassa,joka tulee tälle tai muille palstoille? Olis pitänyt reagoida,niinku toi yksi tossa just sano,helppoo on olla jälkiviisas,mutta ei toisen tarvii myöskään olla näsäviisas! on kiva kun voi besserwisseröidä kaikkia suomi24 kirjoituksia,palsta kerrallaan. Ett taida muuta tehdäkkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no en tiää,kun kaikki on p:tä ja mitä se sulle edes kuuluu? Älä lue,jos ottaa noin aivoon.
Ei tää oo helppoo! luuleko ett oon ainoo toistaitoinen ihminen tässä maailmassa,joka tulee tälle tai muille palstoille? Olis pitänyt reagoida,niinku toi yksi tossa just sano,helppoo on olla jälkiviisas,mutta ei toisen tarvii myöskään olla näsäviisas! on kiva kun voi besserwisseröidä kaikkia suomi24 kirjoituksia,palsta kerrallaan. Ett taida muuta tehdäkkään.Ei ole mitään jälkiviisautta... Vaan käy lukemassa ne ilmoitukset ja kuulutukset, niin ei käy vastaisuudessa mitään kämmiä enään sen tontin kanssa.
Minulle itselleni olisi käynnyt ihan samoin yhden omistamani kiinteistön kanssa, minkä ostin vahingossa pakkohuutokaupasta, että olisi mennyt rantayleiskaavassa maa- ja metsätalousmaaksi, ellen olisi lukenut kuulutuksia. Tein muistutuksen määräaikaan mennessä ja sain sitten sen kiinteistön rantayleiskaavaan rakennusmaaksi ja saan nyt rakentaa sinne 250m²! Rahassa tämä oli minulle melkoinen potti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579