Toyota nöyryyttää kalliimpia saksalaismerkkejä

Anonyymi

Se ei toimi vanhanakin vaan se nimenomaan nöyryyttää kalliita saksalaismerkkejä.

Nöyryyttää.

Tuliko selväksi. SE NÖYRYYTTÄÄ.

Kymppivuotisten tilasto lyö korville japanilaisautoa mollaavia.

Kun auto ikääntyy, niin silloin koittaakin Toyotan karmea kosto. Kymppivuotisten autojen parhaimmisto muodostuu Iltalehden julkaiseman Traficomin katsastustilaston mukaan pääosin japanilaisista autoista. Kirkkaimpana tähtenä loistaa, jos jätetään pois autotallissa puunattava Porsche, suosikkimerkki Toyota.

Ison premiumauton ostajan on sen sijaan syytä varautua isompaan korjausbudjettiin kuin Toyotan ostajan. Kymmenvuotiaiden autojen katsastustilasto on karua luettavaa - autojen hylkäysprosenttien haitari venyy 2,6 prosentista yli 60 prosenttiin.

Kun sadasta Toyota Corollasta hylätään vain seitsemän niin häntäpäässä amerikkalaisesta Dodge Calibereista hylätään 60 sadasta.

Huonolla tuurilla saatat löytää pohjastaan läpimädän Golfin, jossa männät kolisevat sylinteriputkien reunoihin väljyyttään.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/8dff49d4-9ae4-4a41-b505-cfe48acf3a25

86

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi automerkki, Toyota kestää varmimmin kovaa käyttöä – kat­sas­tus­ti­las­tot kertovat, mitkä autot säilyvät kymmenen vuotta muita vä­hä­vi­kai­sem­pi­na.

        https://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/yksi-automerkki-kestaa-varmimmin-kovaa-kayttoa-katsastustilastot-kertovat-mitka-autot-sailyvat-kymmenen-vuotta-muita-vahavikaisempina/836395/

        Näkyyhän se Toyotien ylivopimainen kestävyys tässäkin:

        Toyotia on eniten liikenteessä yli 15 v. vanhoista autoista

        "Trafin tilastojen mukaan yli 15 vuotta vanhoista autoista liikenteessä huristelee eniten Toyota-merkkisiä autoja, joita on ollut liikennekäytössä kesäkuussa 2016 yhteensä lähes 115 000."

        http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000004891392.html

        Toyotat ovat tilastojen mukaan varsin kestäviä autoja. Toyotista 80 prosenttia on tien päällä vielä 20 vuoden kuluttua valmistuksestaan.

        http://www.iltalehti.fi/autot/2016082522221238_au.shtml


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkyyhän se Toyotien ylivopimainen kestävyys tässäkin:

        Toyotia on eniten liikenteessä yli 15 v. vanhoista autoista

        "Trafin tilastojen mukaan yli 15 vuotta vanhoista autoista liikenteessä huristelee eniten Toyota-merkkisiä autoja, joita on ollut liikennekäytössä kesäkuussa 2016 yhteensä lähes 115 000."

        http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000004891392.html

        Toyotat ovat tilastojen mukaan varsin kestäviä autoja. Toyotista 80 prosenttia on tien päällä vielä 20 vuoden kuluttua valmistuksestaan.

        http://www.iltalehti.fi/autot/2016082522221238_au.shtml

        Toyotan ylläpitopkustannukset kymmenenltä vuodelta ovat kaikkein halvimmat ja silti se on kestävin ja luotettavin 10-vuotiaana.

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001205568.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi automerkki, Toyota kestää varmimmin kovaa käyttöä – kat­sas­tus­ti­las­tot kertovat, mitkä autot säilyvät kymmenen vuotta muita vä­hä­vi­kai­sem­pi­na.

        https://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/yksi-automerkki-kestaa-varmimmin-kovaa-kayttoa-katsastustilastot-kertovat-mitka-autot-sailyvat-kymmenen-vuotta-muita-vahavikaisempina/836395/

        Niin mutta miksi??
        Kuka mainitsee että toyotien huolto on vieläkin tiuhaa, pakko käydä 15 000km välein huollossa ja kaikenlaista tehdään mitä muille ei ja ainakin täällä satakunnan lähiössä paikallinen toyotadiileri pistää juuri ennen katsastusta papparaisille kutsun huoltoon että varmasti menee läpi pertin ja pentin coronat.


    • Anonyymi

      Saahan noista raflaavia otsikoita. Jokainen voi sitten miettiä paljonko keskimääräisellä 10 vuotiaalla Corollalla on ajettu ja paljonko vaikka samanikäisellä E-sarjan Mersulla ja olisiko pelkän iän lisäksi aihetta vertailla tuloksia myös ajettujen kilometrien suhteen.

      • Anonyymi

        Sitä ei tarvitse miettiä. Sen näkee Traficomin katsastustilastoista. Sieltä ilmenee, että Toyotalla ajetaan yhtä paljon kuin muillakin automerkeillä.

        ÄLÄ VALEHTELE!

        E-sarjan Mersulla ajetaan kolmen ensimmäisen vuoden aikana vähntään 360.000 km, koska se on sen ajan taksiautona. Siihen on helppo ajaa lisäkilometrejä kun se on uusi ja ammattikäytössä hyvin huollettu. Perehdy ensin asioihin ennenkuin kirjoitat mitään.

        https://www.traficom.fi/fi/ajankohtaista/vuoden-2019-katsastustilastot-julkaistu


      • Anonyymi

        Toyotilla ei siis ajeta vähemmän kuin muilla automerkeillä, joten……

        1. Ajetut kilometrimäärät eivät siten selitä sitä, että Toyotia on tällä hetkellä liikenteessä 70.000 autoa enemmän kuin Volkswageneita.
        2. Ne eivät myöskään selitä sitä, että Toyotien keski-ikä on 12 vuotta, mutta Volkswageneiden vain 10 vuotta.
        3. Ajetut kilometrit eivät vaikuta mitenkään siihenkään, että Toyota vie 60 TOP 10 sijaa 120:stä katsastuksen viattomuustilastossa.

        Vw:n hiukan suuremmat ajokilometrimäärät johtuvat siitä, että Passatteja on ollut tähän mennessä takseina enemmän kuin Toyotia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä ei tarvitse miettiä. Sen näkee Traficomin katsastustilastoista. Sieltä ilmenee, että Toyotalla ajetaan yhtä paljon kuin muillakin automerkeillä.

        ÄLÄ VALEHTELE!

        E-sarjan Mersulla ajetaan kolmen ensimmäisen vuoden aikana vähntään 360.000 km, koska se on sen ajan taksiautona. Siihen on helppo ajaa lisäkilometrejä kun se on uusi ja ammattikäytössä hyvin huollettu. Perehdy ensin asioihin ennenkuin kirjoitat mitään.

        https://www.traficom.fi/fi/ajankohtaista/vuoden-2019-katsastustilastot-julkaistu

        Älä valehtele.

        Vertaa samanikäistä Corollaa ja Golfia tai Avensista ja Passattia jne. - Toyotalla ajetaan vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele.

        Vertaa samanikäistä Corollaa ja Golfia tai Avensista ja Passattia jne. - Toyotalla ajetaan vähemmän.

        Niinpä näkyy. Pari kilometriä vähemmän. Entäs sitten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotilla ei siis ajeta vähemmän kuin muilla automerkeillä, joten……

        1. Ajetut kilometrimäärät eivät siten selitä sitä, että Toyotia on tällä hetkellä liikenteessä 70.000 autoa enemmän kuin Volkswageneita.
        2. Ne eivät myöskään selitä sitä, että Toyotien keski-ikä on 12 vuotta, mutta Volkswageneiden vain 10 vuotta.
        3. Ajetut kilometrit eivät vaikuta mitenkään siihenkään, että Toyota vie 60 TOP 10 sijaa 120:stä katsastuksen viattomuustilastossa.

        Vw:n hiukan suuremmat ajokilometrimäärät johtuvat siitä, että Passatteja on ollut tähän mennessä takseina enemmän kuin Toyotia.

        Suuremmat ajokilometrit näkyvät myös mediaanikilometreissä, eli esim. taksikäyttö voi selittää suurempia kilometrejä vain tapauksessa missä merkistä/mallista on yli 50% rekisteröity uutena taksiksi, ja Passatin tapauksessa näin ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuremmat ajokilometrit näkyvät myös mediaanikilometreissä, eli esim. taksikäyttö voi selittää suurempia kilometrejä vain tapauksessa missä merkistä/mallista on yli 50% rekisteröity uutena taksiksi, ja Passatin tapauksessa näin ei ole.

        Mediaani, mediaani, mediaani, mediaani. On siinä meillä asiantuntija. Olet naurettava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mediaani, mediaani, mediaani, mediaani. On siinä meillä asiantuntija. Olet naurettava.

        Ja kerrotko vielä mikä tuohon mediaaniin liittyen ei pidä paikkaansa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä näkyy. Pari kilometriä vähemmän. Entäs sitten?

        10 vuotias Passat on ajettu keskim. 241 tkm, ja katsastusten hylky-% 18,9. Lähes samanverran ajetulla Avensiksella (239 tkm.) hylsy-% 20,7, eli Passattia korkeampi.

        Eikös sen Toyotan pitänyt kestää ja olla luotettava? Ei Passatkaan mikään ikiliikkuja ole mutta ei näytä tojo kestävän edes sen verataa (paitsi kun se ostetaan vain pihan koristeeksi eikä ajoon).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä näkyy. Pari kilometriä vähemmän. Entäs sitten?

        Ei ole kyse mistään parista kilometristä, vaan enemmän kuin kokonaisen vuoden ajoja vastaavista kilometreistä.
        Tuossa otannassa on molempien merkkien kaikki mallit, käyttöönottovuosi 2010, katsastusvuosi 2019:
        Toyota: ajokilometrien ka 150275, ajokilmeyrien mediaani 138950
        Volkswagen: ajokilometrien ka 169977, ajokilometrien mediaani 156 463

        http://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Katsastuksen_vikatilastot/020_kats_ta

        On aivan yhdentekevää minkä käyttöönottovuoden ottaa tarkastelun kohteeksi, tulos on aina sama, Volkswageneilla on ajettu selkeästi enemmän. Ero on jo 1. katsastuksessa yli 15000km ja jatkaa kasvuaan joka vuosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10 vuotias Passat on ajettu keskim. 241 tkm, ja katsastusten hylky-% 18,9. Lähes samanverran ajetulla Avensiksella (239 tkm.) hylsy-% 20,7, eli Passattia korkeampi.

        Eikös sen Toyotan pitänyt kestää ja olla luotettava? Ei Passatkaan mikään ikiliikkuja ole mutta ei näytä tojo kestävän edes sen verataa (paitsi kun se ostetaan vain pihan koristeeksi eikä ajoon).

        Yksinkertainen ihminen poimii aina yhden tapauksen esiin tai alkaa puhua itsestään ja omasta kokemuksestaan kun joku asia on todettu miljoonan aiton tai miljoonan ihmisen otannalla.

        Miljoonan Toyotan tutkimus, että Toyota kuluttaa 4,5 l/100 km. Sinä vastaan, että oma kokemukseni on päinvastainen eli kulutti 10 i /100 km. Olet todella yksinkertainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kerrotko vielä mikä tuohon mediaaniin liittyen ei pidä paikkaansa?

        Tero ei ymmärrä mediaania.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele.

        Vertaa samanikäistä Corollaa ja Golfia tai Avensista ja Passattia jne. - Toyotalla ajetaan vähemmän.

        Ja ainakin todistetusti huolletaan enemmän....


    • Anonyymi

      Älä enää...... minä antaudun..........en valehtele enää..........minä en nyt mahda mitään.
      Olen hyvin yksinäinen ja onneton. Itkettää.

    • Anonyymi

      Ha haaa ha!

      Jo aloitus kertoo kuka on nöyrä kenen edessä😃 kalliin saksalaisen, olet lystikäs tojottaja kerrakseen.

      • Anonyymi

        Osoitat todella suurta avuttomuutta. Eikö sinulla ollut mitään asiallista sanottavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osoitat todella suurta avuttomuutta. Eikö sinulla ollut mitään asiallista sanottavaa.

        Onko tuo kestävyys ja halpuus Toyota kuskien suurin ominaisuus jota te arvostatte.

        Kalliissa Premium Saksalaisessa autossa on mukavuutta, voimaa, hiljaisuutta mantiellä ja vaikka mitä.

        Ei ole halpaa hankkia tai omistaa tai ikuista kestävyyttä, mutta Toyotalla ei ole tarjota sitä mitä Saksalainen kallis auto on.

        Eli turha vänkätä täysin eri kuluttajille suunnattujen tuotteiden vastakkain asettelussa ja mitä se Toyotan omistajaa niin kutkuttaa, että kallis Saksalainen auto iäkkäänä ei pärjää Toyotalle, mitä se liikuttaa uusia ostavaa über kansaa.


    • Anonyymi

      Mesellä on ajettu kolme kertaa enemmän kuin Toyotalla kun puhutaan vahasta kalustosta, sen tietää kaikki. Ketä kiinnostaa reilusti yli 10 vuotiaat autot? Ne ovat siinä vaiheessa yksilöitä ja käyttömäärä ratkaisee eniten.

      • Anonyymi

        Oletpa sinä yksinkertainen. Ei tässä ole kysymys kymmenen vuotta vanhoista autoista vaan Toyotan kestävyydestä.


      • Anonyymi

        Ajoin taksia 1980-luvulla helsingissä ja kun ajettiin kaikki määrätyt ajovuorot niin kilometrejä kertyi autoon 130.000 km vuodessa.

        Kestäähän se mersu kun siihen heti uutena ajetaan suuret kilometrit ja sitten vaihdetaan. Aika syö autoa enemmän kuin kilometrit. Siten tuolla viattomuudella 10 vuoden kohdalla on todistearvoa laadusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoin taksia 1980-luvulla helsingissä ja kun ajettiin kaikki määrätyt ajovuorot niin kilometrejä kertyi autoon 130.000 km vuodessa.

        Kestäähän se mersu kun siihen heti uutena ajetaan suuret kilometrit ja sitten vaihdetaan. Aika syö autoa enemmän kuin kilometrit. Siten tuolla viattomuudella 10 vuoden kohdalla on todistearvoa laadusta.

        Kyllä autoa enemmän ne kilometrit kuluttaa kuin ikä, ehkä ruostuminen poislukien. Katsastustilastoissa tyypillisiä vikakohteita ovat esim. alustan nivelet ja noiden kuluminen/vikaantuminen on kyllä ihan suoraan ajokilometreistä riippuvaa.


    • Anonyymi

      Toyota tarjoaa epämukavuutta, melua, surkeat ajo-ominaisuudet, alitehoisuuden, pokemonin muotoilun jne. jne, ja nolopoika tero kehuu sitä.

      • Anonyymi

        Se on vain sinun mielipiteesi. Se on ymmärettävä, koska myyt Skodia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on vain sinun mielipiteesi. Se on ymmärettävä, koska myyt Skodia.

        Ei noin. Melu, surkea suorituskyky ja pienet tilat on mitattua faktaa. Ei mielipideasioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei noin. Melu, surkea suorituskyky ja pienet tilat on mitattua faktaa. Ei mielipideasioita.

        Onhan se Audissa. Bemarissa ja Klongswagenissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei noin. Melu, surkea suorituskyky ja pienet tilat on mitattua faktaa. Ei mielipideasioita.

        Samoin on mitattua faktaa että tojoilla ajetaan paljon vähemmän kuon saksalaisilla.
        Trafon tilastot eivät peridtu mielipiteisiin.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me saimme ne ajokilometrit sinne katsastustilastoon pesäpallomailojen kanssa kun pää pimeänä uskoimme, että Toyotan viattomuus katsastuksessa ja muutoinkin perustuu penempiin ajokilometeihin.

        Siksi emme luovu näistä valheistamme.

        10 vuotta vanhalla Auriksella/Corollalla on ajettu mediaanina alle 130.000km. Golfilla yli 170.000km ja Octavialla yli 220.000km.
        Kaikissa ryhmissä sama tilanne. Miksi vaivaudut edes yrittämään valehtelua. Luvut ovat julkisessa tilastossa.
        Tojo on pihakoriste oikeisiin autoihin verrattuna. Kyllä sillä saa haettua Saludopaketin kerran viikossa kirkolta mutta siihen sitten jääkin. Paljon ajavat valitsevat muun merkin.


      • Kuulostaako minulta - KYLLÄÄÄÄÄÄÄÄ


    • Anonyymi

      "Kymmenen vuotta ei kuitenkaan näyttäisi olevan mikään kriittinen raja vaikkapa BMW, Audin tai Mersun isoille malleille."
      Autot ovat sentään aina autoja ja riisikipot vain riisikippoja.

      • Anonyymi

        "Yksi on ylitse muiden", niinkuin trafin katsastustulastosta voi todeta, eikä todellakaan ollut mikään volkkari


      • Anonyymi

        ....mutta eivät pärjää tuossa rajassa Toyotille:

        Näkyyhän se Toyotien ylivopimainen kestävyys tässäkin:

        Toyotia on eniten liikenteessä yli 15 v. vanhoista autoista

        "Trafin tilastojen mukaan yli 15 vuotta vanhoista autoista liikenteessä huristelee eniten Toyota-merkkisiä autoja, joita on ollut liikennekäytössä kesäkuussa 2016 yhteensä lähes 115 000."

        http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000004891392.html

        Toyotat ovat tilastojen mukaan varsin kestäviä autoja. Toyotista 80 prosenttia on tien päällä vielä 20 vuoden kuluttua valmistuksestaan.

        http://www.iltalehti.fi/autot/2016082522221238_au.shtml


    • Anonyymi

      Ei ihan auennut tuo kalliimmat saksalaismerkit? Esimerkkinä vaikka Toyota Prius hybrid alk. 40.238 € ja 134 hv.
      Mercedes C malli (hybrid) 184 hv ja hinta 40.920 €
      Myönnetään että mersu on tuon vajaa 700 € kalliimpi, mutta jos nyt näistä kahdesta pitäisi valita niin ainakin itse valitsisin mersun.
      Mielestäni Toyota on aivan ylihinnoiteltu auto, mutta se nyt vaan on minun mielipiteeni ;)

      • Anonyymi

        "Mielestäni Toyota on aivan ylihinnoiteltu auto, mutta se nyt vaan on minun mielipiteeni ;)"
        Aika moni jakaa mielipiteesi. Noita ladattavia tojoja ostetaan kuussa vähemmän kuin sirkkelisahurilla on sormia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mielestäni Toyota on aivan ylihinnoiteltu auto, mutta se nyt vaan on minun mielipiteeni ;)"
        Aika moni jakaa mielipiteesi. Noita ladattavia tojoja ostetaan kuussa vähemmän kuin sirkkelisahurilla on sormia.

        Mukava ajaa autolla, jossa on kaikki mahdolliset nykyaikaiset turva- ja muut varusteet. Ne ovat tällaiset:

        1. Hätäjarrutehostin,
        2. Luistonesto,
        3. Ajonvakauden hallintajärjestelmä
        4. Automaattinen hätäjarrutus,
        5. Jalankulkijoiden tunnistus,
        6. Peruutusvahti,
        7. Älykäs pysäköintiavustin automaattijarrulla,
        8. Kaistanvaihtovaroitin,
        9. Kuolleen kulman varoitin,
        10. Liikennemerkkien tunnistus,
        11. Automaattiset kaukovalot, (lyhenevät itsekseen sitä mukaa kun auto lähestyy)
        12. Mukautuva vakionopeuden säädin pysäytystoiminnolla.

        Varusteet maksavat. Niitä ei ole missään muussa ladattavasssa hybridissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mukava ajaa autolla, jossa on kaikki mahdolliset nykyaikaiset turva- ja muut varusteet. Ne ovat tällaiset:

        1. Hätäjarrutehostin,
        2. Luistonesto,
        3. Ajonvakauden hallintajärjestelmä
        4. Automaattinen hätäjarrutus,
        5. Jalankulkijoiden tunnistus,
        6. Peruutusvahti,
        7. Älykäs pysäköintiavustin automaattijarrulla,
        8. Kaistanvaihtovaroitin,
        9. Kuolleen kulman varoitin,
        10. Liikennemerkkien tunnistus,
        11. Automaattiset kaukovalot, (lyhenevät itsekseen sitä mukaa kun auto lähestyy)
        12. Mukautuva vakionopeuden säädin pysäytystoiminnolla.

        Varusteet maksavat. Niitä ei ole missään muussa ladattavasssa hybridissä.

        Tosin herää kysymys, etkö osaa ajaa autoa jos tarvitset kaikki nuo? Eli oletko uusavuton vai mikä? Minulla on 2004 vuosimallin auto jossa on vain pätevä kuski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin herää kysymys, etkö osaa ajaa autoa jos tarvitset kaikki nuo? Eli oletko uusavuton vai mikä? Minulla on 2004 vuosimallin auto jossa on vain pätevä kuski.

        Se onkin tarkoitettu sokeille tai ainakin puolisokeille. Näöntutkimus pitäisi tehtävä ainakin viiden vuoden välein 50 v jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin herää kysymys, etkö osaa ajaa autoa jos tarvitset kaikki nuo? Eli oletko uusavuton vai mikä? Minulla on 2004 vuosimallin auto jossa on vain pätevä kuski.

        Teitä "päteviä" kuskeja on hautausmaat pullollaan....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teitä "päteviä" kuskeja on hautausmaat pullollaan....

        .....ja läntteinä tienvarsikuusien kyljissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mukava ajaa autolla, jossa on kaikki mahdolliset nykyaikaiset turva- ja muut varusteet. Ne ovat tällaiset:

        1. Hätäjarrutehostin,
        2. Luistonesto,
        3. Ajonvakauden hallintajärjestelmä
        4. Automaattinen hätäjarrutus,
        5. Jalankulkijoiden tunnistus,
        6. Peruutusvahti,
        7. Älykäs pysäköintiavustin automaattijarrulla,
        8. Kaistanvaihtovaroitin,
        9. Kuolleen kulman varoitin,
        10. Liikennemerkkien tunnistus,
        11. Automaattiset kaukovalot, (lyhenevät itsekseen sitä mukaa kun auto lähestyy)
        12. Mukautuva vakionopeuden säädin pysäytystoiminnolla.

        Varusteet maksavat. Niitä ei ole missään muussa ladattavasssa hybridissä.

        Nuo ovat aivan vakiokamaa jo alle 30.000€ autoissa. Olet niin jäljessä tätä päivää.


      • Anonyymi

        Mutta tuohon mersuun maksaa samat varusteet 20t€, mitkä on toyotassa vakiona.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tosin herää kysymys, etkö osaa ajaa autoa jos tarvitset kaikki nuo? Eli oletko uusavuton vai mikä? Minulla on 2004 vuosimallin auto jossa on vain pätevä kuski.

        Mersuni on jo 16 vuotta vanha ja minä olen kuusikymppinen vaikka kuulostan 13 vuotiaalta vahvoine mielipiteineni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nuo ovat aivan vakiokamaa jo alle 30.000€ autoissa. Olet niin jäljessä tätä päivää.

        Enanna ikinä periksi. Huomaatteko.


    • Anonyymi

      Jokainen 10 vuotias ja 150000 km ajettu nykyauto menee katsastuksesta läpi, jos sitä huolletaan edes jotenkuten ja kulutusosia vaihdetaan. Hylky kertoo huolimattomuudesta.

      • Anonyymi

        Tojotero pitää typeyydessään katsastusta kuntotarkastuksena. Voiko typerämpää enää olla?


      • Anonyymi

        Ja paljon paskempikin auto. Katsastuksen pitäminen auton kuntotarkastuksena on idiootin aivoista. Auto saa leiman vaikka paisuntasäiliö pulpotta ta auto syö öljyä kuin leipää.
        Autossa voi olle todella isoja vikoja mutta se saa silti leiman. Katsastus kertoo vain ja ainoastaan onko auto liikennekelpoinen. Ei mitään muuta.
        Täysin paska auto joka vaatii monen tonnin rempan huomenna voi olla liikennekelpoinen.


    • Anonyymi

      Köyhää Juha-Teroa kiinnostaa syystäkin ikivanhat tallissa konservoidut Tojot.
      Hänen mielestään Tojon kilometreihin tulee lisätä palttiarallaa 200 000 km, että saadaan Tojokelpoiset km määrät.

    • Anonyymi

      Omistanut kaksi diesel Toyotaa, Avensis ja Lane cruiser. Molemmista meni koneet saman vian vuoksi, öljysihti tukkoon vuotavien suuttimen takia ja koneissa täys tuho. Pikku vikoja suht vähän mutta nämä konerikot kyllä kääntivät pään muihin merkkeihin. Toyotan diesel ei kyllä vakuuta. Monella muullakin kaverilla samat kokemukset. Ei enää Japanin ihmeitä.

      • Anonyymi

        Kuvitella voi kuka hyvänsä, mutta hän joutuu elämään todeksi kokemiensa mielikuvien ja outojen kokemustensa vankina.


    • Anonyymi

      Nöyryyttää sillä samalla kaavalla, kuin esim. vuonna 1966 , kun japanilaiset autot rantautuivat ensi kertaa suomeen. Siitä lähtien on menestystarina ollut pelkkää ylämäkeä. Huomattiin lähes heti niiden ylivoimainen luotettavuus, ja pieni polttoaineen kulutus. Siitä alkoi se menestystarina, joka ei ole vieläkään tullut päätökseen....

    • Anonyymi

      Kaverillani on vuonna 2000 uutena ostettu Volvo S70 ja viime syksynä alkoi valittamaan että häviää jäähdytysnestettä. Avattiin sylinterin kansi ja tiivistehän sieltä oli mennyt. Kilometrejä oli tuollaiset 700 000 ja rapiat. Ihmeteltiin että miksiköhän se nyt jo meni. No ei muuta kuin kansi koneistamoon plaanattavaksi ja uusi kannentiiviste paikalle, kansi päälle uusilla pulteilla kiristettynä ja taas matka jatkui. Koriltaan auto on edelleen ruosteeton ja muutenkin ryhdissään, mutta voi ihmetellä minkälainen olisi joku Toyota sama vuosimalli ja samoilla kilometreillä.

      • Anonyymi

        Tuommoinen ikivanha volvon laatikko olis ollu jo paalikamaa viis-kymmenen vuotta sitten. Ihme että tuollaisia saastepommeja vielä tekohengitetään. Valtiovallan pitäisi ottaa kova ote noita vastaan ja uhkasakon voimalla romuttaa pois pilaamasta ilmastoa.
        Tuollainen ei ole ajoltaan turvallinen missään nimessä, kulunut lulla-alusta kaikkineen, äkkiä pois liikenteestä ja kuskeille kunnon sakot. Eikö teitä hävetä?


      • Anonyymi

        Miksi pidät jotain autolla X saavutettua kilometrimäärää tärkeämpänä, kuin uuden auton vähäpäästöisyyttä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pidät jotain autolla X saavutettua kilometrimäärää tärkeämpänä, kuin uuden auton vähäpäästöisyyttä?

        Aloitushan väitti jotain Toyotan kestävyydestä, jos oikein ymmärsin, ja siihen verraten. Kaveri sanoi ajavansa sillä niin pitkälle kun miljoona täyttyy ja sitten vie sen teloille "arkistoonsa" ja varmaan niin tapahtuukin en yhtään epäile.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuommoinen ikivanha volvon laatikko olis ollu jo paalikamaa viis-kymmenen vuotta sitten. Ihme että tuollaisia saastepommeja vielä tekohengitetään. Valtiovallan pitäisi ottaa kova ote noita vastaan ja uhkasakon voimalla romuttaa pois pilaamasta ilmastoa.
        Tuollainen ei ole ajoltaan turvallinen missään nimessä, kulunut lulla-alusta kaikkineen, äkkiä pois liikenteestä ja kuskeille kunnon sakot. Eikö teitä hävetä?

        Miksi ehjä ja hyvin toimiva auto pitäisi paalata, ei järkee. Ja ei hävetä sitten yhtään, edes minuakaan, jos ajaisin Volvolla joka on laatuauto moneen muuhun verraten.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ehjä ja hyvin toimiva auto pitäisi paalata, ei järkee. Ja ei hävetä sitten yhtään, edes minuakaan, jos ajaisin Volvolla joka on laatuauto moneen muuhun verraten.

        Mulla prostata parkasi heti, kun ostin Mesen. Loppus aamuseisokit ja pissa lakkas tulemasta. Nyt ajan taas Toijjjotalla, ja meisseli seisoo kun nuorella orhilla. Upeeta.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla prostata parkasi heti, kun ostin Mesen. Loppus aamuseisokit ja pissa lakkas tulemasta. Nyt ajan taas Toijjjotalla, ja meisseli seisoo kun nuorella orhilla. Upeeta.

        No joo, onhan sulla tapaus. Nuorempana ajelin viispyttysellä diesel mersulla ja ei ollut kyllä sinunlaisia ongelmia. Nykyään kyllä eri merkki. Mitä taas tulee Toyotaan, niin en oikein hyväksy niistä muita kuin Landcruiser jeepin ja vanhemman Hiacen pakumallin, ne oli kyllä hyviä ja kestäviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo, onhan sulla tapaus. Nuorempana ajelin viispyttysellä diesel mersulla ja ei ollut kyllä sinunlaisia ongelmia. Nykyään kyllä eri merkki. Mitä taas tulee Toyotaan, niin en oikein hyväksy niistä muita kuin Landcruiser jeepin ja vanhemman Hiacen pakumallin, ne oli kyllä hyviä ja kestäviä.

        ...siis kaikki Toyotan mallit ovat huippukestäviä ja hyviä. Sen tietää aivan jokainen. Älä vihjaile.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...siis kaikki Toyotan mallit ovat huippukestäviä ja hyviä. Sen tietää aivan jokainen. Älä vihjaile.

        Kumpa olisikin noin. Toisaalta nuo monet vikaantuneet ja ruostevaurioituneet Toyotat on tuonut paljon apetta meikäläisenkin ruokapöytään, eli ei siinä valittamista sinällään. 60€/tunti ja monasti on noita tunteja kertynyt yllättävästi Toyotan omistajalle maksettavaksi. Mutta kaikissa ajokeissa vikaantumista tulee eikä Toyota ole poikkeus.


      • Anonyymi

        Vai 700 tkm ajettu Volvo, eiköhän pojut puhuta totta ja tunnusteta, että korkeintaan 200 tkm ja kansiremontti edessä.


    • Anonyymi

      Miksi Tojoa verrataan aina Volkkariin, miksei oikeisiin autoihin?

      • Anonyymi

        Aja Tohjosi premiumauton viereen ja häpeä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        "Yhtiön edustajan mukaan autossa ei ole ollut mitään vikaa, mikä olisi vaatinut toimenpiteitä normaalin huolto-ohjelman ulkopuolella."
        Toyotaa ei korjata, sitä vain huolletaan. Moottorinvaihtohuolto, akunvaihtohuolto, invertterinvaihtohuolto. Priuksen penkitkään eivät kestä 1000000 km.


    • Anonyymi

      Hyvinkin asiallinen aloitus. Monet verrokit nimittäin huomattavasti kalliimpia laatuun nähden, joten Toyota selkeä voittaja.

      • Anonyymi

        Miljoonat sontakärpäset ja sitä rataa. . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miljoonat sontakärpäset ja sitä rataa. . .

        Sontakärpäs vertaus ontuu. Sontakärpänen valitsee ehdottomasti parhaimmalta maistuvan läjän. Se sontakärpänen joka valitsee väärin (lue: skooda) on tuomittu tuhoon. Se läjä ei maistu, läjän korjaamiseen menee omaisuus, lisäksi läjän takuu ei korvaa tehtaan virheitä. Siinä kakkakärpänen räytyy ja kuolee pois jos ei ymmärrä omaa parastaan ja valitse voittajaläjää.

        Ymmärsitkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sontakärpäs vertaus ontuu. Sontakärpänen valitsee ehdottomasti parhaimmalta maistuvan läjän. Se sontakärpänen joka valitsee väärin (lue: skooda) on tuomittu tuhoon. Se läjä ei maistu, läjän korjaamiseen menee omaisuus, lisäksi läjän takuu ei korvaa tehtaan virheitä. Siinä kakkakärpänen räytyy ja kuolee pois jos ei ymmärrä omaa parastaan ja valitse voittajaläjää.

        Ymmärsitkö?

        Niin siis noinko huono tilanne toyotalla jo on, ettei edes sontakärpänen innostu.


    • Anonyymi

      Toyota nöyryyttää. Nöyryyttääääääää...

      • Anonyymi

        Huomenna Toyota nöyryyttää todella. Toyota nöyryyttää. Nöyryyttääääääää...

        Nöyryyttääääääää... nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää, nöyryyttää..............myös Toyotaa pilkkaavaa trollia.


    • Anonyymi

      Toyota nöyryyttää Skodakeijoa.

    • Anonyymi

      Skodakeijo, luehan vielä kerran.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Valeuutisia, kyllä Klongswagen on ihan toista.

      • Anonyymi

        Todellakin, kyllä silkkihanskakäsittelyn saanut saksalainen vilppimerkki. Autobildin julkaisemassa tutkimuksessa oli toiseksi viimeinen.


    • Anonyymi

      Tuore tutkimus on mitannut, mitkä automerkit ovat suomalaisten mielestä luotettavimpia. Kärjessä oli Toyota.

      Auton luotettavuus on yksi tärkeimmistä auton ominaisuuksista suomalaisille.
      Uusimmat selvityksen mukaan japanilainen Toyota on mielestämme luotettavin.

      Tämähän oli SELKOSUOMEA!

    • Anonyymi

      Erityisesti näinä kuukausina Toyota on nöyryyttänyt.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      43
      7958
    2. Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella

      No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus
      Kasinopelit
      1
      4730
    3. Minä häviän tämän taistelun

      Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      68
      4453
    4. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

      En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      36
      3223
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      248
      3116
    6. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

      Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      47
      2788
    7. Sydän karrella

      Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      26
      2735
    8. Jos jokin ihme

      Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      37
      2493
    9. Miksi halusit

      Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      41
      2056
    10. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1807
    Aihe