Kuuleeko Luumäki

Anonyymi

Onko Tossavainen PS itse etelässä vai hakemassa isänmaallisia köyhiä kotiin koronaviruksen kourista.

Köyhät menkää talveksi Espanjaan!
18.9.2010 07:09 Reijo Tossavainen PS

Asun talvisin Teneriffalla, jossa meitä talviasukkaita on reilu tuhat. Kaikkiaan meitä lienee Espanjassa jo noin 30 000, pääosin mantereen puolella ns. aurinkorannikolla. Ryhmänä he edustavat läpileikkausta suomalaisesta yhteiskunnasta. On rikkaita, on vähemmän rikkaita ja on erityisesti siltä väliltä.

Itse käyn usein syömässä eräässä hieman syrjäisemmässä ja paikallisten suosimassa ravintolassa. Siellä esimerkiksi avotulella grillattu tosi maukas kananpuolikas tykötarpeineen maksaa kahdelta hengeltä yhteensä noin 11 euroa. Ja hintaan sisältyy vielä puoli litraa ns. talon viiniä!Täällä talvehtivista suurin osa on eläkeläisiä. Siksi terveydenhuolto on tärkeä tekijä. Ja yllätys, yllätys - täällä Espanjassa myös tältä osin asiat ovat paremmin. Eläkeläisille terveydenhuolto on täysin ilmaista, siis lääkärissäkäynti, hoidot ja lääkärin määräämät lääkkeet! Toki terveyskeskuksissa on tungosta ihan kuin siellä Suomessakin.

18.9.2010 07:54 Seppo Hildén
Ps. Totesit vanhuksille annettavan siellä ilmaiset lääkäripalvelut ja lääkkeet. Tarjous tuskin koskee muita kun espanjalaisia?

18.9.2010 07:58 Reijo Tossavainen
Tarjous koskee kaikkia täällä asuvia, siis myös suomalaisia. Maiden välisen sopimuksen mukaan lasku tosin menee Suomeen.

Aurinkoista korona päivää Reijolle jos Teneriffalla T. suomalaiset veronmaksaja yrittäjät

3

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nyt Tossuvainen mielipidepalstoille tietoa oletko jo avustanut köyhiä pois Kanarialta.
      Kyllä isänmaallisen kansanedustaja jäämistä riittää charter koneeseen. Teet sitten Sipilät ja tarjoat yösijaa.

• Anonyymi

Savitaipale kuittaa, osuu mutta ei uppoa.

• Anonyymi

Ei se ny kerkiä teille vastata, lähti äsken paskalle.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      904
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      768
    3. 60
      752
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      43
      704
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      654
    6. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      45
      653
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      31
      629
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      577
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      570
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38