Ahdistaa tämä koronahysteria :(

Anonyymi

Joka paikassa 24/7 samaa loputonta korona hysteriaa ja median aivopesua. Eikö tuo voisi jo riittää?

18

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lopuksi jokainen on yksin kuitenkin.

    • Anonyymi

      Hysteria on hyvä sana kuvaamaan tätä meininkiä. Ei mitään suhteellisuudentajua. Numeroiden perusteella tyypillinen kausi-influnssa on tuplasti vaarallisempi eikä sen perusteella maailmantaloutta lähdetä vuosittain pysäyttämään.

      • Anonyymi

        Tämänlaista tilannetta ei ole aiemmin ollut käsillä sairauden perusteella. Parempi tehdä enemmän kuin vähemmän , ettei suurin osa kansasta sairastu. Vastako sen sitten otatte tosissanne, kun itse sairastutte, tai joku lähipiiristänne?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämänlaista tilannetta ei ole aiemmin ollut käsillä sairauden perusteella. Parempi tehdä enemmän kuin vähemmän , ettei suurin osa kansasta sairastu. Vastako sen sitten otatte tosissanne, kun itse sairastutte, tai joku lähipiiristänne?

        Olen tuo aikaisempi kommentoija. Ehkäpä johtopäätökseni oli hieman kiirehditty. Uutta tietoa aiheesta tulee koko ajan, jonka perusteella myös näkemykset tilanteesta voivat muuttua. Niin myös omani. Aikaisemmassa kommentissani sanomani pohjasin siihen mitä mediassamme sekä viranomaisten sivuilla on kerrottu asioista.

        Laskemalla viranomaisten antamien lukujen perusteella saa, että kausi-influenssa olisi noin kaksi- tai jopa kolmekertaa tappavampi kuin koronavirus, sillä kausi-influenssaan kuolee noin 0,375-1,750 % sairastavista, kun taas koronavirukseen 0,1-0,6 % sairastuneista. Koronaviruksen sanotaan kuitenkin tarttuvan helpommin, jonka perusteella voidaan olettaa absoluuttisen kuolemantapausten määrän olevan silloin suurempi.

        Joka tapauksessa, itselläni ei ole enää luottoa siihen, että annetut numerot olisivat oikein. On mahdollista, että koronavirus olisi vaarallisempi kuin mitä esimerkiksi THL:n ja maailmalta saatavat numerot antavat ymmärtää. Mutta vaikea on sanoa, kun ei tässä maailmassa voi mihinkään luottaa.


    • Anonyymi

      Jos oikeaa tietoa haluatte, katsokaa lääkäri Pekka Reinikaisen ohjelma tästä aiheesta TV7 arkistosta.

      • Anonyymi

        Jeh, uskonnollinen propaganda on täsmälleen mitä nyt tarvitaan...


    • Anonyymi

      Ahistaa tyhmät ja muutenkin surkealla henkisellä kapasiteetilla varustetut ihmiset , joiden ymmärrys ei asiallisesti riitä hahmottamaan, kuinka vakavasta asiasta on kyse.

      • Anonyymi

        Aivan. Hyvin vakava, meidän kansantaloudelle ja jos nykyisellä perusteettomalla ja tarpeettomalla eristyslinjalla jatketaan, niin kohta on sellainen romahdus käsissä, että sieltä ei helpolla nousta. Jää sitten ne avun tarpeessa olevat hoitamatta, kun yhteiskunnan rahat on loppu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Hyvin vakava, meidän kansantaloudelle ja jos nykyisellä perusteettomalla ja tarpeettomalla eristyslinjalla jatketaan, niin kohta on sellainen romahdus käsissä, että sieltä ei helpolla nousta. Jää sitten ne avun tarpeessa olevat hoitamatta, kun yhteiskunnan rahat on loppu...

        Samaa olen miettinyt itsekin. Yksinäiset alkaa sairastumaan, etenkin vanhukset eristyneinä tai tekemään mahdollisesti itsemurhia, yritykset kaatuu, etenkin lentoyhtiöt. No onhan sentään hyviäkin puolia, saasteet vähenee, ns addiktiot ehkä myös, kun ei pääse pelaamaan, juomaan etc. Seuraukset alkaa näkymään piankin puolin ja toisin.


    • Anonyymi

      Yksinäisyys ja turvallisuusvaje saattaa korostua näinä aikoina. Terveydenhoito toimii kuten ennenkin. Matalalla kynnyksellä voi ja pitää ottaa yhteyttä, jos olo on huono.

      • Anonyymi

        Itse tykkään ja nautin olla yksin. Ei haittaisi yhtään, vaikka en näkisi ketään 10 vuoteen. Haaveilen usein että olisin haaksirikkoutunut jollekkin autiolle saarelle ja saisi olla ja puuhailla siellä ihan yksin. Ah... niin ihanaa.


    • Anonyymi

      Tuo on totta, että yksinäinen ihminen voi tuntea olonsa turvattomaksi, vaikka terveydenhoito toimii aivan hyvin. Itse yllätyin positiivisesti, kun kummipoikani soitti ja tarjosi apuaan, jos olen sen tarpeessa. Olen vuosia elänyt itsekseni, eikä läheisyydessäni ole enää elossa perheen jäseniä. Näissä tilanteissa se inhimillisyys toisia kohtaan punnitaan.

    • Anonyymi

      Eikö tärkeintä kuitenkin liene että pystyy välttämään koronarokotteen, tai sellaiseksi väitetyn. Tai ettei sellaisella alettas kiristää ihmisiä, Jos se ois varmaa nin vois sanoa huithait koko hommalle Hössötys ei ahdistas mua yhtään jos tietäisi vasrmasti mihin tällä pyritään vai pyritäänkö mihinköään, haluttaanko kuitennki lopulta saada ihmiset hyväksymään joku turha piiki taas vai mitä fakkia

    • Anonyymi

      Hyvä pointti. Tähän mennessä 96-99% kotonaan menehtyneistä on riskiryhmiä. Miksi kaikkia muita rankaistaan? Riskiryhmät eristyksiin ja muut takaisin töihin, niin Suomen talous ei romahda niin kuin nyt on käymässä! Miksi ne eristetään, joille tauti ei ole ongelma ja jotka vastaavat maamme talouden pyörittämisestä? Riskiryhmät kotiin ja muut töihin!

    • Anonyymi

      Jos juon joka päivä puoli litraa Viru Valge 60% tappako se kaikki korona virus pöpöt
      minusta pois.Tai estääkö virus tartunnan?

      • Anonyymi

        Tuo on hyvä keino, mutta kannattaa varmuuden vuoksi hankkia kasikymppistä ja juoda ainakin kaksi pulloa päivässä.


    • Anonyymi

      Ei se ole mitään hysteriaa, vaan ihan aiheellista pelkoa. Siihen on paljon ihmisiä nyt kuollut, jopa julkisuuden henkilöitä on sairastunut siihen. Mulle se on nyt arkipäivää ja juuri sijaistin päiväkodissa, jossa sitä koronaa epäillään. Hienoa, että ihmisistä huolehditaan ja paikkoja suljetaan.

    • Anonyymi

      Kohinaa ja disinformaatiota pukkaa.
      Ensin sanottiin, että ei tartuta toisia jos itsellä ei ole oireita. Sitten muuttui, että voi jo tartuttaa muutama päivä ennen kuin itse oireilee.
      Ensin sanottiin, että nuha ei yleensä ole oire koronaviruksesta. Sitten nuha lisättiin oireiden joukkoon.
      Nyt sanotaan, että ei tartu niin helposti pintoihin kosketeltaessa, yleensä vain pisaratartuntana. Kuitenkin käsketään pesemään käsiä yhtenään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5630
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3567
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1692
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1690
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      91
      1156
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe