Kelkkaurat kuntoon

Anonyymi

Majoitus on Ukkohallassa. Monta ukkoa ajelemassa ja rahaa eväänä, jotka jää kuntiin. Herätkää kunnissa ja kelkkaurille lana heti, Ristijärvi, Paltamo , Hyrynsalmi, Suomussalmi. Reitit niin tasaiseksi, että edes tekohampaat ei suussa lotise. Pistäkää vaikka ensi pikkujouluihin varatut rahat tuottamaan.

27

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikki kelkkareitit tukkoon nyt on virus liikkeellä. Kaikki karanteeniin ens. Kelkkailijat

      • Anonyymi

        Pitääkö paikkansa kuulemani huhu, että siellä kainuussa kun on koko maakuntaa käsittävä kehityshanke moottorikelkkareitistölle, siihen kuuluisi oman uratampparin hankinta, ja sille palkattaisiin pari kuskia. Jokainen kunta jonka alueella reitistö kulkee osallistuisivat vuotuisiin kustannuksiin. Toki kelkkailijoille laitetaan nimellinen uramaksu, joka lienee 20-30 euroa. Meille etelästä tuleville reissaajille olisi hyvinkin mieluinen asia. Ja ennenkaikkea reitistön puuhamiehiltä aivan mainio idea. Miksi ajaa kainuuta kauemmas , jos sieltä löytyy ensi luokkaiset reitistöt ja samalla voidaan tukea paikallisia matkailuyrittäjiä. Toimikaa ihmeessä noin.


    • Anonyymi

      Alko ja S-market suurin hyötyjä. Ja bensan myyjät . Siinä se on suurinpiirtein mitä kelkkailijat jättää. No ehkä ne suuret puheet. Urat kiinni jos ei kelpaa. Voi joku saaha mökkisä vuokrattua, ulkopaikkakuntalainen. Vielä tämmösenä aikana. Lappu luukulle ilman vaihtoehtoja jos nykyinen ei kelpaa.

    • Anonyymi

      Rahaa ei tule kelkkailijoilta muille kuin kaupoille,kelkkakauppiaille ja huoltoasemille.Ja nekin bensat kaadellaan mökkien pihoihin maahan ja sotketaan öljyillä pihat ja alueet.Jos ei reitit kelpaa,niin tilaa itse omalla kustannuksellasi kone tasoittamaan reittiä ja maksa lasku mikä siitä tulee.

      • Anonyymi

        Kuka se nyt kalliita bensoja ja öljyjä maahan kaataa. Metsissä sitä terän voitelu öljyjä ja muitakin hydrauliöljyjä letkurikkojen takia maahan ajetaan. Varmaan Suomen mittakaavassakin ajatellen kenties jopa satoja tuhansia litroja. Sekö ei ole sotkemista? Eipä ole kukaan kalliin mökin vuokraaja vielä tähän päivään mennessä valittanut että kelkkamiehet sotkisi. Ja itsekin luettelit kelle euromme kannamme, eikö ne tule kuntasi yrittäjille. Mutta ei huonoa ellei hyvääkin. Meneppä uran varteen lauantaina kun lähemme Paltamoa kohti ja ota punainen lippalakki mukaan Seiso se kädessä niinkuin tietullin kerääjä. Mehän annamme sullekin jokusen euron. Jopa sinuakin nukuttaa sitten hyvästi seuraavana yönä.


    • Anonyymi

      "Moottorikelkka saastuttaa aiemmin tiedettyä enemmän, kirjoittaa sanomalehti Kaleva tänään. Maatalousteknologian tutkimus MTT raportoi, että esimerkiksi tunnin ajo moottorikelkalla saastuttaa saman verran kuin 20 000 kilometrin ajo nykyaikaisella henkilöautolla."

      Lähde: MTV uutiset

    • Anonyymi

      Itse olen lopettanut Ylä-Kainuussa kelkkailun, kun reitit ovat niin pahalla patikolla, erityisesti Ukkohallassa, parhaan kauden ajan. Etelän hiihtolomaviikolle (8) ne tasataan, sen jälkeen jätetään oman onnensa nojaan. Pitäkää tunkkinne!

      • Anonyymi

        Miksi ne urat pitäsi olla tasasia. Voi sitä ajela hittaammin. Se on turvallisempaakin.


    • Anonyymi

      Jospa ne vihreät laittaa urat ja muutenkin kelkkailun kuntoon jo tulevalle talvelle!!

    • Anonyymi

      Ampukaa ittenne kelkkailijat

      • Anonyymi

        Menkää hiihtämään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menkää hiihtämään

        Kyllä kelkkamiehet hiihtääkin. Mutta jos tuo ylläoleva kelkkailun maakunta reitti tulee ensitalvena käyttöön, kuka on henkilö joka tätä työryhmää ohjaa. Annettaisiin kelkkaporukkana toiveita sen linjauksien suhteen. Tottakai se pitää viedä niin, että ensinnäkin kulkee majoituspaikkojen kautta, on tankkausmahdollisuudet eli huoltoasemien kautta, kauppojen ja ruokapaikkojen kautta. Tottakait reitistölle pitää tehdä tauko eli nuotiopaikkoja. Mutta kylläpä siellä varmaan suunnittelu ja toteutus porukassa on alan harrastajat ohjeistamassa. Heille suuri kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kelkkamiehet hiihtääkin. Mutta jos tuo ylläoleva kelkkailun maakunta reitti tulee ensitalvena käyttöön, kuka on henkilö joka tätä työryhmää ohjaa. Annettaisiin kelkkaporukkana toiveita sen linjauksien suhteen. Tottakai se pitää viedä niin, että ensinnäkin kulkee majoituspaikkojen kautta, on tankkausmahdollisuudet eli huoltoasemien kautta, kauppojen ja ruokapaikkojen kautta. Tottakait reitistölle pitää tehdä tauko eli nuotiopaikkoja. Mutta kylläpä siellä varmaan suunnittelu ja toteutus porukassa on alan harrastajat ohjeistamassa. Heille suuri kiitos.

        Kelkkailijat mahdollisimman kauas erämaahan häiritsemästä muuta matkailua ja tekemästä vahinkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kelkkailijat mahdollisimman kauas erämaahan häiritsemästä muuta matkailua ja tekemästä vahinkoa.

        Olen tältä palstalta lukenut näitä kelkkailuun liittyviä juttuja ja vahingoista joita he ovat tehneet. Voisiko joku kertoa edes yhden konkreettisen tapauksen sen tueksi. Varmaan jotakin taimikon polkemista esitetään. Ite olen niin nuuka reitti kelkastani etten mene muiden metsään enkä saati ajele puita nurin, koska etukoppa naarmuttuu. Ja olen huomannut, että puuntaimi joka on lumen suojassa, ei vahingoitu miksikään vaikka yli ajaisi. Olen sentään ajanut metsäajoa muutamia satoja kilometrejä omassa halkohommassa omassa metsässä. Lisäksi varsinkin nuorisoporukka ajelee reitistön varrella olevilla suoalueilla pitkin avoimia soita mutta mitä se haittaaa, ei siitä ole kenellekään eikä millekkään haittaa. Joten realismia hattuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tältä palstalta lukenut näitä kelkkailuun liittyviä juttuja ja vahingoista joita he ovat tehneet. Voisiko joku kertoa edes yhden konkreettisen tapauksen sen tueksi. Varmaan jotakin taimikon polkemista esitetään. Ite olen niin nuuka reitti kelkastani etten mene muiden metsään enkä saati ajele puita nurin, koska etukoppa naarmuttuu. Ja olen huomannut, että puuntaimi joka on lumen suojassa, ei vahingoitu miksikään vaikka yli ajaisi. Olen sentään ajanut metsäajoa muutamia satoja kilometrejä omassa halkohommassa omassa metsässä. Lisäksi varsinkin nuorisoporukka ajelee reitistön varrella olevilla suoalueilla pitkin avoimia soita mutta mitä se haittaaa, ei siitä ole kenellekään eikä millekkään haittaa. Joten realismia hattuun.

        Höpö höpö, jos ei osata ajaa teille verovaroin tehtyjä ja kunnostettuja reittejä niin mene sinne halkohommiisi ajelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, jos ei osata ajaa teille verovaroin tehtyjä ja kunnostettuja reittejä niin mene sinne halkohommiisi ajelemaan.

        No kerro niinkuin pyysin mitä esimerkiksi sinulle on tehty haittaa. Eihän ole mitään järkeä väitellä jos ei ole esittää todisteita. On totuus, että ihminen on niin kauan syytön kuin toisin todistetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tältä palstalta lukenut näitä kelkkailuun liittyviä juttuja ja vahingoista joita he ovat tehneet. Voisiko joku kertoa edes yhden konkreettisen tapauksen sen tueksi. Varmaan jotakin taimikon polkemista esitetään. Ite olen niin nuuka reitti kelkastani etten mene muiden metsään enkä saati ajele puita nurin, koska etukoppa naarmuttuu. Ja olen huomannut, että puuntaimi joka on lumen suojassa, ei vahingoitu miksikään vaikka yli ajaisi. Olen sentään ajanut metsäajoa muutamia satoja kilometrejä omassa halkohommassa omassa metsässä. Lisäksi varsinkin nuorisoporukka ajelee reitistön varrella olevilla suoalueilla pitkin avoimia soita mutta mitä se haittaaa, ei siitä ole kenellekään eikä millekkään haittaa. Joten realismia hattuun.

        Mahtava homma Kainuussa , että saatte tuollaisen homman aikaiseksi. Varmaan tulee palautetta ja sitä negatiivistä riittää. Mutta ajatelkaa niin, että se joka on kelkkailua ja hanketta vastaan, on siitetty silloin kun paikallisen osulan margariini on ollut härskiytynyttä. Eihän sellaisella rasvalla sikiön aivot kehity. Johan se on tieteellisestikin todistettu. Olenpa kuullut , että joku olisi jopa väitellyt tohtoriksi kyseisestä aiheesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tältä palstalta lukenut näitä kelkkailuun liittyviä juttuja ja vahingoista joita he ovat tehneet. Voisiko joku kertoa edes yhden konkreettisen tapauksen sen tueksi. Varmaan jotakin taimikon polkemista esitetään. Ite olen niin nuuka reitti kelkastani etten mene muiden metsään enkä saati ajele puita nurin, koska etukoppa naarmuttuu. Ja olen huomannut, että puuntaimi joka on lumen suojassa, ei vahingoitu miksikään vaikka yli ajaisi. Olen sentään ajanut metsäajoa muutamia satoja kilometrejä omassa halkohommassa omassa metsässä. Lisäksi varsinkin nuorisoporukka ajelee reitistön varrella olevilla suoalueilla pitkin avoimia soita mutta mitä se haittaaa, ei siitä ole kenellekään eikä millekkään haittaa. Joten realismia hattuun.

        Taimikkotuhosta on eräs kelkkajulli joutunut maksamaan maanomistajalle meidänkin kylällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taimikkotuhosta on eräs kelkkajulli joutunut maksamaan maanomistajalle meidänkin kylällä.

        Onko julli vielä samankyläläisiä. Ainahan niitä löytyy sällejä, jotka tekee mitä haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko julli vielä samankyläläisiä. Ainahan niitä löytyy sällejä, jotka tekee mitä haluaa.

        On nuo kelkkailijat jo suorastaan vaara muillekin ihmisille kuin itselleen . Ajavat humalassa ja ties missä. Eipä taida puhalluttajia riittää eikä rajavartijoita. Työtä olisi noillakin reiteillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On nuo kelkkailijat jo suorastaan vaara muillekin ihmisille kuin itselleen . Ajavat humalassa ja ties missä. Eipä taida puhalluttajia riittää eikä rajavartijoita. Työtä olisi noillakin reiteillä.

        Toivottavasti voluutio karsii tyhmimmät yksilöt Darvinin opin mukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti voluutio karsii tyhmimmät yksilöt Darvinin opin mukaisesti.

        Darvinin laki. Mielenkiintoinen kokonaisuus näinä päivinä. Älykköjä ollu ennenkin .


    • Anonyymi

      Ketä varten kelkkailu-uria nyt sitten pitäisi kunnostaa, paikallisia kelkkailijoita vartenko?
      Unohdetaanko täysin lenkkeilijät, ovatko kävely/lenkkeilytiet hyvin hiekoitettuja?

      • Anonyymi

        Niitä varten jotka tuo kuntaan ja matkailuyrittäjille riihikuivaa rahaa, siis etelän kelkkajuppeja varten.


    • Anonyymi

      Ei tarvita nyt kelkkauria.

    • Anonyymi

      Kireitä siimoja kelkkareiteille. T.kalamies

      • Anonyymi

        Laitoin nettivinkin. Katsotaan minkälaisia siimoja sieltä varastostasi löytyy.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2012
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1559
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      145
      1448
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1318
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1260
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      274
      1090
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      124
      991
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      967
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      51
      802
    Aihe