miksi minun pikkusiskoni ei puhu se on 3v. osaako joku vastata mulle ???
siskoni
5
901
Vastaukset
- Maailmankiertäjä
Janina, ei siihen suoraa vastausta voi kukaan antaa. Mutta lohdutuksen sanana voin sanoa: Suomessa on satoja tuhansia aikuisia, jotka kylläkin puhuvat, eivät tosin tiedä mistä puhuvat.
Ja vielä enemmän on niitä, jotka puhuvat, mutteivat ymmärrä puhetta!!! Tarkimman vastauksen saat varmaankin joltain "geeniexpertiltä". - apua
3-vuotiaalla lapsella puheen pitäisi olla jo täysin ymmärrettävää, joten siskollasi on jonkinlainen "häiriö". Etsi esimerkiksi internetistä tietoa puhumattomuudesta (mutismi tai autismi sanoilla). Vaikea sanoa, mikä siskollasi on, koska et sen enempää kerro hänestä.
- Kika
Kuuleeko siskosi? Tai jos hän kuulee huonosti?
Esim. korvatulehdusten seurauksena voi tulla sellainen liimakorva, että voi olla vaikea kuulla selvästi ja siksi vaikea oppia puhumaan.
Entä ymmätääkö siskosi mitä sinä hänelle sanot?
Kannattaa kysyä neuvolasta mitä kannattaisi tehdä. - Suvineito
Jos siskosi ei reagoi mitenkään puheeseesi tai edes koskaan vilkaise niin saattaa olla kuulossa vikaa, muta tunnen lapsia jotka oppivat vasta myöhään (tuota myöhemmin) puhumaan.
- lisäys
niin, mutta jos kyse on autismista, niin autistinen lapsi kyllä kuulee, mutta ei reagoi välttämättä puheeseen eli antaa sellaisen kuvan, että ei kuule. reagoiko siskosi puheeseen? tuoko tavaroita, kun pyydät tms.? Kysehän voi olla vaan "viivästyneestä" puheen kehityksestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?843432- 252023
- 1941931
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w3421319Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell851299Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale891137Varoitus kyläläisille Suomussalmella
Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo12935- 82933
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.23855Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha61790