talvilöpön säilyvyys

Anonyymi

Pitäisi jemmata talvi moottoripolttoöljyä ensi syksyä varten kun sitä ei kesällä kuitenkaan saa. Onko kokemusta kellään aineiden sälyvyyseroista SEO/ NESTE?

16

159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Asiat näkee nesteen sivuilta

• Anonyymi

Säilyy vaikka maailman tappiin asti, jos mukaan ei kondensoidu vettä. Neste ja Teboil samaa tavaraa.

• Anonyymi

Miten niin ei kesällä saa talvilaatuista MPÖ:ä ? Minä tilaan sitä joka kesä omaan säiliöön vähintään 1000 litraa ja aina on toimitettu.
      Säilyvyys on hyvä, kun et vain tosiaan kondensoi vettä sinne säiliöön. Monta vuotta on säilyy.

• Anonyymi

Talvilaatua saa ympärivuoden. En ole yli 20 vuoteen käyttänyt kuin talvilaatua. Olen säästynyt monelta murheelta syksyisin kun ei ole traktorit hyytyneet ensipakkasilla.

• Anonyymi

Voiko siitä olla haittaa moottorille, jos käyttää talvilaatua kesällä ?

• Anonyymi

Syöttöpumppu ei välttämättä kiitä eli voi porsia kuumalla ilmalla, jos tekee jotain raskasta peltotyötä. Nykyisin talvilaatu on liian kuivaa, siksi suosittelen jotain polttoaineen sekaan laitettavaa voiteluainetta kesällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syöttöpumppu ei välttämättä kiitä eli voi porsia kuumalla ilmalla, jos tekee jotain raskasta peltotyötä. Nykyisin talvilaatu on liian kuivaa, siksi suosittelen jotain polttoaineen sekaan laitettavaa voiteluainetta kesällä.

Liian kuiva polttoaine on vain Nesteellä.

• Anonyymi

Leikkaa kiinni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Leikkaa kiinni.

Jep, niin huomasin, että suuttimen neulat alkoi tarttua kiinni. En käyttäisi raskaassa työssä talvilaatua kesällä,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep, niin huomasin, että suuttimen neulat alkoi tarttua kiinni. En käyttäisi raskaassa työssä talvilaatua kesällä,

Kesä ja talvilaadun voitelevuus on sama öljy-yhtiöiden tuoteselosteiden mukaan.
        Ainakin näillä seuduilla mittarikentällä on vain talvilaatua myynnissä kesät talvet, mikä onkin järkevää.
        Kesälaadussa on hieman suurempi energiasisältö, kuorma-autossa perävaunulla voi säästää 2-3 dl /100km, mikä tekee paljon isossa kuljetusliikkeessä. Traktorikäytössä kukaan tuskin eroa pystyy todentamaan.

• Anonyymi

Jep, kyllä talviainetta varmaan saa kun tilaa säiliöön, mut ei saa mittarikentältä ainaskaan koko kesän ajan ja minun vuosikulutus on n.150 litraa. Pitää vaan otta neljä kannua (80 lt) niillä pärjään ens talveen.

• Anonyymi

Talvilaadulla on vähän pienempi energia määrä kuin kesälaadulla. Siis, talvilaadulla kulutus on vähän suurempi.

• Anonyymi

Talvi moottoripolttoöljyä saa monista mittarikentistä ympäri vuoden, joissa ne säiliöt on, uudemmilla asemilla ei välttämättä saa.

• Anonyymi

Täyssynteetistä 2-T öljyä joukkoon puoli litraa tankilliseen, se voitelee moottoripolttoöljyn on sitten kesä tai talvilaatua käytössä, 20 vuotta vanhoihin traktorehin, uudempiin ei niin väliä tai hyötyä.

• Anonyymi

Terve. Mulla on 25 vuotta sitten 5 tonnisen foordin ruiskutuspumpun elementit alkoi vuotamaan polttoaineen pumpun öljyn sekaan, ja vuotamaan täältä ulos hukkaputken kautta maastoon. Laitoin hukkaputken menemään takaisin polttoaine tankkiin. Ratkaisin ruiskutuspumpun voitelun sillä, että laitoin aina tankkauksen yhteydessä halvinta noottoriöljyä polttoaineen sekaan, ja hyvin on toiminut.

• Anonyymi

Mutta mieluimmin sitä 2-t öljyä vaikka vaan loraus tankkiin , ei sitä paljoa kulu, se on siihen parhaiten sopivaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      34
      2755
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      36
      2591
    3. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2564
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      96
      2094
    5. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      40
      1961
    6. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      313
      1742
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      150
      1526
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      73
      1388
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1158
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      27
      1123
    Aihe