Lukekaa nyt Raamattua!

KR 1933/-38
Matt. 18:20 Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä.

Huomaa ettei Jeesus tuossakaan tee eroa ihmisten välillä. Vaikka esim. Jos monen vellun mielestä niin kelvottomat mamutkin kokoontuvat Hänen nimessään, Niin Hän on heidänkin keskellä.

Nyt velluilla ja muillakin on aikaa ja mahdollisuus tutustua Raamattuun yksin tai pienissä ryhmissä, sillä hallitus kielsi yli kymmenen ihmisen kokoontumiset. Jokaiseen pien kokoontumiseen Raamatun sanan ääreen ei riitä vl-eksyttäjiä vääntämään vinoon selvää sanomaa muuttamaan armon irstaudeksi.

Coronaepidemia siis voi olla suureksi siunaukseksi monelle vellulle. Nyt monet hestä voi löytää Herran.

45

99

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jumalan teitä emme tiedä, tärkeintä on pitää omasta uskosta huoli, niinhän raamattu opettaa.

• Anonyymi

Et tiedäkään, sillä kaikki valta on Messias Jeesuksella.
        Tee parannus, kuten Paavali.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et tiedäkään, sillä kaikki valta on Messias Jeesuksella.
        Tee parannus, kuten Paavali.

r

Parannuksen olen tehnyt ja uskon, Jeesukseen. Hän on sovittanut syntimme.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parannuksen olen tehnyt ja uskon, Jeesukseen. Hän on sovittanut syntimme.

Hyvä, mutta Hän on myös kaikkivaltias, myönnätkö sen ihmisten edessä?

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä, mutta Hän on myös kaikkivaltias, myönnätkö sen ihmisten edessä?

r

Jeesus nähdään mielellään uhrilampaana, mutta Hänen herruutensa tunnustaminen onkin melkein kaikille mahdottomuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus nähdään mielellään uhrilampaana, mutta Hänen herruutensa tunnustaminen onkin melkein kaikille mahdottomuus.

Paitsi pelastuville kristityille.
        Ilman sen tunnustamista ei peritä Iankaikkista elämää, sata varmasti.
        Ilman sitä ei ole uksoa Jeesukseen.
        Se on samalla tasolla, kun synnin jakaminen; -suksen nimessä ja veressä.
        Eli markkinameininkiä, ihmisuskoa, pakanallista sellaista.
        Kunnioitan rehellisyyttäsi.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paitsi pelastuville kristityille.
        Ilman sen tunnustamista ei peritä Iankaikkista elämää, sata varmasti.
        Ilman sitä ei ole uksoa Jeesukseen.
        Se on samalla tasolla, kun synnin jakaminen; -suksen nimessä ja veressä.
        Eli markkinameininkiä, ihmisuskoa, pakanallista sellaista.
        Kunnioitan rehellisyyttäsi.

r

Meneppä höperö uksoinesi pakanan patjallesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meneppä höperö uksoinesi pakanan patjallesi.

Kommentoi "uksoinesi" asiaa, älä kirjoittajaa, ettet nolaa itseäsi ennen nukkumaan menoa.

• Anonyymi

Jumala lahjoittaa meille uskon, usko ei tule meistä itsestämme. Ja kun olemme tulleet Kristukseen, niin meidän tulee pysyä Hänessä.
        Raamatussa on myös neuvo mennä kaikkeen maailmaan ja julistaa evankeliumia kaikille luoduille, Herra itse antaa siihen voiman.

• Anonyymi

Ja samalla viedä ilosanomaa kaikille luoduille

• Anonyymi

Kovasti on omatekoista ja ihmisvetoista "uskoa", valitettavasti. Eihän Raamattu opeta sellaista mikä ei ihmisille ole lainkaan mahdollistakaan, nimittäin uskoa Kristukseen OMALLA TAHDOLLAAN ja tekemisillään.

Pelastava usko on näet Jumalan lahja, sen Jumala antaa kenelle antaa, kenelle hän tahtoo.

Room. 9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan".
      Room. 9:16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.

• Viettelysten on toki tultava sanoi Jeesuskin ja nyt ne tulevat sinun kauttasi vl-eksyttäjä. tiedät kenen on helpompi mennä myllynkivi kaulassa meren syvyyksiin kuin sinun osasi on oleva Taivaallisen Tuomarin edessä.

Annat ymmärtää että vellut ovat Jumala. Lisäksi annat ymmärtää ettei Jeesus ole Herra ja Jumala kuten Raamattu selvästi sanoo. Kun ihminen tuntee vetoa Jeesuksen puoleen,SILLOIN HÄN AINA VETÄÄ IHMISTÄ PUOLEENSA. Se ei voi olla oma tahto.

KR 1933/-38
        Joh. 12:32 Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni."

Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Joh. 3:14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,

Joh. 8:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut

Fil. 2:10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,

Fil. 2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra!

• Viettelysten on toki tultava sanoi Jeesuskin ja nyt ne tulevat sinun kauttasi vl-eksyttäjä. tiedät kenen on helpompi mennä myllynkivi kaulassa meren syvyyksiin kuin sinun osasi on oleva Taivaallisen Tuomarin edessä.

Annat ymmärtää että vellut ovat Jumala. Lisäksi annat ymmärtää ettei Jeesus ole Herra ja Jumala kuten Raamattu selvästi sanoo. Kun ihminen tuntee vetoa Jeesuksen puoleen,SILLOIN HÄN AINA VETÄÄ IHMISTÄ PUOLEENSA. Se ei voi olla oma tahto.

KR 1933/-38

Joh. 3:14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,

Joh. 8:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut

Fil. 2:10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,

Fil. 2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra!

• Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

Viettelysten on toki tultava sanoi Jeesuskin ja nyt ne tulevat sinun kauttasi vl-eksyttäjä. tiedät kenen on helpompi mennä myllynkivi kaulassa meren syvyyksiin kuin sinun osasi on oleva Taivaallisen Tuomarin edessä.

KR 1933/-38

Olen odottanut tuon vl-veljen vasta-argumenttia mutta taisi mennä jauhot suuhun.

• Anonyymi

>>Kovasti on omatekoista ja ihmisvetoista "uskoa", valitettavasti. Eihän Raamattu opeta sellaista mikä ei ihmisille ole lainkaan mahdollistakaan, nimittäin uskoa Kristukseen OMALLA TAHDOLLAAN ja tekemisillään.
        Pelastava usko on näet Jumalan lahja, sen Jumala antaa kenelle antaa, kenelle hän tahtoo.**

Kova aloitus sekulaarina.

Missään Raamatussa ei kerrota, että Jumala pelastaa, mutta siellä kerrotaan vastoin pakanallista kirjoitustasi, että ihminen omalla uskollaan tulee pelastetuksi.

Valaisen Sinua hieman. Jeesuksen itsensä neuvo, on tehdä parannus ja ottaa Hänet vastaan Kaikkivaltiaana Kuninkaana.

Valehteleeko Jeesus näissä jakeissa?

Joh. 6:35 Jeesus sanoi: "Minä olen elämän leipä. Joka tulee minun luokseni, ei koskaan ole nälissään, ja joka uskoo minuun, ei enää koskaan ole janoissaan.

Joh. 7:38 Joka uskoo minuun, 'hänen sisimmästään kumpuavat elävän veden virrat', niin kuin kirjoituksissa sanotaan." ( Vahvistettu Jes. 58:11)

Joh. 11:25 Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tämän?"

Joh. 12:46 Minä olen valo ja olen tullut maailmaan siksi, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen.

Sitten, tekeekö Jumala syntiä, jos antaa uskon kenelle tahtoo? Ei, vaan vetää kaikkia Poikansa puoleen; Joh. 16:9 Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun!

Sitten missä kasteen merkitys; Mark. 16:16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Avatkoon nämä kohdat Sinulle rohkeutta tehdä parannus Jeesukseen.

r

• Anonyymi

Jolta teot puuttuvat, puuttuu myös usko Jeesukseen.
        Usko lahkoihin on aivan eri asia.
        Jaak. 2:14
        Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä?
        Jaakob myös jatkaa; Jaak. 2:26

Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja

Toisessa alkutektissä sanotaan; usko ilman tekoja on teeskentelyä.

r

• Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

Viettelysten on toki tultava sanoi Jeesuskin ja nyt ne tulevat sinun kauttasi vl-eksyttäjä. tiedät kenen on helpompi mennä myllynkivi kaulassa meren syvyyksiin kuin sinun osasi on oleva Taivaallisen Tuomarin edessä.

KR 1933/-38

Raamatussa ovat viettelykset monikossa. Joten ei käy vanhoillislestadiolsisuuteen
        (pitäisi olla viettelys tulee ja samoin eriseura Raamatussa monikossa eriseurat ...)

Heitä hiiteen Saaleminpastori höpöttäminen. Maailmassa ei ole kuin kaksi joukkoa ja kaksi tietä.

Se ei riitä, jos uskoo, että Jeesus on Herra uskoohan p e r k e l e e t k i n.

• Anonyymi

Usko on ihmisvetoista, Jeesus sen kertoo.

Olen usein tuonut asian esille, ja laitan vain Matteuksen evankeliumissa olevat paikat, muissa niitä on yli 40 kappaletta, käskynomaiseti kehoittaa TEHKÄÄ, eli pelastava teko; Tehdä parannus, kuten Paavali teki, yms n 50 kertomusta.
        Matt. 3:2

ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
        Matt. 3:3

Sillä hän on se, josta profeetta Esaias puhuu sanoen: "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'."
        Matt. 3:8

Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä,
        Matt. 4:17

Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
        Matt. 7:12

Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.
        Matt. 12:33

Joko tehkää puu hyväksi ja sen hedelmä hyväksi, tahi tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi; sillä hedelmästä puu tunnetaan.
        Matt. 23:3

Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee.
        Matt. 28:19

Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        Mark. 1:3

"Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'",
        Mark. 1:15

ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".

Nämäkö on omatekoista, kyllä todella on. Mutta Sinun on vaikea TEHDÄ parannus Jeesukseen, koska ei ole juuri sinulle sorvattua jeesusta, poisluettuna SRK.

Sinun tapaista ei ole vielä Jumalan vetänyt Jeesuksen puoleen (Joh 6;44)? Mutta eihän sinulla Jumalaakaan, koska tie Isän luokse käy Pojan kautta, Joh. 14:6
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

>>Kovasti on omatekoista ja ihmisvetoista "uskoa", valitettavasti. ** Joten valheesi paljastuu ja jos elät tuollaisessa opissa ja kirjoitat ilman Raamatun jakeita, lähde lätkimään tuollaisesta pakanallisesta lahkosta.

Jeesukseen voi uskoa vaikka autolla saarella ja tehdä lupaus Hänelle siitä, että alkaa seurata Häntä.

>Pelastava usko on näet Jumalan lahja, sen Jumala antaa kenelle antaa, kenelle hän tahtoo. ** Et oikein ole perillä Raamatusta. Siteeraat käytännössä Mooseksen tekoja, sekä sanomaa.

Elätkö 3000 vuotta sitten olevassa Israelissa.

Etkö ole lukenut Lut kirkon päivän tekstiä, Ef 2;15 Hän on kumonnut lain käskyineen ja säädöksineen, jotta hän omassa itsessään loisi nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, ja näin hän on tehnyt rauhan

Ymmärrätkö, eli jos teet parannuksen Jeesukseen, Mooseksen jutut on historiaa, ellet, olet kahden tason orja, Lain ja SRK;n.

Olisit jatkanut, niin olisit päässyt kontekstiin; 17 Kirjoituksissa sanotaan faraolle: "Sen vuoksi minä korotin sinut, että sinun kohtalossasi osoittaisin voimani ja että minun nimeäni julistettaisiin koko maailmassa."

Joten koskettaako tämä Sinua, vai faaraota.

Myös siitä omasta tahdosta; Tahto on syödä, mennä töihin, tehdä lapsia hallitusti, joka varmaan on sinulle johun muun käsissä, kun Kaikkivaltiaan Jeesuksen, josta UT kertoo useamman kerran,, mutta sa vaatii tutkimista, joka on ihmisteko.

Tee parannus Jeesukseen.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa ovat viettelykset monikossa. Joten ei käy vanhoillislestadiolsisuuteen
        (pitäisi olla viettelys tulee ja samoin eriseura Raamatussa monikossa eriseurat ...)

Heitä hiiteen Saaleminpastori höpöttäminen. Maailmassa ei ole kuin kaksi joukkoa ja kaksi tietä.

Se ei riitä, jos uskoo, että Jeesus on Herra uskoohan p e r k e l e e t k i n.

Mainitsetko missä ne viettelykset on monikossa?
        Se on vain käännösvirheessä Luuk 17;1 -38 käännöksessä, ei muissa.

Muualla sitä ei esiinny?

Alkuteksti kuuluu seuraavasti; 1. Ja Jeshua sanoi hänen oppilailleen, etteivät ne kompastukset voi olla tulematta, mutta voi sitä, jonka kautta ne tulevat.

Kysymyksessä on kompastukset. Jokainen meistä kompuroi, jopa päivittäin.

Kun kommentoit Salem pastoria kielteisesti, olet itse eriseurassa, sielunvihollisen tiellä.

Saatanallinen kommenttisi; Se ei riitä, jos uskoo, että Jeesus on Herra uskoohan p e r k e l e e t k i n.** Missään ei Raamatussa sanota niin, mutta sanotaan että he, pahat hengetkin uskovat Jumalaan, mutta eivät tunnusta Jeesusta Messiaaksi.

Joten aika pahassa porukassa olet.

Muuten Saalemista. Salem tai Saalem on heprean kielen rauhaa takoittavan sanan Šalom (Shalom) variantti, jota Vanhassa testamentissa käytetään Jerusalemin runollisena nimenä. Nykykäytössä sana on useiden paikkakuntien, seurakuntien ja kirkkojen nimi tai niiden osa. **

Eikö Sinulle kelpaa Herran rauha?

r

• Anonyymi

Joo. En ole aina uskonut tuohon, että ihminen ei saa mitään aikaan. Mutta nykyisin on helppo uskoa niin. Kun pahuus voittaa ja dharma taantuu ja alkaa ontua yhdellä jalalla on ihminen täysin voimaton pahuuden edessä. Tarvitaan inkarnaatio taivaasta lähetetty, joilla on edellytykset ja valtuudet voittaa dharmalle takaisin elintilaa ja saada se jälleen kulkemaan kaikilla neljällä jalalla. Sillä maan päälle ei voida perustaa mitään valtakuntaa tai järjestöä ilman saatanaa ja saatanan kumartamista. Ihminen ei voi kumartaa saatanaa, mutta enkelit ja inkarnaatiot ovat lankeevaisuuteen taipuvaisia sekä eivät omaa edes omaatuntoa. He voivat hyvin kumartaa saatanaa ja saada aikaan suuria järjestöjä, loistavuutta ja valtakuntia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo. En ole aina uskonut tuohon, että ihminen ei saa mitään aikaan. Mutta nykyisin on helppo uskoa niin. Kun pahuus voittaa ja dharma taantuu ja alkaa ontua yhdellä jalalla on ihminen täysin voimaton pahuuden edessä. Tarvitaan inkarnaatio taivaasta lähetetty, joilla on edellytykset ja valtuudet voittaa dharmalle takaisin elintilaa ja saada se jälleen kulkemaan kaikilla neljällä jalalla. Sillä maan päälle ei voida perustaa mitään valtakuntaa tai järjestöä ilman saatanaa ja saatanan kumartamista. Ihminen ei voi kumartaa saatanaa, mutta enkelit ja inkarnaatiot ovat lankeevaisuuteen taipuvaisia sekä eivät omaa edes omaatuntoa. He voivat hyvin kumartaa saatanaa ja saada aikaan suuria järjestöjä, loistavuutta ja valtakuntia.

Miten sitten ensimmäinen messaaninen seurakunta; Matt. 16:18
        Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari ( kallio) , ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita

Perustaiko Saatana sen?

Miten seurakunnat Kreikkaan ja Turkkiin, kuka ne perusti Jeesuksen aikana?

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usko on ihmisvetoista, Jeesus sen kertoo.

Olen usein tuonut asian esille, ja laitan vain Matteuksen evankeliumissa olevat paikat, muissa niitä on yli 40 kappaletta, käskynomaiseti kehoittaa TEHKÄÄ, eli pelastava teko; Tehdä parannus, kuten Paavali teki, yms n 50 kertomusta.
        Matt. 3:2

ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
        Matt. 3:3

Sillä hän on se, josta profeetta Esaias puhuu sanoen: "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'."
        Matt. 3:8

Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä,
        Matt. 4:17

Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
        Matt. 7:12

Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.
        Matt. 12:33

Joko tehkää puu hyväksi ja sen hedelmä hyväksi, tahi tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi; sillä hedelmästä puu tunnetaan.
        Matt. 23:3

Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee.
        Matt. 28:19

Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        Mark. 1:3

"Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'",
        Mark. 1:15

ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".

Nämäkö on omatekoista, kyllä todella on. Mutta Sinun on vaikea TEHDÄ parannus Jeesukseen, koska ei ole juuri sinulle sorvattua jeesusta, poisluettuna SRK.

Sinun tapaista ei ole vielä Jumalan vetänyt Jeesuksen puoleen (Joh 6;44)? Mutta eihän sinulla Jumalaakaan, koska tie Isän luokse käy Pojan kautta, Joh. 14:6
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

>>Kovasti on omatekoista ja ihmisvetoista "uskoa", valitettavasti. ** Joten valheesi paljastuu ja jos elät tuollaisessa opissa ja kirjoitat ilman Raamatun jakeita, lähde lätkimään tuollaisesta pakanallisesta lahkosta.

Jeesukseen voi uskoa vaikka autolla saarella ja tehdä lupaus Hänelle siitä, että alkaa seurata Häntä.

>Pelastava usko on näet Jumalan lahja, sen Jumala antaa kenelle antaa, kenelle hän tahtoo. ** Et oikein ole perillä Raamatusta. Siteeraat käytännössä Mooseksen tekoja, sekä sanomaa.

Elätkö 3000 vuotta sitten olevassa Israelissa.

Etkö ole lukenut Lut kirkon päivän tekstiä, Ef 2;15 Hän on kumonnut lain käskyineen ja säädöksineen, jotta hän omassa itsessään loisi nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, ja näin hän on tehnyt rauhan

Ymmärrätkö, eli jos teet parannuksen Jeesukseen, Mooseksen jutut on historiaa, ellet, olet kahden tason orja, Lain ja SRK;n.

Olisit jatkanut, niin olisit päässyt kontekstiin; 17 Kirjoituksissa sanotaan faraolle: "Sen vuoksi minä korotin sinut, että sinun kohtalossasi osoittaisin voimani ja että minun nimeäni julistettaisiin koko maailmassa."

Joten koskettaako tämä Sinua, vai faaraota.

Myös siitä omasta tahdosta; Tahto on syödä, mennä töihin, tehdä lapsia hallitusti, joka varmaan on sinulle johun muun käsissä, kun Kaikkivaltiaan Jeesuksen, josta UT kertoo useamman kerran,, mutta sa vaatii tutkimista, joka on ihmisteko.

Tee parannus Jeesukseen.

r

Ei tutkiminen auta, eikä ihmisteot muilla kuin vapaitten suuntien tee-itse typeillä.
        Menee tosin syvästi harhaan.

• Anonyymi

Itsensä täydelliseksi julistaminen ja itsensä epätäydelliseksi julistaminen tapahtuvat molemmat ihmisestä itsestä käsin. Ihminen, joka on siis vain ihminen, lausuu molemmat "tuomiot" itsensä yli. Kyse onkin siitä, millä perusteella "tuomio" julistetaan. Epätäydelliseksi julistaminen tapahtuu käsittääkseni aina niin, että ihminen katsoo itseensä, itseään ja elämäänsä, sisäistä ja ulkoista, ja toteaa: "Ei kovin hyvältä näytä", ja lausuu epätäydellisyys-tuomionsa itsensä yli. Mutta tällöin ihminen vertaa itseään johonkin ihanteeseen, joka EI OLE HÄN ITSE. Ihminen on erillinen "minä", ja ihanne, johon hän itseään vertaa, on erillinen Jokin - vaikkapa Mooseksen laki tai Kristuksen esimerkki. Jos "tuomion" on tapahduttava näin - tällaisten ehtojen vallitessa - varmasti kaikki joutuvat antamaan itsestään lausunnon "epätäydellinen".
      Mutta Kristuksessa on toisin. Kristuksessa arviota ei suoriteta niin. Kristuksessa ei ole eikä vallitse edellä mainitun kaltaista "erillisyyttä" (siten että Kristus olisi minusta erillinen ja minä Kristuksesta erillinen). Kristuksessa vallitsee YKSEYS. Tästä ja nimenomaan tästä kertovat Viiniköynnös- ja Kristuksen ruumis -vertaukset. Tätä tuntuu ihmisten olevan vaikea käsittää. Viiniköynnöksen oksa ei ole köynnöksestä millään tavoin erillinen eikä ole koskaan ollutkaan; se on yhtä ja samaa orgaanista Ykseyttä, Köynnöstä. Samoin on ruumiinjäsenten kanssa; jos käteni osaisi ajatella ja ajattelisi, ettei se ole osa minua, ei se siltikään olisi minusta erillinen vaan minun käteni - siis MINUA. Samoin on meidän laitamme Kristuksessa; me emme ole Hänestä erillisiä vaan YHTÄ Hänen kanssaan. Ja tässä ykseydessä me olemme tietenkin täydellisiä, koska ei ole olemassa Täydellistä Viiniköynnöstä ilman oksiaan eikä Täydellistä Ihmistä ilman ruumista. TÄMÄ täydellisyys on meidän osamme, ei omasta ansiostamme, vaan Kristuksen ristin ansiosta. Ja TÄMÄ täydellisyys on ja pysyy, koska tämä YKSEYS on ja pysyy. Heti kun me alamme arvioida itseämme jotenkin "erillisinä", me olemme jo leikanneet ajatuksissamme itsemme irti tästä YKSEYDESTÄ, joka on ja pysyy ja joka on totta niin kuin Kristus itse on totta.
      Siksi epätäydellisyys-tuomio on omalla laillaan totuus, mutta tuomiona se on vanhentunut; sen ehdot eivät ole enää voimassa, koska syytekirjelmä naulittiin jo ristille ja meidät itsemme erillisinä itseinä lakkautettiin ristillä. Ja kyseinen vanhentunut tuomio perustuu siis siihen harhakuvitelmaan, että me muka olemme edelleen olemuksemme juuria myöten Kristuksesta erillisiä, kun näin ei ole.
      Ja koska Jeesuksen Kristuksen veri kiertää kaiken aikaa ruumiissaan, se huuhtelee meitä kaiken aikaa puhdistaen meitä jatkuvasti meidän synneistämme. Joten siksikään meidän ei tarvitse arvioida itseämme vajavaisuuksiemme ja syntiemme perusteella, koska ne häipyvät jatkuvalla syötöllä olemattomiin.

Syvälle on juurtunut sellainen virheellinen ajatus, että meidät määritellään ja meitä arvioidaan (ja meidän on sopivaa määritellä ja arvioida itseämme) ajatustemme, ajattelumme, tunteidemme, asenteidemme, laiminlyöntiemme, lankeemustemme ja ties minkä meissä ilmenevän perusteella. Tämä ajatus on Mooseksen lain siamilainen kaksonen, eräänlainen moderni uusitestamentillinen "laki". Tämä on täysin yleisinhimillinen ilmiö. Sanoohan Paavalikin, että "pakanat ovat itse itselleen laki". Mutta koska meidät on kuoletettu pois niin laista, itsestämme kuin itsemme omistamisestakin, emme enää elä me, vaan Kristus meissä. Tällöin on niin, että jo ensimmäinen itsetuomiota hamuava ajatuksen aihiokin on eräänlainen kangastus - kangastus erillisestä (ja samalla vähintäänkin jossakin määrin autonomisesta) itsestä, joka kuvittelee voivansa ryhtyä tuomitsemaan itseään erillisesti ja erillisenä. Ilmaus "itsessämme me olemme vain..." on eräs tämän kangastuksen ilmenemismuoto.

• Anonyymi

Rukoilkaa.

• Velioletettu kirjoittaa paljon korkean viisauden sanoja. Kappalejako helpottaisi lukemista.

Minä tyydyn tähän Paavalin ohjeeseen:

1Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

• Anonyymi

Itsensä tutkiminen on tärkeää, mutta koen, että tuloksen saaminen on Jeesuksen asia.

Itse olen antanut itselleni ymmärtää, että kun elää Jeesuksen antaman ohjeen mukaan, ongelmaa ei ole olemassa.

Ehkä paras yksittäinen jae on Matt 28;20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

Joka kuuluu alkutekstin mukaan; 20. Ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso; minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun saakka. Amen."

Siinä on paljon Pyhää, aivan riittävästi ja erikoista se, että se on poikkeuksellisesti käännetty lähes sana sanasta oikein.

Eli, miten se on vaikuttanut minun elämääni?

Tietenkin alkulähteeni on minulle eduksi, olen syntynyt Messiaanisen israelilais- perheeseen ja saanut siltä opetus- kasvatuksen, kasvatuksen joka ikään kuin velvoitti tutkimaan Jumalan tahtoa, Poikansa suhteen.

Se on jatkunut, pienten kommellusten jälkeen Pyhänä, sekä opettajana.

Mutta kynnyksiä tuossa Jeesuksen opetuksessa oli, mm kaste, upotuskaste, jonka otin pitkän pohdinnan jälkeen, jossa sain synnit anteeksi, ja vanha ruumiini jäi veden alle, ja uusi luomus, Kristus/ Messiaan ja minun yhteinen ruumis nousi puhtaana ylös vedestä.

Tästä Messiaanisen seurakunnan rakentaja kirjoittaa vakavasti; 1. Piet. 3:21
        Tuon esikuvan mukaisesti teidät PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te SIINÄ LUOVUTTE SAASTEISESTA ELÄMÄSTÄ vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Tämä on yksi askel Pyhyyteen.

Aikoinaan, murrosiän jälkeen Bar- tilanteessa tein parannuksen Jeesukseen, joka antoi samalla Pyhän Hengen, sekä muutama armolahjoja, sekä kirkastaa vieläkin Jeesusta ja hänen lupaustaan, - Ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen teille käskenyt.

Luonnollisesti sitä lisää teologiset tutkintoni.

Jeesus kaikkivaltiaana myös lupaa olla kanssani loppuun asti, joten tämä on osa sitä ihmisen Pyhyyttä, jota ei muuten saa, näin on nimi Taivasten kirjassa.

Sinulla on kuitenkin hyvä, pyyteetön ja pyhyyttä tavoitteleva kirjoitus, pidän siitä mutta kommentoin, joka on palstan tavoite.

Tuo oma käsittely täydellisyydestä, tai epätäydellisyydestä on omantunnon juttu, - olenko elänyt oikein, ja olenko muistanut kunnioittaa sekä löytää ohjeita Kaikkivaltiaan Jeesuksen elämästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsensä tutkiminen on tärkeää, mutta koen, että tuloksen saaminen on Jeesuksen asia.

Itse olen antanut itselleni ymmärtää, että kun elää Jeesuksen antaman ohjeen mukaan, ongelmaa ei ole olemassa.

Ehkä paras yksittäinen jae on Matt 28;20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

Joka kuuluu alkutekstin mukaan; 20. Ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso; minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun saakka. Amen."

Siinä on paljon Pyhää, aivan riittävästi ja erikoista se, että se on poikkeuksellisesti käännetty lähes sana sanasta oikein.

Eli, miten se on vaikuttanut minun elämääni?

Tietenkin alkulähteeni on minulle eduksi, olen syntynyt Messiaanisen israelilais- perheeseen ja saanut siltä opetus- kasvatuksen, kasvatuksen joka ikään kuin velvoitti tutkimaan Jumalan tahtoa, Poikansa suhteen.

Se on jatkunut, pienten kommellusten jälkeen Pyhänä, sekä opettajana.

Mutta kynnyksiä tuossa Jeesuksen opetuksessa oli, mm kaste, upotuskaste, jonka otin pitkän pohdinnan jälkeen, jossa sain synnit anteeksi, ja vanha ruumiini jäi veden alle, ja uusi luomus, Kristus/ Messiaan ja minun yhteinen ruumis nousi puhtaana ylös vedestä.

Tästä Messiaanisen seurakunnan rakentaja kirjoittaa vakavasti; 1. Piet. 3:21
        Tuon esikuvan mukaisesti teidät PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te SIINÄ LUOVUTTE SAASTEISESTA ELÄMÄSTÄ vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Tämä on yksi askel Pyhyyteen.

Aikoinaan, murrosiän jälkeen Bar- tilanteessa tein parannuksen Jeesukseen, joka antoi samalla Pyhän Hengen, sekä muutama armolahjoja, sekä kirkastaa vieläkin Jeesusta ja hänen lupaustaan, - Ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen teille käskenyt.

Luonnollisesti sitä lisää teologiset tutkintoni.

Jeesus kaikkivaltiaana myös lupaa olla kanssani loppuun asti, joten tämä on osa sitä ihmisen Pyhyyttä, jota ei muuten saa, näin on nimi Taivasten kirjassa.

Sinulla on kuitenkin hyvä, pyyteetön ja pyhyyttä tavoitteleva kirjoitus, pidän siitä mutta kommentoin, joka on palstan tavoite.

Tuo oma käsittely täydellisyydestä, tai epätäydellisyydestä on omantunnon juttu, - olenko elänyt oikein, ja olenko muistanut kunnioittaa sekä löytää ohjeita Kaikkivaltiaan Jeesuksen elämästä.

jatkuu:

Jeesus ei julista ketään epätäydelliseksi, se on sielunvihollinen, Hän vain jättää pois luvuistaan ihmisen, jolla ei ole uskoa ja luottamusta Häneen.

Se on terveellinen prosessi miettiä.

Ainut idoli voi todellisuudessa olla vain Messias Jeesus, ihminen ihmiselle idolina on kun sanomalehti, emme näe toisen sydäntä, ainoastaan kuvat ja tekstin, mutta Jeesus sen näkee.

Tuomiota itsestään ei ole lupa lausua, jos se vaivaa pitää tehdä parannus takaisin täydellisen Jeesuksen "syliin", jopa päivittäin. Hän ei kiusaa kaikkivaltiaana, Hän ei tuomitse, ennen kuin jakaa jonoihinsa, mutta saatana sitä tekee päivittäin.

Kun olemme tehneet parannuksen Jeesukseen, Mooseksen laki on pois, mutta jos luotamme ihmiseen ja yksin Jumalaan, se on aina voimassa ja johtaa turmioon.

Kannattaa lukea Lut kirkon Päivän teksti, Ef 2 luvusta.

Onneksi meidän ei tarvitse antaa Jeesukselle lausuntoa itse, Hän tekee sen puolestamme.

Taas Jumalalle emme kelpaa, ennkuin täytämme 618 eri Lain kohtaa, ilman Jeesuksen tuntemustamme.
        Epätäydellisyydellä ei kannata leikkiä, sen voi Jättää Jeesukselle, Hän kyllä ohjaa kohti täydellisyyttä.

>>Kristuksessa Kristuksessa vallitsee YKSEYS. Tästä ja nimenomaan tästä kertovat Viiniköynnös- ja Kristuksen ruumis -vertaukset. ** Amen.

>>Heti kun me alamme arvioida itseämme jotenkin "erillisinä", me olemme jo leikanneet ajatuksissamme itsemme irti tästä YKSEYDESTÄ, joka on ja pysyy ja joka on totta niin kuin Kristus itse on totta.** Amen 2.

Loppua ei kannata minun kommentoida, se on suoraan Jeesuksesta.

Sitten osioon 2.

Mooseksen laki on kattava, sitä ei voi kukaan kiertää.
        Se on kun helminauha, pitkä nauha, jossa on 618 helmeä, keskellä reikä, jossa on naru, jolla ne liitetään yhteen ja laitetaan kaulalle.

Se ei ole irrallinen helmiläjä, jostaa voi ottaa yhden helmen kerrallaan, joka vastaa syntiä, koska enään ei voi uhrata viattoman verta, koska Viimeinen kaarista jo on uhrattu, ja Hänelle on annettu kaikki valta, ja Isä ei tuomitse enää ketään, jätti tuomiovallan Pojalleen.

Mutta siitä Lain helminuhasta, siitä jos ottaa pois yhden, niin kaikki helmet varisevat lattialle, joten tilanne on se, ettemme pysty täyttämään jo täytettyä lakia, sillä messias on Lain voittanut ja helmet pysyvät narussa, Hän tallessaan.

Tuossa Paavalin jutussa ei ole fokus laki, vaan aivan muuta. Roon 2; 14 Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia, saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki.

Se kertoo enemmälti siitä, että heillä omatunto (joka on Jumalan omaisuutta ihmisestä) kertoo, mikä on oikein ja mikä ei ole oikein, eli väärää.

Sitä kompaa Jeesauksen kaksoiskäskykin täydellisesti.

Lopulta myös pakanat oksastetaan Israelin viikunapuuhun ja saavat asua Ilmestyskirjan 21 luvun, jakeiden 1-6 mukaan iankaikkisessa elämässään Jerusalemissa.

Siellä ei ole enää tuomiota, sillä Jeesuksessa elävä on tuomion osalta siinä asemassaa, että saa nauttia Jeesuksen sovitustyöstä.

Raamattu myös ei kerro, että Pyhien kääröjä edes avattaisiin.

Suurella siunauksella r

• Anonyymi

Lukekaa Raamattua!

• Anonyymi

Olen iloinen siitä että vellut ovat julistaneet kaikki muut eriseuraksi. Se on uppiniskaisten ja omavanhurskaitten fariseusten paras tuntomerkki. He eivät ole niin kuin muut ihmiset.
        Jeesus kylläkin kutsui sellaisia kyykäärmeitten sikiöiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen iloinen siitä että vellut ovat julistaneet kaikki muut eriseuraksi. Se on uppiniskaisten ja omavanhurskaitten fariseusten paras tuntomerkki. He eivät ole niin kuin muut ihmiset.
        Jeesus kylläkin kutsui sellaisia kyykäärmeitten sikiöiksi.

Itse olen vl mutta en todellakaan väitä etteikö muualta voisi pelastua. En tiiä miksi sitä pidetään niin korkeassa arvossa "vain me" oppia. Raamattu on totuus!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse olen vl mutta en todellakaan väitä etteikö muualta voisi pelastua. En tiiä miksi sitä pidetään niin korkeassa arvossa "vain me" oppia. Raamattu on totuus!

Minäkin olen vl ja uskon, että muualtakin voi löytyä pelastavaa uskoa, emme me ihmiset kaikkea tiedä niinkuin Jumala. Nykyään elävä usko leviää ympäri maailmaa. Kuitenkin on varmaan kaikille selvää se, että esimerkiksi tällä palstalla kiroilevat ja pilkkaavat ihmiset eivät toimi Jumalan tahdon mukaisesti, heidän olisi tehtävä parannus pelastuakseen.

• Anonyymi

Lukekaa ja vielä järki päässä!
        Aika nopeasti tajuatte että kyseessä on Kalevalaan verrattava muinaistarinoiden kokoelma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin olen vl ja uskon, että muualtakin voi löytyä pelastavaa uskoa, emme me ihmiset kaikkea tiedä niinkuin Jumala. Nykyään elävä usko leviää ympäri maailmaa. Kuitenkin on varmaan kaikille selvää se, että esimerkiksi tällä palstalla kiroilevat ja pilkkaavat ihmiset eivät toimi Jumalan tahdon mukaisesti, heidän olisi tehtävä parannus pelastuakseen.

Jos kirjoitat Jumalan pelastavan, niin silloin on syytä menetellä, kuten Saul, tehdä parannus Jeesukseen, Hän on kaikkivaltias, ei Jumala.

• Anonyymi

Uskovainen ei saa yksiksensä lukea raamatuita.
      Vain VL- puhujaisilla on oikeus tutkailla tiettyjä (rajattuja) kohtia raamatuista.

• Anonyymi

Kuka sen raamatunlukemisen kieltää, sinäkö? Ja voit kertoa myös perusteet väitteellesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka sen raamatunlukemisen kieltää, sinäkö? Ja voit kertoa myös perusteet väitteellesi.

Muistuuko mieleen Espoon tapaus?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muistuuko mieleen Espoon tapaus?

Olen ulkona kuin lumiukko ko tapauksen suhteen. Joten kerro!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen ulkona kuin lumiukko ko tapauksen suhteen. Joten kerro!

Täällä varmasti käy sellaisiakin joilla on omakohtaista kokemusta tapahtuneesta, kertokoot he.

• Anonyymi

Tuo kokoontujien määrä menee mukavasti nykyisiin koronarajoituksiin.
      Jeesuksella oli myös tilannetajua aiheuttamansa kultin lopullisesta suosiosta. Olkoonkin että välillä sitä on käytetty suurempienkin ihmismassojen hallitsemiseen ja harhaanjohtamiseen.

• Anonyymi

Kyösti Kallion kehoitus

Sumen entinen presidentti Kyösti Kallio kehoitti 30.11.39:
      Kehoitan kaikkia, jotka tänä vakavana aikana palvelevat isänmaata, lukemaan Raamattua. Esi-isämme ovat vuosisatojen kuluessa, sekä ahdingoissa ja vainoissa että rauhan päivinä ammentaneet siitä elämää, voimaa ja lohtua. Nykyhetkenä kansamme tarvitsee Jumalan Sanan uudesti luovaa voimaa.

• Anonyymi

minkälainen oli espoon tapausl oliko se jokin iso pamaus vai mikö?

• Anonyymi

Lukekaa Raamattua!

• Anonyymi

Raamattua ei käsketä Raamatussa lukemaan, vaan tutkimaan.

r

• Anonyymi

Pitääkö olla miten liki toista, että JeesusJumala olisi varmasti läsnä?
      Puol metrii, metri? Sisäkkäin?
      Onko JeesusJumala läsnä jos pirautan kaverilleni 50 000 km päähän? Se kaverini on nääs tupakkaplantaasilla töissä. Se kerää sätkiä niistä tupakkipuista. Ja sit se lähettää niitä tupakkeja Suomen uskovaisille.

• Anonyymi

Millä planeetalla kaverisi on töissä? Maapallon ympärysmittakin on vain 40 000 km.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4096
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      184
      2459
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1597
    4. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1167
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      23
      1137
    6. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      894
    7. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      892
    8. Junan kylkeen autolla

Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      74
      863
    9. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      104
      850
    10. Oletko päättänyt

Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa
      Ikävä
      72
      810
    Aihe