Sosiaalihuollon asennoituminen

Anonyymi

Nykyään on ilmeisesti Suomella rahasta pulaa ja kyllä huomaa, että tukia ei haluta antaa millään edes rehdille raittiille opiskelijalle. Olen pyöritellyt totupäätöstä valituskierroksella tammikuusta asti ja aina vaan hakemus hylätään. Koskaan en pääse edes kunnolla selittämään asiaani. Saan lyhyesti kirjoittaa perusteluni, ja sieltä tulee bumerangina aina takaisin samat lauseet aivan kuin kukaan ei olisi edes lukenut perustelujani. Monesti mietin, että jollainhan kaupungin pelivelkaiset juopotkin pidetään hengissä, eli jotenkinhan nekin saa rahaa. Itse olen raitis opiskelija jolta on rahat loppu (pitkä tarina, mutta viinaan ne eivät menneet), mutta sanotaan että ei tipu.
Olen nimenomaan korostanut hakemuksessa, että minulla rahat eivät ole menneet riippuvuuksiin tai mihinkään tyhmyyksiin, vaan olen esim. maksanut omasta pussistani tonnilla sähkölaskuja, lääkärilaskuja, kotivakuutuksen ja vastaavaa.