Venttiilikopan tiiviste vuotaa

Anonyymi

Focus vuosimallia 2013 löytyy. Kävi tänään ihan normi vuosihuollossa ja huoltomiehet sanoi että;
venttiilikopan tiiviste vuotaa, sylinterikannen tiiviste vuotaa alkavasti, etukannen o-rengas vuotaa, säiliö aivan tyhjä, täytetty huollossa.

Sanoivat, että mikään ei ole akuutti kunhan hoitaa tämän vuoden puolella. Hinta arvio n. 1500€.

Lähinnä toi hinta hirvittää, niin yrittääkö huoltoliike ihan täysin kusettaa vai onko oikeesti niin iso homma että siksi hintaa?

9

10842

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuo on ihan normivika Fordeissa. sylinterin yläosa on avoin jäähdytyksen tehostamiseksi ja sylintereiden värinä pikkuhiljaa kuluttaa kannentiivisteen. Parempi vaihtaa ajoissa ennen suurempia vaurioita. Hinnassa ei oe vedätystä, kannenirroittaminen vie omen aikansa.

• Anonyymi

Ilmaa hinnassa on. Kilpailuta. kysele usealta liikkeeltä. Vaikka eri paikkakunniltakin..

• Anonyymi

Jos tuo olisi ollut KIA, olisi takuu ollut ilmeisesti huoltoon viedessä vielä voimassa. Toisaalta Kioissa ei ole tuollaisia vikoja , joten takuusta ei siinä mielessä ole hyötyä.

• Anonyymi

Mulla ei ainakaan ole koronaa, Töihin mennään maanantainakin.

Terv. Subaristi.

Koittakaa pärjätä.

• Anonyymi

siis jäähdytysneste säiliökö

• Anonyymi

Aivan ylihintainen jos venttiilikopan tiiviste vuotaa ja kertoivat tuon hinnan.

Usein todellinen vuoto on muualla venttiilikoppien tiivisteissä.

• Anonyymi

juu turbo kuumottaa sen tiivisteen
      mut kuulemma koko koppa pitää vaihtaa
      osat 250 euroa ja parin tunnin homma

• Anonyymi

Moi!

Olen keskustelun aloittaja.

Pientä päivitystä aiheeseen, huoltoliike lähetti tarkemmat tiedot ja hinnat asiasta:

Moottorin etukannen o-rengas vuotaa jäähdytysnestettä.
      Venttiilikannentiiviste vuotaa öljyä (joka edesauttaa etukannen vuotoa)
      Sylinterikannen tiiviste tihkuu alustavasti

hinta o renkaan vaihdolle 1290€
      ventiiliikannelle 210€
      sylinterikannen tiivisteelle 2200€
      eli yhteensä n. 3700€
      jos laitetaan koko p.a.s.k.a kerralla kuntoon niin voidaan tulla hinnassa vastaan, kerran ku auto on jo valmiiksi ''levällään''.

Auto oli 21.3.2019 huollossa, jossa ''Moottori, alipainepumppu, lämmitin, jäähdytysneste'' kohta oli EI OK, mutta KORJATTU. (ajetut kilometrit 53 tuhatta)

Auto oli 20.3.2020 huollossa, jossa sama kohta oli merkattu nyt vain EI OK.

Kuitenkin, sekä viime vuonna että tänä vuonna, kohta ''Jäähdytysnesteen paisuntasäiliö, pesunestesäiliöt ja akku'' OK!

AUTOLLA NYT SIIS AJETTU 68k kilometriä eli vuodessa tullut vain n. 15k km

Huom, olin ostanut auton vain 5 päivää aikasemmin 2019 vuoden huollosta. Liike kusettanut eikä kertonut et vika jo heti ostettaessa? Annettu tekohengitystä viime vuonna autolle? Kannattaako olla yhteydessä fordin maahantuojaan että tämäkö on fordin laatua että 4000€ remontti alle 70 000km autoon?!

• Anonyymi

tjurbokone haihduttaa jäährytysnestettä enemmän kuin vaparikone

se neste kun jäähryttää myäs tjurboa

pitäis vähä itekki seurata sitä nesteen tasoa eikä vaan kerra vuares hualloss

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5273
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5064
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4134
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3620
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3218
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2801
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      54
      1939
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1800
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1663
    Aihe