Pitäkää hyvästä kiinni

Anonyymi

Tein itse nuorempana sitä virhettä, että tuli pelleiltyä ihmissuhteiden kanssa. Pettämistä ja muuta valehtelua. Itselleenhän siinä eniten hallaa tekee sen lisäksi, että satuttaa ainakin kahta muuta. Nyt kun on ikää jo yli 40, niin tajuaa, ettei naismarkkinoilla niin hirveästi sitä tarjontaa olekaan. Ei voi loputtomiin elää siinä harhassa, että otanpa sitten taas jonkun uuden, kun alkaa kyllästyttää tai kun pitäis alkaa puhua tunteista niin kuin aikuiset.

Mulla on upea tilanne nyt, hyvä suhde ja nainen, jota kohtelen kuin kuningatarta, mutta aloin vaan tässä avautumaan, että älkää nyt typeryyttänne menkö tekemään samoja virheitä kuin minä ennen. Rakastaminen on vaikeaa, mutta niin on sekin, kun ei ole ketään ketä rakastaa.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä kirjoitus ja samaa mieltä! Jouduin itse sinkuksi 30 ja sama kokemus, ei kovasti kysyntää ollutkaan ainakaan itseä kiinnostavalta suunnalta. Pitäkää hyvistä parisuhteista kiinni, niitä ei kasva puissa!

    • Anonyymi

      Totta, kumppanin löytäminen on erittäin vaikeaa 40 ikäisellä. Kuin etsisi neulaa heinäsuovasta, suoranainen ihme jos kohtaa kiinnostavan vapaan naisen ja tunne on molemminpuolinen.

      • Anonyymi

        Ainakin kemiat ja tunteet joutuu jättämään mielestään. Järkiliitotkin voivat olla toimivia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin kemiat ja tunteet joutuu jättämään mielestään. Järkiliitotkin voivat olla toimivia.

        En ole vielä luopunut toivosta. Haluan toimivan suhteen, jossa on kemiaa. En tiedä toimisiko järkiliitto? Vaikka kaipaan läheisyyttä, en ole valmis mihin tahansa. Pärjään ilman parisuhdetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole vielä luopunut toivosta. Haluan toimivan suhteen, jossa on kemiaa. En tiedä toimisiko järkiliitto? Vaikka kaipaan läheisyyttä, en ole valmis mihin tahansa. Pärjään ilman parisuhdetta.

        Mukavaa lukea noin positiivista aamusta. Kiitos, terveisin Toivo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole vielä luopunut toivosta. Haluan toimivan suhteen, jossa on kemiaa. En tiedä toimisiko järkiliitto? Vaikka kaipaan läheisyyttä, en ole valmis mihin tahansa. Pärjään ilman parisuhdetta.

        Sama täällä, ihan kiva ei riitä.
        Olen yli 50 v. ja vielä uskon löytäväni sen lopun elämän juttuni.
        Hyviä suhteita on takana, mutta eroihin on syynsä, hyvä niin. Toivoa ei saa menettää, ei koskaan ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin kemiat ja tunteet joutuu jättämään mielestään. Järkiliitotkin voivat olla toimivia.

        Mä olen aloittaja, enkä tarkoittanut ollenkaan tyytymistä mihinkään kaverilliseen kumppanuuteen. Tarkoitin, että kun on speksit kohdillaan, niin sitten pitää laittaa itsensä likoon ja panostaa siihen, että suhde myös pysyy. Vaalia sitä rakkautta.

        Parisuhde ei tietenkään ole itsetarkoitus. Sinkkuna on varmasti parempi olla kuin huonossa suhteessa, mutta hyvää suhdetta kannattaa arvostaa silloin kun se on. Jälkeenpäin on vaikea enää korjailla mitään, kun on jo tullut mokailtua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole vielä luopunut toivosta. Haluan toimivan suhteen, jossa on kemiaa. En tiedä toimisiko järkiliitto? Vaikka kaipaan läheisyyttä, en ole valmis mihin tahansa. Pärjään ilman parisuhdetta.

        Näin on. Toivoa ei saa menettää oikean löytämiseen. Epäonnistumisille on syynsä mutta ne vahvistaa ja kasvattaa. Ja jonain päivänä kun se loppuelämän ihminen tulee vastaan, osaa varmasti arvostaa. Sanotaan että että yksin hyvä, kaksin parempi.


    • Anonyymi

      Nimenomaan. Ystäviä ja kavereita kyllä löytää myös yli 40v, kun ja jos menee ryhmiin ja tapahtumiin, mutta kumppanin löytäminen on vaikeaa. Puhutaan että löytyy kun menee sinne missä on samanhenkistä seuraa, ystäviä ja kavereita löytyy muttei kumppania, kipinää ei synny jostain syystä vaikka kaverina synkkaakin monen kanssa.

    • Anonyymi

      Nyt täällä mietitään vaan, että löytääkö yli nelikymppisenä enää kumppania vai ei. Oisko jollain kokemuksia tuosta miten pettämisestä selviää ja paranee? Joko omasta tai kumppanin vai pitääkö aina aloittaa alusta jonkun toisen kanssa? Ja onko joku saanut pettämiskierteen katkaistua?

      • Anonyymi

        Hyvä ja mielenkiintoinen kysymys. Toivottavasti joku vastaa, jolla kokemusta. Itse olen päätynyt eroon, kun kumppanin pitkäainen pettäminen minua kohtaan tuli ilmi. Yksin olen ollut jo vuosia. Nyt olen ihastunut, mutta saa nähdä johtaako se mihinkään..


      • Anonyymi

        Pitää käsitellä edellinen suhde eikä hypätä heti seuraavaan ja lähtökohtaisesti uskoa ihmisten hyvyyteen ja kunnollisuuteen. Jos olet kerran tullut petetyksi, ei tarkoita että niin automaattisesti kävisi uudelleen. Epäluuloisuus on epäoikeudenmukaista niitä naisia kohtaan jotka ovat hyvillä aikeilla liikenteessä.


    • Anonyymi

      Onks apeellä pelko puseros ?

      • Anonyymi

        No juu, kyllähän se mieltä välillä vaivaa. Nyt on kaikki hyvin, mutta sitten kun tulee niitä ensimmäisiä vähän isompia ongelmia, niin miten ihmeessä saisi vältettyä sen, etten taas lähtis toistamaan vanhaa kaavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No juu, kyllähän se mieltä välillä vaivaa. Nyt on kaikki hyvin, mutta sitten kun tulee niitä ensimmäisiä vähän isompia ongelmia, niin miten ihmeessä saisi vältettyä sen, etten taas lähtis toistamaan vanhaa kaavaa.

        No tuo on jo hyvä alku asiassa, että tiedostat sen. Ehkä vaatii asian työstämistä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe