Lada oli kommunistien auto
tunnistaako isänmaallisen kuskin toyotan ratista?
PS auto toyota onko
15
<50
Vastaukset
- Anonyymi
toimii halla-aholla ajaessa myös
toisin kuin VW valmisteet - Anonyymi
miettiä sopii
- Anonyymi
Lada oli ennen vasemmistolaisesti ajattelevien auto, samoin Volga, Moskovitch ja Wartburg.
Nykyään manttelinperijänä toimii ylhäisessä yksinäisyydessään Skoda.
Pienine laatupuuteineen se kantaa ylpeästi sitä tehtävää.- Anonyymi
Eiköhän se 70 v Tojomies ole lähempänä kommunistia kuin 30 v Skodanomistaja?
- Anonyymi
Perusteleppa nuo kirjoituksesi.
Skoda tehdas on vanha ja arvostettu automerkki 1900 luvun alkupuolelta ja valmisti hyviä ja arvostettuja autoja. Se, että silloinen Neuvostoliitto kahmaisi länsivaltiojen pehmoilun myötä (lähinnä Usan) mm. Tsekkoslovakian etupiiriinsä ja sen jalkeen määritteli mitä vasallivaltiossa tehdään ja millä laatutasolla ei tee Skodan tehtaista ja automerkistä Itäautoa. Neukut loi laaduttomuutta määräyksillään 1940 luvulta 1980 luvulle, mutta Tsekkoslovakian vapauduttua idän ikeestä ja jakaannuttua kahtia toi taas automerkillekin mahdollisuuden, jota se on käyttänyt hyväksi. Volkkari konsernina toi mukanaan rahaa ja mahdollisti Skoda tehdaskonsernin nykyaikaistamisen ja osavalmistuksen laatutason noston.
Nyt on turha tulla pilkkaamaan itsenäistä ja ylpeää Tsekin kansaa itämaaksi. Skodan tehtailla on länsimaistamisen jälkeen todella ylpeät suunnittelijat ja motivoitunut työvoima, joka ei ole itämaista siirtotyövoimaa. Laatu on mennyt jo ohi volkkarikonsernin muiden tuotantoyksiköiden laatutason, josta jo ovat huolestuneita.
Tsekit kansana eivät voi mitään sille, että joutuivat olemaan sodan jälkeiset vuosikymmenet neukkujen talutushihnassa ja komennossa, mutta se ei tee heistä itäblokin maata nykyaikana. Samaan aikaan täällä kotosuomessa oltiin niin rähmälään idän suuntaan oltiimpa kommareita, tai porvareita ja tämä vapaaehtoisesti. Tällä perusteella, jos seuraa ajatuksenjuoksua että skoda olisi edelleen itäauto, olisi siis myös kotimaassamme valmistetut saabit, porschet, talbotit ja mersut itäautoja.
Kansana ylpeät tsekit tekivät sen aikansa olosuhteiden pakosta, meillä ihan vapaaehtoisesti.
Siinä teille itäautoa ja niin osa tänne tuoduista corolloistakin tehdään vielä idempänä turkissa. Onhan venäjällä tietysti lisenssivalmistusta skodista, muta niin on mersustakin ja monista muista merkeistä heidän omaan käyttöönsä. Sehän on kuitenkin verotekninen juttu ja näiden vientirajoitusten kiertämistä. Saavathan siten vähän makua länsimaisista autoista.
Tänne vaan on niin kiva kirjoitella noita asiantuntevia kommentteja itäautoista. Siis kyllä skodankin voi hyvin lukea itäautoksi 1940 luvulta 1980 luvulle, jolloin laatu oli kaameaa, mutta ei sitä ennen, eikä sen jälkeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perusteleppa nuo kirjoituksesi.
Skoda tehdas on vanha ja arvostettu automerkki 1900 luvun alkupuolelta ja valmisti hyviä ja arvostettuja autoja. Se, että silloinen Neuvostoliitto kahmaisi länsivaltiojen pehmoilun myötä (lähinnä Usan) mm. Tsekkoslovakian etupiiriinsä ja sen jalkeen määritteli mitä vasallivaltiossa tehdään ja millä laatutasolla ei tee Skodan tehtaista ja automerkistä Itäautoa. Neukut loi laaduttomuutta määräyksillään 1940 luvulta 1980 luvulle, mutta Tsekkoslovakian vapauduttua idän ikeestä ja jakaannuttua kahtia toi taas automerkillekin mahdollisuuden, jota se on käyttänyt hyväksi. Volkkari konsernina toi mukanaan rahaa ja mahdollisti Skoda tehdaskonsernin nykyaikaistamisen ja osavalmistuksen laatutason noston.
Nyt on turha tulla pilkkaamaan itsenäistä ja ylpeää Tsekin kansaa itämaaksi. Skodan tehtailla on länsimaistamisen jälkeen todella ylpeät suunnittelijat ja motivoitunut työvoima, joka ei ole itämaista siirtotyövoimaa. Laatu on mennyt jo ohi volkkarikonsernin muiden tuotantoyksiköiden laatutason, josta jo ovat huolestuneita.
Tsekit kansana eivät voi mitään sille, että joutuivat olemaan sodan jälkeiset vuosikymmenet neukkujen talutushihnassa ja komennossa, mutta se ei tee heistä itäblokin maata nykyaikana. Samaan aikaan täällä kotosuomessa oltiin niin rähmälään idän suuntaan oltiimpa kommareita, tai porvareita ja tämä vapaaehtoisesti. Tällä perusteella, jos seuraa ajatuksenjuoksua että skoda olisi edelleen itäauto, olisi siis myös kotimaassamme valmistetut saabit, porschet, talbotit ja mersut itäautoja.
Kansana ylpeät tsekit tekivät sen aikansa olosuhteiden pakosta, meillä ihan vapaaehtoisesti.
Siinä teille itäautoa ja niin osa tänne tuoduista corolloistakin tehdään vielä idempänä turkissa. Onhan venäjällä tietysti lisenssivalmistusta skodista, muta niin on mersustakin ja monista muista merkeistä heidän omaan käyttöönsä. Sehän on kuitenkin verotekninen juttu ja näiden vientirajoitusten kiertämistä. Saavathan siten vähän makua länsimaisista autoista.
Tänne vaan on niin kiva kirjoitella noita asiantuntevia kommentteja itäautoista. Siis kyllä skodankin voi hyvin lukea itäautoksi 1940 luvulta 1980 luvulle, jolloin laatu oli kaameaa, mutta ei sitä ennen, eikä sen jälkeen.Lisäisin, että enemmän skoda on kuuluisa maailman laajuisesti raskaasta konepajasta jossa voidaan valmistaa mm. laivamoottorien kampiakseleita, tällaisia konepajoja ei ole kuin viisi maailmassa, on sen verran haastava projekti valmistaa niin monimuotoinen ja suuri ja mitta tarkka tekninen esine.
Autoja voidaan valmistaa joka puolella, joten tuo auto ei ole hyvä referenssi maineikkaalle skodalle
- Anonyymi
Mulla on BMW ja olen rasisti ehkä hieman myös fasisti ja en siksi täysin PS, mutta parempaa realistista pakolaisvastaista puoluetta ei vielä ole?
Tojotisti on SDP/viher/keskusta
Ennen muinoin joo Lata oli punaniska SKP tunnus, varsinkin punainen jäsenkirjan mukaisesti - Anonyymi
Kyllä sitä tojotallakin ajaa siinä missä ladallikin. Mitään suurempia eroja näissä ei ole, hyviä autoja molemmat.
- Anonyymi
Skoda onkin edellä mainittuja huonompi.
- Anonyymi
perus autoilua
- Anonyymi
Höpöhöpöä.
Toki 1950 -1980 lukujen Suomessa oli paljonkin näitä aatteen miehiä, joille itäautolla, lähinnä ladalla ja mossella piti ajaa pitkin hampain ihan aatteen puolesta, mutta suurimmalla osalla tämä itäkaluston hankinta johtui olosuhteiden pakosta.
Halu autoilun suomiin liikkumismahdollisuuksiin oli kova. 1950 -1960 luvuilla autojen saantia oli vielä kovasti valtion toimesta rajoitettu ja ilman suhteita ja "eläinlääkärin" oikeuksia sai ostaa vain näitä itäautoja, ensin mossea volgaa, warrea ja skodaa ja sittemmin ladaa.
Siitä tämä silloisten itäautojen suhteellisen suuri osuus noilla vuosikymmenillä johtui ja tietysti siitä, että köyhä kansa osti sitä mitä pystyi. Itäautot olivat 20 - 30% ns. vastaavan kokoluokan länsiautoja halvempia.
Siinä sitä aatteenpaloa ja hammastenkiristystä. Kyllä jokainen ns. itäauton ostaja tuli tietämään mihin paskaan kätensä työnsi, vii eistään toisen rakkineen kohdalla, mutta olosuhteet ja varattomuus usein pakottivat jatkamaan näiden kärryjen parissa. Jos osalla olikin jotain suuntausta vasemmalle, niin kyllä se näiden kärryjen kanssa raplatessa katosi.
Siksipä väitän, että suurinta osaa tuonajan kotimaisista itäauton omistajista on turha nimitellä kommareiksi.- Anonyymi
niin
mitäs hitlerin kostolla ajavat oliskaan olleet?
- Anonyymi
Aloitusta kommentoitaessa pitää huomioida, että Toyotaa myydään autonimikkeellä ja lisäksi itselataavana ja molemmat on osittain tai täyttä valhetta. Autona Toyotaa voidaan lähes pitää, neljä rengasta ja voimanlähde. Itselatausta ei todellakaan tapahdu, vaan se lataa pienen pientä akkua liikkeestä joka on tuotettu muulla tavalla, eli bensamoottorilla. Norjassa tuo itselataustermi on kielletty valheena ja harhaanjohtavana, miksi ei meillä?
- Anonyymi
Kyllä punaisimmat kommunistit ostivat Skodan, Ladan, Mossen tai herraskaisempi kommunisti ison Volgan. Näistä ei ole muita varteen otettavia jäljellä Suomessa kuin Skoda.
Wartburg oli enemmän itäsaksanmielisen kommunistin hankinta joka tykkäsi ropaamisesta, vrt. Skoda nykypäivänä.
Maailma on muuttunut paljon noista ajoista mutta vielä se aurinko nousee idästä tuumaa Skodisti.- Anonyymi
Se piti vielä lisätä että Toyota tuli Suomeen kuuskymmentäluvun lopussa ja siitä lähtien se on ollut nuorison, keski-ikäisten ja vanhojen suosikki.
Mikäs siinä kun on teknisesti laadukas ja muotoilun kärjessä, kuten Mazdakin. Nissan on tylsistynyt.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 261841
Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha221759Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.1151705Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.691551Minun oma kaivattuni
Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka721528Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024
Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne231426Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?581415Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se191222Tervehdys!
Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot651150Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan361145