Ullavan telerakennus?

Anonyymi

Tietääkö kukaan tarkkaa sijaintia tälle rakennukselle? Ja millainen se on ja kannattaako sinne mennä tutkimusmatkailu mielessä. Kuullut paljon juttua tästä hylätystä vanhasta rakennuksesta, niin kiinnostaisi vähän tietää siitä enemmän. Kiitos vastanneille

47

3475

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

eipä kestä kiitellä, ole hyvä vaan.

• Anonyymi

Rautajalantietä noin 4km ja kääntyy oikealle vionharjuntielle jota ajetaan tie päähän noin 4km.siitä jatketaan jalan noin 1.5km jos ei omista maastoautoa. Oikealla puolella tietä harjun päällä on vanha linkki maston rakennus

• Anonyymi

Joskus 6 vuotta sitten olin tuollapäin marjastamassa ja samalla reissulla puhkesi autosta rengas.
        Kannattaa olla tarkkana, jos se on karkeaa sepelitietä, varmaan terävä sepeli puhkaisi auton renkaan, enää en mene sinne marjastamaan, kun auton rengas siellä puhkesi.

• Anonyymi

Hyi helkkari, kun kerran näkyy keskustelun aiheena olevan tämä tuomion temppeli, joka em. vionharjuntien päättymisen päätyttyä löytyy, niin mainittakoon sitten myös harjulta vaaksa väärään (tietäjät tietää) löytyvä Oskari O:n pahamaineinen piilopirtti luurankohisseineen, josta harvat ovat kuulleet ja vielä harvemmat nähneet.
        On asioita mitä ei kannata kaivella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyi helkkari, kun kerran näkyy keskustelun aiheena olevan tämä tuomion temppeli, joka em. vionharjuntien päättymisen päätyttyä löytyy, niin mainittakoon sitten myös harjulta vaaksa väärään (tietäjät tietää) löytyvä Oskari O:n pahamaineinen piilopirtti luurankohisseineen, josta harvat ovat kuulleet ja vielä harvemmat nähneet.

Kerro lisää, alkoi kiinnostamaan mahottomasti, onko siellä piilopirtti Vionharjun tien päässä ja mihin suuntaa ja kuinka pitkästi?
        Meneekö piilopirtille polkua tai muuta?
        Minä ainakin haluan mennä kaivelemaan, onko piilopirtti näkyvissä, onko sinne kätketty jotain salaista, nyt kyllä kerrot, kiinnostaa tietää...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro lisää, alkoi kiinnostamaan mahottomasti, onko siellä piilopirtti Vionharjun tien päässä ja mihin suuntaa ja kuinka pitkästi?
        Minä ainakin haluan mennä kaivelemaan, onko piilopirtti näkyvissä, onko sinne kätketty jotain salaista, nyt kyllä kerrot, kiinnostaa tietää...

Katsoin Google mapsista ja Vionharjuntie päättyy, eikä johda minnekään, jatkuu eteenpäin kärrypolkuna tai vastaavana urana.

• Anonyymi

Realistilla on ilmeisesti näppinsä pelissä ja jotain salattavaa kätkettynä piilopirtille.
        Kakista tietosi ulos tai se kakistetaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siellä se piilopirtti on vionharjuntien päässä. Kun tie päättyy on jalan jatkettava matkaa noin 1.5km vionnevan laitaaan. Osin jo romahtanut pieni piilopirtti. Telerakennuksen katolta näkyy pirtille. Aavemainen paikka kylläkin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siellä se piilopirtti on vionharjuntien päässä. Kun tie päättyy on jalan jatkettava matkaa noin 1.5km vionnevan laitaaan. Osin jo romahtanut pieni piilopirtti. Telerakennuksen katolta näkyy pirtille. Aavemainen paikka kylläkin

Erittäin mielenkiintoista, minua kiinnostaa tällaiset erikoiset paikat, joista ei netissä tiedetä mitään.
        Kiitos asiasta tiedottaneille, olisi mielenkiintoista nähdä Ullavan telerakennus ja tämä piilopirtti ja luurankohissi.
        Olen nähnyt sen puisen hyppytimäen, varmaan samaa tietä eteenpäin.
        Kesäyönä olisi hieno tunnelma kohdata piilopirtti ja yöpyä siellä....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Erittäin mielenkiintoista, minua kiinnostaa tällaiset erikoiset paikat, joista ei netissä tiedetä mitään.
        Kiitos asiasta tiedottaneille, olisi mielenkiintoista nähdä Ullavan telerakennus ja tämä piilopirtti ja luurankohissi.
        Olen nähnyt sen puisen hyppytimäen, varmaan samaa tietä eteenpäin.
        Kesäyönä olisi hieno tunnelma kohdata piilopirtti ja yöpyä siellä....

Häntäkankaantietä eteenpäin, siellä on vanha hylätty rakennus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Häntäkankaantietä eteenpäin, siellä on vanha hylätty rakennus.

Kummitteleeko siellä iltaisin ja kesäöisin, onko kukaan nähnyt siellä haamuja.
        Vois olla siistiä tehdä kesällä sinne pyöräretki ja nautiskella telerakennuksella punaista vadelma limonadia hillopossua, nam....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No misä se piilopirtti on ei löytyny vaikka kui ehti

• Anonyymi

Lähtetäänkö sieltä signaaleja ulkoavaruuteen .

• Anonyymi

Sellaisesta ei ole tietoa, varmaa sen sijaan on että alueella sijaitsevat mm. jeditemppelin rauniot ja Jimmy Hoffan viimeinen leposija.

• Anonyymi

Onko Ullavan telerakennus se joka löytyy kun lähtee Häntäkankaantietä eteenpäin ehkä noin 1km ja siellä sellainen ”tornimainen” vaalea betonirakennus? Vai onko tämä joku eri linkkitorni?

• Anonyymi

Just se on se. Korkea vaalea betonirakennus.

• Anonyymi

En kyllä tiedä.

• Anonyymi

voiko joku nyt täsmentää että missä se nyt on ja miten sinne pääsee
      toinen sanoo vionharjuntie ja toinen sanoo häntäkankaantie.
      kummatkin eri puolilla ullava kuitenki

• Anonyymi

Ne puhuu ja ja kirjoittaa jotka eivät tiedä.
        Jotka tietävät, eivät tee kumpaakaan..

• Anonyymi

Häntäkangas, tarkka sijainti: N 63° 44.784 E 023° 46.755 (wgs-84 koordinaatit)

Olen aika varma ettei sinne kannata mennä, itse olen käynnyt enkä enää juurikaan nuku öisin ei kannata käydä, se ei ole normaali mesta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen aika varma ettei sinne kannata mennä, itse olen käynnyt enkä enää juurikaan nuku öisin ei kannata käydä, se ei ole normaali mesta

Mitä tarkotat? Alkoi kiinnostaa entisestään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tarkotat? Alkoi kiinnostaa entisestään

Toivoisin ettei ihmiset kävisi siellä, ei hyvä homma käydä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Google mapsiin kun syöttää koordinaatit, niin näkyy sijainti ja satelliittikuva näkymästä erottuu epäselvästi jokin harmaa rakennelma ja torni.
        Satelliittikuvasta erottuu kapea metsätie, joka johtaa paikalle.
        Kälviäntieltä lähtee kapea Häntäkankaan metsätie oikealle ja sitä vähän matkaa lähtee vanha kapea metsätie oikealle, jota jatkamalla tullaan Ullavan telemastolle.
        Koskaan en ole siellä käynyt, mutta vaikuttaa kiinnostavalta.
        Maastopyörällä ei haittaa vaikka tie olisi huono, toisin kuin autolla.
        Matkaa kokkolasta telemastolle on vajaa 40km eli yhteensä 80km.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivoisin ettei ihmiset kävisi siellä, ei hyvä homma käydä

Selitätkö mikä siellä on pahaa. Oon tässä viikonloppuna sinne menossa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esim katolla käyty ja sinne meno on oikeasti vaarallista putoamisvaaran takia, synkkä paikka ja tragedia myös liittyy paikkaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esim katolla käyty ja sinne meno on oikeasti vaarallista putoamisvaaran takia, synkkä paikka ja tragedia myös liittyy paikkaan

En sisällä aikonut käydä lainkaan. Mikä tragedia??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

älä mene yksin, joku mukaan ja muista että koiria ei voi päästää tuolla irti, susi-reviiri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ok hyvä jos et menee katolle ainakaan, ainakin yksi elämä on päättynyt tuolla oman käden kautta, viranomaisia ollut ainakin pari kertaa siellä mutta nää on arkoja juttuja omaisille ja paikkakuntalaisille eikä näistä asioista haluta mitään yleistä ilmiötä tms, elämä on aina elämisen arvoista. Toki rakennus on itsessään hieno nähtävyys, olen usein ihastellut paikkaa.

Tosiaan koiria ei tule päästää irti susivaaran takia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jätä pieni kuusenoksa oviaukon oikealle puolelle niin tiedän maanantaina että kaikki meni ok

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jätä pieni kuusenoksa oviaukon oikealle puolelle niin tiedän maanantaina että kaikki meni ok

Kiitos huolenpidosta ja selvennyksestä. On meitä 4 lähdössä. Itteeni on vain aina kiinnostanut hirveesti tälläset paikat ihan lähialueella joista ei oo ikinä kuullutkaan tai joista ei muutkaan tiedä. Ja aina oon mennyt sillä periaatteella että rakennuksia ja tälläsia paikkoja pitää kunnioittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos huolenpidosta ja selvennyksestä. On meitä 4 lähdössä. Itteeni on vain aina kiinnostanut hirveesti tälläset paikat ihan lähialueella joista ei oo ikinä kuullutkaan tai joista ei muutkaan tiedä. Ja aina oon mennyt sillä periaatteella että rakennuksia ja tälläsia paikkoja pitää kunnioittaa.

Nämä on kulttuurihistoiriallisia paikkoja ja ne pitää säilyttää.
        Onko museovirasto tietoinen tästä telemastosta ja mikä on paikan historia, telemasto, tulee mieleen, että siellä on ollut telemaston hoitaja ja teleliikenne keskus.
        Ihmetyttää vaan, että miten se on noin syrjässä, onko siellä salakuunneltu venäjän teleliikennettä, mielenkiintoista ?!???

• Anonyymi

Minä ajattelin mennä käymään siellä ihan yksin ja maastopyörällä, matkaa tulee sellaiset 80 km, reppuun evästä ja juomaa, niin kyllä se siitä.
      Nuo sudet jännittää, jos vaikka siellä susi tulee vastaan, siellä metsätiellä.....
      Kerran olin marjassa tuolla Kälviän takamailla siitä hyppytimäen ohi ajoin ja jatkoin.
      Siellä oli sellaista karkea sepeliä levitetty metsäautotielle ja siinä sitten auton rengas puhkesi, että enää en lähde kyseiselle tielle, kun on sellaista karkeaa teräväreunaista sepeliä.

• Anonyymi

Hirvet ja peurat riittää vielä susille joten ei huolta, joku päivä ne loppuu ja sitten alkaa susi ongelmat.

• Anonyymi

Missään ole kuvaa tuosta telerakennuksesta.

• Anonyymi

Pidetään se niin. Onhan se nyt mageempaa että se pitää nähdä omin silmin

• Anonyymi

Voisi olla aika kuumottavaa olla tähän aikaan siellä telemaston rakennuksessa.
      Jos olisit siellä marjassa ja jäisit yöksi telerakennukseen, ympärillä pimeys ja alkaisi kuulumaan rapinaa ja kolinaa.....

• Anonyymi

Uuuuuh kerro lisää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uuuuuh kerro lisää

Ullavan Alikylässä on susilauma, joka raateli koiran.
        On varmaan telemasto susien reviirillä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ullavan Alikylässä on susilauma, joka raateli koiran.
        On varmaan telemasto susien reviirillä...

Onko siellä susilauma?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko siellä susilauma?

Ilmeisesti, karvaisia suloisia elukoita ne sudet, laita vaan nuotio ja ala paistamaan makkaraa, niin kohta alkaa kuulumaan, kun ritinää, kun oksat katkeilevat ja sudet lähestyvät.
        Eräs metsänomistaja oli kaustisella metsätöissä ja oli alkanut evästauolle, niin kuului läheisen suuren kiven takaa rapinaa.
        Susihan se siellä oli rapistellut, oli tullut paikalle ruoan tuoksun perusteella, sudella on hyvä hajuaisti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmeisesti, karvaisia suloisia elukoita ne sudet, laita vaan nuotio ja ala paistamaan makkaraa, niin kohta alkaa kuulumaan, kun ritinää, kun oksat katkeilevat ja sudet lähestyvät.
        Eräs metsänomistaja oli kaustisella metsätöissä ja oli alkanut evästauolle, niin kuului läheisen suuren kiven takaa rapinaa.
        Susihan se siellä oli rapistellut, oli tullut paikalle ruoan tuoksun perusteella, sudella on hyvä hajuaisti.

Eikö niitä saa ampua pois muutamia poikkeusluvalla tms että pelkäisivät ihmistä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö niitä saa ampua pois muutamia poikkeusluvalla tms että pelkäisivät ihmistä?

jos sutta ammut koirasi tai edes itsesi puolustamiseksi niin pyssyt lähtee varmasti ja sakot perään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jos sutta ammut koirasi tai edes itsesi puolustamiseksi niin pyssyt lähtee varmasti ja sakot perään

en tykkää oikein tästä susitilanteesta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

en tykkää oikein tästä susitilanteesta

Ja taas oli lohtajalla koiran tappaneet

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja taas oli lohtajalla koiran tappaneet

Ennen ampuivat Sudet pois ja siihen yli syynsä, miksi niitä pitäisi Suomessa suojella kun idästä tulee lisää jatkuvasti, ravintoketjun huipulla olevaa eläintä ei tule suojella vaan muita alempana olevia, Suomi on sekaisin kun antaa tällaista ongelmaa esiintyä eikä pahin ole edes alkanu vielä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ennen ampuivat Sudet pois ja siihen yli syynsä, miksi niitä pitäisi Suomessa suojella kun idästä tulee lisää jatkuvasti, ravintoketjun huipulla olevaa eläintä ei tule suojella vaan muita alempana olevia, Suomi on sekaisin kun antaa tällaista ongelmaa esiintyä eikä pahin ole edes alkanu vielä

Eihän niistää harmii oo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän niistää harmii oo

Aloittajalle voi sanoa vain yhden asian:

pysy kaukana muiden omaisuudesta, jos yhtään järkeä päästäsi löytyy.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      64
      6247
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      63
      5639
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      128
      4605
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      57
      3909
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3825
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      32
      3239
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      68
      3019
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59