Psykologin keino narsistin tunnistamiseen

Anonyymi

Nykyään saa usein kuulla ja lukea kertomuksia existä, jotka lähes poikkeuksetta ovat olleet narsisteja. Tämä on niin tavallista, että harva varauksetta uskoo noita maallikoiden kiukusta kihiseviä, tai itsesäälin kyyneleet silmissä lauottuja diagnooseja.

Kysyimme psykologi N.N:ltä mitä hän ajattelee noista diagnooseista, joita hän epäilemättä saa työssään kuulla.

Psykologi vastaa >>Maallikoiden narsismi diagnoosit ovat tosiaan tulleet meille terapeuteille tutuiksi.

Itse olen löytänyt mielestäni melko toimivan keinon tehdä ensikäden erottelu täysin aiheettomien ja tarkempaa perehtymistä vaativien kertomusten välillä. Vaikka narsisti on mestari näyttelemään syvästi tuntevaa, kovan kohtelun uhriksi joutunutta ihmistä, on asioita, jotka paljastavat hänet.

Kun narsisti kertoo exän julmasta käytöksestä, hän puhuu kaikesta siitä, mitä exä ei tehnyt ja mitä hän ei ollut. Todellinen narsistin uhri puolestaan kertoo todellisesta väkivallasta, jonka uhriksi hän on joutunut, puheista ja teoista, joilla narsisti osoitti ja varmisti valta-asemaansa ylempänä olentona. Uhrin kokema väkivalta on siis enemmän tekoja, kuin tekemättä jättämisiä. Narsisti puolestaan kokee väkivallaksi sen, että uhri ei toimi hänen tahtonsa mukaisesti ja hänen ajatustensa jatkeena.

66

1022

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tunnen narsistin joka kävi psykiatrian poliklinikalla puhumassa ”narsistin” (vaimonsa) uhrina. Sekä psykiatri että psykiatrinen sairaanhoitaja uskoivat täysin hänen puheensa. Hänen papereihinsa kirjattiin, että hän on erittäin hyväsydäminen ihminen ja hänen vaimonsa on narsisti. Psykiatri tai sairaanhoitaja eivät kumpikaan tavanneet koskaan hänen vaimoaan. Vaimo on harvinaisen epäitsekäs ja empaattinen ihminen eikä koskaan tehnyt miehelleen mitään pahaa. Mies puolestaan väkivaltainen raiskaaja, kiero kuin mikä. Se on kanssa hämmentävää miten helposti narsistit onnistuvat tekoitkemään.

      • Anonyymi

        "Pöytien kääntäminen" on yksi (moraalittoman ja ilkeän, mutta sosiaalisesti sukkelan) narsistin oppikirjatempuista. Uhrilla meneekin aina tunnusmerkillisesti pää sekaisin ja todellisuus järkkyy ja minäkuva järkkyy.

        Olen ohimennen töissä kuullut miten eräs oikea malliesimerkki (pahantahtoisesta) narsistista yrittää maalata uhristaan narsistia sanoen vaivihkaa jutellessaan toisten kanssa (ääntään madaltaen kuin uskoutuen) että "xxx on täysin narsisti". Useita kertoja vieläpä, vaikka xxx ei koskaan tee hänelle mitään. Narsistille tällainen pelaaminen on kaikki kaikessa. Hänellä on luultavasti kotona salainen muistikirja kaikkien ihmisten kiinnostusten kohteista ja kartoitettuna mahdolliset heikkoudet yms.

        Ei tämäkään kirjoitus tänne ole ilman syytä tullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pöytien kääntäminen" on yksi (moraalittoman ja ilkeän, mutta sosiaalisesti sukkelan) narsistin oppikirjatempuista. Uhrilla meneekin aina tunnusmerkillisesti pää sekaisin ja todellisuus järkkyy ja minäkuva järkkyy.

        Olen ohimennen töissä kuullut miten eräs oikea malliesimerkki (pahantahtoisesta) narsistista yrittää maalata uhristaan narsistia sanoen vaivihkaa jutellessaan toisten kanssa (ääntään madaltaen kuin uskoutuen) että "xxx on täysin narsisti". Useita kertoja vieläpä, vaikka xxx ei koskaan tee hänelle mitään. Narsistille tällainen pelaaminen on kaikki kaikessa. Hänellä on luultavasti kotona salainen muistikirja kaikkien ihmisten kiinnostusten kohteista ja kartoitettuna mahdolliset heikkoudet yms.

        Ei tämäkään kirjoitus tänne ole ilman syytä tullut.

        Niimpä.
        Ainakin kertomassani tapauksessa narsistimies sai vaimonsa myös häpeämään tilannetta. Vaimo ei puhunut kenellekään vuosiin mitään siitä millainen tilanne hänellä oli parisuhteessaan. Vaimo puhui miehestään aina kauniisti. Tälläinen häpeän tunteen aiheuttama narsistin tekojen salailu auttaa narsistia manipuloimaan muita uhria vastaan vielä paremmin.


    • Anonyymi

      "Kun narsisti kertoo exän julmasta käytöksestä, hän puhuu kaikesta siitä, mitä exä ei tehnyt ja mitä hän ei ollut."
      --Millä ihmeellä psykiatri tai psykologi voi todentaa nuo asiat.
      Narsisti voi huijata valheenpaljastusta koska hänen
      omatuntonsa on niin paatunut, että se ei aiheuta
      fysiologisia reaktioita.
      Uhri kylläkin voi kertoa totuutta, mutta narsisti on moninverroin
      taitavampi hämääjä.

      • Anonyymi

        No_jos

        No jos se "uhri" kertoo asiat niin että hällä unelma A ja unelma B, mutta "narsisti" ei toteuttanut niitä.
        Itselläni tulee tältä palstalta mieleen hämärästi joku kertomus missä "uhri" kertoi miten "narsisti" pihtasi rahojaan... Se tosiaan kuulosti siltä että olisi mieli tehnyt tietää enemmän uhrin omasta mielenlaadusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No_jos

        No jos se "uhri" kertoo asiat niin että hällä unelma A ja unelma B, mutta "narsisti" ei toteuttanut niitä.
        Itselläni tulee tältä palstalta mieleen hämärästi joku kertomus missä "uhri" kertoi miten "narsisti" pihtasi rahojaan... Se tosiaan kuulosti siltä että olisi mieli tehnyt tietää enemmän uhrin omasta mielenlaadusta.

        Mutta oikeesti ihmiset on melko tyhmiä kun heidän edessään narsisti on niin taitava, vaikka ei olisi lähellekään neroa.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta oikeesti ihmiset on melko tyhmiä kun heidän edessään narsisti on niin taitava, vaikka ei olisi lähellekään neroa.

        "poiuytrdfgh"

        Tai sitten kuulijat ovat yksinkertaisesti niin ilkeitä että tarkoitulsellisesti kannattavat narsistista valtaa ja huvikseen ymmärtävät asiat nurinpäin. Se on niin helppo tapa tehdä mittavaa julmuutta syyllistymättä näennäisesti mihinkään.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No_jos

        No jos se "uhri" kertoo asiat niin että hällä unelma A ja unelma B, mutta "narsisti" ei toteuttanut niitä.
        Itselläni tulee tältä palstalta mieleen hämärästi joku kertomus missä "uhri" kertoi miten "narsisti" pihtasi rahojaan... Se tosiaan kuulosti siltä että olisi mieli tehnyt tietää enemmän uhrin omasta mielenlaadusta.

        Kyllä muistan tuon ja itsekin olisin ollut kiinnostunut enemmän juurikin uhrin mielenlaadusta. Aika helposti tulee noissa kertomuksissa tuo mieleen, kun uhri suoltaa tekstiä, narsisti sitä ja narsisti tätä. Jossain kohtaa tulee hämärtymisen raja, että provosoiko uhri, mitä kummaa ja kumpi se narsisti loppupeleissä olikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten kuulijat ovat yksinkertaisesti niin ilkeitä että tarkoitulsellisesti kannattavat narsistista valtaa ja huvikseen ymmärtävät asiat nurinpäin. Se on niin helppo tapa tehdä mittavaa julmuutta syyllistymättä näennäisesti mihinkään.

        "poiuytrdfghj"

        Tämä on niin totta kuin olla voi. Persoonallisuushäiriöinen kuulija ymmärtää tahallaan väärin kiusatakseen uhria lisää. Hyvin tavallinen käyttäytymismalli narsisteille.


    • Anonyymi

      Minulle tulee mieleen, kuinka täällä eräs itseään narsistin "uhriksi" mainostava, valitti jatkuvasti kuinka hän itse on kiltti ja rakkautta, lempeyttä ja huolta kantava tästä narsistiksi mainitsemaansa henkilöä kohtaa, MUTTA tämä narsisti ei halua hänen huomiotaan, eikä osoita minkäänlaista "vastarakkautta" vaikka hän miten sitä haluasi, vaan lyö luuria korvaan.

      • Anonyymi

        Niin_onhan

        Niin, onhan se ihan peruskysymys narsismissa, että jos tarjoat sille rakkautta niin se sitä kammoaa ja pelkää. Myös aito huolenpito hirvittää narsistia, ilman muuta.

        Jokainen uhri elää kuitenkin niitä eri vaiheitakin sen narsistin kanssa. Narsistit kääntävät kelkkansa nopeasti. Kun lakkaa tiedustelemasta sen vointia ja tarjoamasta sitä rakkautta, se nopeasti palaa kyselemään minne katosit.
        Että sinänsä huomiosi KiltistäUhrista varmaan pitää paikkansa.
        Mitä tahdot ikäänkuin korostaa kommentillasi? Mitä tahdot sanoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin_onhan

        Niin, onhan se ihan peruskysymys narsismissa, että jos tarjoat sille rakkautta niin se sitä kammoaa ja pelkää. Myös aito huolenpito hirvittää narsistia, ilman muuta.

        Jokainen uhri elää kuitenkin niitä eri vaiheitakin sen narsistin kanssa. Narsistit kääntävät kelkkansa nopeasti. Kun lakkaa tiedustelemasta sen vointia ja tarjoamasta sitä rakkautta, se nopeasti palaa kyselemään minne katosit.
        Että sinänsä huomiosi KiltistäUhrista varmaan pitää paikkansa.
        Mitä tahdot ikäänkuin korostaa kommentillasi? Mitä tahdot sanoa?

        Et siis ymmärtänyt. Uhriksi itsensä kokeva väen väkisin haluaa olla narsistiin yhteydessä, vaikka tietää, ettei hänen yhteydenpitoaan edes haluta. Kerronnastasi käy selville se, että tämä "uhri" haluaa tätä "kelkan kääntämistä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis ymmärtänyt. Uhriksi itsensä kokeva väen väkisin haluaa olla narsistiin yhteydessä, vaikka tietää, ettei hänen yhteydenpitoaan edes haluta. Kerronnastasi käy selville se, että tämä "uhri" haluaa tätä "kelkan kääntämistä".

        Sanotaan_nyt

        Sanotaan nyt vaikka että sen oppii sitten ajan kanssa että narsisti kääntää kelkkansa noista syistä... Liian myöhäänhän uhri sen tajuaa mikä kanssa on tekemisissä. Se kuuluu taudinkuvaan.

        Uhri haluaa mitä haluaa siinä vaiheessa kun ei ole ymmrtänyt mikä se toinen on.

        Mutta kysyin siis mikä on pointti tuossa kun kerrot tuosta "uhrista" jonka "narsisti" ei vastannut pyyntöihin...

        Kysymyksestäni käy ilmi että en ymmärtänyt....
        Rautalankaa kiitos :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaan_nyt

        Sanotaan nyt vaikka että sen oppii sitten ajan kanssa että narsisti kääntää kelkkansa noista syistä... Liian myöhäänhän uhri sen tajuaa mikä kanssa on tekemisissä. Se kuuluu taudinkuvaan.

        Uhri haluaa mitä haluaa siinä vaiheessa kun ei ole ymmrtänyt mikä se toinen on.

        Mutta kysyin siis mikä on pointti tuossa kun kerrot tuosta "uhrista" jonka "narsisti" ei vastannut pyyntöihin...

        Kysymyksestäni käy ilmi että en ymmärtänyt....
        Rautalankaa kiitos :)

        Kyllähän se on niin, että "uhri" ei voi sietää sitä, että hänestä ei välitetä siten, kuin hän itse toivoisi. Halutaan vaan läheisyyttä tähän narsistiinsa, kun ei osata pysyä erossa.


      • Anonyymi

        Tarkoitatko tässä äitäni, joka ei pidä lainkaan rakkaudellisista tunteista ?
        Se on hieman epänormaalia ihan oikeasti.

        "poiuytfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko tässä äitäni, joka ei pidä lainkaan rakkaudellisista tunteista ?
        Se on hieman epänormaalia ihan oikeasti.

        "poiuytfdfghj"

        Todellisuus on todellisuus yhdistelitte te päässänne ajatuksianne miten hullunkurisesti hyvänsä.

        "poiuytrfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko tässä äitäni, joka ei pidä lainkaan rakkaudellisista tunteista ?
        Se on hieman epänormaalia ihan oikeasti.

        "poiuytfdfghj"

        Hyvin osasit yhdistää itsesi tähän keskusteluun.


      • Anonyymi

        Haiskahtaa kyllä joltain muulta kuin narsistin uhrilta. Kenties narsisti itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin osasit yhdistää itsesi tähän keskusteluun.

        Keskustelen vain vakavan asiallisesti tästedes.
        Tiedän kyllä mistä on kyse.

        "poiuytfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskustelen vain vakavan asiallisesti tästedes.
        Tiedän kyllä mistä on kyse.

        "poiuytfdfghj"

        Älä nyt vaan aloita uudelleen niitä narsistiäiti ja luurijuttujasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt vaan aloita uudelleen niitä narsistiäiti ja luurijuttujasi.

        Ei ole oikeasti mitenkään perusteltua että kanssani keskustellaan tuollaisella tyylillä. Tilanteeni on ollut hyvin vakava. Terveudellisestikin minulle koronaa vakavampi.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole oikeasti mitenkään perusteltua että kanssani keskustellaan tuollaisella tyylillä. Tilanteeni on ollut hyvin vakava. Terveudellisestikin minulle koronaa vakavampi.

        "poiuytrdfgh"

        En pystynyt edes normaalisti hengittämään kahteen vuoteen ja sydämeni oli heikko.
        Jos tuo tilanne olisi nyt se olisi menoa. Mutta onneksi olen ehtinyt kävellä keuhkoni ja sydämeni kuntoon.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pystynyt edes normaalisti hengittämään kahteen vuoteen ja sydämeni oli heikko.
        Jos tuo tilanne olisi nyt se olisi menoa. Mutta onneksi olen ehtinyt kävellä keuhkoni ja sydämeni kuntoon.

        "poiuytrdfghj"

        Millä oikeudella joku narsistiäiti tai auttava puhelin niin törkeästi vielä nettipalstan kannustuksella saa kohdella sellaisessa kunnossa olevaa ihmistä ?

        "poiuytfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä oikeudella joku narsistiäiti tai auttava puhelin niin törkeästi vielä nettipalstan kannustuksella saa kohdella sellaisessa kunnossa olevaa ihmistä ?

        "poiuytfdfghj"

        Nyt itse pelkäävät keuhkojensa puolesta ja tilanne ja asia on niin vakava ettei siitä sovi pelleillä. Miten mun keuhkot poikkeaa siitä ?

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt itse pelkäävät keuhkojensa puolesta ja tilanne ja asia on niin vakava ettei siitä sovi pelleillä. Miten mun keuhkot poikkeaa siitä ?

        "poiuytrdfgh"

        Vieläkö te nauratte ja pilkkaatte hengitysvaikeuksissa oleville ihmisille joukolla ??????

        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkö te nauratte ja pilkkaatte hengitysvaikeuksissa oleville ihmisille joukolla ??????

        "poiuytrfdfghj"

        Vieläkö teitä naurattaa, jos kehon solut hyökkäärin jotakin kehoon kuulumatonta vastaan niin että alkaa kaikki elimet vaurioitua ????? Mulle kävi sen tapaista jo toisesta syystä, saamatta kenenkään tukea tai apua, niin ei tää korona nyt niin pelota.

        "poiuytfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä oikeudella joku narsistiäiti tai auttava puhelin niin törkeästi vielä nettipalstan kannustuksella saa kohdella sellaisessa kunnossa olevaa ihmistä ?

        "poiuytfdfghj"

        Mitä sä nyt enää valitat, kun olet jo siitä "halvauksestasi" parantunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkö teitä naurattaa, jos kehon solut hyökkäärin jotakin kehoon kuulumatonta vastaan niin että alkaa kaikki elimet vaurioitua ????? Mulle kävi sen tapaista jo toisesta syystä, saamatta kenenkään tukea tai apua, niin ei tää korona nyt niin pelota.

        "poiuytfdfgh"

        Olen jo oppunut haukkomaan henkeäni henkihieverissä kenenkään auttamatta,

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen jo oppunut haukkomaan henkeäni henkihieverissä kenenkään auttamatta,

        "poiuytrfghj"

        Sinähän kerroit jo kävelleesi keuhkosi ja sydämesi kuntoon. Lopeta se turha vinkuminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän kerroit jo kävelleesi keuhkosi ja sydämesi kuntoon. Lopeta se turha vinkuminen.

        Asia ei sulle kuulu

        "poiuytrfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se on niin, että "uhri" ei voi sietää sitä, että hänestä ei välitetä siten, kuin hän itse toivoisi. Halutaan vaan läheisyyttä tähän narsistiinsa, kun ei osata pysyä erossa.

        Kukaan ei halua mitään yhteyttä narsistiin kun on tajunnut mikä se on.
        Et edelleenkään kertonut pointtiasi, no, ehkä sellaista ei ole.


    • Anonyymi

      Jehjeh, minkä eestään löytää, sen taakseen jättää-sukupolvestakaan ei tule valmista.

    • Anonyymi

      Olen eri mieltä. Narsisti voi esimerkiksi kieltäytyä tekemästä mitään kotitöitä ja maksamasta yhteisiä laskuja ja kuluja tai elatusmaksuja, tai kieltäytyä tapaamasta lapsiaan. Itse kertoo ympäriinsä miten hoitaa kaiken ja vaimo vain makaa sohvalla. Pidätkö vaimoa narsistina, jos vaimo tulee vastaanotollesi kertomaan että puoliso ei osallistu kotitöihin, ei maksa laskuja eikä suostu muuttamaan pois?

      • Anonyymi

        Ei tuollaiset laskujen maksamiset, elatusmaksut tai lasten tapaamisesta kieltäytymiset liity narsismiin luonteenpiirteenä. Jos sun ex kumppanisi noin käyttäytyy, niin sehän osoittaa sen, että tekee kiusaa kaikella osaamallaan tavalla. Kun keskinäiset välit on noin tulehtuneet, niin eiköhän se olisi parasta erota ja hoitaa lakiteitse saatavansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuollaiset laskujen maksamiset, elatusmaksut tai lasten tapaamisesta kieltäytymiset liity narsismiin luonteenpiirteenä. Jos sun ex kumppanisi noin käyttäytyy, niin sehän osoittaa sen, että tekee kiusaa kaikella osaamallaan tavalla. Kun keskinäiset välit on noin tulehtuneet, niin eiköhän se olisi parasta erota ja hoitaa lakiteitse saatavansa.

        Kyllä narsistit harrastavat tuollaistakin. Kaikki narsistit eivät tee fyysistä väkivaltaa, vaan henkistä, eikä kyse ole tulehtuneista väleistä vaan pyrkimyksestä käyttää toista hyväksi. Tekevät tuota niin kauan että uhri pääsee pakoon ja sitten etsivät uuden uhrin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä narsistit harrastavat tuollaistakin. Kaikki narsistit eivät tee fyysistä väkivaltaa, vaan henkistä, eikä kyse ole tulehtuneista väleistä vaan pyrkimyksestä käyttää toista hyväksi. Tekevät tuota niin kauan että uhri pääsee pakoon ja sitten etsivät uuden uhrin.

        Ei narsistin luonteenpiirteisiin liity väkivalta automaattisesti. Kaikenlainen käyttäytyminen on narskunkin kohdalla hänen omaa valintaansa kuinka toista kohtelee. silloin eivät keskinäiset välit ole kunnossa, jos toista kohtelee alistavasti, tai muuten kielteisesti. Onko sulla valtakamppailusta välillänne kyse, eli kumman ehdoilla mennään ja kumpiko tässä suhteessa on "niskan päällä"?


    • Anonyymi

      Järkyttävintä kuitenkin on, että terapiatta jäänyt naimisissa oleva seksuaalirikollinen alkaa vainoamaan niitä uusia uhreja. Tai kaksi narsistia eroaa ja molemmat alkavat vainoamaan uusia uhreja.

      Tosin esim julkisuudessa ei muita olenkaan, kuin huorimuksia jotka narsistin harhoissaan käy yhä uusien uhrien kimppuun ja luulevat olevansa ihailtuja. Nolaavat itsensä julkisesti käytöksellään.

      Mut ehdottomasti pohjanoteeraus on, että parisuhteissaan alati epäonnistunut ihminen alkaa leikkimään terapeuttia ja sekaantuu muiden ihmisten elämään, vaikka mielenterveys ongelmansa on vain hänellä itsellään.

      • Anonyymi

        Terapia ei ainakaan yleensä auta narsismiin. Narsiti saattaa vain oppia sieltä uusia keinoja manipulointiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terapia ei ainakaan yleensä auta narsismiin. Narsiti saattaa vain oppia sieltä uusia keinoja manipulointiin.

        Oppii ja kääntää takkinsa hyvinkin nopeasti.
        Aina tekee sitä mikä palvelee itseään.


    • Anonyymi

      Miksi narsisti muka menisi jonkun psykologin arvioitavaksi?

      • Anonyymi

        Eihän hänen tarvitsekaan mennä, hänhän on täydellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän hänen tarvitsekaan mennä, hänhän on täydellinen.

        Yhtäkkiä kaikki ihmiset ovat käytännössä määrätyt elämään kuten minä. Minähän jo vuosia en ole mennyt muuualle kuin ruokakauppaan, teen työn tapaiset hommat etänä, kaikki harrastukseni ovat sellaisia mitä voi harrastaa yksin kotona jne.
        '
        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtäkkiä kaikki ihmiset ovat käytännössä määrätyt elämään kuten minä. Minähän jo vuosia en ole mennyt muuualle kuin ruokakauppaan, teen työn tapaiset hommat etänä, kaikki harrastukseni ovat sellaisia mitä voi harrastaa yksin kotona jne.
        '
        "poiuytrdfgh"

        Omasta tahdostasi sinä 8 vuodeksi linnottauduit kertomasi mukaan käpääsi. Ei silloin ollut koronviruksesta tietoakaan, eikä sinulle mitään määräyksiä annettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omasta tahdostasi sinä 8 vuodeksi linnottauduit kertomasi mukaan käpääsi. Ei silloin ollut koronviruksesta tietoakaan, eikä sinulle mitään määräyksiä annettu.

        Olin päästä varpaisiin hermostovaurioitunut, enkä omasta tahdostani, oireet vakavan koronan vakavimmasta päästä rajuudeltaan, vaikutukset lähes kaikkiin elintoimintoihin.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin päästä varpaisiin hermostovaurioitunut, enkä omasta tahdostani, oireet vakavan koronan vakavimmasta päästä rajuudeltaan, vaikutukset lähes kaikkiin elintoimintoihin.

        "poiuytrdfgh"

        Hengitysvaikeuksia oli kaksi vuotta ilmeisesto jotenkin osittain halvaaantuneiden keuhkolihasten vuoksi, jotka nyt toimii

        "poiuytrfdcvbn"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hengitysvaikeuksia oli kaksi vuotta ilmeisesto jotenkin osittain halvaaantuneiden keuhkolihasten vuoksi, jotka nyt toimii

        "poiuytrfdcvbn"

        Pidän mahdollisena että aivovauriota tuli lisää hapen vähyydestäkin.


        "poiuyfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidän mahdollisena että aivovauriota tuli lisää hapen vähyydestäkin.


        "poiuyfdfghj"

        Aivovaurio on nyt viimeisimpänä 40 oireesta alkanut parantua.


        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omasta tahdostasi sinä 8 vuodeksi linnottauduit kertomasi mukaan käpääsi. Ei silloin ollut koronviruksesta tietoakaan, eikä sinulle mitään määräyksiä annettu.

        Kukahan sä oikeen oot ? Juttusi ovat todella kummallisia.

        "poiuytfdcfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin päästä varpaisiin hermostovaurioitunut, enkä omasta tahdostani, oireet vakavan koronan vakavimmasta päästä rajuudeltaan, vaikutukset lähes kaikkiin elintoimintoihin.

        "poiuytrdfgh"

        Ei sinulla ollut koronavirusta. Koronavirus aiheuttaa erilaiset oireet ja infekstiot, mitä olet kertonut sinulla olleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukahan sä oikeen oot ? Juttusi ovat todella kummallisia.

        "poiuytfdcfghj"

        Minähän vain kertaan sinun omia aikaisempia puheitasi, Miten ne nyt niin omituisilta tuntuu? Etkö enää muista mitä olet tänne kirjoitellut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minähän vain kertaan sinun omia aikaisempia puheitasi, Miten ne nyt niin omituisilta tuntuu? Etkö enää muista mitä olet tänne kirjoitellut?

        Et sinä mitään minun puheitani kertaa,

        "poiuytfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinulla ollut koronavirusta. Koronavirus aiheuttaa erilaiset oireet ja infekstiot, mitä olet kertonut sinulla olleen.

        Niin no keskimäärin korona on huomattavasti lievempi kuin ne oireeni olivat.

        "poiuytfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no keskimäärin korona on huomattavasti lievempi kuin ne oireeni olivat.

        "poiuytfdfghj"

        Netistä löytyi tällainenkin: Oletko narsistin uhri ? Soita nollalinjalle, saat apua.
        Empä saanut minua alettiin heti pilkata kun mainitsin henkisestä väkivallasta ja narsismista. Onneksi omat taitoni kästellä asiaa kehittyvät ilman apuaankin.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no keskimäärin korona on huomattavasti lievempi kuin ne oireeni olivat.

        "poiuytfdfghj"

        Olitko oikein hengityskoneessa, johon vaikean koronatartunnan saanut voi joutua? Et ollut, koska kertomasi mukaan olit sulkeutuneena kämppääsi 8 vuotta ilman minkäänlaista apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olitko oikein hengityskoneessa, johon vaikean koronatartunnan saanut voi joutua? Et ollut, koska kertomasi mukaan olit sulkeutuneena kämppääsi 8 vuotta ilman minkäänlaista apua.

        Hengitin vain pinnallisesti kaksi vuotta.


        "poiuytfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hengitin vain pinnallisesti kaksi vuotta.


        "poiuytfdfgh"

        siis e voinut syvään vetää henkeä, mutta meni sitä ilmaa toki jonkin verran keuhkoihin kun hengissä pysyin. Mulla oli kyljetkin läsähtäneet kokoon kuin mummolla, mutta ei ole enää.

        "poiuytfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis e voinut syvään vetää henkeä, mutta meni sitä ilmaa toki jonkin verran keuhkoihin kun hengissä pysyin. Mulla oli kyljetkin läsähtäneet kokoon kuin mummolla, mutta ei ole enää.

        "poiuytfdfgh"

        Asian vain ei kosketa ketään koska ei koske heitä itseään. niin yksinkertaista se on

        "poiuytfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hengitin vain pinnallisesti kaksi vuotta.


        "poiuytfdfgh"

        Et kumminkaan ollut hengityksesi osalta niin vaikeassa tilanteessa, mihin tämä koronatartunta voi johtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kumminkaan ollut hengityksesi osalta niin vaikeassa tilanteessa, mihin tämä koronatartunta voi johtaa.

        No ihmiset ovat lähes aina itsekkäitä sen olen oppinut viimeisen päälle. Oma napa vaan kiinnostaa.

        "poiuytreddfgh"


    • Anonyymi

      Anteeksi, että trollaamme lukijoita liialliseen pelkoon. Ei tarvitse pelätä.

      Sanoma

    • Anonyymi

      Jos ajatellaan "normaaliväestön" parissa työskentelevää psykiatria/psykologia, miten hänen ylipäätään olisi mahdollista tunnistaa vastaanotolleen tuleva narsistiksi tai psykopaatiksii? Ei ole olemassa toimivaa pikkukikkaa, saati luotettavaan tieteellistä metodia, jolla erottaa edes henkisen väkivallan harjoittaja sen uhrista.

      Itse hain apua koettuani työpaikalla mielestäni rankkaa "kiusaamista". Tuolloin en tiennyt mitään luonnehäiriöisistä. Auttaja tarvitsi diagnoosiin pari minuuttia. Hän leimasi minut pahantekijäksi ja vikapääksi.

      Myöhemmin tutustuttani aiheeseen, olen ymmärtänyt kokemani kaltaiset tapaukset mahdottimiksi ratkaista, koska niiden aiheuttajat ovat äärimmäisen taitavia valehtelemaan, vääristelemään ja käsittelemään ihmisiä.

      • Anonyymi

        Mutta mä olen sitä mieltä, että ei niitä ole mahdotonta ratkaista myös oikein. Miksi ne aina pitäisi ratkaista väärin ?
        On julmaa vaihtaa uhrin ja pahantekijän paikkaa, hyvin julmaa, ja sen teon tehnyt on tehnyt julmuuden tieten tai tietämättään. Enhän minäkään saa anteeksi edes poissaolokohtausten tiedottomuutta, niin miksi aktiivisten toimijoiden kaikki vääryydet pitää hyväksyä ?

        "poiuyfdfghj"


      • Anonyymi

        Kuule

        Kuule! Kyllä luulen että jos vastaanotolle menee kaksi ihmistä, toinen narsisti ja toinen sen uhri, niin kyllä se näkyy kumpi on niskanpäällä. Siis erottaahan sen pelkällä katsomisella ruumiinkielestä jo kumpi ei aseta oikeutustaan mitenkään kysymyksen alle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule

        Kuule! Kyllä luulen että jos vastaanotolle menee kaksi ihmistä, toinen narsisti ja toinen sen uhri, niin kyllä se näkyy kumpi on niskanpäällä. Siis erottaahan sen pelkällä katsomisella ruumiinkielestä jo kumpi ei aseta oikeutustaan mitenkään kysymyksen alle.

        Luulo ei ole tietoa.
        Tositapaus yli50 vuotta sitten:
        Eräs ihminen vei puolisoaan hoitoon
        mielisairaalaan skitsofrenian vuoksi.
        Lääkärin tulohaastattelussa oli käydä niin.
        että saattaja olisi jäänyt sairaalaan.
        Taksinkuljettajan piti oikaista asia.
        - Narsisti on myös hyvin taitava kertoja
        ja hän pystyy valehtelemaan epäröimättä
        ja viiveettä hyvin toden tuntoisesti.
        Ruumiinkieli tai edes valheenpaljastus ei
        vain toimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulo ei ole tietoa.
        Tositapaus yli50 vuotta sitten:
        Eräs ihminen vei puolisoaan hoitoon
        mielisairaalaan skitsofrenian vuoksi.
        Lääkärin tulohaastattelussa oli käydä niin.
        että saattaja olisi jäänyt sairaalaan.
        Taksinkuljettajan piti oikaista asia.
        - Narsisti on myös hyvin taitava kertoja
        ja hän pystyy valehtelemaan epäröimättä
        ja viiveettä hyvin toden tuntoisesti.
        Ruumiinkieli tai edes valheenpaljastus ei
        vain toimi.

        Mun mielestä kenties paras tapa erottaa on se, että narsisti ei pohjimmiltaan kannata rakkautta. Siis kuunnella niitä ihmisiä herkällä tunteella. Sen totuuden tuntee, pystyy tuntemaan kehollaan kuuntelemalla, vaikka sitä ei voisi saada päättelyllä selville.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä kenties paras tapa erottaa on se, että narsisti ei pohjimmiltaan kannata rakkautta. Siis kuunnella niitä ihmisiä herkällä tunteella. Sen totuuden tuntee, pystyy tuntemaan kehollaan kuuntelemalla, vaikka sitä ei voisi saada päättelyllä selville.

        "poiuytrdfghj"

        Pohjimmaisen tunteen havaitseminen tulee aina liian
        myöhään. Uhriutuminen on silloin jo tapahtunut.

        Ystäväni jo useammalta vuosikymmeneltä on
        alkanut osoittamaan käytöksellään eilaista
        suhtautumista väleihimme.
        En oikein usko häntä narsistiksi, sillä
        sitä hän ei ole ollut.
        Ehkä hän vain on saavuttanut iän, jossa
        alkaa tietynlaiset vanhenemisen merkit
        korostumaan - mene ja tiedä.
        Seuraan kehitystä hieman harmistuneena ja
        vähän huolestuneena.
        Merkkejä on ollut jo pidemmän aikaa.
        Asetin itselle kuitenkin puolen vuoden
        seuraamis ajan, ettei etäänntymistä
        tapahtuisi hätiköidysti tai perusteettomasti.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2418
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      86
      1743
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe