Pullamössykän matkailupäiväkirja.

Anonyymi

Pattayan kansainvälisillä kirjallisuuden messuilla aivan ylivertaiseen suosioon nousi suomalaisen kirjoittama ja hänen omaishoitajansa paikalliselle kielelle kääntämä kuvitettu opus.
Kaikki nidogsen myytiin loppuun ensimmäisen tunnin aikana.
Pokkarin suosio perustui sen kuvitukseen sisältäen mitä mielenkiintoisimpia valokuvia, kuten farkut kuitteineen, viskipullo kuitteineen, juhlamokka ilman kuittia, polkupyörä porraskäytävässä, lukuisa määrä seiskan kuitteja thaimaalaisessa maisemassa eli pitsiliinan päällä, mutta ylivertaisina pidettiin mobedia jossa eristysnauhalla suomenlippu, se myös nidogsen kansikuvana.
Tarinaa matkakertomuksessa ei sinällään ollut, mutta valokuvat nostivat sen arvoon arvaamattomaan.
Huhuja jo liikkeellä, että kirjan johdosta kirjailijalle egdotetaan noobelin palkintoa.
Hyvä suomi, nostan hattua tästä saavutuksesta.

62

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pullamössykän Levit outoa kokoa hieman 36 30 kun minun 32 34 mutta painiihan hän ihan eri sarjassa.

      https://aijaa.com/MzOKYR

      • Laitappa ihan itse otettu kuva sieltä "chiang maista"..
        Vaikkapa vähän uudemmasta vitarasta..


      • Anonyymi
        asiantravel kirjoitti:

        Laitappa ihan itse otettu kuva sieltä "chiang maista"..
        Vaikkapa vähän uudemmasta vitarasta..

        Mössykkäinen tahtoo valokuvakilpailua autokuvista vaikka hällä ei edes autoa itsellään, vain lomaeukkonsa kottero, mutta voihan senkin sinetöidä omaksi sinisellä eristysnauhalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mössykkäinen tahtoo valokuvakilpailua autokuvista vaikka hällä ei edes autoa itsellään, vain lomaeukkonsa kottero, mutta voihan senkin sinetöidä omaksi sinisellä eristysnauhalla.

        Unohdinkin että et käytä housuja, vaippalinjalla siis nykyään.


    • Kukahan kirjoittaisi kirjan "thaimaassa asuvasta" vajakista, jonka ainut matkailukuva on vuodelta 2008. Vanha vuokrafirman vitaranromu.
      Taattu myyntimenestys.

      • Anonyymi

        Pullamössykällä on myös apumiehiä liuta, jotka päivystävät matkailupalstaa kuten mössykkä itsekin, heitä kutsutaan peppusiksi joilla sanavarastonsa ykkönen on lerpatus, sehän kuuluu olennaisena osana Pattayan palstamatkailuun,ilman sitä ei voi kilahtanut elää.


    • Ainiin, .. ei tule ajantasaista kuvaa. Eipä tietenkään.
      Hauskaa alkuiltaa ja seuraavaa yötä suomi24 matkailun parissa, googlailehan ahkerasti ja älä nuku aamulla rokuliin tiedä mitä jännää pattaya palstalla tapahtuu.
      Meillä täällä oikeassa thaimaassa kello lähentelee yhtätoista siellä mielikuvitusthaimaassa vasta alkuiltaa.
      Hauskaa loppuelämää suomi24 palstalla, hanki elämä.

    • Anonyymi

      Klassisissa 511-farkuissa on slim-mitoitus homoille, hieman tavallista matalampi vyötärö ja kapeahkot lahkeet.
      Viisitaskufarkkujen etuhalkiossa on vetoketju ja nappi.

    • Anonyymi

      Pullamössykkä niin kauniin valokuvan laittoi aamiaispaikastaan, mitä lienee aamiainen ja onkos aurinkovoiteet kunnossa.

      https://aijaa.com/8thr5E

      Kuvahan on ilmiselvä todiste mössykän olevan kameran kahvassa.

      • Anonyymi

        Nyt ei enää pala nahka. Jompparin rannalla 3 tuntia tosin varjon alla suurimman osan. Kerkesin lukea puolet Berliinin valtauksesta kertovaa kirjaa ja jouduin todella taitavan kaupustelijan uhriksi maksaen muutamasta savinorsusta niin kovan hinnan etten kehtaa edes sanoa, mutta hyvään tarkoitukseen meni rahat kun kolmen lapsen äidillä ei ollut koko päivänä ollut yhtään kauppaa puheiden mukaan. Hyvä mieli tulee kun voi auttaa, vaikka vedätystähän se vaan varmaan oli. https://aijaa.com/MtLc9O


      • Anonyymi

        PS: Laita hei vaan ihan omia kuvia äläkä kopioi minun kuviani. Minun kuvat löytyy sieltä alkuperäisestä linkistä. Tuo kopioiminen on aijaan sääntöjen vastaista ja sinulla ei ole oikeutta siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei enää pala nahka. Jompparin rannalla 3 tuntia tosin varjon alla suurimman osan. Kerkesin lukea puolet Berliinin valtauksesta kertovaa kirjaa ja jouduin todella taitavan kaupustelijan uhriksi maksaen muutamasta savinorsusta niin kovan hinnan etten kehtaa edes sanoa, mutta hyvään tarkoitukseen meni rahat kun kolmen lapsen äidillä ei ollut koko päivänä ollut yhtään kauppaa puheiden mukaan. Hyvä mieli tulee kun voi auttaa, vaikka vedätystähän se vaan varmaan oli. https://aijaa.com/MtLc9O

        Mukava todellakin katsella rannalla ostettuja norsuja valokuvattuna jonkun kaupan näyteikkunan kupeessa, mutta eritoten arvosta todisteellisuutta, että valokuva otettu tänään.
        Hienoa että Pattayalla lomaa viettävä antaa rakkaille etämatkanautintoa valokuvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PS: Laita hei vaan ihan omia kuvia äläkä kopioi minun kuviani. Minun kuvat löytyy sieltä alkuperäisestä linkistä. Tuo kopioiminen on aijaan sääntöjen vastaista ja sinulla ei ole oikeutta siihen.

        Voi voi sentään ettäkö oikein sääntöjen vastaista, aika hurjaa tämä Pattayan matkailupalstan säännöstely.

        Ei ole oikeutta, autsista, teptep makmaak.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mukava todellakin katsella rannalla ostettuja norsuja valokuvattuna jonkun kaupan näyteikkunan kupeessa, mutta eritoten arvosta todisteellisuutta, että valokuva otettu tänään.
        Hienoa että Pattayalla lomaa viettävä antaa rakkaille etämatkanautintoa valokuvin.

        Kelpaako todistusaineistoksi nyt?
        https://aijaa.com/3jTOUv


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kelpaako todistusaineistoksi nyt?
        https://aijaa.com/3jTOUv

        Niin kaunis on norsunen joka ostettu rannalla köyhältä kolmen lapsen äidiltä saaden seiskan kuitin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kaunis on norsunen joka ostettu rannalla köyhältä kolmen lapsen äidiltä saaden seiskan kuitin.

        Täh? Äsken olin etämatkailija. Nytkö en ole enää? Oletko ihan terve? Onko tämä kaupan ikkuna vai eikö ole? sL694K
        Kysyn vaan että kumpi meistä on etämatkailija ja kummalla meistä on tuoreeksi todistetut valokuvat Pattayalta? Sinulla vai minulla? Mitä olet mieltä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh? Äsken olin etämatkailija. Nytkö en ole enää? Oletko ihan terve? Onko tämä kaupan ikkuna vai eikö ole? sL694K
        Kysyn vaan että kumpi meistä on etämatkailija ja kummalla meistä on tuoreeksi todistetut valokuvat Pattayalta? Sinulla vai minulla? Mitä olet mieltä?

        Superkateelliselle masturbaatiokeikarille vielä huoneistosta kuva. Huhtikuun loppuun saakka täällä ja sitten katsellaan lentoja. mqPM9z
        Huomaathan että kuvassa näkyy edelleen ne norsut ja kuitti parin tunnin takaa.
        Onko sulla millaisia kuvia tältä päivältä sieltä Chiang Maista vai missä sä nyt olitkaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei enää pala nahka. Jompparin rannalla 3 tuntia tosin varjon alla suurimman osan. Kerkesin lukea puolet Berliinin valtauksesta kertovaa kirjaa ja jouduin todella taitavan kaupustelijan uhriksi maksaen muutamasta savinorsusta niin kovan hinnan etten kehtaa edes sanoa, mutta hyvään tarkoitukseen meni rahat kun kolmen lapsen äidillä ei ollut koko päivänä ollut yhtään kauppaa puheiden mukaan. Hyvä mieli tulee kun voi auttaa, vaikka vedätystähän se vaan varmaan oli. https://aijaa.com/MtLc9O

        Savea kuvaamasi teokset, mulla on noita kotona vaimon hankkimina, tällä ne on puuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Savea kuvaamasi teokset, mulla on noita kotona vaimon hankkimina, tällä ne on puuta.

        Hepulla oleva musta patsas on myötätunnon jumalatar Guan Yin. Tarkoittaa samalla käännöksenä ketä vaan joka kulkee buddhalaista polkua. Thaikuissa valitaan joka vuosi vuoden Guan Yin kuten meillä kotipuolessa päin Lucia- neito.

        En tiedä miten tiukkoja ohjeet on nykyään, mutta takavuosina oli iso kampanja että maasta ei saa viedä buddhalaisuuteen liittyviä esineitä eikä amuletteja. Ei edes tatuointia saisi farangi ottaa, joka liittyy buddhalaisuuteen. "Uskonto ei ole koriste", kertoi kampanja.

        T 2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Savea kuvaamasi teokset, mulla on noita kotona vaimon hankkimina, tällä ne on puuta.

        Niin sanoinkin että savea ovat. Laitathan toki kuvan niistä puisista norsuistasi ja ajankohtaisista kuittitodisteista, kun minultakin niitä todisteita penäsit kovasti ja sitten katosit kun todisteet sait. Naispatsaani on puuta, norsut savea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Savea kuvaamasi teokset, mulla on noita kotona vaimon hankkimina, tällä ne on puuta.

        Kelah..ra lähti, puunorsut jäi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin sanoinkin että savea ovat. Laitathan toki kuvan niistä puisista norsuistasi ja ajankohtaisista kuittitodisteista, kun minultakin niitä todisteita penäsit kovasti ja sitten katosit kun todisteet sait. Naispatsaani on puuta, norsut savea.

        En taida laittaa ne on kotona, minä ole sam roy yotissa josta ohessa kuva hieman paremmilla laitteilla kuvattuna, rannalla oli muutama kalastajavene ja neljä ihmistä, rantaviivaa on auton matkamittarin mukaan 16.8 kilsaa ei aivan päästä päähän... kuvan voi siirtää omalla koneelle ja zoomata mielensä mukaan, resoluutio on uskomaton, mutta tosiaan kameramaksaa enemmän kuin sinun neljän vuoden matkabudjetti, ja sen käyttäminen vaatii osaamista, kuva on otettu rannan toisesta reunasta, siksi kaukana olevat kohteet näkyvät pienempänä. IDdteZ


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En taida laittaa ne on kotona, minä ole sam roy yotissa josta ohessa kuva hieman paremmilla laitteilla kuvattuna, rannalla oli muutama kalastajavene ja neljä ihmistä, rantaviivaa on auton matkamittarin mukaan 16.8 kilsaa ei aivan päästä päähän... kuvan voi siirtää omalla koneelle ja zoomata mielensä mukaan, resoluutio on uskomaton, mutta tosiaan kameramaksaa enemmän kuin sinun neljän vuoden matkabudjetti, ja sen käyttäminen vaatii osaamista, kuva on otettu rannan toisesta reunasta, siksi kaukana olevat kohteet näkyvät pienempänä. IDdteZ

        Kuva ei ole ensinnäkään uusi eikä se ole mitenkään häävin laatuinenkaan. Tavallisella Samsungin 150 euron kännykällä saa tuollaisia panoraamakuvia. Miksi numban vanhassa kuvassa istuskelee sensein entinen omaishoitaja? Mistä noin likaisia tuoleja on löydetty? Onko ne kaatopaikalta haettu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En taida laittaa ne on kotona, minä ole sam roy yotissa josta ohessa kuva hieman paremmilla laitteilla kuvattuna, rannalla oli muutama kalastajavene ja neljä ihmistä, rantaviivaa on auton matkamittarin mukaan 16.8 kilsaa ei aivan päästä päähän... kuvan voi siirtää omalla koneelle ja zoomata mielensä mukaan, resoluutio on uskomaton, mutta tosiaan kameramaksaa enemmän kuin sinun neljän vuoden matkabudjetti, ja sen käyttäminen vaatii osaamista, kuva on otettu rannan toisesta reunasta, siksi kaukana olevat kohteet näkyvät pienempänä. IDdteZ

        Laitan tästä malliksi sinulle tyhjän kehuskelijalle vielä kuvan Pattayalta joka on otettu 270 euron kännykkäkameralla eikä edes sen parhaalla resoluutiolla, mutta silti tämä on parempi kuva kuin tuo sinun usvainen räpellys likaisista tuoleista.
        https://aijaa.com/csdrDp


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitan tästä malliksi sinulle tyhjän kehuskelijalle vielä kuvan Pattayalta joka on otettu 270 euron kännykkäkameralla eikä edes sen parhaalla resoluutiolla, mutta silti tämä on parempi kuva kuin tuo sinun usvainen räpellys likaisista tuoleista.
        https://aijaa.com/csdrDp

        Karmea tuo kuvasi, minun kuva on otettu xiaomi note 7 kameralla eilen, 48mt kenno. laatu on suhteellista, sinun tuherruksesi ei ole oikein makuuni, kuvassa oleva "omaishoitaja" on vaimoni joka on sitä ollut vuodesta 1999, sorry jo tuolit olivat likaisia, ne on syystä tai toisesta sinne rannalle kannettu, oletettavasti tien toisella puolella olevan kahvilan joskaan en ole varma, me vaan söimme siinä. Kuvaus on hieman hankalaa kun varjosta kuvaat, aurinkoon, joka on todella kirkas, sorry jos laatu oli mielestäsi huono, palaan asiaan myöhemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karmea tuo kuvasi, minun kuva on otettu xiaomi note 7 kameralla eilen, 48mt kenno. laatu on suhteellista, sinun tuherruksesi ei ole oikein makuuni, kuvassa oleva "omaishoitaja" on vaimoni joka on sitä ollut vuodesta 1999, sorry jo tuolit olivat likaisia, ne on syystä tai toisesta sinne rannalle kannettu, oletettavasti tien toisella puolella olevan kahvilan joskaan en ole varma, me vaan söimme siinä. Kuvaus on hieman hankalaa kun varjosta kuvaat, aurinkoon, joka on todella kirkas, sorry jos laatu oli mielestäsi huono, palaan asiaan myöhemmin.

        JA aina tuo kuva seiska töherrykset voittaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karmea tuo kuvasi, minun kuva on otettu xiaomi note 7 kameralla eilen, 48mt kenno. laatu on suhteellista, sinun tuherruksesi ei ole oikein makuuni, kuvassa oleva "omaishoitaja" on vaimoni joka on sitä ollut vuodesta 1999, sorry jo tuolit olivat likaisia, ne on syystä tai toisesta sinne rannalle kannettu, oletettavasti tien toisella puolella olevan kahvilan joskaan en ole varma, me vaan söimme siinä. Kuvaus on hieman hankalaa kun varjosta kuvaat, aurinkoon, joka on todella kirkas, sorry jos laatu oli mielestäsi huono, palaan asiaan myöhemmin.

        Sanoitko että Xiaomi Note 7 kamera maksaa enemmän kuin minun neljän vuoden matkabudjetti? Siis 200 euron kamera? Neljä vuotta matkoilla 200 eurolla? Kyllä sä ukkeli olet pahan kerran sekaisin. Ei riitä päiväbudjetiksi edes 200e. Nyt on mennyt vähän rahaa sattuneesta syystä tällä lomalla, ehkä nelisen tonnia 7 viikossa plus lennot. Vielä menee 2-3 tonnia ennen oletettua kotimatkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoitko että Xiaomi Note 7 kamera maksaa enemmän kuin minun neljän vuoden matkabudjetti? Siis 200 euron kamera? Neljä vuotta matkoilla 200 eurolla? Kyllä sä ukkeli olet pahan kerran sekaisin. Ei riitä päiväbudjetiksi edes 200e. Nyt on mennyt vähän rahaa sattuneesta syystä tällä lomalla, ehkä nelisen tonnia 7 viikossa plus lennot. Vielä menee 2-3 tonnia ennen oletettua kotimatkaa.

        Olet täysin oikeassa juuri niin sanoin, google matkailua tuolla kustannetaan vuosia, kännykkä maksoi viime tai toissa vuonna 6800 paateroa, täällä thaimaassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet täysin oikeassa juuri niin sanoin, google matkailua tuolla kustannetaan vuosia, kännykkä maksoi viime tai toissa vuonna 6800 paateroa, täällä thaimaassa.

        Nyt kun olet siellä "täällä thaimaassa" niin saakos sieltä teiltäpäin googlematkalta napattua valokuvia alle tunnin vanhasta kassakuitista? Meilläpäin saa täällä Thaimaassa.
        https://aijaa.com/YP15zG


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kun olet siellä "täällä thaimaassa" niin saakos sieltä teiltäpäin googlematkalta napattua valokuvia alle tunnin vanhasta kassakuitista? Meilläpäin saa täällä Thaimaassa.
        https://aijaa.com/YP15zG

        Miljoona-Paateromiehen skannerin ubuntu on juuri nyt juntturissa ja superkalliilla 180 euron kännykällä ei nyt pysty ottamaan kuvia kun jänikset söi valvontakameran johdon ja virtsasi linssin sumeaksi. Pöpöt vaanii kylmähuoneessa ja siksi oli paettava vaimon kanssa rannalle omat jakkarat mukana vuonna 2008.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kun olet siellä "täällä thaimaassa" niin saakos sieltä teiltäpäin googlematkalta napattua valokuvia alle tunnin vanhasta kassakuitista? Meilläpäin saa täällä Thaimaassa.
        https://aijaa.com/YP15zG

        Hän palaa hetken järkytyksen jälkeen senssuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kun olet siellä "täällä thaimaassa" niin saakos sieltä teiltäpäin googlematkalta napattua valokuvia alle tunnin vanhasta kassakuitista? Meilläpäin saa täällä Thaimaassa.
        https://aijaa.com/YP15zG

        En tiedä saatko kassakuittia ale tunnissa siellä missä olet, täällä meillä ei saa kun lähin 7/11 on kilometrien päässä... eilen kävin siellä mutta tänään tuskin viitsin sinne ajaa.
        Laitoin kuitin kateutta lisäämään. UUEggt. Se on muuten pak nam pramista joka on edellinen ranta hua hiniin päin tai on siinä vielä kalok välissä mutta se oikeastaan kuuluu tuohon pak nam pramiin, tuolla sam roy yot ei ole seiskaa muutta pak nam pramissa on muutama. Toki jos olen kotona saan kuitin 10 minuutissa asunnon lähellä on useita seiskoja.
        Olen pahoillani jos varjot eivät täsmää, kuitti oli taskussa, ja rypistyi siellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä saatko kassakuittia ale tunnissa siellä missä olet, täällä meillä ei saa kun lähin 7/11 on kilometrien päässä... eilen kävin siellä mutta tänään tuskin viitsin sinne ajaa.
        Laitoin kuitin kateutta lisäämään. UUEggt. Se on muuten pak nam pramista joka on edellinen ranta hua hiniin päin tai on siinä vielä kalok välissä mutta se oikeastaan kuuluu tuohon pak nam pramiin, tuolla sam roy yot ei ole seiskaa muutta pak nam pramissa on muutama. Toki jos olen kotona saan kuitin 10 minuutissa asunnon lähellä on useita seiskoja.
        Olen pahoillani jos varjot eivät täsmää, kuitti oli taskussa, ja rypistyi siellä.

        Jos osaat lukea ja katsoa päivämäärän ja kellonajan kuitista ja kalenterista niin sinun pitäisi tietää että saan kuitin nopeasti, ellet ole hidasälyinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miljoona-Paateromiehen skannerin ubuntu on juuri nyt juntturissa ja superkalliilla 180 euron kännykällä ei nyt pysty ottamaan kuvia kun jänikset söi valvontakameran johdon ja virtsasi linssin sumeaksi. Pöpöt vaanii kylmähuoneessa ja siksi oli paettava vaimon kanssa rannalle omat jakkarat mukana vuonna 2008.

        Tarkoitin sinua kun tuota neljää vuotta arvuuttelin tosiasiasssa 180 euroa riittää sinun 20 vuoden pattayan google matkailuun, maksaahan kela nekin kulut, ja terveisiä kuopioon, vaihdoin muuten ubuntun muutama kuukausia sitten mintiin, se on hieman paremmin modifioitavissa, tarpeisiini sopivaksi, reppana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos osaat lukea ja katsoa päivämäärän ja kellonajan kuitista ja kalenterista niin sinun pitäisi tietää että saan kuitin nopeasti, ellet ole hidasälyinen.

        Ihme"mies" miksi minun pitäisi lukea sinun kuittia, vai haluatko että luen sen ja kerron saitko sen tänään, en minä oikein ymmärrä, kaiketi mies tietää saako hän kuitin seiskassa ilman että sitä pitää erikseen kysyä tai onko tämä joku uusavuttomuuden muoto.

        Minä kävin eilen seiskassa aijasin tänne kuitin, minä kyllä tiedän kysymättäkin että olin eilen seiskassa ostamassa mm. vettä, ja jotain muutkin vaimo valitsi osan, minä maksoin kuten tapana on.

        Tosiaan voin kertoa vielä mitä olet ostanut jos jaksat odottaa että vaimo tähän lähelle tulee, ja sinä epäile että minä olen hidas älynen jos olen sinä olet älytön, sinähän tässä kyselet kuitistasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihme"mies" miksi minun pitäisi lukea sinun kuittia, vai haluatko että luen sen ja kerron saitko sen tänään, en minä oikein ymmärrä, kaiketi mies tietää saako hän kuitin seiskassa ilman että sitä pitää erikseen kysyä tai onko tämä joku uusavuttomuuden muoto.

        Minä kävin eilen seiskassa aijasin tänne kuitin, minä kyllä tiedän kysymättäkin että olin eilen seiskassa ostamassa mm. vettä, ja jotain muutkin vaimo valitsi osan, minä maksoin kuten tapana on.

        Tosiaan voin kertoa vielä mitä olet ostanut jos jaksat odottaa että vaimo tähän lähelle tulee, ja sinä epäile että minä olen hidas älynen jos olen sinä olet älytön, sinähän tässä kyselet kuitistasi.

        Katsos poju, kuittihan on ihan foodmarketista, vilkaisin, tuossa onkin sinun budjetti sitten tälle päivälle käytetty, täytyy myöntää ettei sinun makuaisti vielä ole ihan viinalla pilattu, mutta tosiaan rajoita sen käyttöä se ei ole muistisairaalle terveellistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet täysin oikeassa juuri niin sanoin, google matkailua tuolla kustannetaan vuosia, kännykkä maksoi viime tai toissa vuonna 6800 paateroa, täällä thaimaassa.

        Kehutko ylpeänä 6800b puhelinta.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän palaa hetken järkytyksen jälkeen senssuna.

        yksikkökaksikko vauhdissa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehutko ylpeänä 6800b puhelinta.?

        Näin teen puhelin on hintaansa nähden erittäin laadukas, katso reppana speksit netistä kannattaa ostaa uusin malli xiaomi note 8 hieman kalliimpi, xiaomi on kiinan apple, suuri kaupallinen brandi siellä, täällä sen myynti on aloitettu kolme vuotta sitten suomessa vuosi sitten kaveri tuo xiaomia maahan, samsungin ja applen aika on ohi, poju edullinen hankinta hinta ei tarkoita että puhelin olisi huono, vaan sitä että valmistaja tietää mitä tekee.

        Xiaomi on kehittänyt erittäin laadukkaan android version laitteisiinsa, nimeltään miui joka pesee puhtaasti samsungin viritykset.

        Kannattaa lukea vaikka wikipediasta, factaa xiaomista, se on iso firma.

        Minulla on xiaomin puhelimia kaksi oma ja vaimon, bt kaiutin, turvakameroita, kuulokkeet molemmille, älykelloja parikappaletta, olen testannut niitä hyvin edullisesti hankittuja, taitaa olla vielä muitakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin teen puhelin on hintaansa nähden erittäin laadukas, katso reppana speksit netistä kannattaa ostaa uusin malli xiaomi note 8 hieman kalliimpi, xiaomi on kiinan apple, suuri kaupallinen brandi siellä, täällä sen myynti on aloitettu kolme vuotta sitten suomessa vuosi sitten kaveri tuo xiaomia maahan, samsungin ja applen aika on ohi, poju edullinen hankinta hinta ei tarkoita että puhelin olisi huono, vaan sitä että valmistaja tietää mitä tekee.

        Xiaomi on kehittänyt erittäin laadukkaan android version laitteisiinsa, nimeltään miui joka pesee puhtaasti samsungin viritykset.

        Kannattaa lukea vaikka wikipediasta, factaa xiaomista, se on iso firma.

        Minulla on xiaomin puhelimia kaksi oma ja vaimon, bt kaiutin, turvakameroita, kuulokkeet molemmille, älykelloja parikappaletta, olen testannut niitä hyvin edullisesti hankittuja, taitaa olla vielä muitakin.

        Hohhoijaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin teen puhelin on hintaansa nähden erittäin laadukas, katso reppana speksit netistä kannattaa ostaa uusin malli xiaomi note 8 hieman kalliimpi, xiaomi on kiinan apple, suuri kaupallinen brandi siellä, täällä sen myynti on aloitettu kolme vuotta sitten suomessa vuosi sitten kaveri tuo xiaomia maahan, samsungin ja applen aika on ohi, poju edullinen hankinta hinta ei tarkoita että puhelin olisi huono, vaan sitä että valmistaja tietää mitä tekee.

        Xiaomi on kehittänyt erittäin laadukkaan android version laitteisiinsa, nimeltään miui joka pesee puhtaasti samsungin viritykset.

        Kannattaa lukea vaikka wikipediasta, factaa xiaomista, se on iso firma.

        Minulla on xiaomin puhelimia kaksi oma ja vaimon, bt kaiutin, turvakameroita, kuulokkeet molemmille, älykelloja parikappaletta, olen testannut niitä hyvin edullisesti hankittuja, taitaa olla vielä muitakin.

        Paateromiljonääri, fantaa tarjouksesta ja halvinta kiinalaista roskaa mitä kaupasta löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin teen puhelin on hintaansa nähden erittäin laadukas, katso reppana speksit netistä kannattaa ostaa uusin malli xiaomi note 8 hieman kalliimpi, xiaomi on kiinan apple, suuri kaupallinen brandi siellä, täällä sen myynti on aloitettu kolme vuotta sitten suomessa vuosi sitten kaveri tuo xiaomia maahan, samsungin ja applen aika on ohi, poju edullinen hankinta hinta ei tarkoita että puhelin olisi huono, vaan sitä että valmistaja tietää mitä tekee.

        Xiaomi on kehittänyt erittäin laadukkaan android version laitteisiinsa, nimeltään miui joka pesee puhtaasti samsungin viritykset.

        Kannattaa lukea vaikka wikipediasta, factaa xiaomista, se on iso firma.

        Minulla on xiaomin puhelimia kaksi oma ja vaimon, bt kaiutin, turvakameroita, kuulokkeet molemmille, älykelloja parikappaletta, olen testannut niitä hyvin edullisesti hankittuja, taitaa olla vielä muitakin.

        Olet ymmärtänyt valokuvien idean väärin. Valokuvan tarkoitus ei ole esitellä kameraa, se siis ei ole kameramainos. Puhut aina "aidosta" ja "laadusta" ja "tasoista" ja "kasteista" Minä en ole valokuvaaja. En ammattikuvaaja enkä edes harrastekuvaaja, mutta jokainen meistä näkee lehdissä, netissä ja telkkarissa millaisia kuvia ammatti -ja harrastekuvaajat ottavat.
        Ne erottuu aika tavalla amatöörien kamerakännykkäkuvista.
        Tunnen yhden Helsingissä asuvan upean nuoren venäläisnaisen, joka on palkittu valokuvaaja ja malli. Seuraan hänen ottamiaan kuvia hänen kotisivuiltaan. Ne kuvat ovat silkkaa taidetta.

        Voin kertoa sinulle että ottamasi rantakuva ei ole taidetta, se ei ole hyvälaatuinen, maisema on törkyinen, kuvakulma on hupaisa aina kun kuvauksen kohteessa on jotakin tiellä ja kuvassa esiintyy puolikkaita ihmisiä ja esineitä. Lisäksi kunnollista panoraamakuvaa ei saa millään kännykkäkameralla. Kätesi ei ole ollut vakaa kuvatessa ja linssi on ilmeisesti likainen. Se on todella kaikinpuolin epäonnistunut valokuva ja voitaisiin valita jossakin kilpailussa vuoden huonoimmaksi valokuvaksi.

        Kyllähän siitä selvän saa että rantahan se siinä ja puolikkaita tuoleja ja ihminen osittain.
        Mutta älä nyt hyvä mies tule kertomaan että se on upea ja ammattitaidolla otettu valokuva huippuvehkeillä. Se on äärimmäisen kaukana hyvästä valokuvasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitan tästä malliksi sinulle tyhjän kehuskelijalle vielä kuvan Pattayalta joka on otettu 270 euron kännykkäkameralla eikä edes sen parhaalla resoluutiolla, mutta silti tämä on parempi kuva kuin tuo sinun usvainen räpellys likaisista tuoleista.
        https://aijaa.com/csdrDp

        Tuota kuvakollaasia on avannut Neiti fillarihintsukka aiemminkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoitko että Xiaomi Note 7 kamera maksaa enemmän kuin minun neljän vuoden matkabudjetti? Siis 200 euron kamera? Neljä vuotta matkoilla 200 eurolla? Kyllä sä ukkeli olet pahan kerran sekaisin. Ei riitä päiväbudjetiksi edes 200e. Nyt on mennyt vähän rahaa sattuneesta syystä tällä lomalla, ehkä nelisen tonnia 7 viikossa plus lennot. Vielä menee 2-3 tonnia ennen oletettua kotimatkaa.

        Kameran hinta on tärkeä seikka Pattayan rakkaalle, älkää siis alentuko kuvaamaan halvoilla kameroilla, se on pahasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kun olet siellä "täällä thaimaassa" niin saakos sieltä teiltäpäin googlematkalta napattua valokuvia alle tunnin vanhasta kassakuitista? Meilläpäin saa täällä Thaimaassa.
        https://aijaa.com/YP15zG

        Se on hyvä että Pattayan rakkaan omaishoitaja on nykyisellään töissä kaupassa, josta voi leijuttaa kuvia Rakkaalle pätemiseensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miljoona-Paateromiehen skannerin ubuntu on juuri nyt juntturissa ja superkalliilla 180 euron kännykällä ei nyt pysty ottamaan kuvia kun jänikset söi valvontakameran johdon ja virtsasi linssin sumeaksi. Pöpöt vaanii kylmähuoneessa ja siksi oli paettava vaimon kanssa rannalle omat jakkarat mukana vuonna 2008.

        Minkä hintainen kamera on fillarihintsukalla landen byggalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paateromiljonääri, fantaa tarjouksesta ja halvinta kiinalaista roskaa mitä kaupasta löytyy.

        Kun ei pistä milliä matkailuun ja milliä maksukaatoihin fillarihintsukan tavoin, jää pätäkkää hieman muuhun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ymmärtänyt valokuvien idean väärin. Valokuvan tarkoitus ei ole esitellä kameraa, se siis ei ole kameramainos. Puhut aina "aidosta" ja "laadusta" ja "tasoista" ja "kasteista" Minä en ole valokuvaaja. En ammattikuvaaja enkä edes harrastekuvaaja, mutta jokainen meistä näkee lehdissä, netissä ja telkkarissa millaisia kuvia ammatti -ja harrastekuvaajat ottavat.
        Ne erottuu aika tavalla amatöörien kamerakännykkäkuvista.
        Tunnen yhden Helsingissä asuvan upean nuoren venäläisnaisen, joka on palkittu valokuvaaja ja malli. Seuraan hänen ottamiaan kuvia hänen kotisivuiltaan. Ne kuvat ovat silkkaa taidetta.

        Voin kertoa sinulle että ottamasi rantakuva ei ole taidetta, se ei ole hyvälaatuinen, maisema on törkyinen, kuvakulma on hupaisa aina kun kuvauksen kohteessa on jotakin tiellä ja kuvassa esiintyy puolikkaita ihmisiä ja esineitä. Lisäksi kunnollista panoraamakuvaa ei saa millään kännykkäkameralla. Kätesi ei ole ollut vakaa kuvatessa ja linssi on ilmeisesti likainen. Se on todella kaikinpuolin epäonnistunut valokuva ja voitaisiin valita jossakin kilpailussa vuoden huonoimmaksi valokuvaksi.

        Kyllähän siitä selvän saa että rantahan se siinä ja puolikkaita tuoleja ja ihminen osittain.
        Mutta älä nyt hyvä mies tule kertomaan että se on upea ja ammattitaidolla otettu valokuva huippuvehkeillä. Se on äärimmäisen kaukana hyvästä valokuvasta.

        Kaunista taidetta oli poreamme, sakasan moottorirata, puhumattakaan fillarihintsun tatuoinneista, räpylästä kaljatölkkeineen ......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaunista taidetta oli poreamme, sakasan moottorirata, puhumattakaan fillarihintsun tatuoinneista, räpylästä kaljatölkkeineen ......

        En tiedä mistä kuvista puhut, mutta ei matkakuvien tarvi mitään huippua ollakaan. Muistoksihan niitä otetaan itselle. Asia muuttuu eri asiaksi jos alkaa kehuskelemaan 180 euron kameralla otettua kamalaa räpellystä, jossa on ihan kaikki pielessä eikä alkeellisintakaan käsitystä sommittelusta eikä mistään valokuvauksen alkeista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mistä kuvista puhut, mutta ei matkakuvien tarvi mitään huippua ollakaan. Muistoksihan niitä otetaan itselle. Asia muuttuu eri asiaksi jos alkaa kehuskelemaan 180 euron kameralla otettua kamalaa räpellystä, jossa on ihan kaikki pielessä eikä alkeellisintakaan käsitystä sommittelusta eikä mistään valokuvauksen alkeista.

        Puuttu siitä kuitenkin yksi valokuvauksen mokauksen klassikko, eli sormi puoliksi linssin päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mistä kuvista puhut, mutta ei matkakuvien tarvi mitään huippua ollakaan. Muistoksihan niitä otetaan itselle. Asia muuttuu eri asiaksi jos alkaa kehuskelemaan 180 euron kameralla otettua kamalaa räpellystä, jossa on ihan kaikki pielessä eikä alkeellisintakaan käsitystä sommittelusta eikä mistään valokuvauksen alkeista.

        Muistoksi siis fillarihintsu ottaa omasta sormestaan ja hauiksestaan valokuvia, selvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mistä kuvista puhut, mutta ei matkakuvien tarvi mitään huippua ollakaan. Muistoksihan niitä otetaan itselle. Asia muuttuu eri asiaksi jos alkaa kehuskelemaan 180 euron kameralla otettua kamalaa räpellystä, jossa on ihan kaikki pielessä eikä alkeellisintakaan käsitystä sommittelusta eikä mistään valokuvauksen alkeista.

        Canon muutti markkinat tuomalla sellaisen setin markkinoille jonka tasoiset aiemmin maksoi 6-10 tuhatta euroa. Nyt niitä saa 3-5 tuhanteen euroon varusteineen.
        https://www.kameraliike.fi/fi/product/canon-eos-r5-runko/11296

        Nuo kamerat riittää ammattikäyttöön ja näillä on mahdollista amatöörinkin saada onnistumisia, kunhan sommittelee kuvan niin ettei siinä ole puolikkaita ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Canon muutti markkinat tuomalla sellaisen setin markkinoille jonka tasoiset aiemmin maksoi 6-10 tuhatta euroa. Nyt niitä saa 3-5 tuhanteen euroon varusteineen.
        https://www.kameraliike.fi/fi/product/canon-eos-r5-runko/11296

        Nuo kamerat riittää ammattikäyttöön ja näillä on mahdollista amatöörinkin saada onnistumisia, kunhan sommittelee kuvan niin ettei siinä ole puolikkaita ihmisiä.

        Voivoi sentään että nytte on kovin tärkeää tämä kamera-aihe, googlailkaa lisää suomen kameraliikkeistä faktuuria niin voimme täällä thaimaassa niitä myös opiskella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistoksi siis fillarihintsu ottaa omasta sormestaan ja hauiksestaan valokuvia, selvä.

        Kuva silakkalaatikosta uunin luukulla kuumennetun puisen mukin kanssa oli vuoden luontokuva 2019. Onnea voittajalle. Toiselle sijalle tuli nuudelipussi tulostuspapereilla peitellyllä pöydällä. Onnea myös kakkoselle. Kolmanneksi tuli tietokoneen näppäimistö vanhan heinäladon seinällä. Upea teos. Onnea kolmoselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En taida laittaa ne on kotona, minä ole sam roy yotissa josta ohessa kuva hieman paremmilla laitteilla kuvattuna, rannalla oli muutama kalastajavene ja neljä ihmistä, rantaviivaa on auton matkamittarin mukaan 16.8 kilsaa ei aivan päästä päähän... kuvan voi siirtää omalla koneelle ja zoomata mielensä mukaan, resoluutio on uskomaton, mutta tosiaan kameramaksaa enemmän kuin sinun neljän vuoden matkabudjetti, ja sen käyttäminen vaatii osaamista, kuva on otettu rannan toisesta reunasta, siksi kaukana olevat kohteet näkyvät pienempänä. IDdteZ

        Miksi et laita koskaan suoraa aijaa linkkiä.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaunista taidetta oli poreamme, sakasan moottorirata, puhumattakaan fillarihintsun tatuoinneista, räpylästä kaljatölkkeineen ......

        Missä on sakasa..?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ymmärtänyt valokuvien idean väärin. Valokuvan tarkoitus ei ole esitellä kameraa, se siis ei ole kameramainos. Puhut aina "aidosta" ja "laadusta" ja "tasoista" ja "kasteista" Minä en ole valokuvaaja. En ammattikuvaaja enkä edes harrastekuvaaja, mutta jokainen meistä näkee lehdissä, netissä ja telkkarissa millaisia kuvia ammatti -ja harrastekuvaajat ottavat.
        Ne erottuu aika tavalla amatöörien kamerakännykkäkuvista.
        Tunnen yhden Helsingissä asuvan upean nuoren venäläisnaisen, joka on palkittu valokuvaaja ja malli. Seuraan hänen ottamiaan kuvia hänen kotisivuiltaan. Ne kuvat ovat silkkaa taidetta.

        Voin kertoa sinulle että ottamasi rantakuva ei ole taidetta, se ei ole hyvälaatuinen, maisema on törkyinen, kuvakulma on hupaisa aina kun kuvauksen kohteessa on jotakin tiellä ja kuvassa esiintyy puolikkaita ihmisiä ja esineitä. Lisäksi kunnollista panoraamakuvaa ei saa millään kännykkäkameralla. Kätesi ei ole ollut vakaa kuvatessa ja linssi on ilmeisesti likainen. Se on todella kaikinpuolin epäonnistunut valokuva ja voitaisiin valita jossakin kilpailussa vuoden huonoimmaksi valokuvaksi.

        Kyllähän siitä selvän saa että rantahan se siinä ja puolikkaita tuoleja ja ihminen osittain.
        Mutta älä nyt hyvä mies tule kertomaan että se on upea ja ammattitaidolla otettu valokuva huippuvehkeillä. Se on äärimmäisen kaukana hyvästä valokuvasta.

        Reppana reppana en ole missään edes väittänyt sen olevan taidetta, se kuitenkin ajaa sen asian mikä sillä on tarkoituksena, kerätä muistoja, tai vittuilla palstalla, niinkuin sanoin kuva on otettu eilen en ole paljon ajatellut että kameralla voi ottaa panoraamoja mutta kun istuin rannalla ihan kokeilin, ja kyllä se aina seiskan töherrykset voittaa...

        Lisäksi hyvä valokuva on suhteellinen käsite, minun mielestä näkee että kuva on sieltä mistä sen kerroin olevan.

        Oletko koskaan miettinyt miksi sinun pitää jauhaa tätä paskaa, vuosikausia anonyymina ihmisille jota et ole koskaan nähnyt ja todennäköisesti et tule koskaan edes näkemään, kannattaa varmaan miettiä omaa motivaatiota, siella suomen savossa.

        Mutta asiaan Thaimaassa on viime yönä kuollut kolme virukseen eli nyt on yhteensä neljä, tartuntoja on yli 800 ja huomenna määrä voi olla kolmin kertainen, kannattaa varmaan tarkastaa oma paluu päivä suomeen, täällä on liikkunut huhuja että kaikki lentokentät suljetaan ensi viikon keskiviikkona, samoin hotellit, baarit ja ravintolat on jo kiinni ainakin hua hinissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ymmärtänyt valokuvien idean väärin. Valokuvan tarkoitus ei ole esitellä kameraa, se siis ei ole kameramainos. Puhut aina "aidosta" ja "laadusta" ja "tasoista" ja "kasteista" Minä en ole valokuvaaja. En ammattikuvaaja enkä edes harrastekuvaaja, mutta jokainen meistä näkee lehdissä, netissä ja telkkarissa millaisia kuvia ammatti -ja harrastekuvaajat ottavat.
        Ne erottuu aika tavalla amatöörien kamerakännykkäkuvista.
        Tunnen yhden Helsingissä asuvan upean nuoren venäläisnaisen, joka on palkittu valokuvaaja ja malli. Seuraan hänen ottamiaan kuvia hänen kotisivuiltaan. Ne kuvat ovat silkkaa taidetta.

        Voin kertoa sinulle että ottamasi rantakuva ei ole taidetta, se ei ole hyvälaatuinen, maisema on törkyinen, kuvakulma on hupaisa aina kun kuvauksen kohteessa on jotakin tiellä ja kuvassa esiintyy puolikkaita ihmisiä ja esineitä. Lisäksi kunnollista panoraamakuvaa ei saa millään kännykkäkameralla. Kätesi ei ole ollut vakaa kuvatessa ja linssi on ilmeisesti likainen. Se on todella kaikinpuolin epäonnistunut valokuva ja voitaisiin valita jossakin kilpailussa vuoden huonoimmaksi valokuvaksi.

        Kyllähän siitä selvän saa että rantahan se siinä ja puolikkaita tuoleja ja ihminen osittain.
        Mutta älä nyt hyvä mies tule kertomaan että se on upea ja ammattitaidolla otettu valokuva huippuvehkeillä. Se on äärimmäisen kaukana hyvästä valokuvasta.

        Reppana reppana en ole missään edes väittänyt sen olevan taidetta, se kuitenkin ajaa sen asian mikä sillä on tarkoituksena, kerätä muistoja, tai vittuilla palstalla, niinkuin sanoin kuva on otettu eilen en ole paljon ajatellut että kameralla voi ottaa panoraamoja mutta kun istuin rannalla ihan kokeilin, ja kyllä se aina seiskan töherrykset voittaa...

        Lisäksi hyvä valokuva on suhteellinen käsite, minun mielestä näkee että kuva on sieltä mistä sen kerroin olevan.

        Oletko koskaan miettinyt miksi sinun pitää jauhaa tätä paskaa, vuosikausia anonyymina ihmisille jota et ole koskaan nähnyt ja todennäköisesti et tule koskaan edes näkemään, kannattaa varmaan miettiä omaa motivaatiota, siella suomen savossa.

        Mutta asiaan Thaimaassa on viime yönä kuollut kolme virukseen eli nyt on yhteensä neljä, tartuntoja on yli 800 ja huomenna määrä voi olla kolmin kertainen, kannattaa varmaan tarkastaa oma paluu päivä suomeen, täällä on liikkunut huhuja että kaikki lentokentät suljetaan ensi viikon keskiviikkona, samoin hotellit, baarit ja ravintolat on jo kiinni ainakin hua hinissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reppana reppana en ole missään edes väittänyt sen olevan taidetta, se kuitenkin ajaa sen asian mikä sillä on tarkoituksena, kerätä muistoja, tai vittuilla palstalla, niinkuin sanoin kuva on otettu eilen en ole paljon ajatellut että kameralla voi ottaa panoraamoja mutta kun istuin rannalla ihan kokeilin, ja kyllä se aina seiskan töherrykset voittaa...

        Lisäksi hyvä valokuva on suhteellinen käsite, minun mielestä näkee että kuva on sieltä mistä sen kerroin olevan.

        Oletko koskaan miettinyt miksi sinun pitää jauhaa tätä paskaa, vuosikausia anonyymina ihmisille jota et ole koskaan nähnyt ja todennäköisesti et tule koskaan edes näkemään, kannattaa varmaan miettiä omaa motivaatiota, siella suomen savossa.

        Mutta asiaan Thaimaassa on viime yönä kuollut kolme virukseen eli nyt on yhteensä neljä, tartuntoja on yli 800 ja huomenna määrä voi olla kolmin kertainen, kannattaa varmaan tarkastaa oma paluu päivä suomeen, täällä on liikkunut huhuja että kaikki lentokentät suljetaan ensi viikon keskiviikkona, samoin hotellit, baarit ja ravintolat on jo kiinni ainakin hua hinissä.

        Tämä on taidetta korkeatasoisella kameralla T7f5uR älä sössötä lerpsu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on taidetta korkeatasoisella kameralla T7f5uR älä sössötä lerpsu.

        Kuva silakkalaatikosta uunin luukulla kuumennetun puisen mukin kanssa oli vuoden luontokuva 2019. Onnea voittajalle. Toiselle sijalle tuli nuudelipussi tulostuspapereilla peitellyllä pöydällä. Onnea myös kakkoselle. Kolmanneksi tuli tietokoneen näppäimistö vanhan heinäladon seinällä. Upea teos. Onnea kolmoselle.
        https://s23527.pcdn.co/wp-content/uploads/2020/02/Just_the_first.jpg.optimal.jpg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuva silakkalaatikosta uunin luukulla kuumennetun puisen mukin kanssa oli vuoden luontokuva 2019. Onnea voittajalle. Toiselle sijalle tuli nuudelipussi tulostuspapereilla peitellyllä pöydällä. Onnea myös kakkoselle. Kolmanneksi tuli tietokoneen näppäimistö vanhan heinäladon seinällä. Upea teos. Onnea kolmoselle.
        https://s23527.pcdn.co/wp-content/uploads/2020/02/Just_the_first.jpg.optimal.jpg

        Aloitusotsikon valinta on myös taidetta ja aloituksen voiman voi todeta kommenttien määräästä.
        Voimaa määrittelee myös poistettujen viestien määrä, kun kyseessä on kilahtanut.
        Olen aloittajana tyytyväinen onnistuessani tarkoituksessani, joten ..... no jätän sanomatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on taidetta korkeatasoisella kameralla T7f5uR älä sössötä lerpsu.

        Muista lähimmän terveyskeskuksen osoite, ja kelan toimistokaan ei ole pahasta.


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      349
      4171
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      278
      2357
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      136
      1693
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      102
      1475
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1423
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1277
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1255
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      56
      1142
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1084
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      343
      1016
    Aihe