EI *PIIIIP*!

Höynähtäneet

Voiko joku todellakin rakentaa elämänsä ja ihmissuhteensa astrologian varaan?
Tuolla keskusteltiin, että leijonat eivät sovi vaakojen kanssa keskenään; kaksi parhainta ystävääni ovat vaakoja! Leijonat eivät sovi skorppareiden kanssa yhteen; poikaystäväni on skorpioni ja paremmin ei voisi mennä! Mitä ihmettä tämä tarkoittaa?

Älkää vaan ruvetko rajaamaan ihmissuhteitanne astrologian "sääntöjen" takia..

En muutenkaan voi uskoa miten esimerkiksi kesäkuussa syntyneet kaksoset tai helmikuussa maailmaan tulvahtaneet kalat voivat muka jotenkin jollain kierolla tavalla kaikki olla samanluontoisia? Eihän siinä ole mitään järkeä.. Vai onko minulla jäänyt jotain ymmärtämättä astrologiasta?

7

496

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Astron

Sanoisin viestisi perusteella, että parhaimmillaankin yksinkertaistat astrologiaa varsin reippaasti ja pahimmillaan et tunne sitä lainkaan.

Tiedätkö mainita esimerkiksi jotain astrologisia karttavertailusääntöjä (=synastrisia), jotka osoittavat hyvää (tai huonoa)keskinäistä toimeentuloa. Näytä, minkä verran osaat aihetta, niin tiedän sanoa tarkemmin.

"Leijonat eivät sovi skorppareiden kanssa yhteen; poikaystäväni on skorpioni ja paremmin ei voisi mennä!"

Oletkos ikinä kuullut sanontaa "poikkeus vahvistaa säännön". Yleisesti skorpionin ja leijonan välinen suhde ei ole mitenkään helpoimmasta päästä, koska molemmat merkit ovat laadultaan kiinteitä. Molemmat haluavat siis tehdä oman päänsä mukaan ja olla liikoja mukautumatta.

Tosin sääntöön on varsin hyvin kuviteltavissa poikkeuksia. Sanoisin, että skorpioni jolla esim. kartallaan löytyy Mars leijonasta tulee huomattavasti paremmin kuin keskimääräinen skorpioni toimeen aurinkomerkkileijonien kanssa.

Näyttääpä siis pahoin siltä, että esimerkkisi ei mitenkään kumoa astrologian toimivuutta. Miten se voisikaan...

• ...

>leijonat eivät sovi vaakojen kanssa keskenään; kaksi parhainta ystävääni ovat vaakoja!

Leijonan ja vaa'an välillä on 60 asteen aspekti nimeltään kuutio. Se on harmoninen aspekti joka sopii ystävyyssuhteeseen varsinkin.

• Astron

Hyvä pointti tuo "kuutiota" -kutsun itse sitä mieluummin sekstiiliksi- koskeva. :)

Merkkeinä leijona ja vaaka ovat niin sanotusti "keskenään harmonisia". Tämän osoittaa sekstiiliaspekti niiden välillä sekä elementtien samankaltaisuus. Leijona on tulen ja vaaka ilman merkki. Ne ovat myös suuntaukseltaan samankaltaisia so. molemmat ovat ns. "sosiaalisia" merkkejä.

Leijona on 11. merkki (ja näin 11. huone so ystävyys)vaa'asta lukien (kun askendentti asetetaan vaakaan) ja vaaka 3. merkki leijonasta lukien.

• Höynähtäneet
        Astron kirjoitti:

Hyvä pointti tuo "kuutiota" -kutsun itse sitä mieluummin sekstiiliksi- koskeva. :)

Merkkeinä leijona ja vaaka ovat niin sanotusti "keskenään harmonisia". Tämän osoittaa sekstiiliaspekti niiden välillä sekä elementtien samankaltaisuus. Leijona on tulen ja vaaka ilman merkki. Ne ovat myös suuntaukseltaan samankaltaisia so. molemmat ovat ns. "sosiaalisia" merkkejä.

Leijona on 11. merkki (ja näin 11. huone so ystävyys)vaa'asta lukien (kun askendentti asetetaan vaakaan) ja vaaka 3. merkki leijonasta lukien.

Ovatko kaikki astrologiassa olevat ns. "säännöt" kumottavissa monien mutkien kautta? Eihän se taas tee mitään järkeä..!
        Onko siltikään ystäviä/elämänkumppania valitessa luottaa pelkästää horoskooppien ja astrologian voimaan?

• Höynähtäneet kirjoitti:

Ovatko kaikki astrologiassa olevat ns. "säännöt" kumottavissa monien mutkien kautta? Eihän se taas tee mitään järkeä..!
        Onko siltikään ystäviä/elämänkumppania valitessa luottaa pelkästää horoskooppien ja astrologian voimaan?

Mitenkähän tämän asian pystyisi selittämään niin,että ei tulisi väärinkäsityksiä?Olen aina miettinyt sitä kun näihin kysymyksiin vastaan..ihmisillä on kummallinen käsitys astrologiasta muutenkin kaikki luulevat, että astrologialla pystyisi valitsemaan tulevan kumppanin/ystävän!Vastaus on ei. Olisi hullua jos itse alkaisin syynätä jokaista ihmistä tyylin "tolla on kartalla sellaisia ja sellaisia tekijöitä jotka ei täsmää oman karttani kanssa joten enpä sitten halua nähdä kyseistä ihmistä ollenkaan!"

Omasta mielestäni parisuhde asioissa pitäisi käyttää omia vaistoja ei koko aikaa miettiä,että mitäköhän sillä on kartalla?! Toki jos on utelias ja haluaa synastria karttaa kokeilla niin mikä ettei kunhan vaan pitää asioissa järjen kädessä!

Oliko tämä hyvä selitys vai ei?Kelpaako?

• Höynähtäneet
        Leena kirjoitti:

Mitenkähän tämän asian pystyisi selittämään niin,että ei tulisi väärinkäsityksiä?Olen aina miettinyt sitä kun näihin kysymyksiin vastaan..ihmisillä on kummallinen käsitys astrologiasta muutenkin kaikki luulevat, että astrologialla pystyisi valitsemaan tulevan kumppanin/ystävän!Vastaus on ei. Olisi hullua jos itse alkaisin syynätä jokaista ihmistä tyylin "tolla on kartalla sellaisia ja sellaisia tekijöitä jotka ei täsmää oman karttani kanssa joten enpä sitten halua nähdä kyseistä ihmistä ollenkaan!"

Omasta mielestäni parisuhde asioissa pitäisi käyttää omia vaistoja ei koko aikaa miettiä,että mitäköhän sillä on kartalla?! Toki jos on utelias ja haluaa synastria karttaa kokeilla niin mikä ettei kunhan vaan pitää asioissa järjen kädessä!

Oliko tämä hyvä selitys vai ei?Kelpaako?

Juuri tämä oli yksi niistä asioista, joka sai minut kirjoittamaan tästä astrologiasta ja sen pienoisesta "kyseenalaistamisesta". Eihän minulla suinkaan ole mitään astrologiaa vastaan, mutta halusin vain kuulla, elääkö joku todellakin horoskooppien ns. kautta ja suunnittelee karttojen mukaan elämänsä! Leena antoi kyllä selventävän vastauksen ja olen yhtä mieltä hänen kanssaan. Ei kai kukaan voi raakata ketään mäkeen elämästään juuri asenteella "tuon horoskoopin kanssa ei vaan natsaa"...?!

• Kulkija*
        Höynähtäneet kirjoitti:

"Ovatko kaikki astrologiassa olevat ns. "säännöt" kumottavissa monien mutkien kautta?"

Eivät. Mutta koska ihmiset eivät ylipäätään tunne astrologiaa vaan muistelevat jostain hömppäkirjasta lukemaansa lauseita tyyliin "leijonat eivät tule toimeen vaakojen kanssa", niitä "sääntöjä" kuvitellaan olevan enemmän kuin niitä oikeasti onkaan. On myös helppo luulla että niitä "käytetään miten sattuu" jollei niitä tunne.

Esimerkiksi 60 astetta on ihan oikeasti harmoninen aspekti astrologiassa, 90 astetta taas ei. Koska jokainen merkki "omistaa" karttaympyrästä 30 astetta, voidaan merkkien keskinäistä harmoniaa yleisesti tarkastella niiden sijainnin perusteella karttaympyrässä. Merkithän voidaan jaotella sekä elementtinsä (tuli, vesi, maa, ilma) että laatunsa (johtava, muuttuva, kiinteä) perusteella ja niillä on tietty järjestys. Esimerkiksi vastakkaiset merkit ovat aina samaa laatua, 120 asteen päässä olevat (eli joka neljäs) taas samaa elementtiä.

Lisäksi yleensä tuijotetaan yhteensopivuudessakin vain aurinkomerkkiin, eikä oteta huomioon muita tärkeitä kartan tekijöitä, kuten kuu- ja nousumerkkiä. Tämä on tietty ymmärrettävää, koska useat vielä luulevat, että astrologia on sama asia kuin aurinkomerkit ja niiden tulkinta.

Lopuksi sanoisin oman mielipiteeni ystävistä ja elämänkumppaneista. Elämänsä tärkeitä ihmisiä ei voi vain "valita", koska heillä on myös oma tahto. On siis ihan turhaa huijata itseään kuvittelemalla, että joku muka "valitsee" seurustelukumppaninsa astrologian avulla. Ihmisiä voi toki mainiosti vertailla astrologisesti jos haluaa, mutta heidän tahtoonsa ja ratkaisuihinsa sillä voi vaikuttaa ihan yhtä vähän kuin sillä, mitä vaatteita laittaa aamulla päälleen. Mitä hyötyä on astrologiasta, jos unelmiesi prinssi tai prinsessa ei satukaan pitämään sinusta? ;-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1700
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1326
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1275
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1018
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      916
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      913
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      840
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe