Konstit on monet

Media ja some nyt aivan pursuaa ohjeita ja neuvoja miten välttyä koronatartunnalta. Pandemia leviää maailmalla kulovalkean tavoin, pörssit romahtavat, markkinaliberalismi ja globaalisuus ovat osoittautuneet haavoittuvaisiksi strategioiksi, presidentit ja pääministerit puhuvat kansalle ja eri maissa kehitetään erilaisia sääntöjä ja ohjeita, lakeja ja määräyksiä miten tulisi elää että viruksen leviäminen jäisi minimiin. Joissakin maissa on ulkonaliikkumiskielto, joissakin karanteeni, joissakin kontrolloidaan poliisin ja armeijan avulla että ihmiset tekevät niin kuin niiden pitäisi. Joissakin vedotaan ihmisten omaan säädyllisyyteen ja terveeseen järkeen ja solidaarisuuteen. Mikä sitten on tehokkainta?

Yksi pieni, yksinkertainenvinkki joka jäi mieleen: harjoittele käyttämään ei-dominoivaa kättäsi ovien aukaisemiseen, vesikraanojen avaamiseen ja sulkemiseen, jne. yleisten tiloihin pintoihin joihin tarvitsee koskea että ne toimisivat. Käytät normaalista hallitsevaa kättäsi (oikeaa tai vasenta) kasvojesi koskettelemiseen.

69

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Meillä Suomessa pestään kädet aina kunnolla kun tullaan kotiin eikä siksi kotona ole viruksia, kun ollaan karanteenissa ja kaikki kahvat , hanat , sähkökatkaisijat ja muut puhdistetaan usein kunnolla. Ennen ruuanlaittoa ja ruokailua pestään kädet kunnolla. Silloin ei tarvitse pelätä jos on käsi välillä poskella. Pyyhkeet vaihdetaan usein tai käytetään talouspaperia. Ruotsissa kai se vessapaperikin jo loppui.

      • Omaan kokemukseeni perustuen voin sanoa että ruotsalainen koti on vähintäin yhtä siisti kuin keskiverto suomalainen. Ruotsalainen pesee myös kätensä aina tarvittaessa, ennen ruokailua ja vessassa käynnin yhteydessä. Ruotsalaisessa kodissa siivotaan yhtä hyvin ja yhtä usein kuin suomalaisessa, että turha vääntää tuollaista kansallismielistä sovinismia minulle. Lattioita pestään bakteereja tappavalla pesuaineella eniten lämpimissä maissa.
        Siistiys ei ole mikään erityisesti suomalainen ominaisuus tai hyve ja se on enemmän kiinni luonteesta ja henkilökohtaisista ominaisuuksista kuin mistään muusta.


    • Kaupoissa ei tarvitse oviin koskea, ne avautuvat edessä automaattisesti.
      Seuraavalla kauppareissulla laitan käsiini kertakäyttökäsineet ja käärin ne pois poistuttuani kaupasta. Vielä kun välttää koskettelemasta kasvojensa aluetta, niin hyvällä tuurilla selviää ilman tartuntaa.
      Ja turvavälit on muistettava!
      Jos ovi on pakko omin voimin avata, voi vetää käden hihan suojaan ja avata sitten oven.
      Varmin suoja on pysyä yksin kotona.

      • Anonyymi

        Juuri Ohisalo sanoi YLEssa että. kauppoihin tulee poliisi rajoittamaan ikäihmisten turhia käynteihin niissä. Ja jos ei heti usko niin sakko tulee.
        Muista nämä sanomiset kun vaalipäivä on.

        Elikkä , emme kuolekaan koronaviruksenvain ruoan puutteeseen, eli nälkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri Ohisalo sanoi YLEssa että. kauppoihin tulee poliisi rajoittamaan ikäihmisten turhia käynteihin niissä. Ja jos ei heti usko niin sakko tulee.
        Muista nämä sanomiset kun vaalipäivä on.

        Elikkä , emme kuolekaan koronaviruksenvain ruoan puutteeseen, eli nälkään.

        Poliisi joka kauppaan. Heh. Kyllä niitä nyt riittää, kun vanhat suurrikolliset yrittävät rahalla saada syötävää. Jean Valjean tulee mieleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri Ohisalo sanoi YLEssa että. kauppoihin tulee poliisi rajoittamaan ikäihmisten turhia käynteihin niissä. Ja jos ei heti usko niin sakko tulee.
        Muista nämä sanomiset kun vaalipäivä on.

        Elikkä , emme kuolekaan koronaviruksenvain ruoan puutteeseen, eli nälkään.

        Auttaako, jos sanoo asylum kauppapoliisille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri Ohisalo sanoi YLEssa että. kauppoihin tulee poliisi rajoittamaan ikäihmisten turhia käynteihin niissä. Ja jos ei heti usko niin sakko tulee.
        Muista nämä sanomiset kun vaalipäivä on.

        Elikkä , emme kuolekaan koronaviruksenvain ruoan puutteeseen, eli nälkään.

        Niin tuo Ohisalon sanominen on tuossa.

        https://areena.yle.fi/1-50483028#autoplay=true

        Tallessa on että kun vaalit lähestyy niin on hyvä muistuttaa mitä tuli tehtyä tai sanottua!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri Ohisalo sanoi YLEssa että. kauppoihin tulee poliisi rajoittamaan ikäihmisten turhia käynteihin niissä. Ja jos ei heti usko niin sakko tulee.
        Muista nämä sanomiset kun vaalipäivä on.

        Elikkä , emme kuolekaan koronaviruksenvain ruoan puutteeseen, eli nälkään.

        Ikäihmisen pitää sitten kai pystyä todistamaan ettei kyse ole turhasta käynnistä ja sehän on yksilöllistä, kuka mitäkin pitää turhana.
        Pitää tarkkaan miettiä ennen kauppaan lähtöä, ettei minkään itselle turhan takia mene.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tuo Ohisalon sanominen on tuossa.

        https://areena.yle.fi/1-50483028#autoplay=true

        Tallessa on että kun vaalit lähestyy niin on hyvä muistuttaa mitä tuli tehtyä tai sanottua!

        Se Ohisalon kauppapoliisi uhkailu on kohdasta noin 20 minuttia eteenpäin, tuossa YLE AREENAN videossa ??? JOOPA JOO


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se Ohisalon kauppapoliisi uhkailu on kohdasta noin 20 minuttia eteenpäin, tuossa YLE AREENAN videossa ??? JOOPA JOO

        Kylläpä tuo KomMarinin hallinto alkaa muistuttamaan Stalinin neuvosto kommunismia.
        Siellähän myös nuoriso ilmiantoivat vanhempansa jotka sitten teloitettiin, aivan kuten nyt tuo Ohisalo tuosa neuvoi ilmoittamaan virkakoneistolle, ja nyt ei ole edes kyse aatteesta, vaan joka päiväisestä ruoka annoksesta !?


      • Liukuovet jotka avautuvat automaattisesti ovat tavallisia täälläkin, maalaiskaupoissakin. Ne on siitä hyvät vielä kunne ei koskaan avaudu väärään suuntaan. Kaupoissa on vihannes-ja hedelmätiskillä kertakäyttöhanskoja, joita on syytä käyttää, kun ei tiedä kuka ja missä kunnossa on räpelöinyt tomaatteja jne. vihanneksia. Ostan myös ainoastaan kuorittavia hedelmiä nyt.


    • Anonyymi

      Viikko sitten pyyhin kaikki pinnat desinfioiden ne. Kotona olen pysynyt ja kukaan ei ole käynyt, joten koronavirus ei tähän huusholliin ole päässyt sisään. huomenna on mentävä verikokeisiin, kun tuli sairaalasta kutsu. Samat toimenpiteet teen kotiin tullessani ja toivon mukaan en saa tartuntaa laboratorioreissulta.

    • Anonyymi

      Höpötystä. Matujen maahantuonti törmäsi seinään
      Käänne on jo tapahtunut viikonloppuna. Saksan terveysviranomainen vahvistaa antamani laskun SAKSAN VIRUSMÄÄRÄ TAIPUU LASKUUN
      https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-germany-curve/germanys-infection-curve-could-be-flattening-off-public-health-chief-says-idUSKBN21A19Q

      MAANANTAI, viivotinanalyysi
      Käännepisteen etsintä viruskäyrissä suurissa maissa KÄÄNNE ON JO TAPAHTUNUT. Uutiset dominoivat USA:ta, jonka tilanne on heikoin
      Ranska paranee parhaiten, Saksa kirii voimalla parantumiseen, lähestyy Espanjaa, ohittanee Ranska, Espanja ja Englanti lisäävät parantumista suunnilleen samaa tahtia KAIKISSA näyttäisi käännepiste tulleen. Määrät kasvavat MUTTA VÄHEMMÄN Kaikki paransivat = nostivat tuplausaikaansa, mikä on Ranskalla 5,5, Usalla 2,3 vuorokautta, muut tässä välissä ENNUSTE TÄMÄN PÄIVÄN LOPPUUN. Jos mennään parempaan suuntaan, ILLALLA, siis keskiyöllä ei saisi ylittyä
      1. Ranska 17600
      2. Espanja 32000
      3. Saksa 27500
      4. Englanti 6400
      5. Usa 40300

    • Anonyymi

      Ruotsi johtaa tuhopolitiikkaa. HALPATYÖVOIMAN RAHTAAMINEN RUOTSIIN VAIHTUI MASSATYÖTTÖMYYTEEN Muuten ei bussit kulje -lässytystä seurasi MAAHANMUUTTAJIEN MASSATYÖTTÖMYYS?

    • Anonyymi
    • Tuo naaman koskettelu on minulla ihan huomaamaton teko, tajuan vasta kun vahinko on tapahtunut. Saattaisi olla apua jos käyttäisi muihin asioihin vasenta kättä.
      Olen syönyt Inkivääriä raakana, vaikuttaa tehokkaalta kun on niin pahaa :D.
      En liiku juuri missään, kaupassa olen viime viikolla käynyt ja apteekissa.

      • Näin se on, melkein kuin refleksi, johon itse ei kiinnitä mitään huomiota. Tuo vasemmankäden käyttö(tai oikean, jos on vasenkätinen, jotka käyttää kumpaa tahansa kättä hallitsevasti ovat lirissä!) voi olla aivan hyvä, helppo ja halpa konsti. Tätä on suositeltu kovasti E-Koreassa, jossa viruksen leviäminen on saatu kontrolliin.
        Raakana inkivääri on tosi pahaa, mutta esim haudutettuna teeksi ja pikkuisen hunajaa mauksi ihan hyvää ja hyvä lääke yleensäkin flunssoihin ja viruksiin.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Näin se on, melkein kuin refleksi, johon itse ei kiinnitä mitään huomiota. Tuo vasemmankäden käyttö(tai oikean, jos on vasenkätinen, jotka käyttää kumpaa tahansa kättä hallitsevasti ovat lirissä!) voi olla aivan hyvä, helppo ja halpa konsti. Tätä on suositeltu kovasti E-Koreassa, jossa viruksen leviäminen on saatu kontrolliin.
        Raakana inkivääri on tosi pahaa, mutta esim haudutettuna teeksi ja pikkuisen hunajaa mauksi ihan hyvää ja hyvä lääke yleensäkin flunssoihin ja viruksiin.

        Siis, pieni lipsahdus, vasemman käden käyttö jos on luonnostaan oikeakätinen tai päinvastoin jos on vasenkätinen.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Siis, pieni lipsahdus, vasemman käden käyttö jos on luonnostaan oikeakätinen tai päinvastoin jos on vasenkätinen.

        Arvelen, että lipsahduksia tulisi tavantakaa luonnostaan oikeakätiselle jos hän nyt yrittäisi toimia kuin vasenkätinen. Osan hän kenties huomaisi, mutta suurin osa jäisi varmaan huomaamatta.

        Luonnostaan pöpökammoisena minulle on vuosikymmenten mittaan kehittynyt omat rutiinit myös siinä, mitä kättä mihinkin käytän. Olen kuitenkin varma, että teen silti 'virheitä' mennen tullen. Nyt, tässä tilanteessa, en mitään uutta ja varsinkaan niin vaikeaa kuin oman 'kätisyyteni vaihtamista' edes harkitse, ainoastaan keskityn asiaan enemmän kuin normaaliaikoina.

        Pelkästä käsihygieniasta mahdollisen (kosketus)tartunnan välttämiseksi kun puhutaan, niin ehkä jokaisen olisi hyvä kartoittaa mielessään mitkä ovat hänen oman 'luonnollisen' toimintatapansa kriittiset kohdat ja keskittyä sitten erityisesti niihin. Jos on päätynyt käyttämään suojakäsineitä niin silloin kannattaa miettiä kummalla kädellä mihinkin koskee ja missä vaiheessa (ja kuinka) se käsine jolla on koskettu vaikkapa kaupan kylmäkaapin oven kahvoihin, vaa an kosketusnäppäimiin ja mihin kaikkeen nyt onkin pakko koskea, kannattaa ottaa pois kädestä jne..

        Bessie


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Siis, pieni lipsahdus, vasemman käden käyttö jos on luonnostaan oikeakätinen tai päinvastoin jos on vasenkätinen.

        Irtauduin vihdoin varomisen ja karanteenin kierteestä hoidatuttamaan itseäni. Olen sysännyt syrjään parin viikon vatsaoireiluni. Viime kesäisen umpipussitaudin kontrollitähystyksestä on nyt kulunut kolme viikkoa. Kaksi viikkoa sitten aloin tuntemaan alavatsakipuja. Korkean kipukynnyksen omaavana yritin unohtaa kivut ja keskityin P.n karanteenin järjestelyihin. Mutta nyt kun tilanne on normalisoitunut ja pelko hälvennut soitin KAKS.n päivystykseen, pääsin sisään ja kahden tunnin odotuksen jälkeen sairaanhoitajan ja sitä tietä lääkärin vastaanotolle.

        Hienosti pelaa KAKS. Toivottavasti säästyisimme koronalta. Polille oli kaksi sisää käyntiä. Toinen koronaa epäileville ja toinen muille akuuteille sairauksille.

        Henkilökunta oli kasvosuojilla ja hanskoilla varustettu. Pöydillä oli kasvosuojia ja käsidesiä.

        Olen nyt 10 päivän antibioottihevoskuurilla. Kahta eri antibiottia menee 3 × päivässä.
        Kiitollisena ajelin apteekin kautta kotiin nyt en rasita terveydenhoitoa jos vaikka epidemia leviää korpeen. karanteeniakin pidän yllä mahdollisuuksieni mukaan.

        Kerroin sairaalassa, että olen mahdollinen riski, mutta he eivät huolestuneet vaan hoitivat tehtävänsä kiitettävästi.

        Niin vasenta kuin oikeaa kättäni pesen säännöllisesti.


    • Anonyymi

      Luja-luonteiset voisivat etsiä ja katsoa elokuvan "Inferno"
      Pää-osassa Tom Hanks. (en minä).
      Vähänkin vaikutuksille alttiit, älkää!

      H.

      • Anteeksi.
        Unohdin kirjautua.
        Jo toista päivää asentelen uutta konettani.
        HP Pavilion Gaming Desktop 790-0028no

        H.


      • huruksz kirjoitti:

        Anteeksi.
        Unohdin kirjautua.
        Jo toista päivää asentelen uutta konettani.
        HP Pavilion Gaming Desktop 790-0028no

        H.

        899€
        Jospa tämän kanssa pysyttelisi poissa nuorten Korona-tartuntojen jaloista.

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        899€
        Jospa tämän kanssa pysyttelisi poissa nuorten Korona-tartuntojen jaloista.

        H.

        On se nyt hieno ....vihreine led-valoineen ...Miehet ihastuu aina noihin "leluihin" ...sitaateissa
        mimmimum-..mi


      • Anonyymi kirjoitti:

        On se nyt hieno ....vihreine led-valoineen ...Miehet ihastuu aina noihin "leluihin" ...sitaateissa
        mimmimum-..mi

        "Anonyymi"

        Kuten naisillenikin aikoinaan, olen riisunut siitä tarpeettoman pois.
        Sinne sisälle kun pitäisi laittaa lisää jotain.
        Jotain elävänpää, pyörivänpää.
        Onneksi on minulla tuota tieto/taitoa.
        (2Tb HD)

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Kuten naisillenikin aikoinaan, olen riisunut siitä tarpeettoman pois.
        Sinne sisälle kun pitäisi laittaa lisää jotain.
        Jotain elävänpää, pyörivänpää.
        Onneksi on minulla tuota tieto/taitoa.
        (2Tb HD)

        H.

        ....voi hellanlettas tuota palstan lemmenparin lässytystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ....voi hellanlettas tuota palstan lemmenparin lässytystä.

        Jep!
        Kahden kirjoitusvammaisen läyryämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep!
        Kahden kirjoitusvammaisen läyryämistä.

        Virtuaalisesti voi olla vaikka mitenkä hurja komee tai kaunis seksipeto...totuus jotaki ihan toista😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep!
        Kahden kirjoitusvammaisen läyryämistä.

        Tai yhden.

        Bessie


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jep!
        Kahden kirjoitusvammaisen läyryämistä.

        Ilkeää kirjoittelua. Vrsinkaan mimmi.mummi ei ole koskaan ilkeä.
        Eikä siinäkään ole mitään pahaa jos iloitsee uudesta tietokoneesta.
        Itse en pöytäkonetta enää hanki. Minulla on kylillä toimiva, mutta en ole käyttänyt ainakaan vuoteen, kaikki päivitykset pitäisi laittaa kuntoon ym..
        Valokuvat pitäisi ottaa siitä talteen, sekin on vain jäänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai yhden.

        Bessie

        Varmemmin niin että heitä on vain yksi.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        899€
        Jospa tämän kanssa pysyttelisi poissa nuorten Korona-tartuntojen jaloista.

        H.

        Mitäs tuollaisella sähkö syöpöllä tekee ?

        Tällainen riittä ihan hyvin sinunkin tarpeisiin, kirjoitin tämän nyt juuri tuollaisella.

        Raspberry Pi 4 model B (2019) Virran kulutus 5V/3Ah
        Hinta oli 69€ 4Gt muistilla

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Raspberry_Pi

        Näyttönä toimii PHILIPS 22"TV joka toimii 12V/19W virralla

        Käyttöjärjestelmän olen itse tehnyt.

        Mutta noihin saa ilmaisia Linux-käyttöjärjestelmiä ja ovat normi käyttäjälle aivan hyviä ja riittäviä kaikkeen, koska perustuvat Debian-linuxen josta löytyy erilaisia ohjelmia paljon suoraan paketinhallinnasta suoraan. Skype ei tosin toimi kun selain-versiona tai Pidgin kautta.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Ilkeää kirjoittelua. Vrsinkaan mimmi.mummi ei ole koskaan ilkeä.
        Eikä siinäkään ole mitään pahaa jos iloitsee uudesta tietokoneesta.
        Itse en pöytäkonetta enää hanki. Minulla on kylillä toimiva, mutta en ole käyttänyt ainakaan vuoteen, kaikki päivitykset pitäisi laittaa kuntoon ym..
        Valokuvat pitäisi ottaa siitä talteen, sekin on vain jäänyt.

        Miten tuo mimmin huruksia lipova kommentti liittyy aloitukseen? Ei oo ensimmäinen eikä viides kerta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuo mimmin huruksia lipova kommentti liittyy aloitukseen? Ei oo ensimmäinen eikä viides kerta.

        Entä sinun miten se liittyy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä sinun miten se liittyy?

        Se on kaikkien luettavana julkisella palstalla ja vapaasti kommentoitavana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuo mimmin huruksia lipova kommentti liittyy aloitukseen? Ei oo ensimmäinen eikä viides kerta.

        Uudessa myllyssäni on kyllä aika-moisesti monen-muotoisia konsteja.
        Jos konettani joku kehaisee kauniiksikin, on se vain meriittiä.
        Miehen silmillä ei koneita yleensä kaunistella.
        Olisi kiva jos haukuttaisiin vain minua ja valintojani.
        Niin laitteistani kuin teksteistänikin.
        Ei ole tyylikästä yrittää masentaa viattomia minun avullani.

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        Uudessa myllyssäni on kyllä aika-moisesti monen-muotoisia konsteja.
        Jos konettani joku kehaisee kauniiksikin, on se vain meriittiä.
        Miehen silmillä ei koneita yleensä kaunistella.
        Olisi kiva jos haukuttaisiin vain minua ja valintojani.
        Niin laitteistani kuin teksteistänikin.
        Ei ole tyylikästä yrittää masentaa viattomia minun avullani.

        H.

        Niih tehän ootteki yks ja sama kun kirjotatte ei ihme että välil tulee anonyymiä sullakin.


    • Anonyymi

      Kun syödään antibiootti, viruksen tuplaantumisaika pitenee
      Glykoproteiinit ja valkosolut käyvät viruksien kimppuun ja tappavat ne

      Kun tehdään yhteiskunnallinen rajoitus, viruksen laajenemisen tuplaantumisaika pitenee
      Virusalueen laajeneminen yksilö/aluetasolla hidastuu ja pysähtyy

      Viruskäyrä on nouseva mutta sen kaarevuus muuttuu
      Kun sen kaarevuus lähestyy nollaa ja vaihtuu negatiiviseksi
      ollaan käännepisteessä jolloin virusleviäminen alkaa lakata vaikka
      käyrä on edelleen nouseva

      Derivoimalla löydetään numeerisesta käyrästä kohta, jossa käännepiste on

    • Anonyymi

      Japanilaiset juhlivat kirsikkapuita ei juurikaan virusta vaikka ovat virusamaiden eKorea ja Kiina vieressä Japanilaiset juhlivat, homma sujuu, pörssi nousi, keskuspankki reagoi 1100 tapausta vaikka väkeä on melkein 130 miljoonaa. Ei ota maahanmuuttajia, ei humanitaarisin perustein, ei pyydä apua edes maanjäristyksiä vaan hoitaa itse, rahaa on, vanhukset hoidetaan, terveitä, OMA KANSA ENSIN

      Viruksista välittämättä japanilaiset juhlivat kirsikankukkia https://gulfnews.com/photos/news/japan-japanese-head-out-to-see-cherry-blossoms-despite-coronavirus-warnings-1.1584937257263

    • Anonyymi

      Joku puoluejohtaja kirjoitti rajamme vuotaa kuin seula.
      Ymmärtääkseni tavara liikkuu,

      • Anonyymi

        Nii Halla-Aho on jälkiviisas kun levittää propakandaa paskat housussa.
        Suomi olisi pitänyt laittaa kiinni jo viikkoja sitten.
        Ruotsi toimii toisin, ei siellä pidetä kiirettä.
        Meillä viisaat toimii oikea aikaisesti, tähän aikaan illassa hallitus sorvaa poikkeus toimenpiteitä,
        Halla-aho huutaa rajat vuotaa, mitkä rajat on auki Halla-aho.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii Halla-Aho on jälkiviisas kun levittää propakandaa paskat housussa.
        Suomi olisi pitänyt laittaa kiinni jo viikkoja sitten.
        Ruotsi toimii toisin, ei siellä pidetä kiirettä.
        Meillä viisaat toimii oikea aikaisesti, tähän aikaan illassa hallitus sorvaa poikkeus toimenpiteitä,
        Halla-aho huutaa rajat vuotaa, mitkä rajat on auki Halla-aho.

        Hah, Laura Huhtasaari kirjoittaa, hallituksella on aikaa laiskotella.

        Sanna Marin kertoo pitäneensä ensimmäisen lomamapäivän kolmeen viikkoon ja saa viettää vapaa päivän 2 vuotiaan tyttären kanssa.


    • Anonyymi

      Koronassa on positiivista. Englannista tulee lisäksi EU:n kilpailija ja siellä on ja pysyy Euroopan ja lähes koko maailman finanssikeskus New Yorkin ulkopuolella siis https://www.suomenuutiset.fi/hakkarainen-metsastrategia-pelattya-parempi-green-deal-kaatuu-koronaan-euron-laulussa-lauletaan-viimeisia-varssyja-ja-kerataan-kolehtia/ Green Dealit, ilmastorahastot ja Afrikka-paketit on nyt syytä unohtaa. Jos EU-selviäisikin korona-kriisistä, niin euro ei siitä selviä. Suomen ei pidä lähteä tukemaan Etelä-Euroopan kaatuvia pankkeja ja valtiontalouksia. Jos Suomen rahan on oltava kiinni ulkomaisessa rahassa, niin kumppanit kannattaa etsiä pohjoismaista tai Iso-Britanniasta. Euron laulussa lauletaan viimeisiä värssyjä ja kolehtihaavia kierrätetään.

      • Anonyymi

        Hyvä että meillä on korkeasti koulutettu talousnero Teuvo Hakkarainen käytettävissä etenkin neuvomassa EU:n talous foorumia, eikä vain suomen Pankkia, Olli Rehn ja valtiovarainministeri Kulmuni saa Teuvolta viimekäden tietoa.


      • Anonyymi

        Korona on viimeinen sinetti Euroopan lähi-itäistämisessä. Edessämme on uljas tulevaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että meillä on korkeasti koulutettu talousnero Teuvo Hakkarainen käytettävissä etenkin neuvomassa EU:n talous foorumia, eikä vain suomen Pankkia, Olli Rehn ja valtiovarainministeri Kulmuni saa Teuvolta viimekäden tietoa.

        Paskaansa tuijottava vanhus nälvii Hakkaraista ikään kuin olisi Rehnin kaveri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskaansa tuijottava vanhus nälvii Hakkaraista ikään kuin olisi Rehnin kaveri

        Osaako Hakkarainen lukea, varmaankin kyllä kansakoulun alaluokilla oppii aakkoset Teukin järjellä.
        Brysselissä tulee toimeen kun huolto pelaa ja pylly pyyhitään.


    • Anonyymi

      Jos nuo kaksi olisivat pallon muotoisia, näyttäisivät nekin koronaviruksilta.

    • Anonyymi

      Ei kai tänne maalle liikene poliiseja liikkeisiin kyyläämään vanhoi ihmisii, mie arvelen. Oltiin toisen ikäjäärän kanssa yht'aikaa kaupassa.
      Ei se vartija ollu kiinnostunu siintä nuoremmasta gubbesta, mut se oli ohjeistettu seuraamaan minuu vanhempaa.

    • """harjoittele käyttämään ei-dominoivaa kättäsi ovien aukaisemiseen"""

      Voi pyhä jyssäys.
      Jos esim. meidän talon ulko-oven avaan ulkoapäin vasemmalla kädelläni, niin seison siellä avatun oven takana.

      • Anonyymi

        Tellukka, tämä on pohjoismaiden ongelma
        Usassa tämä on ratkaistu
        Mikä ero on ovissa?


    • Anonyymi

      Trump puhuu juuri pörssi sulkeutui mutta futuurit rynnivät ylös
      Jonkinlain selvyys edustajainhuoneen kanssa

      Trump: Työläiset rakastavat tätä maata koska täällä tienaa hyvin taaloja

      Pian aukaisemme maan sillä tämä on tarkoitettu aukiolevaksi

    • Anonyymi

      Trump, usa on valtio, osavaltioiden välisiä matkoja ei rajoiteta

      Eussa rajoitetaan
      Suomen kannattaisi harkita liittymistä usan osavaltioksi
      Silloin meillä olisi jo kesäaika eikä putin edes harkitsisi miehitystä

    • Anonyymi

      Yli 1700 miljoona on jonkinlaisessa eristyksessä Plus d'1,7 milliard de personnes confinées dans le monde ei kuitenkaan Afrikassa

      • Anonyymi

        Joo, ollaan vaan sisällä ja toimitaan ohjeiden mukaan. Itse asun yksin, naisystävä on 80 km päässä.

        Saa nyt nähdä tuleeko liikkumiskieltoja ym. Olen ostamassa saarimökkiä Saimaalta, pääsisi autosta eroon 7 kk. Siellä olisi mukava kalastella ym. Maihin matkaa 5,6 km.


    • Anonyymi

      Trump hermona, maata uhkaa 30 % massa työttömyys joka koettiin 20 - luvun suurena lama kautena.
      Trump pelkää vaaleja, Koronasta viis vaali vaali voitto.

    • Anonyymi

      Voimat sivistysvaltiossa on kohditettava eniten haavoittuviin eli maahanmuuttajiin ja Irakin jne. leirit on nyt tyhjennävä ja taakkaa jaettava ja maahanmuuttajia on tuotava Suomeen elämään koska virus iskee seuraavaksi 3 miljardin asukkaan Lähi- Itä- Afrikkaan. Onhan meillä varaa ja maailman köyhyys on meidän asiamme. Hyöty tulee siitä, että taksit kulkevat ja vaipat vaihtuvat ja kansa

      • Anonyymi

        Sarkasmiako?


    • Anonyymi

      Virusinfossa Trump puhui pörssin katosta läpi
      Japanissa ei ole matua eikä koronaa
      Japanissa on tukuttain rahaa

      EUssa on matua ja koronaa muttei rahaa
      Eilen EU aloitti kehitysmaiden liittämisneuvottelut Makedonian kanssa ja umslimi-Albanian perusteena taakanjako Urpilainen valmistelee uutta Eurooppaa jossa on rankalainen pohjous- Afrikka autetttavana kun Ranskaa ottaa pattiin sen menetettyä Tonkinin ja Annanin ja Kontsinkiinan Ranska on se surkea sodan aikana miehitetty joka sodan jälkeen aloitti monivuotiset maansa pinta- alaa suuremmat kolonialistisodat

    • Anonyymi

      Koska Japanissa ei ole matua eikäkoronaa vaan terveet eläkeläiset eikä siten paljon kuolleitakaan pörssi ampaisi eilen pariprosenttia ja tänään katosta läpi eli yli 7 prosenttia koska Powell lupasi RAJOITTAMATTOMAN määrän rahaa yrityksille USAssa
      Teksasöljy on 4 pros nousussa ja Usa futuurit menivät katosta läpi
      Kiinan nousua rajoittaa epävarmuus kun Wuhan aukaistiin ettei virus lähde uudestaan
      EU aukeaa runsaan tunnin päästä noin 3 pros nousuun

    • Anonyymi

      Japanin lisäksi koronaa ei ole toisessa Kiinassa jonka nimi latinoksi on Kaunis Formosa
      Rikas elektronikkkavaltio joka ei ota matuja
      Taiwan has accused the World Health Organization of failing to communicate an early warning about transmission of the coronavirus between humans, slowing the global response to the pandemic Taiwan syyttääkin poliittista pelijärjestöä YKta joka pimitti poliittisin perustein Kiinan virustilanteen. Taiwan ei uskonut viranpmaistietoja koska on kiinankielinen ja tietää mitä Kiinassa tapahtuu ja aloitti varotoimet omien tiedustelutietojensa perysteella jo viime vuonna ja selvisi ilman. Mitään lähestymiskieltoja ei ole tehty omalle kansalle. Oma kansa ensin

    • Anonyymi

      Juuri tulleen tiedon mukaan, lukekaapa ylen sivulta mukava juttu: Roope Lipastin kolumni: Miten selvitä karanteenista 70-vuotiaan kanssa?

    • Kiitti vaan tuosta kädenvaihtoneuvosta, Paloma. Minua ei auta kun olen kaksikätinen..))
      Mutta hyvä neuvo sinällään kun tiedetään, mikä yhteys käden/käsien käytöllä on aivotoimintaan. Vasemman käden käyttö aktivoi oikeaa aivopuoliskoa ja oikea vasenta. Niin että vaihtelemalla saadaan enemmän omaa aivokapasiteettia käyttöön...
      Kunhan vain se järjestys mielen puolella pysyisi.

      AamuTV:ssä otettiin jo esille tämäkin puoli: perheen keskinänen sopu tai sen puute. Kun kaikki yrittävät uusissa oloissa hoitaa oman leiviskänsä, omat velvoitteensa. Ihan pienillä lapsilla niitä ei tietysti olekaan, mutta varmasti juuri he aistivat perheen sisäiset jännitteet ja tunneilmapiirin. Varmasti saa nyt väsyksiin saakka vakuutella kriisin sisältämistä mahdollisuuksista ja etsiä niitä.

      Niin se vain tuli meidänkin ikäpolvelle iso, sotatilaan verrattava kriisi kestettäväksi. Tsemppiä vain meille kaikille !

      • Tuo kaksikätisyys voi olla suurikin siunaus jos avaa oven väärällä kädellä ja ei osaa kääntyä ympäri niin että pääsee sisälle eikä jää oven taakse :) Mutta leikki sikseen, uusia tapoja ja joustavuutta on hyvä opetella vaikeissa tilanteissa, niin ei jää ulos sateeseen.
        Oletko täysin kaksikätinen esim. kirjoitatko yhtä kauniilla käsialalla molemmilla käsillä? Lego on myös kaksikätinen, mutta se taidettiin koulussa pakottaa oikeakätiseksi, vaikka luonnostaan on vasenkätinen.
        Tuo kasvojenkoskettelu tuli mieleen kun katselin televisiosta jotakin tiedotustilaisuutta, jossa puhujat veivät kyllä kädet kasvoilleen aivan refleksinomaisesti.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Tuo kaksikätisyys voi olla suurikin siunaus jos avaa oven väärällä kädellä ja ei osaa kääntyä ympäri niin että pääsee sisälle eikä jää oven taakse :) Mutta leikki sikseen, uusia tapoja ja joustavuutta on hyvä opetella vaikeissa tilanteissa, niin ei jää ulos sateeseen.
        Oletko täysin kaksikätinen esim. kirjoitatko yhtä kauniilla käsialalla molemmilla käsillä? Lego on myös kaksikätinen, mutta se taidettiin koulussa pakottaa oikeakätiseksi, vaikka luonnostaan on vasenkätinen.
        Tuo kasvojenkoskettelu tuli mieleen kun katselin televisiosta jotakin tiedotustilaisuutta, jossa puhujat veivät kyllä kädet kasvoilleen aivan refleksinomaisesti.

        Kysyttäessä vastaan: en kirjoita vasemmalla, mutta vasen on minulla se, joka "ottaa vastaan", jolla tartutaan tehtäviin..))
        Sama täällä. Naamaa tulee räplättyä huomaamatta, nenäkin kutiaa välillä...

        Taisit jossakin jo kirjoittaa, vai kirjoittiko joku muu ?, että nyt punnitaan myos ihmisen oma sisäinen lujuus ja voima. Juuri sinkkuystävälleni kirjoitin, että yksineläneet/yksineläjät ovat nyt vahvoilla. He ovat oppineet pärjäämään ja tulemaan toimeen myös itsensä kanssa.
        Ei sekään aina ihan helppoa ole..))


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Kysyttäessä vastaan: en kirjoita vasemmalla, mutta vasen on minulla se, joka "ottaa vastaan", jolla tartutaan tehtäviin..))
        Sama täällä. Naamaa tulee räplättyä huomaamatta, nenäkin kutiaa välillä...

        Taisit jossakin jo kirjoittaa, vai kirjoittiko joku muu ?, että nyt punnitaan myos ihmisen oma sisäinen lujuus ja voima. Juuri sinkkuystävälleni kirjoitin, että yksineläneet/yksineläjät ovat nyt vahvoilla. He ovat oppineet pärjäämään ja tulemaan toimeen myös itsensä kanssa.
        Ei sekään aina ihan helppoa ole..))

        Aika monet kirjoittavat ja maalaavat varpailla tai suulla haluessaan toimia nopeasti


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika monet kirjoittavat ja maalaavat varpailla tai suulla haluessaan toimia nopeasti

        Aivan. Että ihan toistaitoinenhan tässä..)) Ihailla täytyy ihmisten sisua ja neuvokkuutta. Kun ajattelee vaikka näitä vammautuneita tai vaikeasta vammaisia.
        Onneksi meillä on "hyvinä vuosina" ollut myös varaa ottaa heidät huomioon, asumisessa. kulkemisessa ja avun antamisessa.


    • Anonyymi

      On selvää että tässä sodassa on pidettävä pää kylmänä ja ilmeisesti valtaosa pahakoronaisia on matuja seuraavien vuosien aikana kuten Ruotsissa
      On myös selvä että sivistysmaa Suomessa on maahanmuuttajat hoidetava ensin sillä muuten eivät taksit kulje ja vaipat vaihdu. Suomi ei tule toimeen ilman mainostenjakajia ja sosiaalivirkailijoita jotka toimivat matutoimeentuloluukulla tehden arvokasta työtä. Meillähän on varaa

      • Anonyymi

        Niin tehokasta ironiaa, että joku saattaa ottaa tosissaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      145
      1980
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      114
      1527
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      92
      1350
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1282
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      89
      1275
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      207
      1121
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      47
      1057
    8. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      204
      1032
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      98
      1027
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      229
      861
    Aihe