Hei
Olen aika tuore leski , nainen. Kun kehoitetaan olemaan kotona karanteen issa, se ei minulle onnistu sataprosettisesti. Joudun käymään asioilla kauppa apteekki tms. ihan itse. Kukaan ei ole vielä mitään sanonut , mutta entä sitten jos olen tällä asuma-alueella ainut ulkonaliikkuja. Olen eläkeläinen. Minulla on kyllä sisar mutta en häneenkään voi koko ajan olla yhteydessä, vaikka joskus olenkin. Asumme molemmat Uudellamaalla. minä Vantaalla hän Espoossa. Ja toisaalta on pakko joskus päästä täältä neljän seinän sisältä ulos. Kun minulla ei ole autoa, niin en voi kaupasta tuoda kerralla esim kuukaudeksi tarvikkeita. Olen huonojalkainen kaiken lisäksi. Pystyn kyllä normaaliin kävelyyn silti. En kyllä käy kun läheisellä ostarilla. Mutta jos tämäkin kohta kielletään, täydellinen ulkonaliilkkumiskielto jos tuleel Kun kukaan ei tiedä'mitä milloinkin on tulossa. Suoritan kaikki asioinnitkin vasta 19.0 0 jälkeen siis vältän ruuhka-aikoja. Tuohon aikaan ei ole paljon ollut ihmisiä liikkeellä. En ikäni puolesta kuulu riskiryhmään, mutta on minulla 2- tyypin diabetes lievänä. Ymmärrän, ettei nyt tilanne ole kenellekään mukava ja yritän kuitenkin noudattaa nyt annettuja määräyksiä.
Leski ei ketään läheisiä
3
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Minäkin olen leski ja kuulun riskiryhmään sekä ikäni että terveyteni puolesta. Ei autoa.
Tietääkseni on sallittua käydä kaupassa, lääkärissä ja apteekissa sekä vähän ulkoillakin. Ei ole kukaan tullut kysymään, millä asioilla liikun.
Puhelimella saa soitella niin paljon kuin ehtii ja jaksaa. - Anonyymi
Ja täällä mt-syillä sairaseläkkeellä oleva nainen. Kaikki sosiaaliset suhteet ja päivätoiminnat menivät jo ensimmäisten koronarajoitusten vuoksi. Jaksan elää ja nukun yöni vain siksi, että saan ulkoiltua. Olen tottunut kävelemään paljon. Päädyn nopeasti itsemurhaan, jos ulkoilu kielletään. Seinät kaatuvat päälle. Elän ilman teeveetä, eikä ole edes kunnollista nettikonetta.
Koronan uhreihin pitää laskea myös eristystoimien vuoksi kuolevat. Moni iäkäs ihminen saa varmasti sydänkohtauksen pelkän ihmiskontaktien puutteen vuoksi. Väitän, että aika paljon iäkkäitä sekä mielenterveyspotilaita kuolee muuhun kuin koronaan, ja syynä on koronatoimet. Liikkumattomuus, stressi, yksinäisyys ja jopa ravinnon puute laukaisevat sydänkohtauksia, aivohalvauksia, itsemurhia ym.- Anonyymi
hei olen tämä alkuperäinen kirjoittaja, kiitän näistä yhteydenbotoista, Tämä jälkimmäinen sanoi asiat aivan kuin minun suullani, stressin saa jo näiden erityistoimien vuoksi ja sydänkohtauksen.
ps Minulla on huomiselle aika treveyskeskukseen ihan muusta syystä kun korona. Saapas nähdä, minkälaisia murhaavia katseita saan osakseni. Tosiasiassa meillä korona potilaat eivät edes tule normaaliin terkkariin, vaan hoito on keskitetty ihan muualle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559