Yksi tuttu on jo laitoksessa ja olen hänelle ommellut valkoiseen kanttinauhan jokaiseen vaatteeseen. Kanttinauhaan nimi pesussa lähtemättömällä tussilla. En jaksaisi taas tehdä sitä. Uusi tuttu on yhden kuoleman päässä päästäkseen hoitolaitokseen eli voi tulla äkkiä. Mielenkiintoista ottavatko tänäkin aikana vai pitävätkö huonetta tyhjänä. Oma tuntuma, ottavat.
Katselin netistä nimikointimainoksia. Ovatko luotettavia, mainostetaan vaikka mitä, mutta pysyvätkö laitospesussa. Onko kokemusta?
Nimikointi vaatteisiin
17
<50
Vastaukset
Luulisi että ei ole vara pitää paikkoja tyhjänä eli ottavat jos on jonossa.
Nimikointinauhoja olen tilannut netistä. Siihen tulee valmiina nimi, itse olen tilannut sellaisia jotka kiinnitetään silittämällä. Kätsää ja nopeaa. Kiinnitettävän vaatteen vaan tulee sietää kiinnityslämpötila.Ano
Että mitä?
Nyt on outoa tekstiä. Täysin käsittämätöntä.
Tuttu on laitoksessa. Siis vankilassako?
Uusi tuttu on yhden kuoleman päässä laitoksesta?
Ottavatko tänäkin aikana kenet ja mihin?
Missä laitospesussa.
Hei haloo, saisiko suomeksi saman.- Anonyymi
Siilivain, Kestävätkö laitospesun? Onko sinulla jokin merkki tai linkki?
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano
Että mitä?
Missä laitospesussa.
Hei haloo, saisiko suomeksi saman.Hoitokoti on varmaan se oikeampi nimi eikä laitos. Olin niin keskittynyt nimikointilappusiin että unohdin nykypäivän vanhuspaikan nimen. Hyvä etten sanonut Kunnalliskoti, kuten 70-luvulla. Mutta ettet vain provosoi, pesun kestävistä nimilapuista kuitenkin vaan on kyse.
Tuttava on ensimmäisenä jonossa, kun hoitokoti on täysi. Kun ensimmäinen nyt paikassa majaileva asukas kuolee, tuttavani pääsee sisään. Muutto tapahtuu parin vuorokauden sisällä, kun siitä ilmoitetaan. Tuttava haluaa olla valmis muuttamaan ja minä järjestelen. 2lesken kirjoitti:
Ano
Että mitä?
Missä laitospesussa.
Hei haloo, saisiko suomeksi saman.Kysyppä aloittajalta tuosta laitoksesta ja kuoleman päästä. Taas sekoilet kelle vastaat.
Laitospesuista sen sijaan puhutaan ihan yleisesti kun hoitolaitoksissa pyöritetään isoja määriä asukkaiden vaatteita päivittäin. Laitospesussa vaatteiden tulee kestää 60 astetta,muutoin kitistyvät.Anonyymi kirjoitti:
Siilivain, Kestävätkö laitospesun? Onko sinulla jokin merkki tai linkki?
En nyt ala täällä mainostamaan mutta googleta nimikointi. Löytyy useita verkkosivuja.
Anonyymi kirjoitti:
Hoitokoti on varmaan se oikeampi nimi eikä laitos. Olin niin keskittynyt nimikointilappusiin että unohdin nykypäivän vanhuspaikan nimen. Hyvä etten sanonut Kunnalliskoti, kuten 70-luvulla. Mutta ettet vain provosoi, pesun kestävistä nimilapuista kuitenkin vaan on kyse.
Tuttava on ensimmäisenä jonossa, kun hoitokoti on täysi. Kun ensimmäinen nyt paikassa majaileva asukas kuolee, tuttavani pääsee sisään. Muutto tapahtuu parin vuorokauden sisällä, kun siitä ilmoitetaan. Tuttava haluaa olla valmis muuttamaan ja minä järjestelen.Juu tai nykyisin tehostettu palveluasuminen.
Anonyymi kirjoitti:
Hoitokoti on varmaan se oikeampi nimi eikä laitos. Olin niin keskittynyt nimikointilappusiin että unohdin nykypäivän vanhuspaikan nimen. Hyvä etten sanonut Kunnalliskoti, kuten 70-luvulla. Mutta ettet vain provosoi, pesun kestävistä nimilapuista kuitenkin vaan on kyse.
Tuttava on ensimmäisenä jonossa, kun hoitokoti on täysi. Kun ensimmäinen nyt paikassa majaileva asukas kuolee, tuttavani pääsee sisään. Muutto tapahtuu parin vuorokauden sisällä, kun siitä ilmoitetaan. Tuttava haluaa olla valmis muuttamaan ja minä järjestelen.Ano
En minä mitään provosoi. Laitos-sana kalskahtaa tosi pahalta.
Pakko vielä puuttua tuohon majaileva- sanaan.
Hoivokoti on asukkaiden koti ja siellä asutaan.
Tätä viestiä on hyvä käyttää heidän keskuudessaan, kun siellä vieraillaan.
Muuttoon on viralisesti 3 päivää aikaa kuolemasta.
Niin ne nimikoinnit.
Itse merkkaan vaatteen saumoissa olevaan valkoiseen lappuun huoneen numeron pesun kestävällä tussilla.
Vaatteet pestään hoitopaikassa tavallisessa pesukoneessa ja kuivataan narulla ja kuivarummussa.
Laitoskoneissa pestään liinavaattet ja ne kuljetetaan pesuloihin.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuttava on ensimmäisenä jonossa, kun hoitokoti on täysi. Kun ensimmäinen nyt paikassa majaileva asukas kuolee, tuttavani pääsee sisään. Muutto tapahtuu parin vuorokauden sisällä, kun siitä ilmoitetaan. Tuttava haluaa olla valmis muuttamaan ja minä järjestelen." Hyvä etten sanonut Kunnalliskoti, kuten 70-luvulla."
1800 luvulla puhuttiin vaivaistaloista tai vaivaistuvista. Kunnalliskoti kalskahtaa siihen verrattuna ihan kivalta. siilivain kirjoitti:
Kysyppä aloittajalta tuosta laitoksesta ja kuoleman päästä. Taas sekoilet kelle vastaat.
Laitospesuista sen sijaan puhutaan ihan yleisesti kun hoitolaitoksissa pyöritetään isoja määriä asukkaiden vaatteita päivittäin. Laitospesussa vaatteiden tulee kestää 60 astetta,muutoin kitistyvät.Siili
Oletko sinä ano, kenelle vastasin?
"Pitää kestää 60 astetta, muuton kitistyvät"
Mitä helkatin kieltä tämä on?
Olen hoivakodissa lajitellut pyykit 30, 40 ja 60-asteisiin koreihin.
Ja laittanut koneen pyörimään näillä asteilla.
Ei oikein villapöksyjä voi pestä kuudessakympissä.
Ovat sen jälkeen nukelle sopivat.
Ehkä eripaikoissa toimitaan eritavalla- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano
Niin ne nimikoinnit.
Itse merkkaan vaatteen saumoissa olevaan valkoiseen lappuun huoneen numeron pesun kestävällä tussilla.
Vaatteet pestään hoitopaikassa tavallisessa pesukoneessa ja kuivataan narulla ja kuivarummussa.
Laitoskoneissa pestään liinavaattet ja ne kuljetetaan pesuloihin.Jätelaitoksessahan ne sinunkin omaiset ovat. Mitä muuta nuo laitokset ovat kuin se viimeinen loppusijoituspaikka. Siinä vaiheessa ihminen katsotaan jätteeksi ja pidetään hengissä niukin naukin. Toisia ei elvytetä. Osa annetaan kuolla nestahukkaan. Siinä hoito. Seuraava jäte sisään.
Jos itse joudun joskus, katson joutuvani jätelaitokseen josta ei paluulippua. Ainoastaan paikallinen polttohautaus puuttuu; se voisi sisältyä diiliin. Kuollut kellariin ja uuniin. - Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano
Niin ne nimikoinnit.
Laitoskoneissa pestään liinavaattet ja ne kuljetetaan pesuloihin.Jätelaitoksessahan ne sinunkin omaiset ovat. Mitä muuta nuo laitokset ovat kuin se viimeinen loppusijoituspaikka. Siinä vaiheessa ihminen katsotaan jätteeksi ja pidetään hengissä niukin naukin. Toisia ei elvytetä. Osa annetaan kuolla nestahukkaan. Siinä hoito. Seuraava jäte sisään.
Jos itse joudun joskus, katson joutuvani jätelaitokseen josta ei paluulippua. Ainoastaan paikallinen polttohautaus puuttuu; se voisi sisältyä diiliin. Kuollut kellariin ja uuniin. Anonyymi kirjoitti:
Jätelaitoksessahan ne sinunkin omaiset ovat. Mitä muuta nuo laitokset ovat kuin se viimeinen loppusijoituspaikka. Siinä vaiheessa ihminen katsotaan jätteeksi ja pidetään hengissä niukin naukin. Toisia ei elvytetä. Osa annetaan kuolla nestahukkaan. Siinä hoito. Seuraava jäte sisään.
Jos itse joudun joskus, katson joutuvani jätelaitokseen josta ei paluulippua. Ainoastaan paikallinen polttohautaus puuttuu; se voisi sisältyä diiliin. Kuollut kellariin ja uuniin.Ano
Ketkä minun omaisistani ovat jätelaitoksessa?
Yksi omainen on ympärivuorokautisessa tehostetussa palvelukodissa.
Jossa loistava palvelu.
Ketään ei muuten elvytetä.
Saattohoudossa annettaan kipulääkettä miinpaljon kuin voi antaa. Potilas on rauhallinen ja seesteinen.
Näin hän nukkuu ikiuneen.
- Anonyymi
Kylläpä nimikointi meni sivuraiteille. Katsoin netistä, siellä niitä on, mutta kun en muutenkaan ole nettitilaaja niin vielä vähemmän tilaan mitä vaan. Siksi olisin halunnut nimen. Jos eivät sitten yhtään pidä mitä luvataan.
Tältä tuttavalta usein kysellään, milloin pääset hoitokotiin. Hän vastaa ettei viitsi joka aamu soittaa hoitolaitokseen Onks kukaan kuollut -puhelua.
Otin jo esille kanttinauhan, vaatetussin, sakset, neulan ja lankaa. Eli alan ommella osaan vaatteista. Osaan nimikoin tussilla suoraan, jos on vaatteessa on joku vaalea kohta, missä tussi näkyy. Kiitos vastaajille.Ano
Jäin vielä miettimään tuota tuttavan menoa johonkin hoivakotiin.
On hämmästyttävää, jos hän itse saa valita paikan.
Kunnassamme päättäjät päättävät, mihin hoivakotiin kukin sijoitetaan.
Yksityiseen vai kunnalliseen.
Riippuu varallisuudesta.
Ja myös asukkaan voinnista ja sairauksista.
Omaisilta kysellään suuntaa-antavia toiveita.
Yksityiselle viedään liinavaatteista ja sängyistä lähtien kaikki.
Kunnallisella puolella liinavaatteet ovat talon puolesta. Niinkuin sänkykin.
Molemmissa ovat omat vaatteet käytössä.2lesken kirjoitti:
Ano
Jäin vielä miettimään tuota tuttavan menoa johonkin hoivakotiin.
On hämmästyttävää, jos hän itse saa valita paikan.
Kunnassamme päättäjät päättävät, mihin hoivakotiin kukin sijoitetaan.
Yksityiseen vai kunnalliseen.
Riippuu varallisuudesta.
Ja myös asukkaan voinnista ja sairauksista.
Omaisilta kysellään suuntaa-antavia toiveita.
Yksityiselle viedään liinavaatteista ja sängyistä lähtien kaikki.
Kunnallisella puolella liinavaatteet ovat talon puolesta. Niinkuin sänkykin.
Molemmissa ovat omat vaatteet käytössä.Kyllä meillä ykityiselläkin on oma sairaalasänky, ei tarvinnut itse itää. Muut huonekalut kylläkin
- Anonyymi
Ei se pesussa lähtemätön tussikaan ikuisesti kanttinauhassa pysy. Eikä kanttinauhakaan paikallaan, jos ei ole kunnolla harsittu. Kaiken- ja monenlaisia nimikointitapoja on tullut vastaan, mutta ei vielä sellaista, joka kestäisi paikallaan jatkuvassa ja jokapäiväisessä pyykkäyksessä.
Taitava käsityöihminen voisi kirjoa (? en tunne käsityönimityksiä) nimen suoraan vaatteeseen, se saattaisi ehkä kestää. - Nm. Hankala homma
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad691265- 42911
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että351737- 116690
- 53673
- 51648
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116646Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38615- 76592
- 56584