Työskentely,nyt kun on korona

Anonyymi

Yksi juttu vaivaa mieltä. Kuuluuko aina,käyttää hanskoja,esimerkiksi juuri pestä ja käsidesillä desitettyä,esimerkiksi kun laittaa kahveja? Kuuluuko siis koko täysi työpäivä pitää hanskoja,itse muun siivouksen hanskat riisin taukotilas mennessä,pesen ja desitän kädet,desitän kahviautomaatinnamikat,siirrän jalalla jakkaran,että ylläni täyttämään automaatin,ja käytän kertakäyttöliinoja kosketuspintoihin,samoin pöytien pyyhkimiseen. Paremmin pesen pöydät ennen vuoron vaihtoa,sekä aamulla että lähtiessäni. Onko väärin,aloittaa nimenomaan sieltä taukotuvasta työskentely? Ja auttaako yhtään,kun pesee niitä raskaamman sarjan ryökäsineitä aina päältä päin siirryttäessä talon osasta toiseen. Muuten niiden kulutus on runsas.(kemikaaleja kestävä,pistosuojaavia). Hyvin tällä palstalla on oltu koronasta hiljaa. Siivooja ei voi kuitenkaan päivässään kovin monesti käydä esim kosketuspintojen läpi,aika paukkuu vastaan,ja osa töistä jää tekemättä,jos täysin puhtaana meinaa kaiken pitää. Nyt on täydennystä määräkin lisääntynyt,käsipyyhepaperin ja saippuan kulutus on kasvanut. Samoin käsidesiä menee. Kertokaapa,toimintatapa. Se taukotupa vai toimistot ensin! Toimistoissa aloittaa väki myöhemmin,itse ajatellut että tuotannon tyypit saa aamukahvin saa,ja riskit pois silmistään,ja sitten toimisto. Sosiaalitilat,tuotannon puoli. Tuoko järjestys,vai suunnittele jo uuden? Ja,pitäisikö koko paikka tällaisena aikana siivota hiljaisimnan vuoron aikaan?(ja eivät saisi kahvia).

2

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aloittaja vielä. Poiketaanko miten,monessa kohteessa koronan ehkäisysiivouksessa siihen suuntaan,että olisi koronasiivous kyseessä? Tässä ehkäisyssä hän voi saniteettitilat desittää. Ja taukotilojen ja eniten kuljettujen paikkojen kosketuspinnat. Mutta onko se virhe jos muuten siivoaa normaalisti? Siis puhtaammasta likaisempaan,ja värikoodatut siivouspyyhkeet vaihdetaan tarvittaessa puhtaisiin tilasta toiseen siirryttäessä vielä aina. Että nyt kaipaisin apua! Eikö se siivousohje pidäkään paikkaansa,mikä löytyy netistäkin.

    • Anonyymi

      Eipä ole käytännöstä kuulunut. Työkohteesss siis siivotaan kuten olisi korona,tietoa onko tai ei,ei saa. Siivousohje kertoo ettei ellei ole kyseessä korona,tarvitse jokaikistä pintaa desinfioida,vaan voi keskittyä desinfioimaan korkeintaan riskikohdat. Tällä tavoin,kuin on nyt,normaalin yrityksen ainekulur kasvavat,ja niin paljon työtä että joitakin asioita joutuu jättämään hyvin pintapuoliselle. Ja kuuluuko vakituisen siivoojan tietää,minkä vuoksi noudatetaan sitä liiankin tehostettua siivousta? On hyvin dpämieldkästä tehdä vain kun joku täysin eri alan ihminen ohittaa virallisen ohjeistuksen selvittämättä syytä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe