Työskentely,nyt kun on korona

Anonyymi

Yksi juttu vaivaa mieltä. Kuuluuko aina,käyttää hanskoja,esimerkiksi juuri pestä ja käsidesillä desitettyä,esimerkiksi kun laittaa kahveja? Kuuluuko siis koko täysi työpäivä pitää hanskoja,itse muun siivouksen hanskat riisin taukotilas mennessä,pesen ja desitän kädet,desitän kahviautomaatinnamikat,siirrän jalalla jakkaran,että ylläni täyttämään automaatin,ja käytän kertakäyttöliinoja kosketuspintoihin,samoin pöytien pyyhkimiseen. Paremmin pesen pöydät ennen vuoron vaihtoa,sekä aamulla että lähtiessäni. Onko väärin,aloittaa nimenomaan sieltä taukotuvasta työskentely? Ja auttaako yhtään,kun pesee niitä raskaamman sarjan ryökäsineitä aina päältä päin siirryttäessä talon osasta toiseen. Muuten niiden kulutus on runsas.(kemikaaleja kestävä,pistosuojaavia). Hyvin tällä palstalla on oltu koronasta hiljaa. Siivooja ei voi kuitenkaan päivässään kovin monesti käydä esim kosketuspintojen läpi,aika paukkuu vastaan,ja osa töistä jää tekemättä,jos täysin puhtaana meinaa kaiken pitää. Nyt on täydennystä määräkin lisääntynyt,käsipyyhepaperin ja saippuan kulutus on kasvanut. Samoin käsidesiä menee. Kertokaapa,toimintatapa. Se taukotupa vai toimistot ensin! Toimistoissa aloittaa väki myöhemmin,itse ajatellut että tuotannon tyypit saa aamukahvin saa,ja riskit pois silmistään,ja sitten toimisto. Sosiaalitilat,tuotannon puoli. Tuoko järjestys,vai suunnittele jo uuden? Ja,pitäisikö koko paikka tällaisena aikana siivota hiljaisimnan vuoron aikaan?(ja eivät saisi kahvia).

2

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aloittaja vielä. Poiketaanko miten,monessa kohteessa koronan ehkäisysiivouksessa siihen suuntaan,että olisi koronasiivous kyseessä? Tässä ehkäisyssä hän voi saniteettitilat desittää. Ja taukotilojen ja eniten kuljettujen paikkojen kosketuspinnat. Mutta onko se virhe jos muuten siivoaa normaalisti? Siis puhtaammasta likaisempaan,ja värikoodatut siivouspyyhkeet vaihdetaan tarvittaessa puhtaisiin tilasta toiseen siirryttäessä vielä aina. Että nyt kaipaisin apua! Eikö se siivousohje pidäkään paikkaansa,mikä löytyy netistäkin.

• Anonyymi

Eipä ole käytännöstä kuulunut. Työkohteesss siis siivotaan kuten olisi korona,tietoa onko tai ei,ei saa. Siivousohje kertoo ettei ellei ole kyseessä korona,tarvitse jokaikistä pintaa desinfioida,vaan voi keskittyä desinfioimaan korkeintaan riskikohdat. Tällä tavoin,kuin on nyt,normaalin yrityksen ainekulur kasvavat,ja niin paljon työtä että joitakin asioita joutuu jättämään hyvin pintapuoliselle. Ja kuuluuko vakituisen siivoojan tietää,minkä vuoksi noudatetaan sitä liiankin tehostettua siivousta? On hyvin dpämieldkästä tehdä vain kun joku täysin eri alan ihminen ohittaa virallisen ohjeistuksen selvittämättä syytä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      84
      6004
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      316
      5067
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2648
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      46
      2588
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      83
      1822
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      103
      1659
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1511
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      108
      1461
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      118
      1386
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1383
    Aihe