Olen kuullut että nyt pääsiäisenä ruukuissa sisällä kukkivat narsissit voisi siirtää puutarhaan ja siellä ne sitten kukkisivat joka kevät. ja ehkä leviäisivätkin...
Haluaisin nyt tietää tarkalleen miten tämä siirto tapahtuu ja pitääkö jotenkin valmistella ja milloin olisi sopiva ajankohta? Entä sopiva paikka jne. Olen aloittelija, joten ei itsestäänselvyyksiä, Kiitos :)
Pääsiäisnarsissit maahan?
1
742
Vastaukset
- Delphinium
...turha heittää hukkaan ruukkunarsisseja. Istutin viime keväänä pääsiäisen ajan ilahduttaneet narsissit kukkapenkkiin ja nyt vain odotellaan niiden kukkimista tänä keväänä.
Kun kukinta on ohi kastele hyvin harvakseltaan ja anna varsien kaikessa rauhassa lakastua (tämä on se vihoviimeinen vaihe, piilotella jollain ikkunalaudalla elähtäneitä narsisseja, ennenkuin ne saa istutettua maahan).
Istuttaa voit, kun maa on sulanut. Vanha ohje istutussyvyydestä on, että sipulit istutetaan kolme kertaa sipulinkorkeuden syvyyten.
Kun varret ovat täysin kuihtuneet, voit leikata ne maata myöten.
Sipulikasvit pitävät kosteasta maasta kukkimisen aikaan, mutta paikka saisi olla lopun kesää kuivahko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503724
- 1053385
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342691Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262358- 201849
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51749- 1841712
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3841437- 271357
Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91178