Hei kaikille, onko ketään muuta ahdistunutta ihmistä, jolla siis aika paha ahdistus suunnilleen 24/7, jolla se tuntuu hyvinkin erityisesti vatsassa esim. kramppaamisena, möykkynä ettei jaksa syödä mitään eikä kyllä pystykään kun myös pahoinvointi .
Tämä koronatilanne tietysti lisää vaan kaikkea niin kuin moni on tänne kirjoittanutkin. Elämästä ei vaan tuu kyllä mitään josko ei enää syömään edes pysty. 😕😦 Miten olette saaneet vatsan rentoutumaan tai rauhoittumaan josko yli päänsä olette, kaikki vinkit otetaan vastaan erittäin mielellään. Kiitos jo etukäteen ja tsemppiä kaikille tähän vaikeaan aikaan ja voimia jaksaa päivästä toiseen joten kuten!☀️🌼🌼☀️
Ahdistus tuntuu vatsassa möykkynä ettei pysty syömään
5
303
Vastaukset
- Anonyymi
Hei, täällä on ainakin yksi, ja luulen että monia monia muitakin.
Mulla ahdistus todellakin vie kaiken ruokahalun, ja tulee muutenkin huono olo.
Jotainhan "pitää" syödä, mutta se on silloin väkinäistä, ehkä parempi kumminkin kuin ei mitään.
Tämä on poikkeustilanne vielä, ja pahentaa oireita, siis ihan luonnollinen reaktio.
Et ole sairas, enkä minäkään :)
Yksin ja eristyksissä vain tilanne tuntuu kaksinverroin pahemmalta.
Koetan lukea, katson Tv:stä jotain muuta, kuin jatkuvaa uutisointia.
Iltaisin olen nähnyt joidenkin liikkuvan yksinkin ulkona,
ulkoilma piristää aina hiukan, kun tuntuu että sisällä alkaa seinät kaatua.
Käyn parvekkeella "haukkaamassa happea" tai avaan ikkunoita :)
Koetan tehdä jotain ihan pientäkin, tavallista, normaalia askaretta,
ja ajattelen, kyllä se viruskin vielä siitä tokenee! Mokoma :(- Anonyymi
Ihana viesti sinulta ja hyviä vinkkejä oli ja erityisen positiivinen mieliala sieltä huokui tänne saakka. 🙂 Kiitos siitä! 💜 Yritän itsekin imeä sitä viestistäsi. Eipä ilmeisesti täällä ainakaan vatsalla regoijia ole niinkään, voi kun pääsis itsekin mokomasta, tosi ikävästä vaivasta vaan taitaa olla elinikäinen riesa, joka täytyy vaan oppia hyväksymään ja koittaa elää sen kanssa ja tehdä välillä rentoutumisharjootuksia. Ja hengittää syvään. :) Mukavaa viikonloppua Sinulle ja kaikille muillekin kotoilijoille nyt! 👍☀️
- Anonyymi
Rentodu jollakin sinulle ominaisella tavalla. Jos ei omin konstein onnistu, niin tarvitset lääkärin apua.
- Anonyymi
Juu asmr-videoita jonkun verran katson ja ne auttavat ainakin välillä vähän tai oikeastaan vaan yhden suomalaisen videoita, luonnossa ja metsässä kävely auttaa myös joskus, kun järven ranta tuossa vieressä on.
Ja kyllä lääkärissä on käyty kyseisen vaivan kanssa useampia kertoja elämän aikana mutta vatsaansa ei voi vaihtaa eikä uutta kaupasta ostaa kun omaa myös ibs-suolistosairauden eli monenlaisia vatsajuttuja riittää ja stressit, ahdistukset ja muut pahentavat vaan kaikkia oireita mutta ei auta kuin kestää vaan. Mutta huomenna ollaan taas kesäajassa ja valo alkaa voittamaan ja tuo itselle ainakin iloa kaiken tämän outouden keskellä nyt ja muistuttaa, että elämä jatkaa kulkuaan koronasta huolimatta. :) Ja tympeästä vatsasta huolimatta myös 😀😀👍
- Anonyymi
Mulla myös stressi vienyt ruokahalun ja 15 kg painoa. Nyt vielä hyvä kun olin ylipainoinen mutta pitää pakottautua syömään ettei mene liian heikoksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446