Etelä-savo ja mökkiläiset?

Anonyymi

Miksi Etelä-savo ssa ollaan negatiivisia mökkiläisille aina olipa korona tai ei?

74

652

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse olen asioinut etelä savossa mökillä jo vuosia.
      En ole kohdannut negatiivisiin asioihin seutukunnalla.
      Kaikki ovat toivottaneet tervetulleiksi ja ovat olleet ystävällisiä ihmisiä.
      Sillä saattaa olla myös vaikutusta että olen itsekin pyrkinyt kohtelemaan ihmisiä kuinnioittavasti ja huomioimaan toisia. Ehkäpä se saa myös vastakaikua siinä miten minua kohdellaan?
      Olen toki törmännyt ulkopaikkakuntalaisiin ketkä eivät käyttäydy mielestäni siten kuin olisivat "vieraina" toisten kotialueilla lomaillessaan.
      Joskus lomalaisten käyttäytyminen on todella moukkamaista ja minä-minä itsekkyys paistaa matkojen päähän.

      • Anonyymi

        Minua ja useita muita ne Uudeltamaalta tulleet viruksen levittäjät ärsyttävät niin s...tanasti.

        Ettekö te älykääpiöt olisi voineet pysyä kotonanne.
        Ainakaan teidän ei tarvitse hakeutua täällä sairaalaan kun sairastutte. Puolestani voitte mennä sinne Hellsinkiin sairastamaan. MENKÄÄ VAIKKA KÄVELLEN KUNHAN MENETTE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ja useita muita ne Uudeltamaalta tulleet viruksen levittäjät ärsyttävät niin s...tanasti.

        Ettekö te älykääpiöt olisi voineet pysyä kotonanne.
        Ainakaan teidän ei tarvitse hakeutua täällä sairaalaan kun sairastutte. Puolestani voitte mennä sinne Hellsinkiin sairastamaan. MENKÄÄ VAIKKA KÄVELLEN KUNHAN MENETTE.

        Älä sinä v..tuossa tule lentokentälle tuomaan multaa kengissäs.ensimmäiselle Bulgarian m atkalle lähtiessäs.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sinä v..tuossa tule lentokentälle tuomaan multaa kengissäs.ensimmäiselle Bulgarian m atkalle lähtiessäs.

        1) Minä EN lähde lomalle noihin entisiin kommunistimaihin kuten sinä.
        Se johtuu siitä, että minulla on varaa lomailla muualla kuin niissä halpamaissa .
        Ehkä sinullakin joskus on, kunhan ensiksi käyt koulusi loppuun, kasvat aikuiseksi ja JOS pääset sen jälkeen kunnollisiin töihin.

        2) Minä EN matkusta lomalle snadista tsadista vaan Tukholmasta.
        Sieltä on huomattavasti paremmat suorat yhteydet maailmalle ja Tukholmaan pääsen omalta lähikentältäni käymättä sen Hellsingin kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1) Minä EN lähde lomalle noihin entisiin kommunistimaihin kuten sinä.
        Se johtuu siitä, että minulla on varaa lomailla muualla kuin niissä halpamaissa .
        Ehkä sinullakin joskus on, kunhan ensiksi käyt koulusi loppuun, kasvat aikuiseksi ja JOS pääset sen jälkeen kunnollisiin töihin.

        2) Minä EN matkusta lomalle snadista tsadista vaan Tukholmasta.
        Sieltä on huomattavasti paremmat suorat yhteydet maailmalle ja Tukholmaan pääsen omalta lähikentältäni käymättä sen Hellsingin kautta.

        Tuolle typerälle tsadilaiselle tiedoksi, että minä EN asu E-Savossa vaikka kirjoitan täällä.
        Kotipaikkakuntani on vaurasta muuttovoittoseutua ja lähikentältä pääsen esimerkiksi Tukholmaan kiertämättä Hellsingin kautta.
        Me emme myöskään tarvitse tsadilaisten ropoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ja useita muita ne Uudeltamaalta tulleet viruksen levittäjät ärsyttävät niin s...tanasti.

        Ettekö te älykääpiöt olisi voineet pysyä kotonanne.
        Ainakaan teidän ei tarvitse hakeutua täällä sairaalaan kun sairastutte. Puolestani voitte mennä sinne Hellsinkiin sairastamaan. MENKÄÄ VAIKKA KÄVELLEN KUNHAN MENETTE.

        Sulle älypää kyllä kelpaa että tuomme rahaa kuntiin. No eläkeläispoppoota taitaa iso osa olla.ne on luules rahalla tonttinsa ja möksät hankkinut.jos taas perinnöllä niin jonkun paikallisen pesuetta ovat. Joo rahat kelpaa sinne mut kun tiukka tulee niin ..se kunnanjohtajakin tv sanoi jotta älkää nyt tulko mutta sitten kesällä tervetuloa. Koetahan nyt mies kahtoo wttet sairastu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ja useita muita ne Uudeltamaalta tulleet viruksen levittäjät ärsyttävät niin s...tanasti.

        Ettekö te älykääpiöt olisi voineet pysyä kotonanne.
        Ainakaan teidän ei tarvitse hakeutua täällä sairaalaan kun sairastutte. Puolestani voitte mennä sinne Hellsinkiin sairastamaan. MENKÄÄ VAIKKA KÄVELLEN KUNHAN MENETTE.

        Älä sit sinäkään vingu kun lukiot lopetetaan, ei oo työpaikkoja, kaupat menee konkurssiin ja maaseutu ei kaipaa muuta ku omaishoitajia. Jopa RKioskit lopetetaan. Syötte sit naurusta ja heinää iteksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulle älypää kyllä kelpaa että tuomme rahaa kuntiin. No eläkeläispoppoota taitaa iso osa olla.ne on luules rahalla tonttinsa ja möksät hankkinut.jos taas perinnöllä niin jonkun paikallisen pesuetta ovat. Joo rahat kelpaa sinne mut kun tiukka tulee niin ..se kunnanjohtajakin tv sanoi jotta älkää nyt tulko mutta sitten kesällä tervetuloa. Koetahan nyt mies kahtoo wttet sairastu.

        Minä EN asu S-savossa, enkä tarvitse Uudenmaan omahyväisten öykkärien roposia mihinkään.

        Kotipaikkakuntani on vauras muuttovoitto paikkakunta ja täällä esimerkiksi työttömyysaste on pienempi kuin monilla Uudenmaan paikkakunnilla.
        Joten ne puheet siitä, että mökkiläisten rahoilla tuettaisiin kotiseutuani ovat täyttä huuhaata. Täällä tullaan kyllä toimeen ilman niitäkin.

        Ja vielä se, että olen edelleenkin sitä mieltä, että Uudeltamaalta koronaa pakoon lähteneet mökkiläiset ovat edesvastuuttomia mulkvisteja sekä älykääpiöitä.
        Tästä mielipiteestä en tingi tuumaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sit sinäkään vingu kun lukiot lopetetaan, ei oo työpaikkoja, kaupat menee konkurssiin ja maaseutu ei kaipaa muuta ku omaishoitajia. Jopa RKioskit lopetetaan. Syötte sit naurusta ja heinää iteksiin.

        Sinä olet todella typerä ja erittäin hyvä esimerkki uusmaalaisesta mulkvistista.
        Kaltaisiasi siellä asuu pilvin pimein. Maakunnissa teitä ei todellakaan kaivata tässä tilanteessa ja tätä mieltä ollaan aivan koko maassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ja useita muita ne Uudeltamaalta tulleet viruksen levittäjät ärsyttävät niin s...tanasti.

        Ettekö te älykääpiöt olisi voineet pysyä kotonanne.
        Ainakaan teidän ei tarvitse hakeutua täällä sairaalaan kun sairastutte. Puolestani voitte mennä sinne Hellsinkiin sairastamaan. MENKÄÄ VAIKKA KÄVELLEN KUNHAN MENETTE.

        No, voi käydä niinkin, että tauti hiljenee Uudellamaalla ja kiihtyy maakunnissa. Teillä ei ole kapasiteettia hoitaa sairastuneitanne. Edes niitä, joita mahd. mökkiläiset eivät ole tartuttaneet, vaan jotka ovat saaneet ne omien ulkomaanmatkojen seurauksena. Uusimaa tuskin sulkee sairaaloitaan teiltä, vaan ottaa savolaisetkin hoitoon. Niin kuin kuuluukin. Ei mökkiläisten sinne olisi kannattanut nyt tulla, mutta jotain rajaa niihin "saastuttaja" kommentteihin kuitenkin. Samaa kansaa kuitenkin ollaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ja useita muita ne Uudeltamaalta tulleet viruksen levittäjät ärsyttävät niin s...tanasti.

        Ettekö te älykääpiöt olisi voineet pysyä kotonanne.
        Ainakaan teidän ei tarvitse hakeutua täällä sairaalaan kun sairastutte. Puolestani voitte mennä sinne Hellsinkiin sairastamaan. MENKÄÄ VAIKKA KÄVELLEN KUNHAN MENETTE.

        Olipas kiva käydä taas Mäntyharjun mökillä täältä uudeltamaalta. Nähdään taas ensiviikonloppuna. Vaimo oli vähän huonossa kunnossa mutta eiköhän viikonlopuksi parane.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ja useita muita ne Uudeltamaalta tulleet viruksen levittäjät ärsyttävät niin s...tanasti.

        Ettekö te älykääpiöt olisi voineet pysyä kotonanne.
        Ainakaan teidän ei tarvitse hakeutua täällä sairaalaan kun sairastutte. Puolestani voitte mennä sinne Hellsinkiin sairastamaan. MENKÄÄ VAIKKA KÄVELLEN KUNHAN MENETTE.

        Hesalaiset pilaatte maakunnat täysin, eikö pönttöönne mahdu asiat joista täällä teistä ei TYKÄTÄ, yrittäisitte olla niinkuin muutkin maakunnissa asuvat, käyttäytykää edes jos se ylipäätään on mahdollista.


    • Anonyymi

      Kannattaisi Puumalassakin pitää suu supussa, kun valtionavuilla elätte. Jokainen mökkiläisen eurokin kyllä kelpaa.

      Faktaa Puumalan taloudesta:
      Puumala:
      - Näin monta prosenttiyksikköä kunnan veroprosentti nousisi, jos kunnalle ei tuloutettaisi lainkaan valtionosuuksia: 28 %-yks.
      - Näin kunta sai valtionosuuksia 2019: 3 754 e/asukas
      ja verotuloja 2019: 4 393 e/asukas

      https://yle.fi/uutiset/3-11158084

      • Anonyymi

        Minusta Puumalan kunnanjohtaja kommentoi ihan fiksusti ja asiallisesti mökkiläisiä. Mäntyharjun kunnanjohtaja ja Savonlinnnan (en muista mikä) johtaja taas sanoivat aika suoraan että mökkiläiset voisivat lähteä kotiinsa, rahat kyllä kelpaisivat.

        Härskeintä touhu on Lapissa. Lapin Kansassa oli joku proviisori neuvonut mökkiläisiä jättämään puhelimensa kotiin, etteivät he pysty hälyttämään apua. Ja lisännyt lopuksi:

        Ota pistolapio mukaan, että voit kaivaa oman hautasi, kun tunnet lähtösi lähenevän. Katso paikka jo valmiiksi hyvissä ajoin. Suotavaa olisi, että maasto olisi hyvin harvaan asuttu eikä kovin lähellä puhtaita vesistöjämme.


      • Anonyymi

        En asu Etelä-Savossa, joten ainakaan minulle Uudenmaan mulkvistien ja älykääpiöiden ei kannata avautua valtionavusta.
        Te olette todella edesvastuutonta ja yksinkertaista porukkaa, koska edes Presidentin, pääministerin ja poliisijohdon kehoitukset pysyä kotona eivät ole uponneet umpiluiseen kaaliinne.


    • Anonyymi

      Kohta tauti jyllää.

    • Anonyymi

      No mistähän tuo johtuu, Mitäpä lottoat? Erityisesti nyt kun poliisi ja valtiovalta on antanut käskyn OLLA KOTONA, siis EI MÖKILLÄ toisessa maakunnassa.

      • Anonyymi

        Aamulla Poliisin edustaja sanoi, että jos on nyt mökillä niin on. Ei tarvitse lähteä kotiinsa. Savossa varsinkin ollaan paljolti riippuvaisia mökkiläisten olemassaolosta, puhumattakaan heidän veroistaan valtakunnallisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamulla Poliisin edustaja sanoi, että jos on nyt mökillä niin on. Ei tarvitse lähteä kotiinsa. Savossa varsinkin ollaan paljolti riippuvaisia mökkiläisten olemassaolosta, puhumattakaan heidän veroistaan valtakunnallisesti.

        Muistat sitten että menet Helsinkiin sairastamaan, vai kuvittelitko että täällä aletaan ulkopaikkakuntalaisia hyysätä? Ei aleta, eikä pidä.
        Pitäs varmaan alkaa poliisin keräillä näitä oman mielen mukaan matkaajia, jotka ei ymmärrä kuulemaansa, ja toimittaa takaisin uudelle maalle kotiarestiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistat sitten että menet Helsinkiin sairastamaan, vai kuvittelitko että täällä aletaan ulkopaikkakuntalaisia hyysätä? Ei aleta, eikä pidä.
        Pitäs varmaan alkaa poliisin keräillä näitä oman mielen mukaan matkaajia, jotka ei ymmärrä kuulemaansa, ja toimittaa takaisin uudelle maalle kotiarestiin.

        Olen ehta Mäntyharjulla asuva savolainen, miksi lähtisin Helsinkiin.


      • Anonyymi

        Juuri mökkiläisten ryntäys maakuntiin aiheutti Uudenmaan eristämisen, joka tapahtuu liian myöhään. Kun pääministeri on sanonut että pitää palata kotiin ja Mikkelin keskussairaala ilmoittanut ettei hoitokapasiteetii riitä joten pysyttävä alueelta pois, niin mikä tässä on epäselvää. Mökkiläisten ei itse tarvitse ajatella ovatko käskyt tarpeen, sen tekevät viranomaiset, ja heidän tulee niitä noudattaa. Korona on tappava tauti eikä yksikään tänne tullut mökkiläinen pysty sanomaan olevansa vaaraton, sillä jokainen täysin tervekin voi olla viruksen levittäjä. Lisäksi mökkiläiset ovat enimmäkseen iäkkäämpiä joilla on jo joku hoidettava perussairaus, joten rasittavat terveydenhuoltoa senkin vuoksi. Rajoituksen tarkoitus oli suojella maakunnissa asuvia ihmisiä, varsinkin iäkkäitä, joita riittää. Ja nyt vastuuttomat, itsekkäät, määräyksistä piittaamattomat ihmiset ovat viruksen levittämisellään varmistaneet sen, että täällä joudutaan kohta päättämään ketä hoidetaan ja ketä ei. Joten ei pidä ihmetellä jos etelä-savolaiset ovat hermostuneet ja peloissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri mökkiläisten ryntäys maakuntiin aiheutti Uudenmaan eristämisen, joka tapahtuu liian myöhään. Kun pääministeri on sanonut että pitää palata kotiin ja Mikkelin keskussairaala ilmoittanut ettei hoitokapasiteetii riitä joten pysyttävä alueelta pois, niin mikä tässä on epäselvää. Mökkiläisten ei itse tarvitse ajatella ovatko käskyt tarpeen, sen tekevät viranomaiset, ja heidän tulee niitä noudattaa. Korona on tappava tauti eikä yksikään tänne tullut mökkiläinen pysty sanomaan olevansa vaaraton, sillä jokainen täysin tervekin voi olla viruksen levittäjä. Lisäksi mökkiläiset ovat enimmäkseen iäkkäämpiä joilla on jo joku hoidettava perussairaus, joten rasittavat terveydenhuoltoa senkin vuoksi. Rajoituksen tarkoitus oli suojella maakunnissa asuvia ihmisiä, varsinkin iäkkäitä, joita riittää. Ja nyt vastuuttomat, itsekkäät, määräyksistä piittaamattomat ihmiset ovat viruksen levittämisellään varmistaneet sen, että täällä joudutaan kohta päättämään ketä hoidetaan ja ketä ei. Joten ei pidä ihmetellä jos etelä-savolaiset ovat hermostuneet ja peloissaan.

        Juuri näin! Mökkiläinen, ymmärrätkö mitä olet tekemässä?

        Kuvittelet olevasi turvassa pikku mökissäsi keskellä koskematonta luontoa, käyt vähän samoilemassa ja nautit Etelä-Savon rannoista. Olet niin vastuuntuntoinen, että olet ostanut ruokatarvikkeet jo matkan alussa. Nyt sinulla on aikaa rentoutua kaiken tämän koronahälyn keskellä.

        Ehkö olet ajatellut erakoituvasi mökille, mutta sitten huomaatkin maidon loppuneen. Jos nyt ihan vaan nopeasti käyt tuossa lähikaupassa, johon on – kappas vain – eksynyt muutama kymmenen samanlaista lomailijaa kuin sinä. Oho, bensa onkin loppu, joten jospa käyt tankilla ja jätät samalla loton.

        Yhtäkkiä suunnitelma nollasta ihmiskontaktista on vaihtunut kymmeniin kontakteihin, kymmeniin potentiaalisiin tartuntatilanteisiin. Koska usko tai älä, sinulla voi olla koronavirus, vaikka sinulla ei olisi ainoatakaan oiretta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin! Mökkiläinen, ymmärrätkö mitä olet tekemässä?

        Kuvittelet olevasi turvassa pikku mökissäsi keskellä koskematonta luontoa, käyt vähän samoilemassa ja nautit Etelä-Savon rannoista. Olet niin vastuuntuntoinen, että olet ostanut ruokatarvikkeet jo matkan alussa. Nyt sinulla on aikaa rentoutua kaiken tämän koronahälyn keskellä.

        Ehkö olet ajatellut erakoituvasi mökille, mutta sitten huomaatkin maidon loppuneen. Jos nyt ihan vaan nopeasti käyt tuossa lähikaupassa, johon on – kappas vain – eksynyt muutama kymmenen samanlaista lomailijaa kuin sinä. Oho, bensa onkin loppu, joten jospa käyt tankilla ja jätät samalla loton.

        Yhtäkkiä suunnitelma nollasta ihmiskontaktista on vaihtunut kymmeniin kontakteihin, kymmeniin potentiaalisiin tartuntatilanteisiin. Koska usko tai älä, sinulla voi olla koronavirus, vaikka sinulla ei olisi ainoatakaan oiretta.

        Muista kuitenkin mökkiläinen että rahasi ovat erittäin tervetulleita Etelä-Savoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muista kuitenkin mökkiläinen että rahasi ovat erittäin tervetulleita Etelä-Savoon.

        Kyllä täällä rahat riittää vallan mainiosti ilman yhtään korona-asukasta. Mutta terveydenhuollon kapasiteetti ei riitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä täällä rahat riittää vallan mainiosti ilman yhtään korona-asukasta. Mutta terveydenhuollon kapasiteetti ei riitä!

        Just tota kepulaista-ajattelua; minähän myin kalliilla mökkitontin muille, mutta Minä olen sitä mieltä;että tontinomistaja EI saa häiritä olemassaolollaan meitä.
        Sama pätee tontin mökin myyjiä.
        Ainakin Heinävedellä pätee tämä ajatustyyli!
        Kauppiallakaan n ei saa mennä hyvin, ei osteta, käymään ittuilemassa ja kyselemässä, vaan?
        Mökkiläiset ei tule sairastelemaan, hölmöajatus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä täällä rahat riittää vallan mainiosti ilman yhtään korona-asukasta. Mutta terveydenhuollon kapasiteetti ei riitä!

        Ei vaan oikeesti riitä ilman saastuneiden rahoja,Haloo!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin! Mökkiläinen, ymmärrätkö mitä olet tekemässä?

        Kuvittelet olevasi turvassa pikku mökissäsi keskellä koskematonta luontoa, käyt vähän samoilemassa ja nautit Etelä-Savon rannoista. Olet niin vastuuntuntoinen, että olet ostanut ruokatarvikkeet jo matkan alussa. Nyt sinulla on aikaa rentoutua kaiken tämän koronahälyn keskellä.

        Ehkö olet ajatellut erakoituvasi mökille, mutta sitten huomaatkin maidon loppuneen. Jos nyt ihan vaan nopeasti käyt tuossa lähikaupassa, johon on – kappas vain – eksynyt muutama kymmenen samanlaista lomailijaa kuin sinä. Oho, bensa onkin loppu, joten jospa käyt tankilla ja jätät samalla loton.

        Yhtäkkiä suunnitelma nollasta ihmiskontaktista on vaihtunut kymmeniin kontakteihin, kymmeniin potentiaalisiin tartuntatilanteisiin. Koska usko tai älä, sinulla voi olla koronavirus, vaikka sinulla ei olisi ainoatakaan oiretta.

        Ootko pönttö.rahat kelpaa,ihmiset ei.lopetetaan verotulojen tasaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamulla Poliisin edustaja sanoi, että jos on nyt mökillä niin on. Ei tarvitse lähteä kotiinsa. Savossa varsinkin ollaan paljolti riippuvaisia mökkiläisten olemassaolosta, puhumattakaan heidän veroistaan valtakunnallisesti.

        Heinävesi on ainakin töykeä mökkiläisiäkohtaa.
        Ensin isännät myy tontit, mökit kalliilla.
        Sitten, kun mökkiläinen alkaisi viihtymään, niin jarrutetaan keinolla millä tahansa, että ei olisi hauskaa.
        Elikkä, rahat pois periaatteella ja mökkiläiset pois.
        Yksikin oletteli, että mökkiläiset vie kalat heidän pyydyksistään?
        Kertomista olisi paljon ja todenperäisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä täällä rahat riittää vallan mainiosti ilman yhtään korona-asukasta. Mutta terveydenhuollon kapasiteetti ei riitä!

        Mökkiläiset eivät tule sairastamaan teidän sairaspaikoillenne, vaan nauttimaan järvenrantaelämää ja hiljaisuutta, ellet kepu-ukko tule päsmäröimään.
        Huom! Vierailukielto!!


    • Anonyymi

      Kaikki, jotka asutte mutta ette ole kirjoilla Uudellamaalla, palatkaa heti sinne Savoonne.

      • Anonyymi

        Nyt on päällä poikkeustilanne. Matkustamista pitää välttää, jottei tauti leviäisi.
        Mökkiläiset muuten ovat varsin tervetulleita tänne Etelä-Savoon!


    • Anonyymi

      Miksi mökkiläiset pullikoivat hallituksen kehoitusta vastaan ? Onko ymmärryksessä vikaa, vai mistä johtuu ?

    • Anonyymi

      Ohje mökkiläiselle:

      Jätä kännykkä kotiin mutta ota pistolapio mukaan, että voit kaivaa oman hautasi, kun tunnet lähtösi lähenevän. Katso paikka jo valmiiksi hyvissä ajoin. Suotavaa olisi, että maasto olisi hyvin harvaan asuttu eikä kovin lähellä puhtaita vesistöjämme.

    • Anonyymi

      Orpo käski mökkiläisten ostaa eväät kotipaikkakunnalta jottei mökkiseudun kaupat tyhjenisi. Vituttaako tämä esim. Hurissalon tai Anttolan kauppiaita???

      • Anonyymi

        Jos mökkiläinen toimii oikein, niin soittaa perille saavuttuaan kauppiaalle ja antaa kauppalistan. Kauppias tuo sitten ostokset mökkitontin rajalle, ettei mökillä karanteenaajan tarvitse olla olla tekemisissä kenenkään kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos mökkiläinen toimii oikein, niin soittaa perille saavuttuaan kauppiaalle ja antaa kauppalistan. Kauppias tuo sitten ostokset mökkitontin rajalle, ettei mökillä karanteenaajan tarvitse olla olla tekemisissä kenenkään kanssa.

        Mutta Petteri käski ottaa eväät mukaan kotoa!!!

        Pitääkö kokoomuksen ohjeita uskoa???? Onko sosiaalidemokraattien ohjeet oikeampia???


    • Anonyymi

      Savonlinnassakin ollaan huolissaan, paitsi paikallinen tekstien poistaja, joka deletoi alla olevankin välittömästi:

      Se käsihygienia, hihaan yskiminen ja turvallisen välimatkan (väh. 1m) pitäminen toiseen ihmiseen on nyt todella tärkeää.
      Ennen kaikkea eläikäiset ihmiset ja vähänkin jollakin tavalla sairaat ihmiset PYSYKÄÄ KOTONA, koska Korona-virus on tappava tauti juurikin iäkkäille ja sairauksiensa takia riskiryhmiin kuuluville.
      Jokaiseen kotiin postin välityksellä jaettu kaupungin 'Korona-info' Eläköön Savonlinna kertoo hienosti tärkeitä puhelinnumeroita moneen probleemaan, joten monenlaista apua on saatavilla ihan puhelimitse.

      Vastuullisuus kunniaan niin yrittäjien kuin asukkaiden taholta, ettei tarvita extra-tiloja vainajien säilytykseen - epidemia on vasta leviämässä.
      Kun saisimme pidettyä vastuuttomat uusimaalaiset mökkiloiset pysymään kotonaan tai niiden kaikista mökkihöperömpien pysymään nyt siellä mökillään ja tilaamaan sinne sapuskaa ... niin voipi maksaa, mutta nyt on kysymys savonlinnalaisten terveenä pysymisestä.
      Uusimaallahan se Korona jyllää, ja oireetonkin uusimaalainenkin voi olla tartuttaja!!
      On se hirveää, ettei kaikkien kalloon saa mahtumaan hallituksen ja viranomaistenkaan määräykset - odottavatko nuo vastuuttomimmat ULKONALIIKUMISKIELTOA vai mitä?

      • Anonyymi

        Juurikin noin. Mikkelissä samaa mieltä, että pysykööt etelästä rynnänneet mökkiläiset mökeillään.


    • Anonyymi

      Alueuutisissa joku kunnnanjohtaja uhkasi, että hän henkilökohtaisesti poistaa kaikki mökkiasukkaat takaisin kotipaikkakunnilleen.

    • Anonyymi

      Muun muassa Uudeltamaalta on viimeksi kuluneen viikon aikana saapunut paljon mökkiläisiä Savoon.
      Kunnanjohtajat toivottaisivat Uudenmaan mökkipakenijat tervetulleiksi -
      LÄÄKÄRIT TÄYSIN ERI MIELTÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/2dbc1167-1e8e-4c80-822c-d67bbe434099

      Naapurikuntalaisilla paljon mökkejä Puumalassa, mutta arvaakohan Matias Hildén kuinka monet nuo mökkiläiset jättävät käymättä Puumalan kaupoissa, joihin ovat tulleet pääkaupunkilaiset Korona-lomailijat ...

    • Anonyymi

      Joko lie Puumalankin kaupat ja apteekista lääkkeet hamstrattu etelästä kiitäneiden mökkiläisten kaappeihin. Alkanoonko seuraavaksi jonotus terveyskeskukseen?

    • Anonyymi

      Tulen mökille viikonpäästä, menkää piiloon kellareihin. Ei sulut pidä jos haluaa mennä.
      Savolaiset tuntuu olevan ihan peloissaan raukat. Savossa taitaa asua suomen pahimmat pelkurit.

      • Anonyymi

        Suomen valtiovalta yrittää hidastaa Koronan leviämistä kovalla vauhdilla Uudenmaan ulkopuolelle ja turvata Suomen terveydenhoidon riittävyyden jokaiselle Koronaan vakavasti sairastuneelle, joten olepa ystävällinen ja yritä Sinäkin!
        Meillä Savossa on pahemmin Koronaan sairastuneita vielä todella vähän ja haluaisimme pysyäkin terveinä. Meillä Savossa on todella paljon iäkkäitä ihmisiä, joilla ikänsä takiakin immuniteetti jo heikko, joten yritämme varjella heitä kaikin keinoin saamasta tappajavirustartuntaa!
        Vaikka tunnutkin olevan vastuuton, jota eivät viranomaisten määräykset ja sulut pidättele, niin mietipäs vielä kerran ... kuitenkin!


      • Anonyymi

        Ei asu. Otaakee lompsat ja osakekirjat mukkaa, Pelataa vaikka korttia ajan kuluksi!!

        TERWETULOVA!!!


      • Anonyymi

        "viikonpäästä"

        Uudellamaalla asuvat koko maan yksinkertaisimmat asukit.
        Sinäkään et hallitse edes suomen kielioppia.

        Sinun OLISI pitänyt kirjoittaa "viikon päästä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "viikonpäästä"

        Uudellamaalla asuvat koko maan yksinkertaisimmat asukit.
        Sinäkään et hallitse edes suomen kielioppia.

        Sinun OLISI pitänyt kirjoittaa "viikon päästä"

        Siinnä yksi viisas kommentoi oikein kirjoitusta. Kun ei muuta osaa. Tosi asia on jotta valtio maksaa Mikkelin menoista paljon. Ja kyllä ne mökkiläiserahatkint on tervetulleita. Tosin nyt on rajat kiinni.


    • Anonyymi

      Kyllä myös kaikki ne Savolaiset jotka liikkuvat ja lomailevat lentäen ulkomailla karistavat kuljettamansa pöpöt lähes aina enimmäisenä Uudellemaalle.

      • Anonyymi

        Tänään 19:07 Nyt on kuule poikkeustila ja poikkeukselliset määräykset, joten niitä nyt noudattamaan jokainen.


    • Anonyymi

      Tänään 19:06 KIITOS hyvä asiallinen kirjoitus!

    • Anonyymi

      "Meillä Savossa on pahemmin Koronaan sairastuneita vielä todella vähän ja haluaisimme pysyäkin terveinä. Meillä Savossa on todella paljon iäkkäitä ihmisiä, joilla ikänsä takiakin immuniteetti jo heikko, joten yritämme varjella heitä kaikin keinoin saamasta tappajavirustartuntaa!"

      Justiinsa ja jetsulleen

    • Anonyymi

      Miksi mökkiläisiä syyllistetään. Käyhän ne Savolaisetkin ulkomailla.

    • Anonyymi

      Unohdetaanko verotulojen tasaus siellä m aakunnissa.saattaapi olla olla et ilman saastaisten euroja siellä saadaan tarttua lapioon normi aikanakin.

      • Anonyymi

        Uudellamaalla ja etenkin Tsadissa asuu väkilukuun suhteutettuna todella runsaasti omahyväisiä ymmärtämättömiä mulkvisteja.

        Se on jälleen kerran tullut toteen näytetyksi.


      • Anonyymi

        Nyt ei ole kyse rahoista vaan ihmishengistä!! Jokaikisen pitäisi se viimeistään nyt ymmärtää eikä ruveta paasamaan mökkiläisten rahojen tarpeellisuudesta maakunnissa. RAHA ON NYT SIVUSEIKKA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudellamaalla ja etenkin Tsadissa asuu väkilukuun suhteutettuna todella runsaasti omahyväisiä ymmärtämättömiä mulkvisteja.

        Se on jälleen kerran tullut toteen näytetyksi.

        Jos jossakin Mikkelin graanin parkkipaikalla näkee mulkvisteja. Ei ymmärretä ryhmityksestä eikä kaistoista mitään. Kun huomauttaa sanotaan jotta Mulla oli Vilkku sinä väität ja toinen selitys ,Täällä ei ole liikennesääntöjä. Ja minä uskon mulkvisteillä ei ole tietoakaan tietoa säännöistä . Mikkeli on mulkvitien suurkertymä tuppukylä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudellamaalla ja etenkin Tsadissa asuu väkilukuun suhteutettuna todella runsaasti omahyväisiä ymmärtämättömiä mulkvisteja.

        Se on jälleen kerran tullut toteen näytetyksi.

        Eikös tsadi ole Afrikassa? Joten miksi sotket Afrikan tähän viestiketjuihin,? Olet aika mulkvisti. Se tuli toteen näyttelyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei ole kyse rahoista vaan ihmishengistä!! Jokaikisen pitäisi se viimeistään nyt ymmärtää eikä ruveta paasamaan mökkiläisten rahojen tarpeellisuudesta maakunnissa. RAHA ON NYT SIVUSEIKKA.

        Just näin, on se kumma kun tässä maassa kaikki mitataan rahassa. Joskus tuntuu siltä,että tapahtuisi jotain radikaalia päästäis tuosta ainaisesta rahan palvomisesta eroon. Toki onhan se tarpeen, mutta ei sitä kaikkea tarvitse siinä mitata.


    • Anonyymi

      Maakuntien rajojen vartijoille on jaettava kovat patruunat ja a-tarvikkeet uskottavuuden nimissä! Muutenhan heillä voi olla muovijäljitelmä AK-47t käsissä. Nyt on kutsuttava maakuntakomppaniat maastovartiointiin. Mökeille voi yrittää väkeä maastoreittejä myöten. Huomio.
      Muutamat laakasarjat vaikka latvustoon pistää metti myöten mökeille pyrkivien uusmaalaisten töppösiin vipinää!!

      • Anonyymi

        Norjassa kävi armeija palauttamassa vastaavanlaiset juntit omille asuinpaikkakunnilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Norjassa kävi armeija palauttamassa vastaavanlaiset juntit omille asuinpaikkakunnilleen.

        Ja sakot vielä päälle:

        "Koska sääntöä ei ole tehonnut ja mökeille "paetaan", siitä saa 20 000 Norjan kruunun, noin 2 000 euron, sakon.

        Mutta miksi kesämökille ei saisi mennä?

        – Jos ihmiset sairastuvat mökkipaikkakunnilla, se rasittaa niiden terveydenhoitoa."

        Siis tarkoittaa kaikkea sairastamista, myös tapaturmia!


    • Anonyymi

      Ja kyse on muustakin kuin koronasta. Mökkielijät voi muillakin tavoin kuormittaa kunnan terveydenhuoltoa kuin koronalla esim. tapaturma, sairaskohtaus eli kipinkapin takas omalle kunnalle kunnes tilanne on ohi ja sitten voi mökkeillä ja myös avun saaminen voi kestää tavallista pidempään nyt kun viranomaisten resursseja on paljon muualla.

      Kumma kun kaikki ei ymmärrä eikä osaa ajatella että kyse on muustakin kuin koronasta siinä asiassa että kun ei pitäis mökkeillä. Luulisi että kunnanjohtaja asian tajuaisi mutta uutisen mukaan ei näytä tajuavan. Palpatti vaan koronasta että mökeilllå ollaan eristyksissä jne. Kannattaisi uskoa suosiolla lääkäreitä kunnanjohtajankin eikä nolata itseään julkisesti

      • Anonyymi

        Kesällä ne mökkiläiset vasta kuormittavatkin kuntien terveydenhuoltoa esim. tapaturmilla ja sairaskohtauksilla. Suomessa on useita kuntia joissa asukasmäärä yli kaksinkertaistuu heinäkuussa, siis samaan aikaan kun kuntien terveydenhoito on lomien takia minimimiehityksellä. Suomessa on myös useita kuntia joissa mökkiläiset ovat suurin kuluttajaryhmä - mutta se on varmaan toinen asia.

        Pitäisi varmaan tehdä laki että kunnan mökkiläisten määrä saa olla korkeintaan kaksinkertainen verrattuna kunnassa vakituisesti asuviin? Jakaa mökkiläisille kesiksi lomalomavuorot? Sinä saat olla mökilläsi kesäkuussa, sinä heinäkuussa ja sinä elokuussa. Pääsiäisenä saisi käydä mökillään joka kolmas vuosi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kesällä ne mökkiläiset vasta kuormittavatkin kuntien terveydenhuoltoa esim. tapaturmilla ja sairaskohtauksilla. Suomessa on useita kuntia joissa asukasmäärä yli kaksinkertaistuu heinäkuussa, siis samaan aikaan kun kuntien terveydenhoito on lomien takia minimimiehityksellä. Suomessa on myös useita kuntia joissa mökkiläiset ovat suurin kuluttajaryhmä - mutta se on varmaan toinen asia.

        Pitäisi varmaan tehdä laki että kunnan mökkiläisten määrä saa olla korkeintaan kaksinkertainen verrattuna kunnassa vakituisesti asuviin? Jakaa mökkiläisille kesiksi lomalomavuorot? Sinä saat olla mökilläsi kesäkuussa, sinä heinäkuussa ja sinä elokuussa. Pääsiäisenä saisi käydä mökillään joka kolmas vuosi?

        No on pikkaisen eri asia nyt tälläisen epidemian aikana. (ja vaarallisen sellaisen)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No on pikkaisen eri asia nyt tälläisen epidemian aikana. (ja vaarallisen sellaisen)

        Kyllä se on kesällä täysin tukossa terveydenhuolto ainakin Mikkelissä, joka muuta väittää ei tiedä mitä puhuu.

        Viime heinäkuussa yhtenä perjantaina kävi vahinko ja pikku tapaturman takia piti siellä jonotella. Puolilta päivin menin ja yöllä kotio. Viikon päästä puolisolla sairauskohtaus, taas mentiin puolilta päivin ja taas jonotettiin, vaimo sai sentään odottaa vuoteessa mutta siitäkin siirrettiin aika ajoin käytävältä toiselle. Lauantaiaamuna vasta pääsi huoneeseen. Molemmilla kerroilla tunnelma oli kuin Persialaisella torilla, yhtä kaaosta ja hässäkkää.


    • Anonyymi

      No, polttaa ne mökkinsä kuitenkin, kun turaavat tulen kanssa.

    • Anonyymi

      Hei mökkikuntalaiset.Ennen
      kuin haukutte kaikki uusmaalaiset mökkeilijät.Muistakaa ketkä rahoittavat kuntanne taloutta kesäisin koko vuodeksi. Taitaa olla pieni prosentti ketkä meni mökeille ( eläkeläisiä/etätyön tekijöitä). Ne eivät tarkoita kaikkia uusmaalaisia. Itse lähden mökilleni kohta METROLLA kivinokkaan.

      • Anonyymi

        Minä itse asun taloudellisesti hyvin pärjäävällä muuttovoitto alueella ja Uudellemaalle on muutama sata kilometriä.
        Täällä ei katsota hyvällä Uudeltamaalta tulevia korona pakolaisia ja viruksen levittäjiä.
        Olisitte pysyneet kotonanne mulkut ja älykääpiöt.


      • Anonyymi

        Mökkiläisten tuomat rahat maakuntiin eivät oikeuta tappavan taudin levittämistä!!!


    • Anonyymi

      Siinä tuli valtiovallan terveiset etelän asukkaille. Kun ei kuunnella suosituksia, niin sitten menee rajat kiinni! Mökille ei ajella!

    • Anonyymi

      Toivottavasti änkyrimmätkin itsekkäät örvelöt viimeinkin tajuavat, että tappavaa virustautia ei nyt sitten levitetä, vaikka olisi kuinka paksu lompakko!

    • Anonyymi

      Köyhät ja tyhmät ovat kateellisia kaikille muille.

      • Anonyymi

        Uuu, olipa viisaasti sanottu! Meinaatko seuraavaksi sanoa, että sinä saat ajella ihan niinkuin tahdot, ja koronalle olet immuuni koska massii on taskut pullollaan? Kokeile koronaa! Sehän voi olla vaikka kiva, kuka tietää.


      • Anonyymi

        VALITETTAVASTI keskuudessamme on koronan friiraidereita, jotka vähät välittävät suosituksista ja rajoituksista.
        Mutta se korona voipi käydä välinpitämättömänkin terveydelle pahastikin!
        Eikös sitä sanota, että ylpeys käy lankeemuksen edellä!

        Nämä samaiset omaan napaansa tuijottavat pöljäkkeet ovatkin ryhmittyneet tietyn yhteiskuntavastaisen änkyrä-vänkyräisten joukkioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VALITETTAVASTI keskuudessamme on koronan friiraidereita, jotka vähät välittävät suosituksista ja rajoituksista.
        Mutta se korona voipi käydä välinpitämättömänkin terveydelle pahastikin!
        Eikös sitä sanota, että ylpeys käy lankeemuksen edellä!

        Nämä samaiset omaan napaansa tuijottavat pöljäkkeet ovatkin ryhmittyneet tietyn yhteiskuntavastaisen änkyrä-vänkyräisten joukkioon.

        Ketä ne on. Onks ne niitä vihreitä


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1826
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1396
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1362
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe