DNA 2.4ghz ja 5ghz yhteensopivuus

Anonyymi

DNAlta saamani ZTE MF286 tekee kaksi verkkoa, 2.4ghz ja 5ghz. Telkkari on ainoa joka löytää 5ghz taajuuden joka on parempi ja pidän mielummin siellä kun tuossa 2.4ghz taajuudessa on niin ruuhkaista.

Muuten hyvä, mutta jos yritän laajentaa läppärini näytön telkkariin langattomasti, niin ei onnistu kuin vain jos telkkarikin on 2.4ghz taajuudessa jossa läppärikin on.
Saako tuon jotenkin siis "yhdistettyä", että telkkari saisi olla siinä 5ghz ja 2.4ghz taajuudella oleva läppäri voisi silti laajentaa näytön telkkariin langattomasti?

6

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei saa.

    • Anonyymi

      Huono wanha läppäri, jossa huono wlan kortti.

    • Avaaja:
      "Muuten hyvä, mutta jos yritän laajentaa läppärini näytön telkkariin langattomasti, niin ei onnistu kuin vain jos telkkarikin on 2.4ghz taajuudessa jossa läppärikin on.
      Saako tuon jotenkin siis "yhdistettyä", että telkkari saisi olla siinä 5ghz ja 2.4ghz taajuudella oleva läppäri voisi silti laajentaa näytön telkkariin langattomasti?"

      Valitettavasti tämä vaatii vähän kehittyneemmän reitittimen / switchin kuin kyseinen ZTE että kykenee mahdollistamaan näiden kommunikaation.

      Todennäköisesti helpoin ratkaisu on vaihtaa kannettavan verkkokortti tai hommata USB-verkkokortti.

      • Anonyymi

        Kannettavan varsinaista verkkokorttia ei niin vain vaihdetaankaan. Kelpaavat kortit saattaa olla BIOSissa rajattu vain muutamaan malliin. Tämä ei ole mitään luuloa vaan kokemuksen suomaa tietoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannettavan varsinaista verkkokorttia ei niin vain vaihdetaankaan. Kelpaavat kortit saattaa olla BIOSissa rajattu vain muutamaan malliin. Tämä ei ole mitään luuloa vaan kokemuksen suomaa tietoa.

        Ruuvimeisselisetti, uusi verkkokortti sama mallia kuin koneessa oli uutena ostaessa ja n. 10 min aikaa on kaikki mitä tarvitsee sen vaihtamiseksi :)

        Mutta todella hyvä pointti että kannattaa tarkistaa mallin sopivuus jo etukäteen.


    • Anonyymi

      Reitittimessä on eri taajuuskanavia. Voi kokeilla vaihtaa aluetta, jos 2,4 GHz:n taajuudella samalla kanavalla on ruuhkaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe