mikä prosentti öljyä uisteluun

Anonyymi

Vanha 40 2t evinrude nyt käytän 2prosentista bensa seosta ilman vro pumppua.uistelussa tuntuu että on liian rikas seos.sammuu välillä.riittäisikö 1 prosentinseos uisteluun.ois helppo ottaa toinen tankki käyttöön.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei riitä. 2% täyssynteettistä pitää olla. Sammuminen ei todellakaan johdu öljyn määrästä, mutta laadusta kylläkin, sekä bensasta eli jos on 95 viinatavaraa, niin eipä ihme jos pätkii. Seos kannattaa säätää, että ei ole liian laiha, eikä rikaskaan. Rikkaalla yleensä pukkaa savua ja hajua. Todennäköinen syy voi olla myös kampiakselin alapään stefa joka saattaa myös noeta peräpeilin mustaksi.

      • Anonyymi

        Oon aina ajanu 98 ja käyttänyt teboilin 2t venemoottoriin suositeltua öljyä.Joskus ostin shellin 99 okt bensaa.No ei tuo ole niin häiritsevä ominaisuus mutta hyvä tietää etten siirry siihen 1 prosentin seokseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon aina ajanu 98 ja käyttänyt teboilin 2t venemoottoriin suositeltua öljyä.Joskus ostin shellin 99 okt bensaa.No ei tuo ole niin häiritsevä ominaisuus mutta hyvä tietää etten siirry siihen 1 prosentin seokseen

        Uisteluun riittää aivan varmasti 1,5%, merkkikohtaista öljyä. Kun öljystähän osa meinaa jäädä kampikammioihin, ja kaasua sitten lisätessä savuaa hetken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uisteluun riittää aivan varmasti 1,5%, merkkikohtaista öljyä. Kun öljystähän osa meinaa jäädä kampikammioihin, ja kaasua sitten lisätessä savuaa hetken.

        Olen paljon uistellut vanhalla evarilla 1,5%:n seoksella ja huomannut, että koneesta alkaa ajanmittaan kuulua mekaanista kilkatusta, mutta 2% lla katoaa. Alkuperäinen suosituhan oli 4 % vanhaa laadultaan huonompaa öljyä. Täyssynteettistä kannattaa laittaa.


    • Anonyymi

      Nesteen 2-tahtiöljy on parasta. Nokeaa vähiten.
      Joskus käytin vanhassa Monarkissa kahta tankkia. Uistellessa ajoin laimeammalla öljyseoksella.

      • Anonyymi

        Pitää myös huomata, että esim. kelkkaöljy ei käy tuuppariin, vaan siinä pitää lukea, että se on tarkoitettu perämoottoriin. Väärä öljy karstoittaa ja jumittaa männänrenkaat ym haitallista ja ajanmittaan hajoittaa koneen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää myös huomata, että esim. kelkkaöljy ei käy tuuppariin, vaan siinä pitää lukea, että se on tarkoitettu perämoottoriin. Väärä öljy karstoittaa ja jumittaa männänrenkaat ym haitallista ja ajanmittaan hajoittaa koneen.

        Aloittaja kysyy,mikä 2t öljy ois sitten parasta,kun oon käyttänyt teboilin öljyä.Kai ne kaikki on ok.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja kysyy,mikä 2t öljy ois sitten parasta,kun oon käyttänyt teboilin öljyä.Kai ne kaikki on ok.

        Mulla savutti Johnsson teboilin öljyllä turhan paljon, ja piti välillä uistellessa ulvauttaa savut ulos . Oon nyt käyttäny parivuotta synteettistä öljyä 1,5%, eikä mitään ongelmaa, ei edes savuta yhtään, vaikka vetää päivän uistinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla savutti Johnsson teboilin öljyllä turhan paljon, ja piti välillä uistellessa ulvauttaa savut ulos . Oon nyt käyttäny parivuotta synteettistä öljyä 1,5%, eikä mitään ongelmaa, ei edes savuta yhtään, vaikka vetää päivän uistinta.

        No niin,just noin mullakin tekee.Täytyy vaihtaa merkkiä ja siirtyä synteettisiin.Kiitos


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin,just noin mullakin tekee.Täytyy vaihtaa merkkiä ja siirtyä synteettisiin.Kiitos

        Laitappa sen koneen tankkiin Motonetissa myytävää RVS-nimistä ainetta. Tekee todella hyvää vanhalle koneelle. Pristuspaineet tasoittuu uuden koneen arvoihin, ja sylintereissä kitka pienenee. Myös laakerit paranee sileämmäksi. Oon testannut, ja suosittelen.
        Tee vaan ohjeitten mukaan. Kato netistä. RVS moottoriteknologia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitappa sen koneen tankkiin Motonetissa myytävää RVS-nimistä ainetta. Tekee todella hyvää vanhalle koneelle. Pristuspaineet tasoittuu uuden koneen arvoihin, ja sylintereissä kitka pienenee. Myös laakerit paranee sileämmäksi. Oon testannut, ja suosittelen.
        Tee vaan ohjeitten mukaan. Kato netistä. RVS moottoriteknologia.

        Onko täällä muita jotka ovat kokeillu kyseistä käsittelyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitappa sen koneen tankkiin Motonetissa myytävää RVS-nimistä ainetta. Tekee todella hyvää vanhalle koneelle. Pristuspaineet tasoittuu uuden koneen arvoihin, ja sylintereissä kitka pienenee. Myös laakerit paranee sileämmäksi. Oon testannut, ja suosittelen.
        Tee vaan ohjeitten mukaan. Kato netistä. RVS moottoriteknologia.

        Olen rempannut vanhan 20hv evikan, eli purkanut auki kannen, kampiakselin alapään stefan (ihan väljä), niin sylinterit oli uudenvaroiset eli hoonausjäljet näkyvissä ja männät tiukat, sekä karstaa ei missään. Syy siihen se, että aina ajettu synteettisellä laatuöljyillä. Koneella ajettu todella paljon ja uistelua aamusta iltaan kaiket kesät. Peräpeili alkoi menna mustaksi ja käynti laiskaksi, niin oli pakko vaihtaa se stefa. Koneesta tuli yhtä hyvä, kuin uutena. Samalla avarsin imukannenkin, eli potkua tuli reippaasti lisää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe