HENKISESTI HYVÄKSIKÄYTTÖ

Anonyymi

Minusta Henkisesti hyväksi Käyttökin Pitäisi olla Rikos laissa myös Rikos, josta pitäisi Laittaa Henkisesti hyväksi käyttäjä edes vastuksen teoistaan Rikosoikeudelliseen Rangaistukseen.

Siinä kun leikitäään toisen Hengellä - ja mielenterveydellä.

41

1382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      eikös se ole rikos ?

    • Anonyymi

      Mminusta tuntuu että oon vpoittanu lotossa? kyllä silla rahalla sais hyvät hoidot en muuta sano .

    • Anonyymi

      Sulle olisi lottovoitto, jos osaisit kirjoittaa. Yhdyssanat täysin hukassa. Koita voittaa! Heps kukkuuuuu...

    • Anonyymi

      haitanneeko mittän tuo .ei minua aineskaan haittaako sinua?

    • Anonyymi

      Se käsittääkseni on rikos, mutta siitä ei käytännössä oikeastaan koskaan rangaista.
      Olen samaa mieltä. Emotionaalinen hyväksikäyttö on fyysisestikin vaarallista monella tavalla ja erittäin salakavalaa.

      "poiuytrfdfghj"

      • Anonyymi

        Nähdäkseni käytännöllisesti katsoen mikäli emotionaalista väkuvaltaa ei olisi, ei olisi fyysistäkään väkivaltaa,

        "poiuytfdfghj"


      • Anonyymi

        Ehdotan viikon lepoo herra rehtori!!!


    • Anonyymi

      Kenenkään ei tarvitse alistua henkiselle hyväksikäytölle. Sen voi estää, kun käyttää järkeään.

      • Anonyymi

        ja luu vitosta.


      • Anonyymi

        Ei voi kaikissa olosuhteissa.

        "poiuytfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi kaikissa olosuhteissa.

        "poiuytfgh"

        on väärä luulo että vain tyhmää voisi henkisesti väärinkäyttää. Riippuu toki kuinka monimutkasesta väärinkäytöstä on kyse.


        "poiuyfdfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        on väärä luulo että vain tyhmää voisi henkisesti väärinkäyttää. Riippuu toki kuinka monimutkasesta väärinkäytöstä on kyse.


        "poiuyfdfghjk"

        Siitä jokaisen järjenjuoksustahan juuri on kysymys onko altisteinen hyväksikäytölle. Järkeään käyttävä osaa kyllä huomata milloin on kyse väärinkäytöstä. Mutta kun se on niin helppoa alkaa "uhriksi", kun ei ole tajunnut koko tilannetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä jokaisen järjenjuoksustahan juuri on kysymys onko altisteinen hyväksikäytölle. Järkeään käyttävä osaa kyllä huomata milloin on kyse väärinkäytöstä. Mutta kun se on niin helppoa alkaa "uhriksi", kun ei ole tajunnut koko tilannetta.

        Jos on esimerkiksi osittain halvaantunut ja aivovaurioitunut on ympärilläolevien henkisen hyväksikäytön armoilla vaikka olisi tietoinen siitä. Ette vaoin ole kokoneet mitään niin hirveää, joten ette tiedä.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on esimerkiksi osittain halvaantunut ja aivovaurioitunut on ympärilläolevien henkisen hyväksikäytön armoilla vaikka olisi tietoinen siitä. Ette vaoin ole kokoneet mitään niin hirveää, joten ette tiedä.

        "poiuytrdfghj"

        Tuskinpa ne ympärillä olijat ja avustavat henkilöt ensimmäisenä ovat hyväksikäyttämässä tätä halvaantunutta ja aivovaurioista. Eihän hänessä ole edes mitään hyväksikäytettävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on esimerkiksi osittain halvaantunut ja aivovaurioitunut on ympärilläolevien henkisen hyväksikäytön armoilla vaikka olisi tietoinen siitä. Ette vaoin ole kokoneet mitään niin hirveää, joten ette tiedä.

        "poiuytrdfghj"

        Mä jouduin alistumaan ihan mihin vaan henkisen kidutukseen lukuisten ihmisten taholta kunnes mun hermostovauriot alkoivat fyysisesti parantua.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä jouduin alistumaan ihan mihin vaan henkisen kidutukseen lukuisten ihmisten taholta kunnes mun hermostovauriot alkoivat fyysisesti parantua.

        "poiuytrdfgh"

        Olisit ollut tyytyväinen, kun joku sua halusi auttaa ahdingossasi. Jos on halvaantunut ja auvovaurioinen, niin eipä siinä itse kykene itseään auttamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisit ollut tyytyväinen, kun joku sua halusi auttaa ahdingossasi. Jos on halvaantunut ja auvovaurioinen, niin eipä siinä itse kykene itseään auttamaan.

        Kukaan ei auttanut, vain Jumala!


        "poiuytrdsdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei auttanut, vain Jumala!


        "poiuytrdsdfgh"

        Ei henkinen hyväksikäyttö ole auttamista vaikka sitä sellaiseksi nimittäisi

        "poiuytrfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei henkinen hyväksikäyttö ole auttamista vaikka sitä sellaiseksi nimittäisi

        "poiuytrfdfgh"

        Olen alkanut oikeesti toipumaan vasta kun järkkäydyin kaikista "auttajista" eroon.


        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen alkanut oikeesti toipumaan vasta kun järkkäydyin kaikista "auttajista" eroon.


        "poiuytrdfgh"

        Miksi vammautuneen täytyisi olla kiitollinen huonommasta kohtelusta kuin terveen ?

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vammautuneen täytyisi olla kiitollinen huonommasta kohtelusta kuin terveen ?

        "poiuytfghj"

        Tyyliin olisit kiitollinen että sait edes jotain ? Ihan kuin vammaantuessa muuttusi jotenkin vähäarvoisemmaksi ? Pitäisi ollla kiitollinen että joku yöipäätään puhuu vammautuneelle vaika sitten paskaa ja hemnkistä välivaltaa ?

        poiuytfdfgh"


    • Anonyymi

      Kyllä Jumalansana on erottanut jänteet luista.

    • Anonyymi

      Mitä kenenkin mielestä henkinen hyväksikäyttö edes tarkoittaa? Joillekin tarkoittanee samaa kuin henkinen väkivalta. Mutta helposti joku syyttää toista henkisestä hyväksikäytöstä, ilman mitään täsmennystä, mitä sillä syytöksellään edes tarkoittaa. Järjetöntä meininkiä.

      • Anonyymi

        Erittäin hyvä kysymys. Nämä asiat varmaan menevät helposti sekaisin. Ainoa asia mikä itselleni tulee mieleen henkisestä hyväksikäytöstä on uskonnot, jossa tietyillä toimenpiteillä luvataan vaikka sun mitä ilman minkäänlaisia todisteita tuloksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin hyvä kysymys. Nämä asiat varmaan menevät helposti sekaisin. Ainoa asia mikä itselleni tulee mieleen henkisestä hyväksikäytöstä on uskonnot, jossa tietyillä toimenpiteillä luvataan vaikka sun mitä ilman minkäänlaisia todisteita tuloksista.

        No mä nimittäisin sitä emotionaaliseksi hyväksikäytöksi.
        Osaisin aika tarkkaan määritelläkin. Oikeastaan se on samaa mitä emotionaaliseksi väkivallaksi nimitetään. Mun mielestä emotionaalinen väkivalta ja hyväksiköyttö ois parempi sana kuin henkinen mikä on vähän epämääräinen



        ppiuyyuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mä nimittäisin sitä emotionaaliseksi hyväksikäytöksi.
        Osaisin aika tarkkaan määritelläkin. Oikeastaan se on samaa mitä emotionaaliseksi väkivallaksi nimitetään. Mun mielestä emotionaalinen väkivalta ja hyväksiköyttö ois parempi sana kuin henkinen mikä on vähän epämääräinen



        ppiuyyuyu

        Emotionaalinen hyväksikäyttö on muunmuassa semmosta, että toinen hankkii itselleen helpotusta ja kohotusta tuottamalla toiselle emotionaalista ahdinkoa ennenkaikkea puheillaan ja toisen ahdinkoon ajavilla alas painavillla tulkinnoillaan.


        poiuyuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emotionaalinen hyväksikäyttö on muunmuassa semmosta, että toinen hankkii itselleen helpotusta ja kohotusta tuottamalla toiselle emotionaalista ahdinkoa ennenkaikkea puheillaan ja toisen ahdinkoon ajavilla alas painavillla tulkinnoillaan.


        poiuyuyy

        se on ihan samantapaista kuin muukin hyväksikäyttö mutta emotionaalisella tasolla tapahtuvaa


        popiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se on ihan samantapaista kuin muukin hyväksikäyttö mutta emotionaalisella tasolla tapahtuvaa


        popiuuuu

        Tuon jälleen esiin asian, että henkinen väkivalta on itseasiassa fyysistä. Tieteellisesti tiedetään että sillä voi tappaa toisen aivosoluja fyysisesti vain puhumalla.



        ppiuuyyyyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon jälleen esiin asian, että henkinen väkivalta on itseasiassa fyysistä. Tieteellisesti tiedetään että sillä voi tappaa toisen aivosoluja fyysisesti vain puhumalla.



        ppiuuyyyyu

        Myös henkinen vahingoittaminen käsittääkseni onkin rikoslaissa kiellettyä, mutta nähdäkseni lakia ei oo juuri käytetty käytännössä. Sitä pitäisi alkaa soveltaa käytäntöön. Esimerkiksi minua on yritetty tahallisesti tehdä hulluksi, siis ihan niin että asia on ollut puheena, että semmosta vaikuttaa olevan meneillään tai on uhattu tehdä. . Ei se kai ole laillista semmonen toiminta tietoisesti vaikka semmosta tehdään.


        ppoiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös henkinen vahingoittaminen käsittääkseni onkin rikoslaissa kiellettyä, mutta nähdäkseni lakia ei oo juuri käytetty käytännössä. Sitä pitäisi alkaa soveltaa käytäntöön. Esimerkiksi minua on yritetty tahallisesti tehdä hulluksi, siis ihan niin että asia on ollut puheena, että semmosta vaikuttaa olevan meneillään tai on uhattu tehdä. . Ei se kai ole laillista semmonen toiminta tietoisesti vaikka semmosta tehdään.


        ppoiuuuu

        ja mitä sitten on kaltoinkohtelu väittämällä fyysisiä vammoja henkisiksi?


        ppoiuuyuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja mitä sitten on kaltoinkohtelu väittämällä fyysisiä vammoja henkisiksi?


        ppoiuuyuyy

        Minun kasvainmöllykkäni ilmenee joillekin "henkisenä ilmiönä".
        Tuollainen ajattelu voi olla fyysisesti hyvinkin vaarallista.


        ppoiuiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun kasvainmöllykkäni ilmenee joillekin "henkisenä ilmiönä".
        Tuollainen ajattelu voi olla fyysisesti hyvinkin vaarallista.


        ppoiuiuuu

        Eli henkisillä teoilla on mahdollista aiheuttaa seurauksena fyysisiä vaurioita.
        Onko semmonen fyysistä vai henkistä toimintaa?


        ppiuyyyy


    • Anonyymi

      Ei sitä kukaan vois valvoa kun koko systeemi perustuu siihen.

      • Anonyymi

        Mitä henkistä' asiattomuutta olen kokenut viime vuosina varsin yllättävästi on se, että minulta eri tilanteissa evätään mahdollisuus älytasoni mukaiseen kommunikointiin ja yritetään pakottaa vajaamieliseen keskusteluun. Tällä ei oo älytasoni kanssa mitään tekemistä, koska rajuimmillaan minulle tehtiin tuota älyllisesti parhaimpien saavutusteni hetkellä. Että samanaikaisesti miltei pakotettiin ääliökeskusteluihin. Toi on jotain henkistä kaltoinkohtelua.


        popiuyytyty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä henkistä' asiattomuutta olen kokenut viime vuosina varsin yllättävästi on se, että minulta eri tilanteissa evätään mahdollisuus älytasoni mukaiseen kommunikointiin ja yritetään pakottaa vajaamieliseen keskusteluun. Tällä ei oo älytasoni kanssa mitään tekemistä, koska rajuimmillaan minulle tehtiin tuota älyllisesti parhaimpien saavutusteni hetkellä. Että samanaikaisesti miltei pakotettiin ääliökeskusteluihin. Toi on jotain henkistä kaltoinkohtelua.


        popiuyytyty

        Se tuntuu tosi inhottavalle kun joku käyttää jossakin tilanteessa omaamaansa valtaa pakottaakseen luonnottoman vajaatasoiseen keskusteluun, koittaa antaa semmoisen epäaidon pakkoroolin jossakin sosiaalisessa tilanteessa, missä ei suvaita mitään älyllistä puhetta.

        poiuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se tuntuu tosi inhottavalle kun joku käyttää jossakin tilanteessa omaamaansa valtaa pakottaakseen luonnottoman vajaatasoiseen keskusteluun, koittaa antaa semmoisen epäaidon pakkoroolin jossakin sosiaalisessa tilanteessa, missä ei suvaita mitään älyllistä puhetta.

        poiuyy

        Mua on ihan porukalla kiusattu tolleen aika lähiaikoina



        poiuuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua on ihan porukalla kiusattu tolleen aika lähiaikoina



        poiuuyy

        Ja toinen vastaava juttu on se että joku toinen väittää, että minä koen ja tunnen jotakin mitä en oo ollenkaan kokenut ja tuntenut. ..tai mitään semmosta sanonut ja väkipakolla väittää niin.


        poiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja toinen vastaava juttu on se että joku toinen väittää, että minä koen ja tunnen jotakin mitä en oo ollenkaan kokenut ja tuntenut. ..tai mitään semmosta sanonut ja väkipakolla väittää niin.


        poiuyyy

        Sen mä koen henkiseksi väärinkäytöksi kun ihmisen ei anneta esiintyä älytasonsa mukaisesti


        ppiuiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen mä koen henkiseksi väärinkäytöksi kun ihmisen ei anneta esiintyä älytasonsa mukaisesti


        ppiuiuuu

        Ja toi on ollut vielä selkeemmin havaittavissa kun olen kohdannut useita ihmisiä joille oon saanut puhua älytasoni mukaisesti ilman rajoitetta ylärajasta. tuntuu sitten ihan pimeelle siirtyä ajoin sinne missä ylärima on asetettu hyvin alas eikä suostuta nostamaan


        ppoiuuuui


    • Anonyymi

      Aivan oikein henkinen väkivalta on sama kuin rumilinen väkivalta! Henkistä väkivaltaa koko ajan harjotaa tupakoitsia kerrostalossa ,sai huomautus tupakoinista lapun5.11.21. Ei menen perille .Otsa tupakoida edelen parvekeella. Pistäisi edes lasitukset kunnolla auki,ettei se röökin haju tule muiden parvekellea ja asuntojen sisään kärsii ihmiset ja koirani!Pstele makaraa ,Käryt rapuun ja muihin parvekeihin ,mukana se röökin haju.Mutta ne lasit ei aukee. Odotaa vaan se nimetään ja sit lähtee aivan varasti ulos asunosta.

    • Anonyymi

      Uskoisin, että henkisestä hyväksikäytöstä on turhan helppoa syyttää silloin, kun kyseessä on ihmissuhde, joka osuu sinne ns ytimeen eli äidinrakkauden epätäydellisyyteen. Kaikilla enemmän tai vähemmän jälkiä siitä. Jotkut tiedostamattaan yrittävät paikata tätä kipua, kun ei ole ollut valmis kohtaamaan näitä asioita itsessään, tai edes tajunnut kohdata. Sitten toistuu ihmissuhteessa esim. ne samat kaavat ja traumat. Kun esim. rakkaussuhde epäonnistuu, vaikka toinen osapuoli olisi tehnyt parhaansa, ts ei olisi ns pahimmasta päästä ihmisenä, niin häneen kuitenkin kohdistetaan tämä käsittelemätön pettymys. Syytetään esim. henkiseksi hyväksikäyttäjäksi. Vaikka syyttäjällä olisi peiliin katsomisen paikka, joka parhaimmillaan avartaisi hänen maailmankuvan ja loppuelämän.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe