Moottoriveneiden rekisteröidyissä alle 750 kg trailereissa olen ihmetellyt kun käytettyjen markkinoilla hinnoissa ole mutään suhteellisuudentajua. Jostain kuppaisesta itsetehdystä 90 luvun kärrystä pyydetään pokkana 600 e kun uuden saa 800 egellä.
Vanhojen venetrailerien hinnat
20
63
Vastaukset
- Anonyymi
Vielä karumpi tilanne on yli 750kg trailereissa joiden markkinat eivät uutenakaan ole yhtä hintakilpailtuja kuin alle 750kg trailereissa. Jarruttomien katteet ovat merkittävästi jarrullisia parempia uutena ja käytettynä jarrullisten arvonalenema pitäisi olla suurempi koska jarrullisten tekniikka kuluu jarruttomia enemmän ja käytettyjen huoltokulut kasvavat.
- Anonyymi
Ostin muutama vuosi sitten käytetyn jarrullisen venekärryn vuosimallia 1984. Maksoin muistaakseni 2500 e. Uuden vastaavan hinta olisi ollut 15 000. Hyvä ja edullinen kauppa mielestäni, vaikka jouduin uusimaan kaikki renkaat, jarrusatulat , pääsylinterin ja palat, hiekkapuhaltamaan ja maalaamaan kärryn.
- Anonyymi
15000eur trailerista? Ei taideta enää puhua henkilö- ja pakettiautolla vedettävästä mallista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
15000eur trailerista? Ei taideta enää puhua henkilö- ja pakettiautolla vedettävästä mallista.
Kyllä se on henkilöautotraileri. Kokonaispaino 3500 kg. Spesiaalia hydrauliset levyjarrut ja veneen tukijalkojen hydrauliikka. Ei tarvitse käydä uimassa tai kahlailemassa venettä kyytiin otettaessa riippumatta siitä onko vene uppoumarunkoinen tai liukuva ja vaihtuuko venetyyppi vaikka useaan kertaan päivittäin. Hydrauliikat toteutettu trailerissa itsessään omalla pumpulla. Vetoautosta otetaan ainoastaan sähkö. ja valaistuksen ohjaus.
Laatu ja käyttömukavuus maksavat. Levyjarrujen etu mekaanisiin on ilmeinen. Menee katsastuksistakin lävitse - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se on henkilöautotraileri. Kokonaispaino 3500 kg. Spesiaalia hydrauliset levyjarrut ja veneen tukijalkojen hydrauliikka. Ei tarvitse käydä uimassa tai kahlailemassa venettä kyytiin otettaessa riippumatta siitä onko vene uppoumarunkoinen tai liukuva ja vaihtuuko venetyyppi vaikka useaan kertaan päivittäin. Hydrauliikat toteutettu trailerissa itsessään omalla pumpulla. Vetoautosta otetaan ainoastaan sähkö. ja valaistuksen ohjaus.
Laatu ja käyttömukavuus maksavat. Levyjarrujen etu mekaanisiin on ilmeinen. Menee katsastuksistakin lävitseNo kuka hullu tuollaisesta kahteen ja puoleen tonniin luopuu? Tuskin sillä hinnalla saa edes hydrauliikkaa.
Sitä olen ihmetellyt jo pitkään miksei trailereissa ole aikoja sitten siirrytty levyjarruihin, olkoot sitten sähköhydraulisia ABS jarruja tai perinteisiä vaijerivetoisia. Luulisi tuotantomäärien tasanneen kustannuseron. Jarrusatulat navan yläpuolelle niin ei heti kastu ja levyt olisi helppo huuhdella - onhan niitä huuhdeltavia jarrurumpujakin mutta tekee pahaa niitä tieten tahtoen kastella näkemättä niiden sisuskaluja. Kyllä, tiedän että jarrulevyt ruostuvat käyttämättöminä, mutta kaikki eivät säilytä trailereitaan säiden armoilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kuka hullu tuollaisesta kahteen ja puoleen tonniin luopuu? Tuskin sillä hinnalla saa edes hydrauliikkaa.
Sitä olen ihmetellyt jo pitkään miksei trailereissa ole aikoja sitten siirrytty levyjarruihin, olkoot sitten sähköhydraulisia ABS jarruja tai perinteisiä vaijerivetoisia. Luulisi tuotantomäärien tasanneen kustannuseron. Jarrusatulat navan yläpuolelle niin ei heti kastu ja levyt olisi helppo huuhdella - onhan niitä huuhdeltavia jarrurumpujakin mutta tekee pahaa niitä tieten tahtoen kastella näkemättä niiden sisuskaluja. Kyllä, tiedän että jarrulevyt ruostuvat käyttämättöminä, mutta kaikki eivät säilytä trailereitaan säiden armoilla.Sanoppa se, kuka luopuu vähintään 10 k€:n arvoisesta kärrystä 2,5 k€ hinnalla. Soon markkina mikä määrää hintatason jos haluaa erikoiskärrystä luopua.
On aivan selviö, että sellaiset ostajat on todella harvassa jotka yleensä miettivät 30 v:n ikäisen kärryn ostoa, missä on reilusti laitettavaa ja minkä pintakäsittely on jo parhaat päivänsä nähnyt, eivätkä useimmat kärryjen ostajat edes näe lisäarvoa siitä, että kärry istuu ilman mekaanista konfigurointia useammalle venetyypille kun kärryä kuitenkin usein miten käytetään tasan yhdelle veneelle. Kaiken lisäksi täysin uuden samaan kantavuusluokkaan rekisteröidyn kärryn saattaa edullisimmillaan sopivasti tinkien saada hintaluokassa n. 4 k€ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoppa se, kuka luopuu vähintään 10 k€:n arvoisesta kärrystä 2,5 k€ hinnalla. Soon markkina mikä määrää hintatason jos haluaa erikoiskärrystä luopua.
On aivan selviö, että sellaiset ostajat on todella harvassa jotka yleensä miettivät 30 v:n ikäisen kärryn ostoa, missä on reilusti laitettavaa ja minkä pintakäsittely on jo parhaat päivänsä nähnyt, eivätkä useimmat kärryjen ostajat edes näe lisäarvoa siitä, että kärry istuu ilman mekaanista konfigurointia useammalle venetyypille kun kärryä kuitenkin usein miten käytetään tasan yhdelle veneelle. Kaiken lisäksi täysin uuden samaan kantavuusluokkaan rekisteröidyn kärryn saattaa edullisimmillaan sopivasti tinkien saada hintaluokassa n. 4 k€Eikö se äsken ollut 15keur? Eihän se käytettynä ollut kuin 2,5keur arvoinen.
Mistä yli 2t kantavan rekisteröidyn traikun saa uutena neljään tonniin? Niissähän on käyettynäkin pyynnit tota luokkaa.
Kaippa ne käytettyjen traikkujen markkinat on mitä on koska veneet kestävät pidempään kuin traikut.
On tainnut myyjä olla akuutissa pahassa rahapulassa kahteen ja puoleen tonttuun tuollaista laitosta. Konkkahuutokaupasta voi irrota halvalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö se äsken ollut 15keur? Eihän se käytettynä ollut kuin 2,5keur arvoinen.
Mistä yli 2t kantavan rekisteröidyn traikun saa uutena neljään tonniin? Niissähän on käyettynäkin pyynnit tota luokkaa.
Kaippa ne käytettyjen traikkujen markkinat on mitä on koska veneet kestävät pidempään kuin traikut.
On tainnut myyjä olla akuutissa pahassa rahapulassa kahteen ja puoleen tonttuun tuollaista laitosta. Konkkahuutokaupasta voi irrota halvalla.Jos uusi kärry maksaa teetettynä 15 tonttua ja sitä myydään 30 v:n ikäisenä ja puoliksi raatona niin kyllä käypäinen arvo on max. 10 tonttua. Jos tekemäni korjaukset olisi teettänyt ammatinharjoittajalla niin kyllä 5 tonttua olisi siihen helposti livahtanut tuskin olisi riittänytkään. Itse pistin osiin tonnin ja tein työt itse joten kärryn kokonaishinnaksi tuli 3,5 k€ työtunnit.
Nykyisin kun uusavuttomuus on lisääntynyt, niin valtaosalla ostajilla ei ole osaamista, eikä halua korjailla vanhoja raatoja saati käyttää aikaa korjailuhommiin tai edes korjaajien metsästelyyn. Jos tän kärryn olisi ostanut joku kädetön ja sitten teetättänyt korjauksen hintaan 5 - 6 k€, jolloin hinnaksi kärrylle ois tullu n. 2,5 5,5 = 8 k€ korjaajan etsintään käytettävä työaika. Monikohan tuommoiseen olisi valmis ryhtymään?
- Anonyymi
Voi voi sentään! Tiedoksi: Ei ole pakko maksaa mitä pyydetään.
- Anonyymi
Sama tilanne auton peräkärryissä. Vain röyhkeys on rajana kun katsoo hinnottelua. Aika jännää että ei nämä kärryt maksa kovinkaan paljoa muualka europpassa. Eihän niihin sovelleta edes autoveroa eli vähänkin kalliimpi kannattaa käydä ostamassajostain puolasta, liettuasta tai vaikka ihan saksasta. Asuntovaunun ostajatkin hoksanneet tämän.
- Anonyymi
Taloudellisesti ajatellen kannattaisi tarjota näistä kotimaan kärryistä puolet pyydetystä. Toisaalta hakukustannuksia voi perustella matkailun avartavalla vaikutuksilla.
- Anonyymi
Aivan niin. Unohtakaa kullan ostaminen ja sijoittakaa trailereihin.
- Anonyymi
No mikset osta uutta?
- Anonyymi
Vanhaa ja käytettyä ostetaan yleensä siksi, että saa halvemmalla.
Vanhan ja käyetyn tulee olla uutta selvästi halvempi monestakin syystä. Jos ei ole, niin en ymmärrä kuka maksaisi jostakin vanhasta ja käytetystä liki uuden hintaa.
Ehkä joku, joka maksa vanhasta liki uuden hinnan voi hiukan valottaa tätä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhaa ja käytettyä ostetaan yleensä siksi, että saa halvemmalla.
Vanhan ja käyetyn tulee olla uutta selvästi halvempi monestakin syystä. Jos ei ole, niin en ymmärrä kuka maksaisi jostakin vanhasta ja käytetystä liki uuden hintaa.
Ehkä joku, joka maksa vanhasta liki uuden hinnan voi hiukan valottaa tätä.Aloittaja kyllä kertoi, että vanha 90-lukulainen 600EUR ja uusi 800EUR.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja kyllä kertoi, että vanha 90-lukulainen 600EUR ja uusi 800EUR.
No sepä se, halvempi, ei edullisempi. Jos rahaa on 600eur ei sillä ostella 800eur traileria. Ehkä sitten syksymmällä on laittaa muutama kymppi uusiin laakereihin, ja seuraavana keväänä reilu satku uuteen liinaan, uusiin rulliin ja uusiin valoihin. Syksyllä hajoaa vinssi ja vene kolahtaa ramppiin, pari satkua uuteen vinssiin ja plastic paddingiin. Niin se valitettavasti menee että raha tulee rahan luo, jos on varaa panostaa uuteen säästää pitkässä juoksussa mutta ellei varaa ole hupenee ne pienetkin tulot ylläpitokustannuksiin. Ei sitä hankintaa kuitenkaan malta jättää seuraavaan kevääseen kun venekuume on nyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja kyllä kertoi, että vanha 90-lukulainen 600EUR ja uusi 800EUR.
Noinhan se alkoi, mutta nämä jutut paisuvat usein melkoisesti. Joskus jopa toistakymmentä vuotta vanhaan tarinaan liitytään ilman mitään suurempaa ongelmaa.
Olen itsekin huomannut, että näiden vanhojen trailereiden markkinat eivät noudata tavanomaisten käytettyjen tavaroiden hinnoittelua.
Huomasin että jarrullisen kuomuvaunun myynti on hidasta ja hintataso suhteessa alempi kuin jarruttomissa.
Erityisesti ihmettelen sitä kun joskus näkeee Nettiveneen valokuvissa, että yksiakselisen vaunun päällä makaa yli 1,5 t vene ja tekstistä käy ilmi että ne kuuluvat yhteen.
Tuosta olen päätellyt ettei kaikilla ole täyttä selvyyttä vetopainojen muodostumisesta.
E - miäs - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noinhan se alkoi, mutta nämä jutut paisuvat usein melkoisesti. Joskus jopa toistakymmentä vuotta vanhaan tarinaan liitytään ilman mitään suurempaa ongelmaa.
Olen itsekin huomannut, että näiden vanhojen trailereiden markkinat eivät noudata tavanomaisten käytettyjen tavaroiden hinnoittelua.
Huomasin että jarrullisen kuomuvaunun myynti on hidasta ja hintataso suhteessa alempi kuin jarruttomissa.
Erityisesti ihmettelen sitä kun joskus näkeee Nettiveneen valokuvissa, että yksiakselisen vaunun päällä makaa yli 1,5 t vene ja tekstistä käy ilmi että ne kuuluvat yhteen.
Tuosta olen päätellyt ettei kaikilla ole täyttä selvyyttä vetopainojen muodostumisesta.
E - miäsketjun aloittajana, en ole ostamassa 600 euron traileria. Voisin maksaa max 300 euroa jostain 90 luvun käytetystä, mutta jos tosipaikka tulee tarpeelle niin surutta ostan uuden. Kai sitä silti saa ääneen puhua markkinahäiriöstä. Ei kukaan tuolla myy käytettyä 80-luvun kulkuri retkipyörääkään 400 eurolla!?! ei tuo kärryasia ole sellainen että tarjonnan niukkuus pakottaisi ostamaan ylihintaan, ne ylihintaiset eivät vain mene kaupaksi. Tosi pöljää vaan tuollainen ettei vanha kulutustavara liiku luontaisesti, kuten vaikka auton vanteet, soutuveneet tai perämoottorit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ketjun aloittajana, en ole ostamassa 600 euron traileria. Voisin maksaa max 300 euroa jostain 90 luvun käytetystä, mutta jos tosipaikka tulee tarpeelle niin surutta ostan uuden. Kai sitä silti saa ääneen puhua markkinahäiriöstä. Ei kukaan tuolla myy käytettyä 80-luvun kulkuri retkipyörääkään 400 eurolla!?! ei tuo kärryasia ole sellainen että tarjonnan niukkuus pakottaisi ostamaan ylihintaan, ne ylihintaiset eivät vain mene kaupaksi. Tosi pöljää vaan tuollainen ettei vanha kulutustavara liiku luontaisesti, kuten vaikka auton vanteet, soutuveneet tai perämoottorit.
Nyt en ymmärrä. Otitko minut vastustajaksesi näissä markkinakysymyksisssä? En ole milläänlailla puuttunut sinun vaunukauppoihin.
Totesin vain että keskustelut tapaavat ryöpsähdellä eri suuntiin tällä sivustolla.
Kuten sanottua olen itsekin ihmetellyt näitä vanhojen vaunujen hintapyyntöjä.
E-miäs (3x E ajokortissa) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt en ymmärrä. Otitko minut vastustajaksesi näissä markkinakysymyksisssä? En ole milläänlailla puuttunut sinun vaunukauppoihin.
Totesin vain että keskustelut tapaavat ryöpsähdellä eri suuntiin tällä sivustolla.
Kuten sanottua olen itsekin ihmetellyt näitä vanhojen vaunujen hintapyyntöjä.
E-miäs (3x E ajokortissa)Ketjuna aloittaja tässä, en syytä tai arvostele ketään älkää kukaan käsittäkö väärin. Kunhan vaan puren hammasta itekseni.jotenkin sais kyllä nuo markkinat rullata kiertävämmin. Tai joku voisi alkaa tuomaan maahan jostain romaniasta vieläkin halvempia kuin 800 e. Käsittääkseni 600 e venetrailerusta on ihan posketon seteliläjä romanialaiselle metallimiehelle. Kuljetus tietty maksaa mutta varmaan sekin järjestyisi jos tuntee maan kuskeja, mene ja tiedä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387745Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381955Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1061004- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4889Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812