Hei, minulla on oma asunto jossa olen asunnut reilu 3vuotta, ja on käynyt mielessä parvekkeen lasitus, saako sen tehdä itse (minulla on kaveri joka on tehnyt työkseen kyseisiä hommia noin 5vuotta) ottaisin hänet siihen kaveriksi.
Vai pitääkö siihen työhön pyytää ihan joku firma kuka sen tekee? ja tiedän parvekelasitus ei ole halpaa puuhaa, raha ei ole ongelma makso mitä makso.
parvekelasitus
12
81
Vastaukset
- Anonyymi
Saat varmaan toki itse kaverisi kanssa asentaa, mutta silloin vastuu asennuksesta ja sen mahdollisista vahingoistakin tulee sitten henkilökohtaisesti sinulle.
Firmoilla on vastuu ja muut vakuutukset joista vahingot saadaan korvattua jos vika on heidän.
Tästä johtuen taloyhtiö tuskin hyväksyy itse asennusta. - Anonyymi
Pyydä kaveris tekemään ja väärentämää kuitin, jonka näytät taloyhtiölle että joku firma olisi sen mukamas tehnyt niin se on sillä selvä.
- Anonyymi
Saa tehdä itse eikä tarvii kysellä lupia taloyhtiöltä, jos on oma asunto.
- Anonyymi
Lupa täytyy kysyä vaikka onkin oma asunto, yleensä siihen ei lupaa tule. Joten hanki suosiolla ammattilaiset tekemään se homma.
- Anonyymi
Lupaa omistusasukas ei tarvitse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lupaa omistusasukas ei tarvitse.
Ei pidä paikkaansa. Taloyhtiön lisäksi voi tarvita julkisivulautakunnan hyväksyntä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Taloyhtiön lisäksi voi tarvita julkisivulautakunnan hyväksyntä.
Johan vitsin murjaisit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taloon ensimmäisenä parvekelasituksen haluava hakee lupaa yhtiöltä.
Yhtiö hakee koko talolle luvan kunnan julkisivulautakunnasta tai rakennusvalvonnasta riippuen mille asia on alistettu.
Mm. vanhoihin historiallisiin rakennuksiin tuskin saa lupaa julkisivun takia vaikka rakennusteknisesti ei estettä jne.
Joissakin kunnisssa lupa on voimassa 3 vuotta, mutta siinä on vaihteluja.
Saatuaan kunnalta luvan talon hallitus myöntää osakkaalle luvan ( kunnan mahdollisesti määräämin ehdoin ).
Mikäli lasituksen tekijä on tunnettu asennusyhtiö, niin ei yleensä ongelmaa. Aloittajan mainitsema ”kaveri” saattaa aiheuttaa tarkemman tutkimisen aikeen turvallisuudesta.
Anonyymi
Eilen 22:49
- Anonyymi
Taloyhtiö ei myönnä lupaa jos sanot että kaveri tulee asentamaan, vaikka kaverisi 5vuodessa on sitä kokomusta saanut ja varmasti työnsä osaa tehdä. Niin siitä huolimatta täytyy pyytää asennuksiin perehtynyt firma tekemää se lasitus.
- Anonyymi
Parveke lasitus on nykypäivää, niin miks ei voi tehdä kaikkiin taloihin parveke lasitus missä ei viellä ole.
- Anonyymi
Koska se vaatii rakennusluvan ja taloyhtiön luvan.
- Anonyymi
Sitä itsekkin olen ihmetellyt, ja nostaahan se asunnon hintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 448411
- 724846
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14740Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon373530Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483156Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella512986Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262905- 402880
- 412166
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731827