parvekelasitus

Anonyymi

Hei, minulla on oma asunto jossa olen asunnut reilu 3vuotta, ja on käynyt mielessä parvekkeen lasitus, saako sen tehdä itse (minulla on kaveri joka on tehnyt työkseen kyseisiä hommia noin 5vuotta) ottaisin hänet siihen kaveriksi.

Vai pitääkö siihen työhön pyytää ihan joku firma kuka sen tekee? ja tiedän parvekelasitus ei ole halpaa puuhaa, raha ei ole ongelma makso mitä makso.

12

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saat varmaan toki itse kaverisi kanssa asentaa, mutta silloin vastuu asennuksesta ja sen mahdollisista vahingoistakin tulee sitten henkilökohtaisesti sinulle.

      Firmoilla on vastuu ja muut vakuutukset joista vahingot saadaan korvattua jos vika on heidän.

      Tästä johtuen taloyhtiö tuskin hyväksyy itse asennusta.

    • Anonyymi

      Pyydä kaveris tekemään ja väärentämää kuitin, jonka näytät taloyhtiölle että joku firma olisi sen mukamas tehnyt niin se on sillä selvä.

    • Anonyymi

      Saa tehdä itse eikä tarvii kysellä lupia taloyhtiöltä, jos on oma asunto.

    • Anonyymi

      Lupa täytyy kysyä vaikka onkin oma asunto, yleensä siihen ei lupaa tule. Joten hanki suosiolla ammattilaiset tekemään se homma.

      • Anonyymi

        Lupaa omistusasukas ei tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lupaa omistusasukas ei tarvitse.

        Ei pidä paikkaansa. Taloyhtiön lisäksi voi tarvita julkisivulautakunnan hyväksyntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Taloyhtiön lisäksi voi tarvita julkisivulautakunnan hyväksyntä.

        Johan vitsin murjaisit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Taloyhtiön lisäksi voi tarvita julkisivulautakunnan hyväksyntä.

        Taloon ensimmäisenä parvekelasituksen haluava hakee lupaa yhtiöltä.
        Yhtiö hakee koko talolle luvan kunnan julkisivulautakunnasta tai rakennusvalvonnasta riippuen mille asia on alistettu.
        Mm. vanhoihin historiallisiin rakennuksiin tuskin saa lupaa julkisivun takia vaikka rakennusteknisesti ei estettä jne.
        Joissakin kunnisssa lupa on voimassa 3 vuotta, mutta siinä on vaihteluja.

        Saatuaan kunnalta luvan talon hallitus myöntää osakkaalle luvan ( kunnan mahdollisesti määräämin ehdoin ).
        Mikäli lasituksen tekijä on tunnettu asennusyhtiö, niin ei yleensä ongelmaa. Aloittajan mainitsema ”kaveri” saattaa aiheuttaa tarkemman tutkimisen aikeen turvallisuudesta.

        Anonyymi
        Eilen 22:49


    • Anonyymi

      Taloyhtiö ei myönnä lupaa jos sanot että kaveri tulee asentamaan, vaikka kaverisi 5vuodessa on sitä kokomusta saanut ja varmasti työnsä osaa tehdä. Niin siitä huolimatta täytyy pyytää asennuksiin perehtynyt firma tekemää se lasitus.

    • Anonyymi

      Parveke lasitus on nykypäivää, niin miks ei voi tehdä kaikkiin taloihin parveke lasitus missä ei viellä ole.

      • Anonyymi

        Koska se vaatii rakennusluvan ja taloyhtiön luvan.


    • Anonyymi

      Sitä itsekkin olen ihmetellyt, ja nostaahan se asunnon hintaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      16
      1216
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1149
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      3
      1149
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      1
      1100
    Aihe