Rainbow-kukkamulta

Anonyymi

Onko muilla kyseisestä mullasta kokemuksia. Vaihdoin kukkiin mullat ja menee ihan kovaksi koppuraksi ruukun pinnalla ja ruukun ja mullan väliin jää rako, niinkuin multa ja koko kukka olisi kuiva. Kastelen kyllä, mutta muuttuu aika nopeesti kovaksi. Olen käyttänyt tuota ennenkin, mutta en ole tuommosta huomannut. Vai kastelenko liian vähän, en mielestäni.

4

3158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Multa ei ole multaa, vaan lähestulkoon turvetta ja hieman savea seassa.
      Parempaa tulee, kun laitat puolet mustaa multaa sekaan.
      Mutta ei ole itse lehdistä, ruohosta ym. puutarhajätteestä kompostoidun veroista olemassakaan. Ja siihen tarvitessa hieman hienoa hiekkaa ja tuhkaa sekaan, käytön mukaan.

• Anonyymi

Minä vaihdoin kukille mullat ja tulos sama kuin aloittajalla. Sekoitin kolmesta eri nimisestä jokaista yhtä paljon ja ne olivat Kekkilän kukkamulta, Biolanin altakastelumulta sekä Musta multa. Tuo altakastelumulta oli erittäin epämiellyttävän hajuista, liekö vanhaa vaikka ostin yhtä aikaa kuin nuo muut.

Sekoittelen sen takia eri multia, kun olen aijemmin huomannut, että Musta multa niin humuspitoista, että kovettuu kuin sementti.

• Anonyymi

Sementti kovettuu vain kuivuessaan, niin että josko se multakin on sellaista vain kuivuttuaan? Pitäisikö kastella enemmän?
        Humus on juuri sitä ravinnetta, jota kasvit kuitenkin tarvitsevat.

• Anonyymi

Rainbowin kukkamullasta ei ole kokemuksia, mutta rainbowin viherkasvimullasta on. Kyseisellä viherkasvimullalla multa on hirveän kuivaa ja kun katselee kasvit vesi jää lilli maan pintaan eikä imeydy. Kyseisen mullan käytön aikana kasvini eivät ole kasvaneet ollenkaan, enemmän kuivahtanut. Sama ilmiö on tuolla kasvimullalla ja kukkamullalla se, että multa muuttuu hirveän kovaksi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      69
      4899
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      192
      3840
    3. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      188
      3611
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      78
      3279
    5. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      50
      2979
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      25
      2004
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1961
    8. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      185
      1833
    9. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1696
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      43
      1405
    Aihe