Onko muilla kyseisestä mullasta kokemuksia. Vaihdoin kukkiin mullat ja menee ihan kovaksi koppuraksi ruukun pinnalla ja ruukun ja mullan väliin jää rako, niinkuin multa ja koko kukka olisi kuiva. Kastelen kyllä, mutta muuttuu aika nopeesti kovaksi. Olen käyttänyt tuota ennenkin, mutta en ole tuommosta huomannut. Vai kastelenko liian vähän, en mielestäni.
Rainbow-kukkamulta
4
3235
Vastaukset
- Anonyymi
Multa ei ole multaa, vaan lähestulkoon turvetta ja hieman savea seassa.
Parempaa tulee, kun laitat puolet mustaa multaa sekaan.
Mutta ei ole itse lehdistä, ruohosta ym. puutarhajätteestä kompostoidun veroista olemassakaan. Ja siihen tarvitessa hieman hienoa hiekkaa ja tuhkaa sekaan, käytön mukaan. - Anonyymi
Minä vaihdoin kukille mullat ja tulos sama kuin aloittajalla. Sekoitin kolmesta eri nimisestä jokaista yhtä paljon ja ne olivat Kekkilän kukkamulta, Biolanin altakastelumulta sekä Musta multa. Tuo altakastelumulta oli erittäin epämiellyttävän hajuista, liekö vanhaa vaikka ostin yhtä aikaa kuin nuo muut.
Sekoittelen sen takia eri multia, kun olen aijemmin huomannut, että Musta multa niin humuspitoista, että kovettuu kuin sementti.- Anonyymi
Sementti kovettuu vain kuivuessaan, niin että josko se multakin on sellaista vain kuivuttuaan? Pitäisikö kastella enemmän?
Humus on juuri sitä ravinnetta, jota kasvit kuitenkin tarvitsevat.
- Anonyymi
Rainbowin kukkamullasta ei ole kokemuksia, mutta rainbowin viherkasvimullasta on. Kyseisellä viherkasvimullalla multa on hirveän kuivaa ja kun katselee kasvit vesi jää lilli maan pintaan eikä imeydy. Kyseisen mullan käytön aikana kasvini eivät ole kasvaneet ollenkaan, enemmän kuivahtanut. Sama ilmiö on tuolla kasvimullalla ja kukkamullalla se, että multa muuttuu hirveän kovaksi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta
Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark1495629Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin
Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p1543680"Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?
Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?1273394Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin
Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m383235Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia
ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi492786Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %
Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.542330- 242270
Hyviäkin uutisia tulossa, hallinto-oikeus asettaa toimeenpanokieltoon
Hyvinvointitalon työmaa pysähtyy. Rillankivi+energia ja vesi kytkyrahanpesu stoppaa. Tytäryhtiöiden hallitusjäsenet+kon2352235Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä?
Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä? Onko se joku suomalainen viihdepläjäys, brittirikossarja, amerikk941852Ehkä mä ymmärrän sua nyt
Paremmin kuin silloin aikoinaan. Kaikkia jännitteitä, joita on täytynyt tulla sun taustasta. Oot ollut aika rohkea elämä51332