Kuoleman pelko

Anonyymi

Moi vaan.
Kuoleman pelko on kestänyt vuosia, muistelen ensimmäisiä ajatuksia tuonne 11 vuoden taakse.
Tulee aina kun menen nukkumaan. Tajuan että kuolen joskus ja teen jotain kolmesta:
tuijotan eteenpäin, ahdistun hokemalla eieieieiei tai saatanan saatanan saatana, tai hakkaan huonekaluja samalla lähes itkien.
En oikein tiedä mitä tälle pitäisi tehdä mutta kyllä tämä elämää haittaa. Joskus toivon etten olisi edes syntynyt niin ei tarvitsisi kuolla.
Onko täällä ketään joka olisi saanut tällaisen hallintaan?

5

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Psyykkeesi taitaa olla lähellä romahdusta.
      Sinuna menisin lääkäriin ja hoitaisin itseäni ennen kuin jotakin todella ikävää tapahtuu.

      • Anonyymi

        Olen kyllä miettinyt lääkäriä mutta en ole saanut kerättyä rohkeutta.
        Mutta kyllä sinne pitäisi kohta jo oikeasti mennä.


    • Anonyymi

      Homeopatia auttaa kuoleman peloissa. Mm aurum 200 tai mieluummin 1 M jos on mahdollista saada, mutta homeopaatilla kannattaa käydä koska on monia muitakin lääkkeitä, jotka voisivat tapauksesta riippuen auttaa paremmin.

      Kerran minulla oli ns kuoleman raja kokemus. Olin paniikissa kuoleman pelon takia ennen leikkausta sairaalassa, nukutuksen jälkeen lensin ulos kehostani ja suoraan Jumalaa kohti, jota itse kutsun mieluummin korkeimmaksi tietoisuudeksi. Se oli todella mahtava kokemus ja kuoleman pelkoni loppui siihen.

      Kuolemaan kannattaisi tutustua meedioiden, selvännäkijöiden, jälleensyntymien, kuoleman lähikokemusten NDE ja muiden asioiden kautta, vaikkapa vidoilta jos ei muuten. Itse olen käynyt myös meedioilla jotka ovat tuoneet monet kuolleista sukulaisistani kertomaan millaista toisella puolen on. Ihmisen henki ei kuole vaan jatkaa paremmissa oloissa.

      Itse kuolema on aika kivuton tapahtui se miten tahansa. Kannattaa katsoa channeling Erik videoita, joissa selitetään miksi, ja muutenkin näistä asioista. Meditaatio auttaa myös oivaltamaan mistä tässä elämässä on kysymys. Henkisyyttä ei saisi unohtaa se on osa ihmisen elämää.

    • Anonyymi

      Jo lapsena minua ahdisti elämän rajallisuus ja joskus koittava kuolema. Pääsin oikeastaan kunnolla eroon siitä vasta noin 35 vuotiaana. Sen jälkeen en olekaan pelännyt kuolemaa enää ollenkaan.

      Olennaista on oivaltaa, että kuolemanpelko on pohjimmiltaan elämän pelkoa. Tämä saattaa tuntua vähän erikoiselta: "Miten niin muka on, nehän ovat täysin vastakkaisia asioita?"

      No, kun ihminen pelkää kuolemaa, hän itse asiassa tiedostamattaan suree elämätöntä elämää ja sitä, ettei uskalla kunnolla laskea alas henkisiä suojiaan, jotka estävät häntä saamasta tunneyhteyden ympäröivään maailmaan. Kyseessä on tietynlainen aivojen defenssimekanismi, joka pyrkii harhauttamaan ihmisen todellisesta ongelmastaan.

      Rarkaisu kuolemanpelon voittamiseksi on yksinkertaisesti opetella emotionaalista yhteyttä ja empatiaa muita kohtaan, ja uskaltaa heittäytyä tavoittelemaan omia unelmiaan. Kun on täysin läsnä hetkessä ja elää täysillä, ei enää mieti kuolemaa!

      Tähän on jokaisella omat keinonsa: minulla ne olivat säännöllinen joogaaminen, meditointi, sekä lapsuuden traumojen tietoinen purkaminen erilaisin menetelmin. Olennaista oli myös luopua siitä ikivanhasta uskomuksesta, että mies ei saisi itkeä: Itku on yksi tehokkaimmista tavoista hoitaa henkisiä haavoja.

      Voi myös aloittaa ihan pienistä päivittäisistä asioista, ja tehdä joka päivä yhden asian joka hieman pelottaa - vaikkapa jutella vieraalle ihmiselle. Sitä kautta huomaa, että ei olekaan tässä maailmassa yksin.

    • Anonyymi

      Saako nykyään itse valita terveyskeskuksen vai pitääkö olla oman paikkakunnan oma?
      Olisin valmis lääkärin juttusille mutta oman paikkakunnan terkkariin en mene koska siellä on sukua.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2042
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1577
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1461
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1447
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe