rintojen kasvaminen

Anonyymi

Moi. Oon 12 ( pian 13 ) vuotias tyttö ja olen kuudennella luokalla. Niin siis minulla on tässä parin päivän aikana alkanut olemaan kipeät rinnat. Se on noin sydämen kohdalla ja sitten nännien ympärillä. Mietin tässä vaan, että alkaisiko minun murrosikäni nyt? Minulla on oikean nännin yläpuolella kova pallo joka on vähän kipeä kun sitä painaa. Se on ilmestynyt tämän päivän aikana. Niin onko tuo merkki rintojen kasvamisesta. Jos kosken nänneihin, se sattuu ja nännien ympärykset ovat hyvin arat ja niitä vihloo. Jos täällä on joku, jolla murrosikä on alkanut noin, niin onko tuo normaalia? Ja lisäyksenä, että voiko selkäkipu liittyä tåhän? kiitos vastauksista! Minua vähän pelottaa tuo patti, mutta ehkä en ole vaarassa...

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      normaalia tuo on. minulla oli sama mutta ei pattia, lääkäriin?

    • Anonyymi

      lääkäriin kipin kapin

    • Anonyymi

      Aina kun on kyse uudesta patista joka on yhtään arka kannattaa se varmuuden vuoksi käydä lääkärille näyttämässä.
      Muuten kuulostaa normaaleilta kasvukivuilta.
      Keskustele asiasta tutun ja turvallisen aikuisen kanssa mieluummin kuin täällä palstalla missä voi kuka vaan selittää mitä vaan ja pelästyt turhaan

      • Anonyymi

        huhhuh kiitoss. en uskalla kertoo äitille mut en ny oikee tiiä no kai se on pakko mut se kyl pelästyy tosi paljon jos kerron. no mut pakkohan se on ku oon viellä näin nuori..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        huhhuh kiitoss. en uskalla kertoo äitille mut en ny oikee tiiä no kai se on pakko mut se kyl pelästyy tosi paljon jos kerron. no mut pakkohan se on ku oon viellä näin nuori..

        Suosittelen kyllä puhumaan äidin kanssa asiasta, hän saattaa jopa yllättää reaktiollaan ja sen jälkeen on sitten seuraavakin askarruttava asia helpompi ottaa esille kun tietää miten hän reagoi tähän.
        Jos ei muuta niin hän varmasti vie lääkärille ja on tukena kun sinne meno jännittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen kyllä puhumaan äidin kanssa asiasta, hän saattaa jopa yllättää reaktiollaan ja sen jälkeen on sitten seuraavakin askarruttava asia helpompi ottaa esille kun tietää miten hän reagoi tähän.
        Jos ei muuta niin hän varmasti vie lääkärille ja on tukena kun sinne meno jännittää.

        joo ehkä se on parempi. ootko siis ite jo aikuinen vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen kyllä puhumaan äidin kanssa asiasta, hän saattaa jopa yllättää reaktiollaan ja sen jälkeen on sitten seuraavakin askarruttava asia helpompi ottaa esille kun tietää miten hän reagoi tähän.
        Jos ei muuta niin hän varmasti vie lääkärille ja on tukena kun sinne meno jännittää.

        kyllä mä aion kertoa äidille koska se helpottaa sitä stressiä mikä mietityttää et mikäköhän se patti vois olla nii sit ainaki on ns turvallisempi olo kun tietää ite et joku tietää ettei sitä yksin site murehdi. ja äiti on aina ihana ku kerron kaikkee sille mut jotenki pelottaa mitä se sanoo jos se jotenki säikähtää et onkohan se patti vaarallinen.. kyllähän se muakin vähän pelottaa mutta no kyllä se puhuminen varmasti helpottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä mä aion kertoa äidille koska se helpottaa sitä stressiä mikä mietityttää et mikäköhän se patti vois olla nii sit ainaki on ns turvallisempi olo kun tietää ite et joku tietää ettei sitä yksin site murehdi. ja äiti on aina ihana ku kerron kaikkee sille mut jotenki pelottaa mitä se sanoo jos se jotenki säikähtää et onkohan se patti vaarallinen.. kyllähän se muakin vähän pelottaa mutta no kyllä se puhuminen varmasti helpottaa.

        Siis todennäkösesti kyse on ihan vaan kasvuun liittyvästä patista joka menee ohi eli normaaleja kasvukipuja niinkuin nuo muutkin tuntemukset, mutta helpompi se aina on kun juttelee asiasta äidilleen, joka osaa kumminkin paremmin keskustella kanssasi kuin tuntemattomat keskustelupalstalla.

        Itse olen niin onnekas että voin jutella äidilleni mistä vaan asiasta, vaikka sinun ikäisenä tuntui joskus kiusalliselta tai pelottavalta ottaa jotkut asiat puheeksi. Onneksi kumminkin otin kun nyt 24v voin vieläkin puhua mistä vaan ja kysellä välillä idioottimaisiakin asioita aivopierujen kourissa kun tietää jo että voi puhua mistä vaan aiheesta sen olematta mitenkään kiusallista tai vaivaantunutta.


    • Anonyymi

      Musta tuntuu, että tuo patti on vaan se kun rinnat alkaa kasvaa niin rintojen ympärykset kovettuu, niin patti on epäilisin sellainen. ite en lähtis lääkärille näyttämään vaan seuralisin hetken tota tilannetta, että miksi se menee. Mutta jos susta tuntuu että haluat lääkärille sen varmuuden vuoksi näyttää niin mene ihmeessä niin sitten ainakaan ei sitä tarvitse enää miettiä. se kyllä helpottaa varmasti kun tietää et kaikki on ok, mutta ite epäilen, että on vaan sitä murrosiän alkamista ja kehittymistä.

    • Anonyymi

      no kiitos kaikille. parin viikon seurantojen jälkeen kävi ilmi että mulla on rintasyöpä mutta kyllä tä tästä

    • Anonyymi

      No joo mullakin alkoi tolla mun murrosikä😊 älä huoli se rintojen arkuus johtuu murros iästä ja selkä kivut mutta siitä patista en tiiä 🤔oon nyt seiskal niin tiiän tunteen 😊

      • Anonyymi

        niinku sanoin niin se ei johdu mulla murrosiästä vaan mulle diagnosoitiin rintasyöpä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10596
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3013
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2839
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2127
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1878
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1636
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1438
    Aihe