Moi. Oon 12 ( pian 13 ) vuotias tyttö ja olen kuudennella luokalla. Niin siis minulla on tässä parin päivän aikana alkanut olemaan kipeät rinnat. Se on noin sydämen kohdalla ja sitten nännien ympärillä. Mietin tässä vaan, että alkaisiko minun murrosikäni nyt? Minulla on oikean nännin yläpuolella kova pallo joka on vähän kipeä kun sitä painaa. Se on ilmestynyt tämän päivän aikana. Niin onko tuo merkki rintojen kasvamisesta. Jos kosken nänneihin, se sattuu ja nännien ympärykset ovat hyvin arat ja niitä vihloo. Jos täällä on joku, jolla murrosikä on alkanut noin, niin onko tuo normaalia? Ja lisäyksenä, että voiko selkäkipu liittyä tåhän? kiitos vastauksista! Minua vähän pelottaa tuo patti, mutta ehkä en ole vaarassa...
rintojen kasvaminen
12
66
Vastaukset
- Anonyymi
normaalia tuo on. minulla oli sama mutta ei pattia, lääkäriin?
- Anonyymi
lääkäriin kipin kapin
- Anonyymi
Aina kun on kyse uudesta patista joka on yhtään arka kannattaa se varmuuden vuoksi käydä lääkärille näyttämässä.
Muuten kuulostaa normaaleilta kasvukivuilta.
Keskustele asiasta tutun ja turvallisen aikuisen kanssa mieluummin kuin täällä palstalla missä voi kuka vaan selittää mitä vaan ja pelästyt turhaan- Anonyymi
huhhuh kiitoss. en uskalla kertoo äitille mut en ny oikee tiiä no kai se on pakko mut se kyl pelästyy tosi paljon jos kerron. no mut pakkohan se on ku oon viellä näin nuori..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
huhhuh kiitoss. en uskalla kertoo äitille mut en ny oikee tiiä no kai se on pakko mut se kyl pelästyy tosi paljon jos kerron. no mut pakkohan se on ku oon viellä näin nuori..
Suosittelen kyllä puhumaan äidin kanssa asiasta, hän saattaa jopa yllättää reaktiollaan ja sen jälkeen on sitten seuraavakin askarruttava asia helpompi ottaa esille kun tietää miten hän reagoi tähän.
Jos ei muuta niin hän varmasti vie lääkärille ja on tukena kun sinne meno jännittää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suosittelen kyllä puhumaan äidin kanssa asiasta, hän saattaa jopa yllättää reaktiollaan ja sen jälkeen on sitten seuraavakin askarruttava asia helpompi ottaa esille kun tietää miten hän reagoi tähän.
Jos ei muuta niin hän varmasti vie lääkärille ja on tukena kun sinne meno jännittää.joo ehkä se on parempi. ootko siis ite jo aikuinen vai?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei muuta niin hän varmasti vie lääkärille ja on tukena kun sinne meno jännittää.kyllä mä aion kertoa äidille koska se helpottaa sitä stressiä mikä mietityttää et mikäköhän se patti vois olla nii sit ainaki on ns turvallisempi olo kun tietää ite et joku tietää ettei sitä yksin site murehdi. ja äiti on aina ihana ku kerron kaikkee sille mut jotenki pelottaa mitä se sanoo jos se jotenki säikähtää et onkohan se patti vaarallinen.. kyllähän se muakin vähän pelottaa mutta no kyllä se puhuminen varmasti helpottaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyllä mä aion kertoa äidille koska se helpottaa sitä stressiä mikä mietityttää et mikäköhän se patti vois olla nii sit ainaki on ns turvallisempi olo kun tietää ite et joku tietää ettei sitä yksin site murehdi. ja äiti on aina ihana ku kerron kaikkee sille mut jotenki pelottaa mitä se sanoo jos se jotenki säikähtää et onkohan se patti vaarallinen.. kyllähän se muakin vähän pelottaa mutta no kyllä se puhuminen varmasti helpottaa.
Siis todennäkösesti kyse on ihan vaan kasvuun liittyvästä patista joka menee ohi eli normaaleja kasvukipuja niinkuin nuo muutkin tuntemukset, mutta helpompi se aina on kun juttelee asiasta äidilleen, joka osaa kumminkin paremmin keskustella kanssasi kuin tuntemattomat keskustelupalstalla.
Itse olen niin onnekas että voin jutella äidilleni mistä vaan asiasta, vaikka sinun ikäisenä tuntui joskus kiusalliselta tai pelottavalta ottaa jotkut asiat puheeksi. Onneksi kumminkin otin kun nyt 24v voin vieläkin puhua mistä vaan ja kysellä välillä idioottimaisiakin asioita aivopierujen kourissa kun tietää jo että voi puhua mistä vaan aiheesta sen olematta mitenkään kiusallista tai vaivaantunutta.
- Anonyymi
Musta tuntuu, että tuo patti on vaan se kun rinnat alkaa kasvaa niin rintojen ympärykset kovettuu, niin patti on epäilisin sellainen. ite en lähtis lääkärille näyttämään vaan seuralisin hetken tota tilannetta, että miksi se menee. Mutta jos susta tuntuu että haluat lääkärille sen varmuuden vuoksi näyttää niin mene ihmeessä niin sitten ainakaan ei sitä tarvitse enää miettiä. se kyllä helpottaa varmasti kun tietää et kaikki on ok, mutta ite epäilen, että on vaan sitä murrosiän alkamista ja kehittymistä.
- Anonyymi
no kiitos kaikille. parin viikon seurantojen jälkeen kävi ilmi että mulla on rintasyöpä mutta kyllä tä tästä
- Anonyymi
No joo mullakin alkoi tolla mun murrosikä😊 älä huoli se rintojen arkuus johtuu murros iästä ja selkä kivut mutta siitä patista en tiiä 🤔oon nyt seiskal niin tiiän tunteen 😊
- Anonyymi
niinku sanoin niin se ei johdu mulla murrosiästä vaan mulle diagnosoitiin rintasyöpä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1105875Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453833Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4652691Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681720- 871396
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321383Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346- 771268
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1541255