Räpellys vihkon syövereistä....

Istun pilven reunalla ja katselen
kyyneleideni virtaa.
Nousen ja hyppään alas.
Näen sinut, ja näen ilosi.
Seuraan sinua huoneeseesi.
Hymyilen.

Näen kaikki lääkkeesi...näen kuinka
masentunut olet. Hymyni hyytyy,
istahdat sängyllesi ja puristat kuvaani
itseäsi vasten. Alat itkemään.
Istuudun viereesi ja kosketan kättäsi.
Tunnen lisää jäisiä kyyneleitä
poskillani.

Silitän päätäsi ja kuiskaan korvaasi,
vaikka tiedän sen olevan turhaa.
Käännät suruiset kasvosi minuun päin.
Hymyilen hiukan.
Halaat minua, vaikka olenkin henki...
Silitän päätäsi, kunnes nukahdat.
Lasken sinut sängyllesi ja asetan peiton
päällesi.

Nousen ja kävelen keittiöön.
Katselen vanhoja kuviasi.
Löydän lääkärin lausunnon ja
näen kaikki sairaudet,
joita sairastat.
Painan pääni surullisena ja katselen
lääkepurkkia, jonka otin käteeni.
Tajuan lääkkeiden olevan ne samat,
joita itse käytin.

Vilkaisen lausuntoa ja näen kaksi sanaa:
paha masennus.

Järkyttyneenä kaadun ja jään istumaan
lattialle. Nousen ja kävelen huoneesi
ovelle. Käännyn ja menen ulko-ovelle.
Avaan sen.
Nousen siivilleni katuen, että tein
elämästäni lopun.

3

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oletko lopettanut koskettavien kirjoitusten kirjoittamisen?
      Lukisin niitä mielelläni jatkossakin :(

      • Tässä on hieman ollut kaikkea, mutta ajattelin kirjoittaa tänään tänne muutaman, mitä olen saanut tässä parinapäivän aikana vihkoon runoiltua. Ihana kuulla, että joku lukee näitä.. Vaikkei pään sisältöni olekkan mitään kukkasia ja aurinkoa...


      • Anonyymi
        Aivel kirjoitti:

        Tässä on hieman ollut kaikkea, mutta ajattelin kirjoittaa tänään tänne muutaman, mitä olen saanut tässä parinapäivän aikana vihkoon runoiltua. Ihana kuulla, että joku lukee näitä.. Vaikkei pään sisältöni olekkan mitään kukkasia ja aurinkoa...

        Ok, niin ajatellutkin, vielä kun tämä korona on kaikkien huulilla ja elämässä mukana.
        Pään sisältö saa tuottaa juuri sellaisia sanoja, tuntemuksia, ihan kaikkea, miten koemme ja tunnemme asiat itsessämme. Kosketat teksteilläsi minun sisäkalustoa kummasti, kiitos vielä.
        Kukat ja aurinko saavat olla missä niiden kuuluukin olla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1024
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      101
      888
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      777
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      81
      682
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      570
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      496
    8. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      475
    10. Tulimme yöllä reissusta kotosalle

      niin heti tämä öinen häiriökäyttäytyminen ilmeni palatessa. Eikö näitä 2-3 alaikästä laittomilla mopoilla rällääjää saa
      Kiuruvesi
      30
      460
    Aihe