Istun pilven reunalla ja katselen
kyyneleideni virtaa.
Nousen ja hyppään alas.
Näen sinut, ja näen ilosi.
Seuraan sinua huoneeseesi.
Hymyilen.
Näen kaikki lääkkeesi...näen kuinka
masentunut olet. Hymyni hyytyy,
istahdat sängyllesi ja puristat kuvaani
itseäsi vasten. Alat itkemään.
Istuudun viereesi ja kosketan kättäsi.
Tunnen lisää jäisiä kyyneleitä
poskillani.
Silitän päätäsi ja kuiskaan korvaasi,
vaikka tiedän sen olevan turhaa.
Käännät suruiset kasvosi minuun päin.
Hymyilen hiukan.
Halaat minua, vaikka olenkin henki...
Silitän päätäsi, kunnes nukahdat.
Lasken sinut sängyllesi ja asetan peiton
päällesi.
Nousen ja kävelen keittiöön.
Katselen vanhoja kuviasi.
Löydän lääkärin lausunnon ja
näen kaikki sairaudet,
joita sairastat.
Painan pääni surullisena ja katselen
lääkepurkkia, jonka otin käteeni.
Tajuan lääkkeiden olevan ne samat,
joita itse käytin.
Vilkaisen lausuntoa ja näen kaksi sanaa:
paha masennus.
Järkyttyneenä kaadun ja jään istumaan
lattialle. Nousen ja kävelen huoneesi
ovelle. Käännyn ja menen ulko-ovelle.
Avaan sen.
Nousen siivilleni katuen, että tein
elämästäni lopun.
Räpellys vihkon syövereistä....
3
208
Vastaukset
- Anonyymi
Oletko lopettanut koskettavien kirjoitusten kirjoittamisen?
Lukisin niitä mielelläni jatkossakin :(Tässä on hieman ollut kaikkea, mutta ajattelin kirjoittaa tänään tänne muutaman, mitä olen saanut tässä parinapäivän aikana vihkoon runoiltua. Ihana kuulla, että joku lukee näitä.. Vaikkei pään sisältöni olekkan mitään kukkasia ja aurinkoa...
- Anonyymi
Aivel kirjoitti:
Tässä on hieman ollut kaikkea, mutta ajattelin kirjoittaa tänään tänne muutaman, mitä olen saanut tässä parinapäivän aikana vihkoon runoiltua. Ihana kuulla, että joku lukee näitä.. Vaikkei pään sisältöni olekkan mitään kukkasia ja aurinkoa...
Ok, niin ajatellutkin, vielä kun tämä korona on kaikkien huulilla ja elämässä mukana.
Pään sisältö saa tuottaa juuri sellaisia sanoja, tuntemuksia, ihan kaikkea, miten koemme ja tunnemme asiat itsessämme. Kosketat teksteilläsi minun sisäkalustoa kummasti, kiitos vielä.
Kukat ja aurinko saavat olla missä niiden kuuluukin olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!
Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem943196HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä
Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat752476Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet
Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k621444Mikä kaivatussasi herätti mielenkiintosi
Kun tapasitte ensi kerran? Ulkonäössä? Luonteessa tai olemuksessa? Kuinka nopeasti mielenkiinto muuttui ihastukseksi?901412Valkoinen Golf
Kukahan on tämä ukko, joka työkseen kyylää pienen ässän asiakkaita viikon jokaisena päivänä.14971Martina Aitolehti podcastissa: Ero
Martina Aitolehti podcastissa: Ero Martina Aitolehti kertoi BFF-podcastin https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/696184915Kaikki ovat syntisiä!!!
Näin täällä koko ajan vakuutellaan uskovaisten toimesta. Myös Päivi Räsänen on toistanut tätä samaa matraa jatkuvasti. N313884Moottorisahalla kauppaan
Missäs päin kaupunkia tämä yöllä moottorisahalla kauppaan yrittänyt asiakas askaroi? https://poliisi.fi/-/mies-yritti-s10837- 50814
Rillimiljonäärin eroriidassa suuri käänne.
Vaimo haluaa kokonaan yksinhuoltajuuden ja pitää entisen elintasonsa.142788