Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Solidaarisuutta toivon

Anonyymi

Hei,

Riihimäen kaupunki jakaa vihdoin ruokapaketteja meidän koululaisille. Kuitenkin sivuilla lukee että ruokapaketit on tarkoitettu taloudellisesti vaikeassa tilanteessa oleville riihimäkeläisperheille.
Minä olen yksinhuoltaja ja tämän koronan takia joutunut työssäni erittäin vakavaan taloudelliseen ahdinkoon mutta en minä silti kehtaa mennä hakemaan köyhille tarkoitettuja ruokapaketteja ja leimautua koulun työntekijöiden silmissä.
Kaupunki kuitenkin linjaa että jokainen saa harkita itse oman tarpeensa ruokapaketeille ja nyt toivonkin että solidaarisuuden nimissä mahdollisimman moni ilmottautuisi ruokapaketin tarvitsijaksi.
Tuskin minä olen ainoa mutta ymmärrän jos juuri sinä et halua auttaa minua tai meitä muita. En tiedä miten saisin tämän vaikka facebookin johonkin hyvään ryhmään koska en halua leimautua sielläkään.

Kiitos että luit tänne asti ja tosi iso kiitos jos autat :)

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ruokaa ja rahaa pitäis saada, vaikka ei viitsi duunia tehdä. Olet säälittävä.

      • Anonyymi

        Miksi sinulle pitäisi antaa ruokaa ja rahaa ilmaiseksi? Sinähän tässä säälittävä olet.


    • Anonyymi

      Hyvä aloitus meilläkin haetaan ruokaa, ihan sama kuka ajatteli, mitä

      • Anonyymi

        On se todella merkillistä, että kouluruokapaketin saajat alkavat karsastaa muita ruoan tarvitsijoita. Ahneudella ei näytä olevan mitään rajaa.
        Siks toisekseen; nyt näyttää kelpaavan koululaisille (vanhemmille) se ilmainen ruokapaketti, vaikka aiemmin kouluruokaa niiiin kovasti arvosteltiin huonoksi ja pahanmakuiseksi. Mutta taitavat vanhemmat osaavat loihtia ilmeisesti siitä ruokapaketista koko perheelle maittavaa ruokaa.
        Sympatiat aloittajalle.


    • Anonyymi

      Hei,

      Melkein kyynelsilmin saan lukea ja seurata Facebook-ryhmien mukaantuloa tässä asiassa. Kiitos. Ette tiedä miten paljon se merkitsee.
      Meidän kuntalaisten päälle ulostetaan ylhäältä eikä kukaan tee asialle mitään. Onneksi sentään solidaarisuutta löytyy täältä meidän oikeiden ihmisten seasta.
      Kiitos vielä ja oikein hyvää kevättä. Koronasta selvitään kyllä mutta selvitäänkö Sulkosta?

    • Anonyymi

      Hämeen sanomien otsikko:

      "Vanhempien kouluruokaprotesti Riihimäellä: yli puolet otti talousongelmissa oleville perheille tarkoitetun ruokapaketin"

      Ei se ole tarkoitettu talousongelmissa oleville vaan kaikille jotka maksavat veronsa ja ovat oikeutettuja sekä peruskouluun että kouluruokailuun.

      • Anonyymi

        Voi tuota itsekkyyttä ja ahneutta!
        Ehkä joskus opimme pitämään huolta toisistamme ihan oikesati.


      • Anonyymi

        Poikkeustilassa näin ei ole. Kouluilla on voinut käydä syömässä. Eipä paljon näkynyt ruokailijoita.


    • Anonyymi

      Ehkä riihimäellä on pakko yrittää säilyttää kasvonsa. Jos paljastaa, että on pulassa, on pian vielä suuremmassa pulassa.

    • Anonyymi

      Nyt ei ahneudella näytä olevan mitään rajaa. Kaupunki on halunnut tukea vähävaraisia perheitä ruokapaketilla. Nyt niitä vaativatkin kaikki täysin riippumatta siitä, miten kriisitilanne on heihin vaikuttanut. Vanhemmilla on työpaikat säilyneet, mutta nyt ollaan niin köyhiä, kun lapselta jää yksi ruoka päivässä saamatta.
      Itse en kehtaisi missään nimessä pakettia hakea. Ajattelen niin, että mieluummin tuettaisiin sitten vaikka runsaammalla paketilla niitä perheitä, jotka ovat kriisin myötä joutuneet työttömiksi tms.
      Ja niille jotka vetoavat siihen, että kouluruokailu olisi lain mukaan kaikille järjestettävä. No niinhän se normioloissa onkin, mutta nyt meillä on eduskunnan säätämä poikkeuslaki. Siinä poistettiin kunnilta monia velvollisuuksia mukaan lukien kouluruokailu. Sitä ei siis ole nyt poikkeusoloissa pakko järjestää. Kunnat ovat silti pyrkineet järjestämään ruokailua juurikin niille lapsille, jotka muuten eivät saa yhtäkään lämmintä ateriaa.

      • Anonyymi

        Kouluruoka kuuluu kaikille peruskoululaisille. Piste.

        Jätetäänkö veronmaksuvelvollisuus hyvätuloisilta pois poikkeusoloihin vedoten?
        Hyvätuloiset maksavat suuremman osan siitä ruuasta mutta eivät silti saa sitä.

        Vai tehdäänkö niin että hyvätuloiset laittavat 1.-3. -luokkalaiset lapsensa lähiopetukseen jotta hekin saavat heille kuuluvan kouluruokailun?

        Joko ruokailu järjestetään kaikille koululaisille tai sitten ei kenellekään. Koulu ei ole mikään sossu eikä kouluruokailu mikään leipäjono.

        Ja viimeinen virkkeesi on ihan itse keksimääsi. Iso osa kunnista on pyrkinyt järjestämään kouluruokailun, mutta ei siihen mitään "jotka muuten eivät saa yhtäkään lämmintä ateriaa" -ehtoa ole liitetty, kuten esität. Kyllä se on tarkoitettu ihan kaikille peruskoululaisille.

        Kumma että parempiosaisten sortamisessa ei ole mitään väärää mutta annapa olla jos sanottaisiin että ruokaa saavatkin vain ne jotka siitä oikeasti veroina maksavatkin. Kyllä olisi itku ja poru.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      71
      2358
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2133
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      80
      1764
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1567
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1495
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1459
    8. 54
      1325
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      83
      1284
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe